DISKUZE K ČLÁNKU Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

První předsezónní testy Formule 1 jsou minulostí. Aktuální dění s komentáři z padoku včetně fotografií a videí jste mohli sledovat s námi. V pátek zajel nejrychlejší čas Valtteri Bottas před svým týmovým kolegou Hamiltonem. Viděli jsme celkem čtyři červené vlajky. Problém s motorem mělo Ferrari i Williams.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 220, poslední 26.02.2020 14:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovalo 8 lidí) 21.02.2020 20:10
To nepochybně, ale to by museli mít pohon na… »
» jumpman (Hlasovalo 8 lidí) 22.02.2020 12:25
ale hlavně na olejíčky a čmoudíčky okamžitě… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 22.02.2020 11:31
ty jsi vážně nemocen, přirovnávat technické… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

McMatej

McMatej

212.79.110.XXX
Malá technická. Spalování oleje nikdy nebylo zakázané a zakázané není ani teď. Je jen omezené. Je smutné, že to do teď nevíte. 02

+ 1 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ale hlavně na olejíčky a čmoudíčky okamžitě reagovala FIA, přestože to dělal mercedes od začátku a FIA zareagovala až s tím začalo i ferrari.

+ 8 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Dokugan

Dokugan

77.236.195.XXX
Rozbíhavost se u závodních aut používá zcela běžně. Přesně o téhle teorii mluvil Marc Priestley, který dlouhou dobu pracoval jako mechanik McLarenu, že Mercedes to používá, aby kola na rovince narovnal, protože se přirozeně rozbíhají. Myslím, že o tom asi něco ví. Případně je možné, že na rovince z nějakého důvodu mění rozbíhavost ve sbíhavost a ne jen rovně.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Olejíčky a čmoudíky se Ferrari inspirovalo u Mercedesu, takže se to srovnání neguje.

Šulení průtokoměrů je spekulace od Mercedesu a novinářů a to nepovolené množství paliva nevím co myslíš? Jestli myslíš to jak měl Leclerc víc paliva než nahlásil, tak on měl pořád povolené množství akorát došlo k administrativní chybě 13

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
To, že někdo změní geometri nápravy za jízdy, přestože je to pravidly přímo zakázáno a řekne, že tím že k tomu použije volant a bude kvákat, že se dá najít formulace, že volant je určen ke změně polohy přeních kol, jenže změna geometrie je změna geometrie a tím to hasne. Pokud tohle FIA posvětila, tak to není o skvělém nápadu, ale skvělém balíku, který se přesunul od mercedesu k FIA... Pokud to srovnáváš s chapmanem, tak ho pouze urážíš

+ 6 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
To je fajn že se mění geometrie "přirozeně sama" při zatáčení.....ale tady se ovládá naprosto účelně na rovince 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Vieux-Fours

Vieux-Fours

193.85.73.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Pozor, jako podvod beru různé olejíčky, čmoudíky při nastartování, ošulení průtokoměrů paliva nebo nepovolené množství paliva. Takže by ses měl zaměřit na vlastní garáž, kde se podvůdky živí a chytrosti nechávají na konkurenci.

+ 2 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

212.79.110.XXX
Kde končí nastavování geometrie a začíná řízení? Zadní náprava má svoji geometrii a nemá řízení. Přední náprava má svoji geometrii i řízení. Rozdíl je v řízení. Změna na řízení (délka spojovacích tyčí) není změna geometrie v duchu pravidel. Sbíhavost kol se mění i při pouhém klasickém zatáčení kol (rozdílový (diferenční) úhel) Pokud by musely být všechny úhly neměnné, musel bys mít pevnou nápravu jako na žebřiňáku a řídit ojí.

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ty jsi vážně nemocen, přirovnávat technické nápady s jednoznačným podvodem, který pouze díky zvláštní přízni FIA je možné "okecat" a nasadit? Jako vážně to srovnáváš s champmanem????????

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Dnešní volant je tak multifunkční zařízení, že kdyby měl sloužit pouze k zatáčení, tak by dnešní vozy nežly ani nastartovat nebo řadit rychlosti.
A teď babo raď.

+ 0 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.170.XXX
Nastavení geometrie je zakázáno, volant dle pravidel slouží ke změně kol k zatočení, tady se nijak nezataci

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.170.XXX
DAS má i velký aero dopad na změnu proudění vzduchu, což může pomoci top speedu a jsme u toho, není to jen o zacházení s pneu

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Co já vím , já jsem jen hloupej ferrarista 18
Ale hádám, že pravidly bylo zamýšleno, že volant slouží ke změně směru vozidla a ne k nastavování geometrie

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.102.38.XXX
"protože se tak nějak asi shodneme, že tohle úplně nebylo pravidly zamýšleno."
...... jakými pravidly, proti čemu to má být.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
McMatej

McMatej

212.79.110.XXX
Taky teorii o rozbíhavosti a rovnání kol na rovinkách nevěřím.

Mercedes ani teď neviniká v top speed. Naopak v top speed vinikají týmy z konce startovního pole. Maximální rychlost závody nevyhrává, závody vyhrává trakce.
Týmy měli problém se zahříváním pneu a udržením teploty v ideálním okně.
Jestli měli loni auta rozbíhavost (čemuž nevěřím), tak to letos může mít Mercedes celou geometrii jinak, nemusí dělat kompromisy.
Sbíhavost - rozbíhavost se nastavuje v desetinách stupně, což nemůže mít na valivý odpor výrazný vliv. Auto v pohodě utlačí jeden člověk.
Jezdit na rovinách s nulovou sbíhavostí je špatně. V zatáčce se zavěšení tolika zatíží, že nějaká desetina stupně sbíhavosti nemůže mít vliv. Při zatížení kola se všechny úhly změní.
Většinu zatížení v zatáčce přenáší vnější kolo. Jestli je vnitřní zatočené o desetinu stupně víc nebo míň není podstatné.
Vnější kolo se do zatáčky zatáčí o menší úhel než vnitřní (tzv. diferenční úhel), lichoběžníkem řízení (https://player.slideplayer.cz/8/2327502/data/images/img8.jpg) lze tento poměr libovolně nastavit.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Já jsem moc rád, že tenhle systém ponechali Merglu alespoň na jednu sezónu. Zaslouží si to stejně jako vychytávky od Colina, nebo třeba hmoťáky Renaultu. Prostě tyhle vylepšení jsou kořením na správném místě.

+ 4 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Podle mě ten systém bude mít přínos rozhodně větší než malý. Ten systém není úplně nejednoduší, nejlacinější a navíc je dost kontroverzní na to, aby to Mercedes "riskoval" pro malý zisk.

Taky by mě zajímalo jak se rozhoduje o tom kdy dojde k dovysvětlení pravidel a kdy to prostě nechají. Teď před sezonou klidně mohlo dojít k dovysvětlení pravidel a k zákazu, protože se tak nějak asi shodneme, že tohle úplně nebylo pravidly zamýšleno.
Ale chápu, že je to hodně o politice a Mercedes má mnohem větší vliv než třeba takový Renault. ( A ano, Ferrari má taky velký vliv)

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.170.XXX
Jasně ťunťo, v testech šlo o nejrychlejší kolo a ne počet najetých kol 18

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Ano, ale rozbíhavost už neštelujou mechanici, ale ta je daná konstrukci řízení. Takže mechanici před závodem štelují pouze sbíhavost, odklon kol a tlaky v pneu. Toť vše.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama