DISKUZE K ČLÁNKU Jaké jsou slabiny Hamiltona? Alonso o nich promlouvá
Závodili spolu u McLarenu a ačkoliv už nás od této doby děli třináct let, stále se to zdá být jako včera. Lewis Hamilton a Fernando Alonso jsou nezpochybnitelnými velikány Formule 1. Osmatřicetiletý Španěl nyní svého bývalého týmového souputníka hodnotí
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jaké jsou slabiny Hamiltona? Alonso o nich promlouvá
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
jon
10:11 30.01.2020 90.176.154.XXXJá o té sezóně vím hodně i ze zákulisí.
Celý problém byl už prvopočátku. Ron měl jasnou vizi - šampión Lewis. Proto si ho do F1 povolal hned, když to bylo možné. Mercedes by nikdy nedovolil, aby tam jel nováček a nějaká lopata. Původně to plánoval tak, že ho zaučí Kimi. Který by na to byl ideální, přeci jen je to kliďas. To se trochu zkomplikovalo, ale na rok 2007 se naskytla varianta nováček vedle dvojnásobného mistra světa, což se Mercedesu líbilo. Navíc šlo o pilota, na jehož vývoji se aktivně podíleli a Lewise měl hodně rád i Norbert Haug (což tedy pro Alonsa také nebyla dobrá vyhlídka). U podpisu smlouvy s Alonsem mu byl (neoficiálně) přislíben statut týmové jedničky, kdy se vedle něho bude Lewis učit. Alonso nebyl za zelena utržený a moc dobře věděl, že Lewis za to uměl rychle vzít všude, kam přišel. Tak i proto si ten statut jedničky chtěl pojistit. Neměl podle mě obavy o šampionát, ale aby někde zbytečně nepřicházel o body, protože mladej se chtěl ukázat. Další realita je známá věc. Dohoda o učení Lewise běžela dle dohody, preference pilota v závodě začala kulhat už v první třetině sezóny, aby pak ve zbylých dvou třetinách víceméně celý McLaren upřel svůj zrak jen na Lewise.¨
A tehdy to Ron podělal na celé čáře. Narozdíl od Binotta popřel předchozí ústní dohody a deklaroval to, že ani jeden nemá statut jedničky. Což se na jednu stranu může zdát nestranné a fér, ale ve stínu předchozích úmluv to bylo jasné stranění Lewisovi, čímž v očích stáje (kde je drtivá většina lidi Britové jak polena) udělal z Lewise jedničku, protože vedle Lewise byl tou dobou Španěl, ne Jenson nebo jiný Brit. Pak by to asi byla Sophiina volba, ale to nebyl tento případ a víceméně celý McLaren si zvolil svého favorita a k němu tam začali přistupovat.
Bohužel, Lewis byl příliš mladý a ten tlak a očekávání prostě nezvládl. Alonso mu přestal vše ulehčovat a kolikrát dělal to, co potom opakovat Lewis u Nica. Jen dva tréninky s nesmyslným nastavením, které ale v jeho rukách docela fungovalo a v továrně jim to na simulátoru neštimovalo a nemohli z toho připravit alternativní nastavení pro Lewise. Alonso si pak rychle ušil nastavení do třetího tréninku, kdy už nebyl čas to aplikovat i pro Lewise. Nebo prostě nastavení trefil, odjel s tím naoko špatně a pak se k němu později vrátil, aby už zase nebyl čas na druhé straně garáže.
I proto jako fanda Lewise dodnes necítím, že by si McLaren po tom podvádění a chování zasloužil ten titul jezdců. Z PK byli po zásluze vyloučeni a vyšší moc rozhodla o tom, že titul skončil spravedlivě tam, kde měl skončit. Byť bych ho Lewisovi na stokrát přál, ale dodnes by pro mě měl pachuť toho podvodu.-
-
jon
20:51 30.01.2020 90.176.154.XXXJá jsem o tom vyprávěl hodně na srazu. Ono to tam tehdy nebylo černobílé a velice dobře se znám s člověkem, který v té době v McLarenu pracoval. Ono tam bylo daleko více zajímavých detailů, které se pak ale hodně překrucovali a Alonso z toho tehdy vyšel s docela pošramocenou pověstí bonzáka a bořiče týmu.
Jak jsi správně uvedl, podělal to tým. Respektive Ron, ten se měl držet svého slova jako správný chlap. Když Alonsa podělal v momentě, kdy Lewis překvapil svojí výkonností a za Alonsem potom přišel s tím, že Lewis se zdá být rychlejší a pojedou na něho, tak se pak člověk nemůže divit jeho reakci. Jasně, Kimi by to asi spolkl a nechal to plavat. A asi by s tímto přístupem Lewise porazil, protože by si jel svoji a Lewis by stejně ten tlak nezvládal. Jenže Alonso se po právu chtěl bránit a tím se to celé zhoršilo, protože se k němu otáčelo zády více a více lidí. Je to opravdu na delší povídání, ale když to zjednoduším, tak Alonsa nejde opravdu z ničeho moc vinit. Zkusil se bránit tím, že podělá přímo Lewise (bojkot sdílení telemetrie) - přišlo varování. Tak ho podělal takticky (boxy Hungároš) - přišel trest. Ron hodně sázel na to, že ve Ferrari mají upsaného Kimiho a Renault šel s výkonností dolů, tak že to Alonso skousne a bude rád za to, že bude dělat stafáž v McLarenu. No, řekněme, že se trochu přepočítal.
Ad Kimi a jeho titul. Já mu ho přál odjakživa. Byl jsem veliký fanda Miky a Kimi pro mě byl jeho nástupce, takže jsem mu fandil jen co přišel do F1. Do příchodu Lewise to byli s Jensonem moji dva největší oblíbenci a jsem opravdu rád, že oba dva mají alespoň po jednom titulu.
-
-
-
-
-
-
jon
09:51 30.01.2020 217.31.62.XXXOn o tom věděl díky mailům, ve kterých byl často v kopii a pokud si dobře pamatuji, tak se často ptali i na jeho názor atd. Ale byl do toho vtažen. Jestli na něco z toho reagoval nebo ne je už stejně jedno. Jak jsem již uvedl, on nebyl prvotní strůjce toho podvodu.
-
jon
09:48 30.01.2020 90.176.154.XXXAlonso nebyl jediný adresát různých e-mailů, ve kterých se to řešilo. Stačí jeden přetažený zaměstnanec. Nebo zaměstnanec, který si bude chtít udělat jméno i u druhé strany a dá jen malý tip.
Podívej se na dieselgate. Tam to je úplně stejný případ. Snad nikdo úplně nevěříme tomu, že nějaké noname Američana napadne jen tak z plezíru vytáhnout Passat s EA189 motorem jen tak na projížďku se svým měřítkem emisí za jízdy a zjistí, že vlastně ten motor má vyšší emise, než vykazuje u měření emisí ve zkušebně při standardním testu.
Alonso to celé jen urychlil. Tehdy jsem na něj měl hroznou pifku, protože jsem si taky říkal, že se to nemuselo provalit a jak hned ochotně spolupracoval. Ale s odstupem času ho chápu a ono by to třeba neprasklo v roce 2007, ale nevěřím, že by se na to jen tak zapomnělo a nikdy se na to nepřišlo. Crashgate se taky otevřela hned potom, co jeden z hlavních aktérů celou věc otevřel. Nebyl by to Piquet, byl by to jiný zaměstnanec stáje, kterého by necitlivě vyrazili. Stejně tak u spygate. Věřím tomu ...
-
-
-
-
-
-
Situs
09:00 29.01.2020 217.31.62.XXXJe ale nutno říci že Hamilton v Mercedesu zatím i v tomto obstál. Když se mrkneme na rok 2018 tak byl pod tlakem, jenže dříve se zhroutil ten druhý a Ham když bylo potřeba tak situaci zvládl. Možná to bylo i štěstí, možná kdyby někdo odvedl lepší práci a Ham se dostal do delšího a většího bodového deficitu tak by se to projevilo. Rozhodně není neporazitelný, věřit v boj až do konce se musí a další rok s Hamiltonovým náskokem už nechci vidět.-
Nameless_Wonder
09:06 29.01.2020 188.123.98.XXXTo nechce nikto, holt keby som si mal staviť peniaze, tak idu práve na neho. Jedine ze by sa prebral Bottas, čo sa nepreberie.-
-
-
-
-
Fanda.LH
11:32 29.01.2020 217.31.62.XXXOk, věř si čemu chceš... Já to vnímám tak, že viditelně ztrácí... Samozřejmě šetří se palivo, pneumatiky, motory apod = Potenciál je omezený. Není zkrátka možné jet na 100% po celý závod a to ten rozdíl zmenšuje... Ale kdykoli je třeba zabrat, tak je LH prostě jinde... -
Duncan66
13:17 29.01.2020 217.31.62.XXXA kolik toho Bottas loni vyhral, kdyz se nedarilo Hamiltonovi? Kolikrat predjel Ferrarri a Verstapena, kdyz to bylo treba? Kolikrat s nimi dokazal drzet krok, kdyz meli lepsi auto? Ty musis Hamiltona asi hodne nesnaset, kdyz si dokazes tak ucelove vymyslet.
-
-
-
-
-
-
-
Nameless_Wonder
07:37 29.01.2020 217.31.62.XXXJa teda dúfam, že z Ferda sa nejde stať ďalší Jacques, nedajbože s vyhliadkou na Dr. M. Mal by sa sústrediť na svoju prácu teraz som si istý ze jej ma neúrekom. Komentovať schopnosti pilotov... Mohol by to prenechať iným.
Každopádne ma podla mňa pravdu, videli sme ako to dokázal využiť Rosberg a posledne roky to vidíme každý jeden závod keď nie je na prvom mieste s bezpečným odstupom.
Kňučí, frfle, spochybňuje taktiku tímu (co je choré samo o sebe) sťažuje sa na auto
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek