DISKUZE K ČLÁNKU "F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný

Formule 1 je podle šéfa McLarenu Zaka Browna ve velmi křehkém stavu. Má-li přežít, musí podle něj dojít k obrovským změnám. Část velkých týmů s nimi ale nesouhlasí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 08.04.2020 12:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 07.04.2020 08:29
a kterému týmu nejde jen o vlastní dobro? Vždyť i… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 07.04.2020 10:16
ta výhoda tam bude pořád, protože se do toho… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 06.04.2020 10:15
Rozpočtový strop je do nebe volající hovadina,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • HellHogr

    HellHogr

    31.30.171.XXX
    No co jiného čekat, RB a Ferrari jde o vlastní dobro, čím míň konkurence tím líp pro ně ..

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      a kterému týmu nejde jen o vlastní dobro? Vždyť i tento článek je pouze kvikot mcl jak se stát konkurenceschopnějším. Jak může rozpočtový strop zachránit tým, který nemá penize na to, aby postavil monopost dle nových regulí? Nijak, tento tým zkrátka krachne a na startu nebude přes jakýkoliv rozpočtový strop. Cesta pro umožnění závodění malým týmům vede úplně jinou stranou, ale zároveň si je třeba uvědomit, že nelze jakýmkoliv pokusem s pravidly zaručit loserovi že bude vítězit...

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        31.30.171.XXX
        Uniká ti to co se děje teď ve světě? Za běžných okolností bych s tebou souhlasi, ve chvíli, kdy se ekonomika globálně propadá a organizace budou mít problém tohle zvládnout jsou tyhle komentáře mimo

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          nejsou, právě naopak. Pokud se chce mcl přiživit na celosvětové krizi a ty mu za to ještě tleskáš, je věc pouze tvého svědomí. Já se ti snažím vysvětlit, že žádný strop nezachrání toho, kdo ty peníze zkrátka nesežene. Ten potřebuje pomoct tím, že mu bude umožněno postavit konkurenceschopné auto za nižší obnos! Pokud klesnou sponzorské investice, tak naopak žádný strop nepotřebuješ, protože ani velké a bohaté stáje neseženou nijak závratný balík. Ale mcl ten balík v současné době nesežene ani za "běžné světové situace" a rozpočtový strop vidí jako jedinou šanci, aby se opět přiblížil špičce a teď se pouze na hyenu snaží urvat z toho co se dá

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            31.30.171.XXX
            Na tohle jsi celkem mimo, u Ferrari jsou finance ok, McLaren není komerčně vázán na finance, prostě Bahrajnská královská rodina to nenechá padnout. Pak přijde RB, jejich produkty značně klesnou na prodejnosti, nedokáží vydržet ve všech oblastech kde působí a ještě živit STR, to by najednou se mluvilo jinak. Tak ještě jednou, proč by byl takovej problém dát nižší strop na 3 roky? Komu by to uškodilo, jako chápu Ferrari musí utratit obrovský balík, aby byli alespoň 3 nejrychlejší, ale že už je na tom takhle i RB? ..

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              90.182.169.XXX
              Proč chce mít RB vyšší rozpočet? To je jednoduché. Výkon je závislý na penězích. Není to přímá úměra ale jasná závislost tam je. RB (a logicky další top týmy) si chce ponechat co možná nejvyšší rozpočet aby měl výhodu nad středopolaři. Logické chování.
              Že Mercedes jde proti logickému postoji značí zase nějakou levotu od Wolfa 13

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                ta výhoda tam bude pořád, protože se do toho stropu nepočítá vše, protože pokud tým podporuje další dva "zákazníky" tak se bude dát určitě ten strop obejít i "nákupem" od zákazníka a tím si rozdělit náklady na vývoj.
                A mercedes? Tam je to úplně jasné, mají nejlepší auto (jednoznačně) a pokud FIA omezí soupeřům prostředky, tak je nikdo nedožene a oni za levno dostanou další dva tituly, co je na tom nejasného...

                + 4 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • HellHogr

                  HellHogr

                  31.30.171.XXX
                  Aha, takže při neomezení rozpočtu nebude Mercedes schopnej si managovat ten rozestup na zbytek světa? to je zajímavá logika ..

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    když si uvědomíš, že příští rok se pojede se shodným chasis jako letos a letos je na tom mercedes nejlépe, tak jak si lépe zajistit dominanci na další sezonu? Pokud se sníží strop, tak ostatní nebudou moci vyvíjet současně monopost pro příští sezonu dle nových pravidel a pro tu současnou. Takže mercedes vždy z toho vyjde lépe - omezí soupeře a sám bude moci věnovat maximum prostředků pro nová pravidla... Mercedes má velice dobrý smysl pro politiku, nezdá se ti?

                    + 2 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • HellHogr

                      HellHogr

                      31.30.171.XXX
                      Četl si omezení vývoje i pro 2022? to dávno prošlo .. no dávno, cca minulý týden ..

                      + 1 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        ale pokud se zavede strop (letos být neměl, čili se nevztahoval na auto dle nových pravidel) tak se musí stáje rozmyslet, kam ty peníze vloží. Pokud to bude nové auto, má mercedes dva tituly v kapse jisté - zakonzervované pravidly - a nové auto bude mít jistě též na vysoké úrovni. Pokud by strop nebyl na nové auto, tak toho mercedes moc jistého mít nebude. Proto chce co nejvíc omezit možnosti konkurence pomocí prolobování pravidel

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • HellHogr

                          HellHogr

                          31.30.171.XXX
                          Ale pozor, ten strop se týká i jiných oblastní než jen vývoje a jestliže i tak už je vývoj na odložené pravidla omezený, tak jde hlavně o další oblasti, kde týmy utrácejí obrovské peníze

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            mě přijde, že ti pořád nedochází, co vůbec znamená ten rozpočtový strop. Ten by měl omezit především prostředky na vývoj a stavbu auta, ty ostatní pitominky okolo, za ty si můžou týmy vesele utrácet dál, když na to budou mít. Ten strop má za účel jediné, pokusit se dostat týmy druhého sledu na dostřel těm top týmům, když to nezvládají samy a mcl je toho zářným příkladem, proto by chtěl to omezení ještě přísnější, ovšem trošku panáčkům z mcl nedochází, že by se sami mohli ocitnout v dosahu týmů, co jsou zvyklí hospodařit s málem a udělat za to celkem dost muziky. Ale to sme se dostali někam jinam od původní diskuze

                            + 3 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • HellHogr

                              HellHogr

                              31.30.171.XXX
                              Ale prosím tě, můžeš si přečíst kroky FIA? ty tu bojuješ proti nečemu co se stejně již omezilo .. co na tom nechápeš? ne není to pitominka, ono jestli má tým 500 lidí nebo 1400 je sakra rozdíl i proto, kolik může dělat lidí na různých projektech, tohle ti nedochází? 11

                              + 2 / − 2

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • GRAHAM

                              GRAHAM

                              109.81.213.XXX
                              Hlavně že Ferrari potřebuje o 250 mega více než ostatní, aby udělalo konkurenceschopné auto.
                              12

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              proč dávat jakýkoliv strop??? Mcl s financema rozhodně v pohodě není a nejspíš ani nebude, protože jinak by ten strop neprosazoval a neměl by problém se dostat to top 3 jelikož zázemí i lidi na to má. Ferrari profituje především z prodeje luxusních vozů a to teď nejspíš nebude úplně komodita, která půjde na dračku. Red bull už dávno nedává do svých stájí nic ze svého, stačí se uživit na conkordu a sponzorech, takže že by přechodně něco zafinancovali by pro ně problém nebyl. Trabl mají malé týmy a těm rozpočtový strop skutečně nepomůže k tomu, aby nezkrachovali. Oni zkrátka potřebují postavit se na rošt s vozem, který budou schopní sestrojit za málo, s čímž jim nějaký rozpočtový strop nikdy nepomůže. ten je nastaven jen an to, aby týmy ve druhém sledu (jako mcl) měli snad šanci prorazit do top 3, protože když se jim vůz povede a někomu z top 3 nikoliv, tak tomu top týmu nezbudou finance na nápravu, takže bude trpět především fanoušek. O ničem jiném strop není, protože jak řekl eklák, týmy stejně utratí všechny peníze, které jsou schopny sehnat a nedávno dělaný audit hovoří o tom, že největší prostor k úsporám jsou prezenční věci týmů kde utrácí nehorázné peníze všichni, včetně malých. Dokonce to bylo vyčísleno, že na vůz a chod stáje jde pod 50% rozpočtu, zbytek jsou různé showroomy autohome a podobně.
              Takže ne, ty si pleteš zájem mcl s obecným zájmem F1 mít ve startovním poli co nejvíc týmů a musím ti opakovat než ti to pronikne do mozku, že malému týmu, který na rozpočtový strop nedosáhne je úplně jedno kolik ten strop bude, když nebude schopen postavit levně auto, tak zkrátka odejde

              + 3 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                01

                + 2 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • HellHogr

                HellHogr

                31.30.171.XXX
                Jistě, já zapomněl, že děláš na finančním oddělení McL a zároveň i dalších týmu + jsi dokonalý ekonom co dokáže prognozy dát přesně jak budou skrze současnou situaci 11

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  to samozřejmě nejsem, ale vidím co vidím. Pokud by na tom mcl byl jak říkáš, tak se velice rychle dotáhne na špici, ale to se nedotáhl, že? Další věcí jsou odhadované rozpočty a rozpočet mcl odpovídá navrhovanému stropu, náhoda? Nemyslím si.

                  + 3 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Guanyu Zhou je jedním z několika pilotů, které příští rok už ve startovním poli neuvidíme (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 2025

Vyhráli sice „jen“ Pohár konstruktérů, ale McLaren a oba jeho piloti patřili k nejvýraznějším v letošním roce (ilustrační foto)

Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren

Checo Pérez se tentokrát vyvaroval chyb, ale zase doplatil na zmatky kolem traťových limitů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: je znát, že sezóna se chýlí ke konci

Charles Leclerc si v kvalifikaci musel připadat jako oběť nějakého „spiknut“ (ilustrační foto)í

Kvalifikace přála oranžové barvě, Leclerc odstartuje poslední

Připravil si Piastri výkonem ve třetím tréninku půdu pro své první pole-position v Grand Prix? (ilustrační foto)

Poslední trénink v režii McLarenů, vytáhly se oba Haasy, Leclerc nebyl v dobrém rozpoložení

Nico Hülkenberg si vedl v druhém tréninku nadmíru dobře.

V druhém tréninku odveta McLarenu, vytáhl se Hülkenberg, propadl Verstappen

Charles Leclerc měl trénink zkrácený na pouhou polovinu (ilustrační foto)

Pyrrhovo vítězství Leclerca v prvním tréninku, nováčci s jednou výjimkou uzavírali pole

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama