DISKUZE K ČLÁNKU Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává
První předsezónní testy Formule 1 jsou minulostí. Aktuální dění s komentáři z padoku včetně fotografií a videí jste mohli sledovat s námi. V pátek zajel nejrychlejší čas Valtteri Bottas před svým týmovým kolegou Hamiltonem. Viděli jsme celkem čtyři červené vlajky. Problém s motorem mělo Ferrari i Williams.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
McMatej
11:39 22.02.2020 212.79.110.XXXKde končí nastavování geometrie a začíná řízení? Zadní náprava má svoji geometrii a nemá řízení. Přední náprava má svoji geometrii i řízení. Rozdíl je v řízení. Změna na řízení (délka spojovacích tyčí) není změna geometrie v duchu pravidel. Sbíhavost kol se mění i při pouhém klasickém zatáčení kol (rozdílový (diferenční) úhel) Pokud by musely být všechny úhly neměnné, musel bys mít pevnou nápravu jako na žebřiňáku a řídit ojí. -
-
-
-
-
-
Ferda
23:05 21.02.2020 46.47.176.XXXMožná je můj odhad zcela mylný, ale myslím si, že DAS má za úkol zahřívání pneumatik. Na delších rovinkách se totiž gumy ochlazují více než by si týmy přály a proto jsou týmy nucené nastavovat křídlo na vyšší přítlak což jim zase ubírá na rychlosti.
DAS se používá na rovinkách kde díky změněné sbíhavostí dochází k většímu tření a tím se guma více zahřívá. Sice tím dochází chvilkově k většímu opotřebení, ale studená guma hůř drží a více se odírá, takže není rychlost ani životnost gumy.
Prostě chytrá vychytávka, která se může nejvíce používat před ostrým kolem v kvaldě, během SC či VSC.-
-
-
Miroslav D.
01:28 22.02.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Ferda
01:42 22.02.2020 46.47.176.XXXJenže pozor. DAS se používá pouze na rovinkách, tak bych do toho nastavení rozbíhavosti v zatáčkách vůbec netahal. To už rovnou můžeme přeskočit na dodržování světlé výšky vozu při zatáčení.
Takže při jízdě v přímém směru je rozbíhavost nežádoucí a navíc nebezpečná.-
Miroslav D.
08:07 22.02.2020 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
McMatej
11:02 22.02.2020 212.79.110.XXXTaky teorii o rozbíhavosti a rovnání kol na rovinkách nevěřím.
Mercedes ani teď neviniká v top speed. Naopak v top speed vinikají týmy z konce startovního pole. Maximální rychlost závody nevyhrává, závody vyhrává trakce.
Týmy měli problém se zahříváním pneu a udržením teploty v ideálním okně.
Jestli měli loni auta rozbíhavost (čemuž nevěřím), tak to letos může mít Mercedes celou geometrii jinak, nemusí dělat kompromisy.
Sbíhavost - rozbíhavost se nastavuje v desetinách stupně, což nemůže mít na valivý odpor výrazný vliv. Auto v pohodě utlačí jeden člověk.
Jezdit na rovinách s nulovou sbíhavostí je špatně. V zatáčce se zavěšení tolika zatíží, že nějaká desetina stupně sbíhavosti nemůže mít vliv. Při zatížení kola se všechny úhly změní.
Většinu zatížení v zatáčce přenáší vnější kolo. Jestli je vnitřní zatočené o desetinu stupně víc nebo míň není podstatné.
Vnější kolo se do zatáčky zatáčí o menší úhel než vnitřní (tzv. diferenční úhel), lichoběžníkem řízení (https://player.slideplayer.cz/8/2327502/data/images/img8.jpg) lze tento poměr libovolně nastavit.-
Dokugan
12:23 22.02.2020 77.236.195.XXXRozbíhavost se u závodních aut používá zcela běžně. Přesně o téhle teorii mluvil Marc Priestley, který dlouhou dobu pracoval jako mechanik McLarenu, že Mercedes to používá, aby kola na rovince narovnal, protože se přirozeně rozbíhají. Myslím, že o tom asi něco ví. Případně je možné, že na rovince z nějakého důvodu mění rozbíhavost ve sbíhavost a ne jen rovně. -
-
Ferda
23:06 23.02.2020 46.47.176.XXXTo přece vůbec nepopírám a dokoce jsem popsal kdy se rozbíhavost v F1 používá. Jenže v tomto případě probíráme DAS a ten se zadní nápravy vůbec netýká, tak nechápu proč se do systému DAS zadní náprava pořád tahá.
A pokud si myslíš, že se rozbíhavost používá u F1 při jízdě v přímém směru, tak si tomu taky můžeš věřit jak chceš.
A dokonce si svou pravdu můžeš dokazovat jak chceš mazáním mých příspěvků. Gratuluji k tak významnému vítězství.
-
-
-
-
-
-
Mansell_fan
08:23 22.02.2020 37.188.230.XXXNewey taky řek že to zahřívání gum je marginálie a musí jít hlavně o nějaký aerodynamický důvod.
Mercedes se musí chlámat. Všichni se zaměřili na jejich tlačvolanty a třeba jim uniká něco mnohem důležitějšího. Ale třeba právě o to jim šlo
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek