DISKUZE K ČLÁNKU Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

První předsezónní testy Formule 1 jsou minulostí. Aktuální dění s komentáři z padoku včetně fotografií a videí jste mohli sledovat s námi. V pátek zajel nejrychlejší čas Valtteri Bottas před svým týmovým kolegou Hamiltonem. Viděli jsme celkem čtyři červené vlajky. Problém s motorem mělo Ferrari i Williams.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 220, poslední 26.02.2020 14:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovalo 8 lidí) 21.02.2020 20:10
To nepochybně, ale to by museli mít pohon na… »
» jumpman (Hlasovalo 8 lidí) 22.02.2020 12:25
ale hlavně na olejíčky a čmoudíčky okamžitě… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 22.02.2020 11:31
ty jsi vážně nemocen, přirovnávat technické… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • daaviid23

        daaviid23

        91.245.26.XXX
        Co já vím , já jsem jen hloupej ferrarista 18
        Ale hádám, že pravidly bylo zamýšleno, že volant slouží ke změně směru vozidla a ne k nastavování geometrie

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          31.30.170.XXX
          Nastavení geometrie je zakázáno, volant dle pravidel slouží ke změně kol k zatočení, tady se nijak nezataci

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            McMatej

            212.79.110.XXX
            Kde končí nastavování geometrie a začíná řízení? Zadní náprava má svoji geometrii a nemá řízení. Přední náprava má svoji geometrii i řízení. Rozdíl je v řízení. Změna na řízení (délka spojovacích tyčí) není změna geometrie v duchu pravidel. Sbíhavost kol se mění i při pouhém klasickém zatáčení kol (rozdílový (diferenční) úhel) Pokud by musely být všechny úhly neměnné, musel bys mít pevnou nápravu jako na žebřiňáku a řídit ojí.

            + 1 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              91.245.26.XXX
              To je fajn že se mění geometrie "přirozeně sama" při zatáčení.....ale tady se ovládá naprosto účelně na rovince 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • McMatej

                McMatej

                212.79.110.XXX
                Ano, jsem rád, žes připustil, že změna sbíhavosti je přirozená. A kde je dovolené ji měnit přirozeně a zakázané ji měnit učelově?? Nesmíte si vymýlet vlasní pravidla.

                + 0 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Dnešní volant je tak multifunkční zařízení, že kdyby měl sloužit pouze k zatáčení, tak by dnešní vozy nežly ani nastartovat nebo řadit rychlosti.
          A teď babo raď.

          + 0 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        31.30.170.XXX
        DAS má i velký aero dopad na změnu proudění vzduchu, což může pomoci top speedu a jsme u toho, není to jen o zacházení s pneu

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Možná je můj odhad zcela mylný, ale myslím si, že DAS má za úkol zahřívání pneumatik. Na delších rovinkách se totiž gumy ochlazují více než by si týmy přály a proto jsou týmy nucené nastavovat křídlo na vyšší přítlak což jim zase ubírá na rychlosti.
    DAS se používá na rovinkách kde díky změněné sbíhavostí dochází k většímu tření a tím se guma více zahřívá. Sice tím dochází chvilkově k většímu opotřebení, ale studená guma hůř drží a více se odírá, takže není rychlost ani životnost gumy.
    Prostě chytrá vychytávka, která se může nejvíce používat před ostrým kolem v kvaldě, během SC či VSC.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Ono to bude přesně naopak. Právě to rozbíhání ty gumy více zahřívá. Ale ono to ochlazení není tak dramatické. Řeší se to nastavením brzd. Při brzdění se ty gumy zase bezpečně ohřejou. 04

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        S rozbíhaním kol bych byl hodně opatrný. Když je příliš velká, tak neudržíš přímý směr. Stačí drobné nerovnosti na dráze a tancuješ jak v podroušeném stavu.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Miroslav D.

          Miroslav D.

          194.228.59.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Jenže pozor. DAS se používá pouze na rovinkách, tak bych do toho nastavení rozbíhavosti v zatáčkách vůbec netahal. To už rovnou můžeme přeskočit na dodržování světlé výšky vozu při zatáčení.
            Takže při jízdě v přímém směru je rozbíhavost nežádoucí a navíc nebezpečná.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Miroslav D.

              Miroslav D.

              194.228.59.XXX
              Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Ano, ale rozbíhavost už neštelujou mechanici, ale ta je daná konstrukci řízení. Takže mechanici před závodem štelují pouze sbíhavost, odklon kol a tlaky v pneu. Toť vše.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • McMatej

                  McMatej

                  212.79.110.XXX
                  Taky teorii o rozbíhavosti a rovnání kol na rovinkách nevěřím.

                  Mercedes ani teď neviniká v top speed. Naopak v top speed vinikají týmy z konce startovního pole. Maximální rychlost závody nevyhrává, závody vyhrává trakce.
                  Týmy měli problém se zahříváním pneu a udržením teploty v ideálním okně.
                  Jestli měli loni auta rozbíhavost (čemuž nevěřím), tak to letos může mít Mercedes celou geometrii jinak, nemusí dělat kompromisy.
                  Sbíhavost - rozbíhavost se nastavuje v desetinách stupně, což nemůže mít na valivý odpor výrazný vliv. Auto v pohodě utlačí jeden člověk.
                  Jezdit na rovinách s nulovou sbíhavostí je špatně. V zatáčce se zavěšení tolika zatíží, že nějaká desetina stupně sbíhavosti nemůže mít vliv. Při zatížení kola se všechny úhly změní.
                  Většinu zatížení v zatáčce přenáší vnější kolo. Jestli je vnitřní zatočené o desetinu stupně víc nebo míň není podstatné.
                  Vnější kolo se do zatáčky zatáčí o menší úhel než vnitřní (tzv. diferenční úhel), lichoběžníkem řízení (https://player.slideplayer.cz/8/2327502/data/images/img8.jpg) lze tento poměr libovolně nastavit.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Dokugan

                    Dokugan

                    77.236.195.XXX
                    Rozbíhavost se u závodních aut používá zcela běžně. Přesně o téhle teorii mluvil Marc Priestley, který dlouhou dobu pracoval jako mechanik McLarenu, že Mercedes to používá, aby kola na rovince narovnal, protože se přirozeně rozbíhají. Myslím, že o tom asi něco ví. Případně je možné, že na rovince z nějakého důvodu mění rozbíhavost ve sbíhavost a ne jen rovně.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Dave K.

                    Dave K.

                    194.228.20.XXX
                    LOL...ale presne tohle ten DAS dela,srovna kola na rovince coz vede k lepsi top speed...jestli tomu veris nebo ne je jedno...je to proste fakt... 14

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    78.157.160.XXX
                    Rozbíhavost se v F1 stále běžně používá (na přední nápravě, vzadu sbíhavost), a to nejen v desetinách stupně. Věřit si jinak samozřejmě můžeš, čemu chceš, to ti nikdo nechce upírat ;-)

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      To přece vůbec nepopírám a dokoce jsem popsal kdy se rozbíhavost v F1 používá. Jenže v tomto případě probíráme DAS a ten se zadní nápravy vůbec netýká, tak nechápu proč se do systému DAS zadní náprava pořád tahá.
                      A pokud si myslíš, že se rozbíhavost používá u F1 při jízdě v přímém směru, tak si tomu taky můžeš věřit jak chceš.
                      A dokonce si svou pravdu můžeš dokazovat jak chceš mazáním mých příspěvků. Gratuluji k tak významnému vítězství.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
          • Mansell_fan

            Mansell_fan

            37.188.230.XXX
            Newey taky řek že to zahřívání gum je marginálie a musí jít hlavně o nějaký aerodynamický důvod.
            Mercedes se musí chlámat. Všichni se zaměřili na jejich tlačvolanty a třeba jim uniká něco mnohem důležitějšího. Ale třeba právě o to jim šlo 03

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama