DISKUZE K ČLÁNKU Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává
První předsezónní testy Formule 1 jsou minulostí. Aktuální dění s komentáři z padoku včetně fotografií a videí jste mohli sledovat s námi. V pátek zajel nejrychlejší čas Valtteri Bottas před svým týmovým kolegou Hamiltonem. Viděli jsme celkem čtyři červené vlajky. Problém s motorem mělo Ferrari i Williams.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Dokugan
12:23 22.02.2020 77.236.195.XXX
Rozbíhavost se u závodních aut používá zcela běžně. Přesně o téhle teorii mluvil Marc Priestley, který dlouhou dobu pracoval jako mechanik McLarenu, že Mercedes to používá, aby kola na rovince narovnal, protože se přirozeně rozbíhají. Myslím, že o tom asi něco ví. Případně je možné, že na rovince z nějakého důvodu mění rozbíhavost ve sbíhavost a ne jen rovně.
daaviid23
12:03 22.02.2020 91.245.26.XXX
Olejíčky a čmoudíky se Ferrari inspirovalo u Mercedesu, takže se to srovnání neguje.
Šulení průtokoměrů je spekulace od Mercedesu a novinářů a to nepovolené množství paliva nevím co myslíš? Jestli myslíš to jak měl Leclerc víc paliva než nahlásil, tak on měl pořád povolené množství akorát došlo k administrativní chybě
Šulení průtokoměrů je spekulace od Mercedesu a novinářů a to nepovolené množství paliva nevím co myslíš? Jestli myslíš to jak měl Leclerc víc paliva než nahlásil, tak on měl pořád povolené množství akorát došlo k administrativní chybě
jumpman
12:02 22.02.2020 178.255.168.XXX
To, že někdo změní geometri nápravy za jízdy, přestože je to pravidly přímo zakázáno a řekne, že tím že k tomu použije volant a bude kvákat, že se dá najít formulace, že volant je určen ke změně polohy přeních kol, jenže změna geometrie je změna geometrie a tím to hasne. Pokud tohle FIA posvětila, tak to není o skvělém nápadu, ale skvělém balíku, který se přesunul od mercedesu k FIA... Pokud to srovnáváš s chapmanem, tak ho pouze urážíš
Vieux-Fours
11:47 22.02.2020 193.85.73.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
McMatej
11:39 22.02.2020 212.79.110.XXX
Kde končí nastavování geometrie a začíná řízení? Zadní náprava má svoji geometrii a nemá řízení. Přední náprava má svoji geometrii i řízení. Rozdíl je v řízení. Změna na řízení (délka spojovacích tyčí) není změna geometrie v duchu pravidel. Sbíhavost kol se mění i při pouhém klasickém zatáčení kol (rozdílový (diferenční) úhel) Pokud by musely být všechny úhly neměnné, musel bys mít pevnou nápravu jako na žebřiňáku a řídit ojí.
McMatej
11:02 22.02.2020 212.79.110.XXX
Taky teorii o rozbíhavosti a rovnání kol na rovinkách nevěřím.
Mercedes ani teď neviniká v top speed. Naopak v top speed vinikají týmy z konce startovního pole. Maximální rychlost závody nevyhrává, závody vyhrává trakce.
Týmy měli problém se zahříváním pneu a udržením teploty v ideálním okně.
Jestli měli loni auta rozbíhavost (čemuž nevěřím), tak to letos může mít Mercedes celou geometrii jinak, nemusí dělat kompromisy.
Sbíhavost - rozbíhavost se nastavuje v desetinách stupně, což nemůže mít na valivý odpor výrazný vliv. Auto v pohodě utlačí jeden člověk.
Jezdit na rovinách s nulovou sbíhavostí je špatně. V zatáčce se zavěšení tolika zatíží, že nějaká desetina stupně sbíhavosti nemůže mít vliv. Při zatížení kola se všechny úhly změní.
Většinu zatížení v zatáčce přenáší vnější kolo. Jestli je vnitřní zatočené o desetinu stupně víc nebo míň není podstatné.
Vnější kolo se do zatáčky zatáčí o menší úhel než vnitřní (tzv. diferenční úhel), lichoběžníkem řízení (https://player.slideplayer.cz/8/2327502/data/images/img8.jpg) lze tento poměr libovolně nastavit.
Mercedes ani teď neviniká v top speed. Naopak v top speed vinikají týmy z konce startovního pole. Maximální rychlost závody nevyhrává, závody vyhrává trakce.
Týmy měli problém se zahříváním pneu a udržením teploty v ideálním okně.
Jestli měli loni auta rozbíhavost (čemuž nevěřím), tak to letos může mít Mercedes celou geometrii jinak, nemusí dělat kompromisy.
Sbíhavost - rozbíhavost se nastavuje v desetinách stupně, což nemůže mít na valivý odpor výrazný vliv. Auto v pohodě utlačí jeden člověk.
Jezdit na rovinách s nulovou sbíhavostí je špatně. V zatáčce se zavěšení tolika zatíží, že nějaká desetina stupně sbíhavosti nemůže mít vliv. Při zatížení kola se všechny úhly změní.
Většinu zatížení v zatáčce přenáší vnější kolo. Jestli je vnitřní zatočené o desetinu stupně víc nebo míň není podstatné.
Vnější kolo se do zatáčky zatáčí o menší úhel než vnitřní (tzv. diferenční úhel), lichoběžníkem řízení (https://player.slideplayer.cz/8/2327502/data/images/img8.jpg) lze tento poměr libovolně nastavit.
daaviid23
10:49 22.02.2020 91.245.26.XXX
Podle mě ten systém bude mít přínos rozhodně větší než malý. Ten systém není úplně nejednoduší, nejlacinější a navíc je dost kontroverzní na to, aby to Mercedes "riskoval" pro malý zisk.
Taky by mě zajímalo jak se rozhoduje o tom kdy dojde k dovysvětlení pravidel a kdy to prostě nechají. Teď před sezonou klidně mohlo dojít k dovysvětlení pravidel a k zákazu, protože se tak nějak asi shodneme, že tohle úplně nebylo pravidly zamýšleno.
Ale chápu, že je to hodně o politice a Mercedes má mnohem větší vliv než třeba takový Renault. ( A ano, Ferrari má taky velký vliv)
Taky by mě zajímalo jak se rozhoduje o tom kdy dojde k dovysvětlení pravidel a kdy to prostě nechají. Teď před sezonou klidně mohlo dojít k dovysvětlení pravidel a k zákazu, protože se tak nějak asi shodneme, že tohle úplně nebylo pravidly zamýšleno.
Ale chápu, že je to hodně o politice a Mercedes má mnohem větší vliv než třeba takový Renault. ( A ano, Ferrari má taky velký vliv)
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek