DISKUZE K ČLÁNKU Barrichello otevřeně o poměrech ve Williamsu. Kde začal úpadek kdysi slavné stáje?

Rubens Barrichello ukončil právě ve Williamsu svou dlouhou kariéru s názvem Formule 1. V rozhovoru vypráví o tom, proč je na tom stáj z Grove momentálně tak bídně.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Barrichello otevřeně o poměrech ve Williamsu. Kde začal úpadek kdysi slavné stáje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 26.04.2020 11:17 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    01
    Je to škoda. Na druhou stranu když vidíš jak prodrbali dárek v podobě motoru Mercedes v nové éře.....a kvůli takovým se mi právě nechce zavádět nesmyslné nízký finanční strop.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      To máš těžký...kdo by si v minulosti třeba pomyslel že z F1 zmizí jména jako Lotus nebo Brabham?
      McLaren se už taky dost let plácá...a kdo pamatuje slavnou Marlboro éru se zlatým obdobím s Prostém a Sennou dneska jen nostalgicky vzpomíná...
      Ferrari žije v bavlnce...díky Berniemu který kdysi stvořil marketingový návrat slavného týmu na vrchol a díky víc než výborným dotacím se stále drží v popředí (což mezi námi není zas tak problém když má top 3 rozpočet a zbytek pole je křoví).
      Tím nechci obhajovat Williams...jen poukazuju na okolností a skutečnosti.
      Jinak...nejčastější výtka Williamsu...že nebyl ochotný prodat tým nebo majoritní podíl investorovi. McLaren se spojil s Honzou...vypadalo to jako reinkarnace slavné vozby minulosti...a stejně to neklapalo. Sauber se prodal BMW...a taky ho to nespasilo.
      Frank byl vždycky svůj...hodně lidí dneska viní Claire...ale on by Frank v současné době podle mě o moc víc nezvládl. Doba je jiná...z F1 se stala uzavřena spolecnost...a role byly rozdělené podpisem Concordu.
      Nikdo z nás neví co v zákulisí na nejvyšší úrovni probíhá...jediný tovární partner který v posledních 10 letech do F1 přišel byla Honda. McLaren s ní vyhořel...a Honda se pak spojila s Redbullem...a logicky to bylo jediný spojení...Redbull je top 3 tým (z velké části díky Concordu) a Honda potřebovala top tým.
      Takže když někdo kritizuje Williams a píše o promarnene příležitosti...kde jsou jeho příležitosti? Když se rozhodl rozejít s BMW...typickym způsobem to Frank přežil, sjednal smlouvu s Toyotou...a podle mě tam byla šance že Toyota zruší tovární tým a v F1 bude pokračovat pouze jako dodavatel motoru...což se ale nestalo. Spojení s Renaultem přineslo Williamsu po dlouhé době vítězství...ale taky jednu mizernou sezónu (2013), a pak díky vazbě na Wolffa přešel Williams k Mercedesu...a i tady...existuje možnost že Mercedes zabalí tovární tým (což se nestalo díky tomu že Mercedes zůstal ve vyhráváním módu...takže proč odcházet).
      Ten postupný pád po podle mě skvělé sezóně 2014 souvisí s eskalaci nákladů a bohužel taky špatnými rozhodnutími...viz eskapáda s Lowem.
      Takže ono viděno zpětné v souvislostech to není tak jednoduché jak to kdokoliv...třeba Rubens hodnotí.
      Myslím jednoduché ve smyslu že Williams něco viditelné zpatlal.
      Po bitvě je každej generál...život plyne a zpětně všichni kromě toho co vyhrál vlastně dělali špatná rozhodnutí.

      + 1 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        podívej se v jakej problémech byl sauber, když ho vedla ženská a williams jde přesně v jejích stopách. I z paddocku občas zaznívají hlasy, že by frank udělal nejlíp, kdyby dcerušku poslal dělat něco jiného. Je jasné, že by asi na tituly neměli, ale ten sešup začal právě angažováním clair jako vedoucí týmu a ta začala preferovat platiče a celej tým šel do kopru. Když nejsou výsledky tak se hůř shánějí sponzoři a je to sestupná spirála ze které se hodně blbě vystoupí

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        91.245.26.XXX
        Určitě to není jednoduché ale prostě si nemyslím, že bylo "nutné" spadnout až na dno jak to Williams předvedl.
        Nikdo snad nečekal, že po 2014 bude pravidelně prohánět top 3, na to fakt neměli rozpočet. Ale na střed pole podle mě měli. Můžeš argumentovat spoluprací takzvaných B týmu s top 3 ale to se kromě Haasu děje až poslední řeknu 1-2 roky a sestupná tendence Williamsu začala už předtím.

        Jak říkám, je to nepochybně škoda když takový tým spadl na úplné dno ale na rozdíl od tebe si myslím, že to je z velké části jejich vlastní chyba

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Takže existuje i Brawn, Ligier nebo Minardi a další?
          Ne né, tyhle týmy jsou už dávno mrtvé.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.61.XXX
            Ne tak to nemyslím... Myslím to tak, že se může vrátit jako to bylo s týmem BMW... Prodal to BMW a pak to vzal zpátky a byl to znovu Sauber...

            Myslím si, že zrovna Sauber je ten tým, u kterého je tohle možné...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          A co vlastně Sauber dokázal? Dneska je z něj Alfa Romeo...ale nic víc než ježdění ve středu pole z toho nebylo...po odchodu BMW Peter musel tým zachránit sám...protože cítil zodpovědnost za lidi z Hinwilu kteří pro něj tolik let pracovali.
          Já nejsem schopnej úplně relevantně posoudit jestli je hlavní příčina toho úplného pádu Williamsu je Claire. Mě přijde že to není žádná pipina bez mozku...to jen F1 je pořád ještě hodně předpojatá. Ale abych to ujasnil...nejsem zastánce současných tažení za genderovým vyvážením za každou cenu...připomenu např. Elišku Junkovou...prostě ryze chlapský sporty můžou na různých pozicích mít ženský. Např. konstruktérka Terziová...dostala se na vysokou pozici ve Ferrari...ale protože tam už výš (podle mě kvůli té předpojatosti) nemohla, šla k Williamsu a stála za oním "mrožem" který byl zklamáním. Otázka zní zda to nevyšlo protože nebyla dost schopná, nebo i u Williamsu nebyl její úspěch mužskou částí žádaný.
          Claire musí v Grove respektovat...je to dcera Franka. Její kariéra se vlastně kompletně točí kolem motorsportu a z velké části kolem Williamsu. Mě osobně trošku Franka připomíná tou zaníceností...takovej menší Frank v sukni.
          To že Williamsu pšenka nekvete...fakt není úplně jen kvůli jeho neschopnosti, nikdo není schopnej vidět jak se F1 vyprofilovala do rozdělených rolí z kterých vlastně není možné se pohnout?
          Vždyť kdysi stačilo mít dobré zázemí, spojit se s kvalitním výrobcem motoru, dát dohromady schopný lidí a takovej Benetton (na který lidi pohlíželi s despektem) dokázal vahrát šampionáty. Frank kdysi musel najít cestu když skončila doba osmiválcových Cosworthů, pak se musel vyrovnat s rozchodem s Hondou, najít náhradu za Renault. Ale vždycky mu trvalo max. rok-dva a zas byl vepředu. Jenže to bylo o jinejch penězích a hlavně...F1 nebyla uzavřená a když se např. Renault rozhodl vrátit do F1 v roce 1989, s Williamsem byl hned první rok vepředu. Když to srovnáš s návratem Hondy v roce 2015? Vidíš jak mnohem komplikovanější to je...
          A nyní? Nikdo do F1 (z automobilek který by vyvinuli a dodávali motor) do toho nejde...protože podle mě vidí ty rozdělený posty a to jak taková Honda musí tvrdě bojovat a utrácet podle mě velký peníze...za v podstatě nejistotu.

          Jinak Claire a platící piloti? A co byl Nakadžima? Co byl Maldonado?

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Už né, tahle situace se už podruhé opakovat nebude.
            To spíše očekávám, že po zavedení stropu převezme Ferrari Alfu jako své oficiální Béčko, což vlastně je už teď, ale Alfě moc nepomáhá.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            ááá ferda si opět oblékl svoji kůži trola
            Myslel jsem to tak, že když tým převzal vasseur tak nastoupili cestu nahoru. Pod vedením monishy byli na totálním dně, podepisovali platiče, klidně i tři na dvě sedačky... mám pokračovat? nevidíš paralely?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Dobře, milý fanoušku Ferrari...Tobě se to mluví...když Ferrari žije z bohatých dotací (a přitom poslední šampionát vyhrálo v roce 2007).
          Podle mě je někdy potřeba spadnout na úplné dno...což se stalo kvůli akci s Lowem (podle mě).
          Však já je neobhajuju že by snad všechno dělali dobře...
          Ale když si tedy myslíš že něco udělali špatně, tak co měli udělat jinak?
          V době kdy se odrazili ode dna (2014) měli dva na jejich postavení výborné roky...a pak začali padat. Symonds chtěl pokračovat v rámci jejich možností (rozpočet středu pole), ale dost možná Claire chtěla udělat zas skok dopředu...a zlanařila Lowa. Jenže se ukázalo že Lowe sám o sobě (bez více peněz) nic nezmůže. Alespoň tak to já vidím...
          A při současných našponovaných rozpočtech když Williams postavil na rok 2018 mizerný auto...neměl peníze na nápravu. A loni to bylo jen pokračování tohodle smutnýho příběhu. Ono v případě že pracuješ na hraně s penězma je to dost dobře nemožný předvádět nějaký zázračný zmrtvýchstání.

          Jak jsi psal o tom že kvůli neschopnosti takových jako současný Williams by jsi žádný finanční strop nechtěl...já taky ne.
          Já bych chtěl aby Williams dostal od FIA stejný prachy jako Ferrari...a pak bychom mohli kouknout kdo jak bude schopnej.

          Nejsem zastáncem finančního stropu...já chci spravedlivější přerozdělení peněz od FIA. Klidně bych dal ruku do ohně že Ferrari bez těch 100 mega zadarmo od FIA by kleslo o level níž než je teď...

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            platící piloti?
            jako sorry, ale můžeš to omlouvat jak chceš, tak claire dovedla williams na buben. Jdou zvěsti, že je to i proto, že zkrátka není ochotná investovat do vývoje vozu a je spokojená s tím, že se účastní seriálu F1.
            Samozřejmě, že o peníze jde vždy, ale to je právě úkolem managera je sehnat a zde silně selhává a nevěř tomu, že frank musel shánět nějak významně menší obnosy. V přepočtu na dnešní měnu měli rozpočet i 2x větší než současné ferrari, ikdyž měli situaci ulehčenou tím, že ještě neexistoval zákaz tabákové reklamy a firem ochotných odlít si z daní značnou sumu nebylo úplně málo...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            91.245.26.XXX
            Po druhé opakuji že nechci srovnávat Williams s top 3. Konkrétně Ferrari nepochybně s penězi pěkně plejtvá. Ale teda pěkně se nadává na 100 mega Ferrari ale 75 mega RB a Mercedesu se mlčí a tam to dává ještě menší smysl než u Ferrari. 18

            Když jsme u těch prachů, tak se pojďme podívat na stav v roce 2016, kde se situace Williamsu lámala.
            Rozpočty v miliardách Kč
            FI 2,8
            Mclaren 5,8
            Williams 3,3
            TR 3,1
            Hass 3,1
            Renault 4,7
            Sauber 3
            Nic podle mě nenaznačuje, že by měli spadnout na dno ale jak myslíš. Vždycky je snadnější vymlouvat se na všechno okolo 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace měří pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama