DISKUZE K ČLÁNKU Barrichello otevřeně o poměrech ve Williamsu. Kde začal úpadek kdysi slavné stáje?

Rubens Barrichello ukončil právě ve Williamsu svou dlouhou kariéru s názvem Formule 1. V rozhovoru vypráví o tom, proč je na tom stáj z Grove momentálně tak bídně.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Barrichello otevřeně o poměrech ve Williamsu. Kde začal úpadek kdysi slavné stáje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 26.04.2020 11:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 25.04.2020 09:09
01 Je to škoda. Na druhou stranu když vidíš… »
» daaviid23 (Hlasovali 2 lidé) 25.04.2020 13:39
Po druhé opakuji že nechci srovnávat Williams s… »
» juras (Hlasoval 1 člověk) 25.04.2020 10:54
To máš těžký...kdo by si v minulosti třeba… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Já vím. Když se zavedl strop 170 mega, tak se mluvilo o tom, že reálný strop bude možná až 250 mega.
Ale já s tím počítám. Když dneska top stáje mají rozpočet víc jak 400 mega, Ferrari možná až 500 mega, tak je podle mě hodně zasáhne i ten původní strop. Však budou muset jít "ze dne na den" s penězi na půlku. Podle mě je přehnané aby šli na třetinu.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tak jasně že to může ovlivnit motivaci, ale ferrari o barika stálo, a pokud by dokázal schumachera porážet od začátku (nebo alespoň mu být vyrovnaným soupeřem) tak to s tou dvojkou nebude tak horký. Podívej se na leclerka, šel do ferrari s tím že je mlaďoch a i tým před sezonou prohlásil, že bude dvojkou a i se tak k němu zpočátku choval, ale on se nezapšknul ale kousl se a dokázal že má na to být jedničkou, tak jej tak i začali brát a teď už prohlašují, že mají vyrovnané startovní pozice, ale interně určitě věří víc leclerkovi a pokud si vettel podělá i začátek týhle sezony, tak si myslím, že končí. Stejně tak rosberg. Když přišel hamilton do mercedesu, tak tam šel na pozici jedničky, ale rosberg se nedal a i když potřeboval dost štěstí, tak dokázal ten jeden titul urvat navzdory týmovým snahám...
A tím se dostávám k tomu přeceňování. Nechci hamiltona ani vettela shazovat, ale na to, kolik mají titulů, tak si já osobně nevybavím jedinej závod, kdy bych mohl říct, wau ten pilot je fakt třída. Když jim funguje auto a mají dominantní stroj, jedou první ligu, ale se schumacherem, prostem sennou, tak to sorry, s těmahle týpkama se nemůžou poměřovat, přestože jsou na statistiky úspěšnější. Vettel snad dokonce nevyhrál závod z horšího jak 3 místa. To i u barika si vzpomenu na hockenheim kdy vyhrál s posledního místa na startu v dešti. Tohle sem ani u jednoho z těchto pilotů nezaznamenal. A když si ještě vzpomenu na servis co tito pánové během své kariéry dostali, hamilton nikdy nejezdil v podřadném týmu a i v mcl dokázal, že je pěkně náladový a pokud nemá úplnej top auto, tak je bez motivace a dost průměrný pilot...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Jenže musíš brát v potaz co všechno se do něj nepočítá... Není 100 mega jako 100 mega...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Však jsem psal, že rozumnej strop ano ( původní 170 mega, nebo teď v krizi těch 150). To pěkně top 3 omezí ale zároveň je nesrazí na stejnou úroveň jako všechny. 100 mega je nesmysl a zkus mi rozmluvit že to není jen kvůli těm nejhorším týmům

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Problém je, že být v F1 úspěšný se moc nevyplácí... Takže Williams byl sice chvíli top, ale nebyl schopen udržet delší dobu vyšší rozpočet... A proto musel ze souboje o top auto vycouvat... Tj právě ten problém spojený s rozpočtovými stropy, příjmy televizních práv apod...

Rád uvádím příklad Lotus... Za mě super projekt, přesně to co si od nového účastníka F1 představuji... Ambice získávat podia, vítězit... Angažování dobrého pilota (Kimi v Lotusu byl top)... Dva roky jim to vycházelo krásně, ale pak si museli přiznat, že to ekonomicky nevychází, museli slevit, angažovat platiče Maldonada a cele to šlo do p...

To vesměs se stalo Williamsu začátkem hybridní éry... Dva roky dobrý a pak...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Rakce na Dejva - souhlasím s tím, jak Williams po zjištění výhody PJ Mercedesu totálně zazdil jakýkoliv koncept vozu, který by přinášel výsledky i dále a prostě jeli na nejnižší odpor (proto často měli i lepší top speed než Mercedes), ale k čemu to vedlo? Další chybou bylo umožnit Wolffovi koupit akcie Williamsu, aby je pak následně prodal, až se Bottas vyjezdil .. ty akcie pro Williams jsou noční můra, místo toho, aby jim to pomáhalo, tak to patlají jako náplast a zato dělají vše, aby byli v zisku bez ohledu na výsledky. CO však nemůžu souhlasit, tak je, že strop se zavádí, kvůli takovým jako je Williams, hele upřímně kolik firem na světě si může dovolit rozpočet jako Mercedes a Ferrari? sorry, ale ani RB už tam tolik nestíhá a je zase smutnej fakt, že Ferrari musí dát min o 200 mil víc, aby mělo auto na úrovni RB .. z tohohle pohledu je jasný, čeho se bojíš u těch stropů, ale F1 nemá být o dvou, třech týmech a jestli chceš nahazovat, že jindy tomu tak stejně nebylo, tak nemáš pravdu, kolik různých týmů v historii F1 vyhrálo tituly jak jezdců tak týmů? ono je fakt zaslepné tvrdit, že tomu je tak furt dokola, kdyby bylo, tak Ferrari nemá 16 a 15 titulů, ale 30 a 29 třeba 13

+ 1 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Já si myslím, že na tu pozici 1 a 2 se za mě díváš moc idealisticky... Jistě pracuješ, tak víš jaké je to pracovat v nějakém kolektivu. Jaké to je cítit se dobře, potřebně a podávat dobré výkony... A taky jaké to je cítit se špatně, nepotřebně a podávat špatné výkony... Rubens byl pilot braný jako č. 2 a s tím se dalo dělat něco těžko....

K té přeceňovanosti... Hrozně těžko se to soudí... Já jako fanoušek jsem zažil několik selhání, které nalomily moji důvěru a několik opravdu fenomenálních výkonů... Kdy opravdu zašlapal kolegu do země... Z fleku mě napadá VC Britanie 2008, kdy právě po dvou dosti nevydařených závodech Kanada, Francie byl pod neuvěřitelným tlakem a zajel tak, že vesměs všechny zničil až zesměšnil... Taky si vzpomenu na VC Španělska 2011 kdy celý závod pronásledoval Vettela na nejlepším RB a zbytku pole dali strašnou dardu...

Je to o úhlu pohledu... Mercedes stojí za Lewisem po celou kariéru a vědí, že je něco extra... Několikrát to dokázal, několikrát selhal... Určitě je top... Když se na to podíváš, že má 6 titulů MS a snad bude mít i ten 7. titul... A Alonso má 2 tituly... Tak dívat se na to optikou, že dosáhl 3x tolik... Tak je jasný, že takhle to nestojí... Je to F1 a musíš sedět ve správnou dobu ve správném autě... Ale určitě patří mezi nejlepší piloty své generace a předvedl dost vyjímečných výkonů... I porážky Rosberga považuji za velice cenné...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
Jinak co se týče toho pláče, tak největší pláč bych čekal právě od Maldonada... Který odešel z Williamsu a v tu chvíli se mu začalo extrémně dařit...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
a kdo se opět spojil s ferrari? monisha to nebyla...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
podívej se, pokud by ve ferrari byl rychlejší než schumacher, tak je jedničkou on, stačilo aby byl rychlejší, ale to on nebyl. Já si osobně myslím, že barik byl excelentní testovač se skvělou zpětnou vazbou a to bylo to, co ferrari chybělo k titulu a on to donesl. Dokázal u nich vyhrávat a cítil se potřebný. Brečet začal, až když si uvědomil, že podobnou šanci nikdy nedostane. Ale dostal a buttona neporazil. Nevěř tomu, že kdyby na něj měl, že by ho ross nechal dělat dvojku. A nebylo to věkem. Celkově když se podíváš na barikovu kariéru, tak měl oblíbené okruhy, kde dokázal být pekelně rychlej a porazit i schumachera ale potom byly okruhy, kdy byl horší než průměrný a to si holt mistr světa nemůže dovolit a proto se jím nikdy nestal.
Apropo k hamiltonovi, podle nicku jsi jeho fanoušek, tak to asi budeš brát jako provokaci, ale já osobně se nejsem schopen rozhodnout jestli je nejpřeceňovanějším pilotem historie vettel nebo hamilton...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.61.XXX
To si nemyslím... Neměli rovné podmínky, rovný přístup... To mělo dopady na jeho psychiku a s tím spojené výkony... Hodně lidí třeba řeší, že ta týmová režie nebyla až tak častá... Jenže to přeci vůbec není nutné, stačí mít v hlavě představu, že tě vlastní tým může kdykoli obětovat a už ta motivace nemůže být nikdy 100%...

Co se Buttna týče, tak je to těžké soudit... V té době mu bylo 37 let a JB 29, tu šanci dostal z čista jasna... Stalo něco dost nepředstavitelného... Ale zase v druhé polovině sezóny se chytil a náskok JB stahoval... Spolu s ním se chytili i top týmy a už nebylo tak easy vyhrávat a sbírat podia, jako z kraje sezóny... Nebylo to vyloženě nařezáno... Další věc je, že Jenson je neskutečný Démon... Když se podíváme na jeho statisky před Brawnem a po Brawnu... To jak se chytil v Mcl... Rychlostně na LH neměl nebo alespoň já jakožto fanoušek LH a v té době Mclarenu jsem vnímal, že je tam znatelný rozdíl... Ale výsledkově to bylo vyrovnané... JB prostě dokázal vytěžit z minima maxinum, nepříznivou situaci obrátit na příznivou... Prohrát s ním prostě nebyla ostuda...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.186.XXX
Solidní výsledky měl, ale jinak to fakt byla strašná plačka.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Pojmenuj si mě jak chceš, ale Sauber by šel bez peněz a pomoci zázemí Ferrari do kytek i pod vedením Vasseura.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Po druhé opakuji že nechci srovnávat Williams s top 3. Konkrétně Ferrari nepochybně s penězi pěkně plejtvá. Ale teda pěkně se nadává na 100 mega Ferrari ale 75 mega RB a Mercedesu se mlčí a tam to dává ještě menší smysl než u Ferrari. 18

Když jsme u těch prachů, tak se pojďme podívat na stav v roce 2016, kde se situace Williamsu lámala.
Rozpočty v miliardách Kč
FI 2,8
Mclaren 5,8
Williams 3,3
TR 3,1
Hass 3,1
Renault 4,7
Sauber 3
Nic podle mě nenaznačuje, že by měli spadnout na dno ale jak myslíš. Vždycky je snadnější vymlouvat se na všechno okolo 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
platící piloti?
jako sorry, ale můžeš to omlouvat jak chceš, tak claire dovedla williams na buben. Jdou zvěsti, že je to i proto, že zkrátka není ochotná investovat do vývoje vozu a je spokojená s tím, že se účastní seriálu F1.
Samozřejmě, že o peníze jde vždy, ale to je právě úkolem managera je sehnat a zde silně selhává a nevěř tomu, že frank musel shánět nějak významně menší obnosy. V přepočtu na dnešní měnu měli rozpočet i 2x větší než současné ferrari, ikdyž měli situaci ulehčenou tím, že ještě neexistoval zákaz tabákové reklamy a firem ochotných odlít si z daní značnou sumu nebylo úplně málo...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Dobře, milý fanoušku Ferrari...Tobě se to mluví...když Ferrari žije z bohatých dotací (a přitom poslední šampionát vyhrálo v roce 2007).
Podle mě je někdy potřeba spadnout na úplné dno...což se stalo kvůli akci s Lowem (podle mě).
Však já je neobhajuju že by snad všechno dělali dobře...
Ale když si tedy myslíš že něco udělali špatně, tak co měli udělat jinak?
V době kdy se odrazili ode dna (2014) měli dva na jejich postavení výborné roky...a pak začali padat. Symonds chtěl pokračovat v rámci jejich možností (rozpočet středu pole), ale dost možná Claire chtěla udělat zas skok dopředu...a zlanařila Lowa. Jenže se ukázalo že Lowe sám o sobě (bez více peněz) nic nezmůže. Alespoň tak to já vidím...
A při současných našponovaných rozpočtech když Williams postavil na rok 2018 mizerný auto...neměl peníze na nápravu. A loni to bylo jen pokračování tohodle smutnýho příběhu. Ono v případě že pracuješ na hraně s penězma je to dost dobře nemožný předvádět nějaký zázračný zmrtvýchstání.

Jak jsi psal o tom že kvůli neschopnosti takových jako současný Williams by jsi žádný finanční strop nechtěl...já taky ne.
Já bych chtěl aby Williams dostal od FIA stejný prachy jako Ferrari...a pak bychom mohli kouknout kdo jak bude schopnej.

Nejsem zastáncem finančního stropu...já chci spravedlivější přerozdělení peněz od FIA. Klidně bych dal ruku do ohně že Ferrari bez těch 100 mega zadarmo od FIA by kleslo o level níž než je teď...

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ááá ferda si opět oblékl svoji kůži trola
Myslel jsem to tak, že když tým převzal vasseur tak nastoupili cestu nahoru. Pod vedením monishy byli na totálním dně, podepisovali platiče, klidně i tři na dvě sedačky... mám pokračovat? nevidíš paralely?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Už né, tahle situace se už podruhé opakovat nebude.
To spíše očekávám, že po zavedení stropu převezme Ferrari Alfu jako své oficiální Béčko, což vlastně je už teď, ale Alfě moc nepomáhá.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
rozhodně byl talentovaný, ale na titul evidentně neměl. Neměl na schumachera, ikdyž ho vyjímečně porazit dokázal, neměl jeho konzistenci a to, že není úplně top pilot předvedl právě v brawnu, kdy mu nařezal button. Lz jednoznačně říct, že měl 5x v ruce mistrovský vůz a nedokázal toho ani jednou využít

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
A co vlastně Sauber dokázal? Dneska je z něj Alfa Romeo...ale nic víc než ježdění ve středu pole z toho nebylo...po odchodu BMW Peter musel tým zachránit sám...protože cítil zodpovědnost za lidi z Hinwilu kteří pro něj tolik let pracovali.
Já nejsem schopnej úplně relevantně posoudit jestli je hlavní příčina toho úplného pádu Williamsu je Claire. Mě přijde že to není žádná pipina bez mozku...to jen F1 je pořád ještě hodně předpojatá. Ale abych to ujasnil...nejsem zastánce současných tažení za genderovým vyvážením za každou cenu...připomenu např. Elišku Junkovou...prostě ryze chlapský sporty můžou na různých pozicích mít ženský. Např. konstruktérka Terziová...dostala se na vysokou pozici ve Ferrari...ale protože tam už výš (podle mě kvůli té předpojatosti) nemohla, šla k Williamsu a stála za oním "mrožem" který byl zklamáním. Otázka zní zda to nevyšlo protože nebyla dost schopná, nebo i u Williamsu nebyl její úspěch mužskou částí žádaný.
Claire musí v Grove respektovat...je to dcera Franka. Její kariéra se vlastně kompletně točí kolem motorsportu a z velké části kolem Williamsu. Mě osobně trošku Franka připomíná tou zaníceností...takovej menší Frank v sukni.
To že Williamsu pšenka nekvete...fakt není úplně jen kvůli jeho neschopnosti, nikdo není schopnej vidět jak se F1 vyprofilovala do rozdělených rolí z kterých vlastně není možné se pohnout?
Vždyť kdysi stačilo mít dobré zázemí, spojit se s kvalitním výrobcem motoru, dát dohromady schopný lidí a takovej Benetton (na který lidi pohlíželi s despektem) dokázal vahrát šampionáty. Frank kdysi musel najít cestu když skončila doba osmiválcových Cosworthů, pak se musel vyrovnat s rozchodem s Hondou, najít náhradu za Renault. Ale vždycky mu trvalo max. rok-dva a zas byl vepředu. Jenže to bylo o jinejch penězích a hlavně...F1 nebyla uzavřená a když se např. Renault rozhodl vrátit do F1 v roce 1989, s Williamsem byl hned první rok vepředu. Když to srovnáš s návratem Hondy v roce 2015? Vidíš jak mnohem komplikovanější to je...
A nyní? Nikdo do F1 (z automobilek který by vyvinuli a dodávali motor) do toho nejde...protože podle mě vidí ty rozdělený posty a to jak taková Honda musí tvrdě bojovat a utrácet podle mě velký peníze...za v podstatě nejistotu.

Jinak Claire a platící piloti? A co byl Nakadžima? Co byl Maldonado?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama