DISKUZE K ČLÁNKU "F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný
Formule 1 je podle šéfa McLarenu Zaka Browna ve velmi křehkém stavu. Má-li přežít, musí podle něj dojít k obrovským změnám. Část velkých týmů s nimi ale nesouhlasí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
jumpman
08:29 07.04.2020 178.255.168.XXXa kterému týmu nejde jen o vlastní dobro? Vždyť i tento článek je pouze kvikot mcl jak se stát konkurenceschopnějším. Jak může rozpočtový strop zachránit tým, který nemá penize na to, aby postavil monopost dle nových regulí? Nijak, tento tým zkrátka krachne a na startu nebude přes jakýkoliv rozpočtový strop. Cesta pro umožnění závodění malým týmům vede úplně jinou stranou, ale zároveň si je třeba uvědomit, že nelze jakýmkoliv pokusem s pravidly zaručit loserovi že bude vítězit...-
-
jumpman
09:24 07.04.2020 178.255.168.XXXnejsou, právě naopak. Pokud se chce mcl přiživit na celosvětové krizi a ty mu za to ještě tleskáš, je věc pouze tvého svědomí. Já se ti snažím vysvětlit, že žádný strop nezachrání toho, kdo ty peníze zkrátka nesežene. Ten potřebuje pomoct tím, že mu bude umožněno postavit konkurenceschopné auto za nižší obnos! Pokud klesnou sponzorské investice, tak naopak žádný strop nepotřebuješ, protože ani velké a bohaté stáje neseženou nijak závratný balík. Ale mcl ten balík v současné době nesežene ani za "běžné světové situace" a rozpočtový strop vidí jako jedinou šanci, aby se opět přiblížil špičce a teď se pouze na hyenu snaží urvat z toho co se dá-
HellHogr
09:47 07.04.2020 31.30.171.XXXNa tohle jsi celkem mimo, u Ferrari jsou finance ok, McLaren není komerčně vázán na finance, prostě Bahrajnská královská rodina to nenechá padnout. Pak přijde RB, jejich produkty značně klesnou na prodejnosti, nedokáží vydržet ve všech oblastech kde působí a ještě živit STR, to by najednou se mluvilo jinak. Tak ještě jednou, proč by byl takovej problém dát nižší strop na 3 roky? Komu by to uškodilo, jako chápu Ferrari musí utratit obrovský balík, aby byli alespoň 3 nejrychlejší, ale že už je na tom takhle i RB? ..-
daaviid23
10:08 07.04.2020 90.182.169.XXXProč chce mít RB vyšší rozpočet? To je jednoduché. Výkon je závislý na penězích. Není to přímá úměra ale jasná závislost tam je. RB (a logicky další top týmy) si chce ponechat co možná nejvyšší rozpočet aby měl výhodu nad středopolaři. Logické chování.
Že Mercedes jde proti logickému postoji značí zase nějakou levotu od Wolfa-
jumpman
10:16 07.04.2020 178.255.168.XXXta výhoda tam bude pořád, protože se do toho stropu nepočítá vše, protože pokud tým podporuje další dva "zákazníky" tak se bude dát určitě ten strop obejít i "nákupem" od zákazníka a tím si rozdělit náklady na vývoj.
A mercedes? Tam je to úplně jasné, mají nejlepší auto (jednoznačně) a pokud FIA omezí soupeřům prostředky, tak je nikdo nedožene a oni za levno dostanou další dva tituly, co je na tom nejasného...-
-
jumpman
14:13 07.04.2020 178.255.168.XXXkdyž si uvědomíš, že příští rok se pojede se shodným chasis jako letos a letos je na tom mercedes nejlépe, tak jak si lépe zajistit dominanci na další sezonu? Pokud se sníží strop, tak ostatní nebudou moci vyvíjet současně monopost pro příští sezonu dle nových pravidel a pro tu současnou. Takže mercedes vždy z toho vyjde lépe - omezí soupeře a sám bude moci věnovat maximum prostředků pro nová pravidla... Mercedes má velice dobrý smysl pro politiku, nezdá se ti?-
-
jumpman
18:11 07.04.2020 178.255.168.XXXale pokud se zavede strop (letos být neměl, čili se nevztahoval na auto dle nových pravidel) tak se musí stáje rozmyslet, kam ty peníze vloží. Pokud to bude nové auto, má mercedes dva tituly v kapse jisté - zakonzervované pravidly - a nové auto bude mít jistě též na vysoké úrovni. Pokud by strop nebyl na nové auto, tak toho mercedes moc jistého mít nebude. Proto chce co nejvíc omezit možnosti konkurence pomocí prolobování pravidel-
-
jumpman
19:09 07.04.2020 178.255.168.XXXmě přijde, že ti pořád nedochází, co vůbec znamená ten rozpočtový strop. Ten by měl omezit především prostředky na vývoj a stavbu auta, ty ostatní pitominky okolo, za ty si můžou týmy vesele utrácet dál, když na to budou mít. Ten strop má za účel jediné, pokusit se dostat týmy druhého sledu na dostřel těm top týmům, když to nezvládají samy a mcl je toho zářným příkladem, proto by chtěl to omezení ještě přísnější, ovšem trošku panáčkům z mcl nedochází, že by se sami mohli ocitnout v dosahu týmů, co jsou zvyklí hospodařit s málem a udělat za to celkem dost muziky. Ale to sme se dostali někam jinam od původní diskuze-
HellHogr
19:56 07.04.2020 31.30.171.XXXAle prosím tě, můžeš si přečíst kroky FIA? ty tu bojuješ proti nečemu co se stejně již omezilo .. co na tom nechápeš? ne není to pitominka, ono jestli má tým 500 lidí nebo 1400 je sakra rozdíl i proto, kolik může dělat lidí na různých projektech, tohle ti nedochází? -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
10:13 07.04.2020 178.255.168.XXXproč dávat jakýkoliv strop??? Mcl s financema rozhodně v pohodě není a nejspíš ani nebude, protože jinak by ten strop neprosazoval a neměl by problém se dostat to top 3 jelikož zázemí i lidi na to má. Ferrari profituje především z prodeje luxusních vozů a to teď nejspíš nebude úplně komodita, která půjde na dračku. Red bull už dávno nedává do svých stájí nic ze svého, stačí se uživit na conkordu a sponzorech, takže že by přechodně něco zafinancovali by pro ně problém nebyl. Trabl mají malé týmy a těm rozpočtový strop skutečně nepomůže k tomu, aby nezkrachovali. Oni zkrátka potřebují postavit se na rošt s vozem, který budou schopní sestrojit za málo, s čímž jim nějaký rozpočtový strop nikdy nepomůže. ten je nastaven jen an to, aby týmy ve druhém sledu (jako mcl) měli snad šanci prorazit do top 3, protože když se jim vůz povede a někomu z top 3 nikoliv, tak tomu top týmu nezbudou finance na nápravu, takže bude trpět především fanoušek. O ničem jiném strop není, protože jak řekl eklák, týmy stejně utratí všechny peníze, které jsou schopny sehnat a nedávno dělaný audit hovoří o tom, že největší prostor k úsporám jsou prezenční věci týmů kde utrácí nehorázné peníze všichni, včetně malých. Dokonce to bylo vyčísleno, že na vůz a chod stáje jde pod 50% rozpočtu, zbytek jsou různé showroomy autohome a podobně.
Takže ne, ty si pleteš zájem mcl s obecným zájmem F1 mít ve startovním poli co nejvíc týmů a musím ti opakovat než ti to pronikne do mozku, že malému týmu, který na rozpočtový strop nedosáhne je úplně jedno kolik ten strop bude, když nebude schopen postavit levně auto, tak zkrátka odejde-
-
jumpman
14:15 07.04.2020 178.255.168.XXXto samozřejmě nejsem, ale vidím co vidím. Pokud by na tom mcl byl jak říkáš, tak se velice rychle dotáhne na špici, ale to se nedotáhl, že? Další věcí jsou odhadované rozpočty a rozpočet mcl odpovídá navrhovanému stropu, náhoda? Nemyslím si.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek