DISKUZE K ČLÁNKU Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

První předsezónní testy Formule 1 jsou minulostí. Aktuální dění s komentáři z padoku včetně fotografií a videí jste mohli sledovat s námi. V pátek zajel nejrychlejší čas Valtteri Bottas před svým týmovým kolegou Hamiltonem. Viděli jsme celkem čtyři červené vlajky. Problém s motorem mělo Ferrari i Williams.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 220, poslední 26.02.2020 14:08 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Možná je můj odhad zcela mylný, ale myslím si, že DAS má za úkol zahřívání pneumatik. Na delších rovinkách se totiž gumy ochlazují více než by si týmy přály a proto jsou týmy nucené nastavovat křídlo na vyšší přítlak což jim zase ubírá na rychlosti.
    DAS se používá na rovinkách kde díky změněné sbíhavostí dochází k většímu tření a tím se guma více zahřívá. Sice tím dochází chvilkově k většímu opotřebení, ale studená guma hůř drží a více se odírá, takže není rychlost ani životnost gumy.
    Prostě chytrá vychytávka, která se může nejvíce používat před ostrým kolem v kvaldě, během SC či VSC.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Ono to bude přesně naopak. Právě to rozbíhání ty gumy více zahřívá. Ale ono to ochlazení není tak dramatické. Řeší se to nastavením brzd. Při brzdění se ty gumy zase bezpečně ohřejou. 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        S rozbíhaním kol bych byl hodně opatrný. Když je příliš velká, tak neudržíš přímý směr. Stačí drobné nerovnosti na dráze a tancuješ jak v podroušeném stavu.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Miroslav D.

          Miroslav D.

          194.228.59.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Jenže pozor. DAS se používá pouze na rovinkách, tak bych do toho nastavení rozbíhavosti v zatáčkách vůbec netahal. To už rovnou můžeme přeskočit na dodržování světlé výšky vozu při zatáčení.
            Takže při jízdě v přímém směru je rozbíhavost nežádoucí a navíc nebezpečná.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mansell_fan

            Mansell_fan

            37.188.230.XXX
            Newey taky řek že to zahřívání gum je marginálie a musí jít hlavně o nějaký aerodynamický důvod.
            Mercedes se musí chlámat. Všichni se zaměřili na jejich tlačvolanty a třeba jim uniká něco mnohem důležitějšího. Ale třeba právě o to jim šlo 03

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Ano, ale rozbíhavost už neštelujou mechanici, ale ta je daná konstrukci řízení. Takže mechanici před závodem štelují pouze sbíhavost, odklon kol a tlaky v pneu. Toť vše.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • McMatej

                McMatej

                212.79.110.XXX
                Taky teorii o rozbíhavosti a rovnání kol na rovinkách nevěřím.

                Mercedes ani teď neviniká v top speed. Naopak v top speed vinikají týmy z konce startovního pole. Maximální rychlost závody nevyhrává, závody vyhrává trakce.
                Týmy měli problém se zahříváním pneu a udržením teploty v ideálním okně.
                Jestli měli loni auta rozbíhavost (čemuž nevěřím), tak to letos může mít Mercedes celou geometrii jinak, nemusí dělat kompromisy.
                Sbíhavost - rozbíhavost se nastavuje v desetinách stupně, což nemůže mít na valivý odpor výrazný vliv. Auto v pohodě utlačí jeden člověk.
                Jezdit na rovinách s nulovou sbíhavostí je špatně. V zatáčce se zavěšení tolika zatíží, že nějaká desetina stupně sbíhavosti nemůže mít vliv. Při zatížení kola se všechny úhly změní.
                Většinu zatížení v zatáčce přenáší vnější kolo. Jestli je vnitřní zatočené o desetinu stupně víc nebo míň není podstatné.
                Vnější kolo se do zatáčky zatáčí o menší úhel než vnitřní (tzv. diferenční úhel), lichoběžníkem řízení (https://player.slideplayer.cz/8/2327502/data/images/img8.jpg) lze tento poměr libovolně nastavit.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Dokugan

                  Dokugan

                  77.236.195.XXX
                  Rozbíhavost se u závodních aut používá zcela běžně. Přesně o téhle teorii mluvil Marc Priestley, který dlouhou dobu pracoval jako mechanik McLarenu, že Mercedes to používá, aby kola na rovince narovnal, protože se přirozeně rozbíhají. Myslím, že o tom asi něco ví. Případně je možné, že na rovince z nějakého důvodu mění rozbíhavost ve sbíhavost a ne jen rovně.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Dave K.

                  Dave K.

                  194.228.20.XXX
                  LOL...ale presne tohle ten DAS dela,srovna kola na rovince coz vede k lepsi top speed...jestli tomu veris nebo ne je jedno...je to proste fakt... 14

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Potom nerozumím tomu, proč národní formule, motokáry a okruhové speciály netančí jak ve Stardance. 12
          Samozřejmě se nejedná o rozbíhavost v řádu centimetrů. Je to v milimetrech od osy, kdy se to mění podle trati. V Monaku nebo Maďarsku jezdí s největší rozbíhavostí, kdežto v Monze nastavují sbíhavost.
          Byť je to jedna z maličkostí, je to docela obsáhlé téma a Mercedesu se povedlo získat obě výhody najednou. V Monze to bude mít vliv minimální a možná tam radši ušetří kila a ani to nenasadí, ale v takovém Maďarsku se to projeví znatelně. 04

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Rozbíhavost se v přímém směru nepoužívá, proto vozy na rovinkách netancují. Rozbíhavost je užitečná až v zatáčkách, kde vnitřní kolo zatáčí více než vnější.
            Pokud je můj odhad správný, tak DAS se bude nejvíce využívat na rychlých tratích a v takovém Monaku a Maďarsku minimálně nebo vůbec.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              V běžném provozu ne, ale u závodních vozů je tomu jinak. Už to tu psal i Petr. Přední náprava se nastavuje rozbíhavě, zadní sbíhavě. Stejně tak okruhové plechovky. Motokára má pouze rozbíhavost na přední nápravě, zadní má pevnou, takže tam není co nastavovat.
              Hodil bych Ti klidně odkazy, ale všechno to je na jiné weby ...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Fyzikální zákony jsou dané a fungují jak na civilních, tak na závodních vozech stejně. Jediný rozdíl je pouze v tom, že u sportovních vozů se jde více do extrému. Třeba větší odklon kol, tvrdší tlumiče atd.
                Dovedeš si představit jízdu ve voze téměř bez tlumičů které jede po trati rychlostí 300 km a každé kolo tahá na jinou stranu? Pak by stačila malá nerovnost pod jedním kolem a letíš.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Ono ale netahá na strany, protože ta rozbíhavost není tak zásadní a nastavuje se symetricky, stejně jako sbíhavost, u které to mimochodem funguje úplně stejně u rozbíhavosti, kdy trajektorii osy máš také mimo trajektorii pohybu monopostu, který v tu chvíli má jet rovně. Když bys to přehnal a ta kola nasměroval více k sobě, tak s tím nepůjde pořádně zatočit a bude to také tancovat na rovině.
                  Další věc je ta, že F1 má pohon zadní nápravy. Už jen proto je potřeba mírné rozbíhavosti z důvodu usnadnění řízení z důvodu přirozené nedotáčivosti. Předokolky naopak vyžadují trochu více sbíhavosti, aby jim neulítával v zatáčkách zadek.
                  Pokud se máme bavit o fyzice, pojednává o tom rovnováha sil, které se působením proti sobě anulují.
                  Rozbíhavost a sbíhavost má své výhody. Mírná sbíhavost pomáhá ke stabilitě při pohybu po rovné trajektorii, rozbíhavost pomáhá při zatáčení. Ale ani jedno nebude fungovat, když jedeš po jednom kole.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • McMatej

                    McMatej

                    212.79.110.XXX
                    Pro sbíhavost - rozbíhavost není jediným důvodem přední - zadní pohon. Na ni mají vliv i další úhly nápravy - poloměr rejdu, odklon kola a další viz např. https://slideplayer.cz/slide/11247064/. A např. tady https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=2ahUKEwjLlKjy1-fnAhWEqaQKHQrMA4wQFjACegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fwww.vutbr.cz%2Fwww_base%2Fzav_prace_soubor_verejne.php%3Ffile_id%3D28876&usg=AOvVaw3JR-I4NmgsgbPLcInkkB3o to uvádějí přesně naopak než ty.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    78.157.160.XXX
                    Rozbíhavost se v F1 stále běžně používá (na přední nápravě, vzadu sbíhavost), a to nejen v desetinách stupně. Věřit si jinak samozřejmě můžeš, čemu chceš, to ti nikdo nechce upírat ;-)

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      To přece vůbec nepopírám a dokoce jsem popsal kdy se rozbíhavost v F1 používá. Jenže v tomto případě probíráme DAS a ten se zadní nápravy vůbec netýká, tak nechápu proč se do systému DAS zadní náprava pořád tahá.
                      A pokud si myslíš, že se rozbíhavost používá u F1 při jízdě v přímém směru, tak si tomu taky můžeš věřit jak chceš.
                      A dokonce si svou pravdu můžeš dokazovat jak chceš mazáním mých příspěvků. Gratuluji k tak významnému vítězství.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama