DISKUZE K ČLÁNKU "F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný

Formule 1 je podle šéfa McLarenu Zaka Browna ve velmi křehkém stavu. Má-li přežít, musí podle něj dojít k obrovským změnám. Část velkých týmů s nimi ale nesouhlasí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 08.04.2020 12:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 07.04.2020 08:29
a kterému týmu nejde jen o vlastní dobro? Vždyť i… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 07.04.2020 10:16
ta výhoda tam bude pořád, protože se do toho… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 06.04.2020 10:15
Rozpočtový strop je do nebe volající hovadina,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
To jsem tu již zmiňoval 11

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Hlavně že Ferrari potřebuje o 250 mega více než ostatní, aby udělalo konkurenceschopné auto.
12

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Ale prosím tě, můžeš si přečíst kroky FIA? ty tu bojuješ proti nečemu co se stejně již omezilo .. co na tom nechápeš? ne není to pitominka, ono jestli má tým 500 lidí nebo 1400 je sakra rozdíl i proto, kolik může dělat lidí na různých projektech, tohle ti nedochází? 11

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
mě přijde, že ti pořád nedochází, co vůbec znamená ten rozpočtový strop. Ten by měl omezit především prostředky na vývoj a stavbu auta, ty ostatní pitominky okolo, za ty si můžou týmy vesele utrácet dál, když na to budou mít. Ten strop má za účel jediné, pokusit se dostat týmy druhého sledu na dostřel těm top týmům, když to nezvládají samy a mcl je toho zářným příkladem, proto by chtěl to omezení ještě přísnější, ovšem trošku panáčkům z mcl nedochází, že by se sami mohli ocitnout v dosahu týmů, co jsou zvyklí hospodařit s málem a udělat za to celkem dost muziky. Ale to sme se dostali někam jinam od původní diskuze

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Ale pozor, ten strop se týká i jiných oblastní než jen vývoje a jestliže i tak už je vývoj na odložené pravidla omezený, tak jde hlavně o další oblasti, kde týmy utrácejí obrovské peníze

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Ne, tam šlo úplně o něco jiného, Dennis chtěl mít vlastního dodavatele PJ a Honda byla ochotná dávat i prachy. McLaren ztratil 3 roky tím, 2018 byl bolestivej přechod, loni se zvedli a začali sbírat sponozry, to se o jiných říct nedá no a nakonec to stejně skončí tím, že týmy budou nucené šetřit vzhledem k prodloužení zavření automobilek a obchodu atd

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ne, ale právě peníze hondy mcl potřeboval a potřebuje 20

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ale pokud se zavede strop (letos být neměl, čili se nevztahoval na auto dle nových pravidel) tak se musí stáje rozmyslet, kam ty peníze vloží. Pokud to bude nové auto, má mercedes dva tituly v kapse jisté - zakonzervované pravidly - a nové auto bude mít jistě též na vysoké úrovni. Pokud by strop nebyl na nové auto, tak toho mercedes moc jistého mít nebude. Proto chce co nejvíc omezit možnosti konkurence pomocí prolobování pravidel

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Ty si zaspal co dělala Honda u McL že se tak s prominutím hloupě ptáš? to není o penězích ..

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Četl si omezení vývoje i pro 2022? to dávno prošlo .. no dávno, cca minulý týden ..

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
to samozřejmě nejsem, ale vidím co vidím. Pokud by na tom mcl byl jak říkáš, tak se velice rychle dotáhne na špici, ale to se nedotáhl, že? Další věcí jsou odhadované rozpočty a rozpočet mcl odpovídá navrhovanému stropu, náhoda? Nemyslím si.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
když si uvědomíš, že příští rok se pojede se shodným chasis jako letos a letos je na tom mercedes nejlépe, tak jak si lépe zajistit dominanci na další sezonu? Pokud se sníží strop, tak ostatní nebudou moci vyvíjet současně monopost pro příští sezonu dle nových pravidel a pro tu současnou. Takže mercedes vždy z toho vyjde lépe - omezí soupeře a sám bude moci věnovat maximum prostředků pro nová pravidla... Mercedes má velice dobrý smysl pro politiku, nezdá se ti?

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Aha, takže při neomezení rozpočtu nebude Mercedes schopnej si managovat ten rozestup na zbytek světa? to je zajímavá logika ..

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.171.XXX
Jistě, já zapomněl, že děláš na finančním oddělení McL a zároveň i dalších týmu + jsi dokonalý ekonom co dokáže prognozy dát přesně jak budou skrze současnou situaci 11

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
To nevím na které, na tohle neskočím ani já a to už je co říct. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ta výhoda tam bude pořád, protože se do toho stropu nepočítá vše, protože pokud tým podporuje další dva "zákazníky" tak se bude dát určitě ten strop obejít i "nákupem" od zákazníka a tím si rozdělit náklady na vývoj.
A mercedes? Tam je to úplně jasné, mají nejlepší auto (jednoznačně) a pokud FIA omezí soupeřům prostředky, tak je nikdo nedožene a oni za levno dostanou další dva tituly, co je na tom nejasného...

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
proč dávat jakýkoliv strop??? Mcl s financema rozhodně v pohodě není a nejspíš ani nebude, protože jinak by ten strop neprosazoval a neměl by problém se dostat to top 3 jelikož zázemí i lidi na to má. Ferrari profituje především z prodeje luxusních vozů a to teď nejspíš nebude úplně komodita, která půjde na dračku. Red bull už dávno nedává do svých stájí nic ze svého, stačí se uživit na conkordu a sponzorech, takže že by přechodně něco zafinancovali by pro ně problém nebyl. Trabl mají malé týmy a těm rozpočtový strop skutečně nepomůže k tomu, aby nezkrachovali. Oni zkrátka potřebují postavit se na rošt s vozem, který budou schopní sestrojit za málo, s čímž jim nějaký rozpočtový strop nikdy nepomůže. ten je nastaven jen an to, aby týmy ve druhém sledu (jako mcl) měli snad šanci prorazit do top 3, protože když se jim vůz povede a někomu z top 3 nikoliv, tak tomu top týmu nezbudou finance na nápravu, takže bude trpět především fanoušek. O ničem jiném strop není, protože jak řekl eklák, týmy stejně utratí všechny peníze, které jsou schopny sehnat a nedávno dělaný audit hovoří o tom, že největší prostor k úsporám jsou prezenční věci týmů kde utrácí nehorázné peníze všichni, včetně malých. Dokonce to bylo vyčísleno, že na vůz a chod stáje jde pod 50% rozpočtu, zbytek jsou různé showroomy autohome a podobně.
Takže ne, ty si pleteš zájem mcl s obecným zájmem F1 mít ve startovním poli co nejvíc týmů a musím ti opakovat než ti to pronikne do mozku, že malému týmu, který na rozpočtový strop nedosáhne je úplně jedno kolik ten strop bude, když nebude schopen postavit levně auto, tak zkrátka odejde

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Tohle téma je už těžce vyčpělé, na to mě nenalákáš. To musíš počkat na kolegy 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama