DISKUZE K ČLÁNKU Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává
První předsezónní testy Formule 1 jsou minulostí. Aktuální dění s komentáři z padoku včetně fotografií a videí jste mohli sledovat s námi. V pátek zajel nejrychlejší čas Valtteri Bottas před svým týmovým kolegou Hamiltonem. Viděli jsme celkem čtyři červené vlajky. Problém s motorem mělo Ferrari i Williams.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
jon
11:01 23.02.2020 90.176.154.XXXPotom nerozumím tomu, proč národní formule, motokáry a okruhové speciály netančí jak ve Stardance.
Samozřejmě se nejedná o rozbíhavost v řádu centimetrů. Je to v milimetrech od osy, kdy se to mění podle trati. V Monaku nebo Maďarsku jezdí s největší rozbíhavostí, kdežto v Monze nastavují sbíhavost.
Byť je to jedna z maličkostí, je to docela obsáhlé téma a Mercedesu se povedlo získat obě výhody najednou. V Monze to bude mít vliv minimální a možná tam radši ušetří kila a ani to nenasadí, ale v takovém Maďarsku se to projeví znatelně.-
Ferda
11:10 23.02.2020 46.47.176.XXXRozbíhavost se v přímém směru nepoužívá, proto vozy na rovinkách netancují. Rozbíhavost je užitečná až v zatáčkách, kde vnitřní kolo zatáčí více než vnější.
Pokud je můj odhad správný, tak DAS se bude nejvíce využívat na rychlých tratích a v takovém Monaku a Maďarsku minimálně nebo vůbec.-
jon
11:18 23.02.2020 90.176.154.XXXV běžném provozu ne, ale u závodních vozů je tomu jinak. Už to tu psal i Petr. Přední náprava se nastavuje rozbíhavě, zadní sbíhavě. Stejně tak okruhové plechovky. Motokára má pouze rozbíhavost na přední nápravě, zadní má pevnou, takže tam není co nastavovat.
Hodil bych Ti klidně odkazy, ale všechno to je na jiné weby ...-
Ferda
11:29 23.02.2020 46.47.176.XXXFyzikální zákony jsou dané a fungují jak na civilních, tak na závodních vozech stejně. Jediný rozdíl je pouze v tom, že u sportovních vozů se jde více do extrému. Třeba větší odklon kol, tvrdší tlumiče atd.
Dovedeš si představit jízdu ve voze téměř bez tlumičů které jede po trati rychlostí 300 km a každé kolo tahá na jinou stranu? Pak by stačila malá nerovnost pod jedním kolem a letíš.-
jon
12:41 23.02.2020 90.176.154.XXXOno ale netahá na strany, protože ta rozbíhavost není tak zásadní a nastavuje se symetricky, stejně jako sbíhavost, u které to mimochodem funguje úplně stejně u rozbíhavosti, kdy trajektorii osy máš také mimo trajektorii pohybu monopostu, který v tu chvíli má jet rovně. Když bys to přehnal a ta kola nasměroval více k sobě, tak s tím nepůjde pořádně zatočit a bude to také tancovat na rovině.
Další věc je ta, že F1 má pohon zadní nápravy. Už jen proto je potřeba mírné rozbíhavosti z důvodu usnadnění řízení z důvodu přirozené nedotáčivosti. Předokolky naopak vyžadují trochu více sbíhavosti, aby jim neulítával v zatáčkách zadek.
Pokud se máme bavit o fyzice, pojednává o tom rovnováha sil, které se působením proti sobě anulují.
Rozbíhavost a sbíhavost má své výhody. Mírná sbíhavost pomáhá ke stabilitě při pohybu po rovné trajektorii, rozbíhavost pomáhá při zatáčení. Ale ani jedno nebude fungovat, když jedeš po jednom kole.-
McMatej
13:49 23.02.2020 212.79.110.XXXPro sbíhavost - rozbíhavost není jediným důvodem přední - zadní pohon. Na ni mají vliv i další úhly nápravy - poloměr rejdu, odklon kola a další viz např. https://slideplayer.cz/slide/11247064/. A např. tady https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=2ahUKEwjLlKjy1-fnAhWEqaQKHQrMA4wQFjACegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fwww.vutbr.cz%2Fwww_base%2Fzav_prace_soubor_verejne.php%3Ffile_id%3D28876&usg=AOvVaw3JR-I4NmgsgbPLcInkkB3o to uvádějí přesně naopak než ty.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mansell_fan
23:03 21.02.2020 37.188.162.XXXFerrari buď blafuje a v Melbourne to rozjedou, nebo jsou fakt v loji a po Melbourne vyrazí Binotta. Pro mě win win situace. Hlavně ať nezaspí s autem pro příští rok, které krom tlačeného volantu by mohlo mít třeba táhla v sedačce ovládaná hýžďovým svalstvem, navyšující plnící tlak turba během jízdy. -
-
airwar1939
20:10 21.02.2020 87.249.139.XXXTo nepochybně, ale to by museli mít pohon na přední kola.-
-
-
Situs
22:03 21.02.2020 88.102.38.XXXJasně, já jsem ale původně opravdu myslel jen na tu kontaktní plochu která pomůže při záběru, což mi ale v tu chvíli vůbec nedošlo že se bavíme jen o předních kolech kde na startu ale nic nezabírá. Prostě úlet, beru samo zpět.
Nižší odpor vzduchu je jiná a to samo pomůže, i když že by to mělo dělat něco tak znatelného (jak vedle píšeš 20-30 koní), to se mi nezdá, to by bylo docela hodně.-
jon
23:55 21.02.2020 90.176.154.XXXNejde o odpor vzduchu. Podívej se pořádně na video, co to přesně dělá.
F1 má běžně nastavenou rozbíhavost. Respektive téměř cokoli, co jezdí po okruzích jí má. Rozbíhavost docela znatelně zvyšuje odpor přední nápravy a musíš to chtě nechtě překonávat výkonem. Ale sbíhavost způsobuje daleko větší časové ztráty v zatáčkách.
Když Lewis odjistil volant a přitáhl ho k sobě, kola se okamžitě seběhnou jako Češi na výprodej. Na první pohled kravina, ale věř tomu, že to bude dělat hodně veliké rozdíly. Ten výkon jsem jen tak dosadil podle toho, jaký má cca procentuální vliv na výkonnost na rovině sbíhavost a rozbíhavost u motokáry. U F1 je tam více vlivů. Má odpružení a silné aero. Motor má jinou charakteristiku. Takže to ve finále může být klidně pouze 10 koní nebo taky 50. To nám ukáže Austrálie, pokud to tedy v Mercedesech zůstane.
-
-
-
-
-
-
-
-
Roman
19:50 21.02.2020 188.175.112.XXXZase lež: Alonso vyhrál jeden den testu, jednou byl druhý a celkově bylo Ferrari lepší v 5 dnech než RB, který vyhrál taky jeden den, jinak byl kolem 4-8 místa.
Že ti není trapné takhle lhát, protože ty auta byli v testech na to úplně stejně.
Testy - Jerez, 10. 2. 2012
P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Fernando Alonso Ferrari 1:18.877
39
2 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:19.597 0.720 80
3 Sebastian Vettel Red Bull 1:19.606 0.729 50
Testy - Barcelona, 3. 3. 2012
P Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Pérez Sauber 1:22,094 114
2 Button McLaren 1:22,103 0,009 44
3 Ricciardo Toro Rosso 1:22,155 0,061 131
4 Massa Ferrari 1:22,413 0,319 122
Testy - Barcelona, 22. 2. 2012
P. Jezdec Tým Čas Ztráta Kola
1 Nico Hülkenberg Force India 1:22.608
112
2 Sergio Perez Sauber 1:22.648 0.040 85
3 Sebastian Vettel Red Bull 1:22.891 0.283 104
4 Fernando Alonso Ferrari 1:23.180 0.572
atd atd
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek