DISKUZE K ČLÁNKU Barrichello otevřeně o poměrech ve Williamsu. Kde začal úpadek kdysi slavné stáje?
Rubens Barrichello ukončil právě ve Williamsu svou dlouhou kariéru s názvem Formule 1. V rozhovoru vypráví o tom, proč je na tom stáj z Grove momentálně tak bídně.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Barrichello otevřeně o poměrech ve Williamsu. Kde začal úpadek kdysi slavné stáje?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Fanda.LH
11:32 25.04.2020 83.240.61.XXX
S tímhle já nemůžu souhlasit... Rubens měl solidní výsledky před Ferrari i po Ferrari... Dokázal prohnat Jensona v Brawnu i porazit nováčky Hulkenberga s Maldonadem... Před Ferrari zase dokázal urvat nějaké to pódium i PP...
Měl tu smůlu, že byl v nejlepších letech v době, kdy bylo jasně dáno Mclaren vs Ferrari a Ferrari pevně v Schumiho rukách... Kdyby si to "prohodily" s Massou (Ve smyslu, že by do F1 nastoupil později), tak věřím, že 2007, 2008 ten titul klidně mohl urvat...
Měl tu smůlu, že byl v nejlepších letech v době, kdy bylo jasně dáno Mclaren vs Ferrari a Ferrari pevně v Schumiho rukách... Kdyby si to "prohodily" s Massou (Ve smyslu, že by do F1 nastoupil později), tak věřím, že 2007, 2008 ten titul klidně mohl urvat...
daaviid23
11:25 25.04.2020 91.245.26.XXX
Určitě to není jednoduché ale prostě si nemyslím, že bylo "nutné" spadnout až na dno jak to Williams předvedl.
Nikdo snad nečekal, že po 2014 bude pravidelně prohánět top 3, na to fakt neměli rozpočet. Ale na střed pole podle mě měli. Můžeš argumentovat spoluprací takzvaných B týmu s top 3 ale to se kromě Haasu děje až poslední řeknu 1-2 roky a sestupná tendence Williamsu začala už předtím.
Jak říkám, je to nepochybně škoda když takový tým spadl na úplné dno ale na rozdíl od tebe si myslím, že to je z velké části jejich vlastní chyba
Nikdo snad nečekal, že po 2014 bude pravidelně prohánět top 3, na to fakt neměli rozpočet. Ale na střed pole podle mě měli. Můžeš argumentovat spoluprací takzvaných B týmu s top 3 ale to se kromě Haasu děje až poslední řeknu 1-2 roky a sestupná tendence Williamsu začala už předtím.
Jak říkám, je to nepochybně škoda když takový tým spadl na úplné dno ale na rozdíl od tebe si myslím, že to je z velké části jejich vlastní chyba
jumpman
11:08 25.04.2020 178.255.168.XXX
podívej se v jakej problémech byl sauber, když ho vedla ženská a williams jde přesně v jejích stopách. I z paddocku občas zaznívají hlasy, že by frank udělal nejlíp, kdyby dcerušku poslal dělat něco jiného. Je jasné, že by asi na tituly neměli, ale ten sešup začal právě angažováním clair jako vedoucí týmu a ta začala preferovat platiče a celej tým šel do kopru. Když nejsou výsledky tak se hůř shánějí sponzoři a je to sestupná spirála ze které se hodně blbě vystoupí
juras
10:54 25.04.2020 88.103.92.XXX
To máš těžký...kdo by si v minulosti třeba pomyslel že z F1 zmizí jména jako Lotus nebo Brabham?
McLaren se už taky dost let plácá...a kdo pamatuje slavnou Marlboro éru se zlatým obdobím s Prostém a Sennou dneska jen nostalgicky vzpomíná...
Ferrari žije v bavlnce...díky Berniemu který kdysi stvořil marketingový návrat slavného týmu na vrchol a díky víc než výborným dotacím se stále drží v popředí (což mezi námi není zas tak problém když má top 3 rozpočet a zbytek pole je křoví).
Tím nechci obhajovat Williams...jen poukazuju na okolností a skutečnosti.
Jinak...nejčastější výtka Williamsu...že nebyl ochotný prodat tým nebo majoritní podíl investorovi. McLaren se spojil s Honzou...vypadalo to jako reinkarnace slavné vozby minulosti...a stejně to neklapalo. Sauber se prodal BMW...a taky ho to nespasilo.
Frank byl vždycky svůj...hodně lidí dneska viní Claire...ale on by Frank v současné době podle mě o moc víc nezvládl. Doba je jiná...z F1 se stala uzavřena spolecnost...a role byly rozdělené podpisem Concordu.
Nikdo z nás neví co v zákulisí na nejvyšší úrovni probíhá...jediný tovární partner který v posledních 10 letech do F1 přišel byla Honda. McLaren s ní vyhořel...a Honda se pak spojila s Redbullem...a logicky to bylo jediný spojení...Redbull je top 3 tým (z velké části díky Concordu) a Honda potřebovala top tým.
Takže když někdo kritizuje Williams a píše o promarnene příležitosti...kde jsou jeho příležitosti? Když se rozhodl rozejít s BMW...typickym způsobem to Frank přežil, sjednal smlouvu s Toyotou...a podle mě tam byla šance že Toyota zruší tovární tým a v F1 bude pokračovat pouze jako dodavatel motoru...což se ale nestalo. Spojení s Renaultem přineslo Williamsu po dlouhé době vítězství...ale taky jednu mizernou sezónu (2013), a pak díky vazbě na Wolffa přešel Williams k Mercedesu...a i tady...existuje možnost že Mercedes zabalí tovární tým (což se nestalo díky tomu že Mercedes zůstal ve vyhráváním módu...takže proč odcházet).
Ten postupný pád po podle mě skvělé sezóně 2014 souvisí s eskalaci nákladů a bohužel taky špatnými rozhodnutími...viz eskapáda s Lowem.
Takže ono viděno zpětné v souvislostech to není tak jednoduché jak to kdokoliv...třeba Rubens hodnotí.
Myslím jednoduché ve smyslu že Williams něco viditelné zpatlal.
Po bitvě je každej generál...život plyne a zpětně všichni kromě toho co vyhrál vlastně dělali špatná rozhodnutí.
McLaren se už taky dost let plácá...a kdo pamatuje slavnou Marlboro éru se zlatým obdobím s Prostém a Sennou dneska jen nostalgicky vzpomíná...
Ferrari žije v bavlnce...díky Berniemu který kdysi stvořil marketingový návrat slavného týmu na vrchol a díky víc než výborným dotacím se stále drží v popředí (což mezi námi není zas tak problém když má top 3 rozpočet a zbytek pole je křoví).
Tím nechci obhajovat Williams...jen poukazuju na okolností a skutečnosti.
Jinak...nejčastější výtka Williamsu...že nebyl ochotný prodat tým nebo majoritní podíl investorovi. McLaren se spojil s Honzou...vypadalo to jako reinkarnace slavné vozby minulosti...a stejně to neklapalo. Sauber se prodal BMW...a taky ho to nespasilo.
Frank byl vždycky svůj...hodně lidí dneska viní Claire...ale on by Frank v současné době podle mě o moc víc nezvládl. Doba je jiná...z F1 se stala uzavřena spolecnost...a role byly rozdělené podpisem Concordu.
Nikdo z nás neví co v zákulisí na nejvyšší úrovni probíhá...jediný tovární partner který v posledních 10 letech do F1 přišel byla Honda. McLaren s ní vyhořel...a Honda se pak spojila s Redbullem...a logicky to bylo jediný spojení...Redbull je top 3 tým (z velké části díky Concordu) a Honda potřebovala top tým.
Takže když někdo kritizuje Williams a píše o promarnene příležitosti...kde jsou jeho příležitosti? Když se rozhodl rozejít s BMW...typickym způsobem to Frank přežil, sjednal smlouvu s Toyotou...a podle mě tam byla šance že Toyota zruší tovární tým a v F1 bude pokračovat pouze jako dodavatel motoru...což se ale nestalo. Spojení s Renaultem přineslo Williamsu po dlouhé době vítězství...ale taky jednu mizernou sezónu (2013), a pak díky vazbě na Wolffa přešel Williams k Mercedesu...a i tady...existuje možnost že Mercedes zabalí tovární tým (což se nestalo díky tomu že Mercedes zůstal ve vyhráváním módu...takže proč odcházet).
Ten postupný pád po podle mě skvělé sezóně 2014 souvisí s eskalaci nákladů a bohužel taky špatnými rozhodnutími...viz eskapáda s Lowem.
Takže ono viděno zpětné v souvislostech to není tak jednoduché jak to kdokoliv...třeba Rubens hodnotí.
Myslím jednoduché ve smyslu že Williams něco viditelné zpatlal.
Po bitvě je každej generál...život plyne a zpětně všichni kromě toho co vyhrál vlastně dělali špatná rozhodnutí.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek