DISKUZE K ČLÁNKU Jaké jsou slabiny Hamiltona? Alonso o nich promlouvá

Závodili spolu u McLarenu a ačkoliv už nás od této doby děli třináct let, stále se to zdá být jako včera. Lewis Hamilton a Fernando Alonso jsou nezpochybnitelnými velikány Formule 1. Osmatřicetiletý Španěl nyní svého bývalého týmového souputníka hodnotí

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jaké jsou slabiny Hamiltona? Alonso o nich promlouvá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 65, poslední 01.02.2020 20:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 5 lidé) 29.01.2020 11:36
Všichni dělají pod tlakem chyby. Neřekl žádnou… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 29.01.2020 12:48
No 07 byl rok, který si prodrbal McLaren nikoliv… »
» jon (Hlasovali 4 lidé) 29.01.2020 13:14
S tím nesouhlasím. Alonso se nemusel nechat… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Já o té sezóně vím hodně i ze zákulisí.
              Celý problém byl už prvopočátku. Ron měl jasnou vizi - šampión Lewis. Proto si ho do F1 povolal hned, když to bylo možné. Mercedes by nikdy nedovolil, aby tam jel nováček a nějaká lopata. Původně to plánoval tak, že ho zaučí Kimi. Který by na to byl ideální, přeci jen je to kliďas. To se trochu zkomplikovalo, ale na rok 2007 se naskytla varianta nováček vedle dvojnásobného mistra světa, což se Mercedesu líbilo. Navíc šlo o pilota, na jehož vývoji se aktivně podíleli a Lewise měl hodně rád i Norbert Haug (což tedy pro Alonsa také nebyla dobrá vyhlídka). U podpisu smlouvy s Alonsem mu byl (neoficiálně) přislíben statut týmové jedničky, kdy se vedle něho bude Lewis učit. Alonso nebyl za zelena utržený a moc dobře věděl, že Lewis za to uměl rychle vzít všude, kam přišel. Tak i proto si ten statut jedničky chtěl pojistit. Neměl podle mě obavy o šampionát, ale aby někde zbytečně nepřicházel o body, protože mladej se chtěl ukázat. Další realita je známá věc. Dohoda o učení Lewise běžela dle dohody, preference pilota v závodě začala kulhat už v první třetině sezóny, aby pak ve zbylých dvou třetinách víceméně celý McLaren upřel svůj zrak jen na Lewise.¨
              A tehdy to Ron podělal na celé čáře. Narozdíl od Binotta popřel předchozí ústní dohody a deklaroval to, že ani jeden nemá statut jedničky. Což se na jednu stranu může zdát nestranné a fér, ale ve stínu předchozích úmluv to bylo jasné stranění Lewisovi, čímž v očích stáje (kde je drtivá většina lidi Britové jak polena) udělal z Lewise jedničku, protože vedle Lewise byl tou dobou Španěl, ne Jenson nebo jiný Brit. Pak by to asi byla Sophiina volba, ale to nebyl tento případ a víceméně celý McLaren si zvolil svého favorita a k němu tam začali přistupovat.
              Bohužel, Lewis byl příliš mladý a ten tlak a očekávání prostě nezvládl. Alonso mu přestal vše ulehčovat a kolikrát dělal to, co potom opakovat Lewis u Nica. Jen dva tréninky s nesmyslným nastavením, které ale v jeho rukách docela fungovalo a v továrně jim to na simulátoru neštimovalo a nemohli z toho připravit alternativní nastavení pro Lewise. Alonso si pak rychle ušil nastavení do třetího tréninku, kdy už nebyl čas to aplikovat i pro Lewise. Nebo prostě nastavení trefil, odjel s tím naoko špatně a pak se k němu později vrátil, aby už zase nebyl čas na druhé straně garáže.
              I proto jako fanda Lewise dodnes necítím, že by si McLaren po tom podvádění a chování zasloužil ten titul jezdců. Z PK byli po zásluze vyloučeni a vyšší moc rozhodla o tom, že titul skončil spravedlivě tam, kde měl skončit. Byť bych ho Lewisovi na stokrát přál, ale dodnes by pro mě měl pachuť toho podvodu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kaša

                Kaša

                217.31.62.XXX
                Díky moc za rozbor. Spoustu z toho jsem nevěděl.
                Stejně si myslím že Kimi si zasloužil i titul ze svého působení u McL, kde byl asi na vrcholu kariéry. A ten titul v r.2007 si naprosto pokazil tým McL, a ne jeho piloti.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Já jsem o tom vyprávěl hodně na srazu. Ono to tam tehdy nebylo černobílé a velice dobře se znám s člověkem, který v té době v McLarenu pracoval. Ono tam bylo daleko více zajímavých detailů, které se pak ale hodně překrucovali a Alonso z toho tehdy vyšel s docela pošramocenou pověstí bonzáka a bořiče týmu.
                  Jak jsi správně uvedl, podělal to tým. Respektive Ron, ten se měl držet svého slova jako správný chlap. Když Alonsa podělal v momentě, kdy Lewis překvapil svojí výkonností a za Alonsem potom přišel s tím, že Lewis se zdá být rychlejší a pojedou na něho, tak se pak člověk nemůže divit jeho reakci. Jasně, Kimi by to asi spolkl a nechal to plavat. A asi by s tímto přístupem Lewise porazil, protože by si jel svoji a Lewis by stejně ten tlak nezvládal. Jenže Alonso se po právu chtěl bránit a tím se to celé zhoršilo, protože se k němu otáčelo zády více a více lidí. Je to opravdu na delší povídání, ale když to zjednoduším, tak Alonsa nejde opravdu z ničeho moc vinit. Zkusil se bránit tím, že podělá přímo Lewise (bojkot sdílení telemetrie) - přišlo varování. Tak ho podělal takticky (boxy Hungároš) - přišel trest. Ron hodně sázel na to, že ve Ferrari mají upsaného Kimiho a Renault šel s výkonností dolů, tak že to Alonso skousne a bude rád za to, že bude dělat stafáž v McLarenu. No, řekněme, že se trochu přepočítal. 12
                  Ad Kimi a jeho titul. Já mu ho přál odjakživa. Byl jsem veliký fanda Miky a Kimi pro mě byl jeho nástupce, takže jsem mu fandil jen co přišel do F1. Do příchodu Lewise to byli s Jensonem moji dva největší oblíbenci a jsem opravdu rád, že oba dva mají alespoň po jednom titulu. 01

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            217.31.62.XXX
            Jo jasně, špionaž by prosákla...víš ty vůbec že RD sám volal a sám se naprášil ? Bez toho by nebylo nic.....bohužel to nastartoval slovně Alonso a RD se lekl, že to myslí vážně a už to jelo. 12

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              46.135.43.XXX
              Jak se pilot dostane k infu o předání inzynerskych informací? 13

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                No jak asi, někdo mu to řekne, oznámí.......tady když někdo napíše že seš trouba, tak si to přečte hodně lidí a taky to hned vědí a někteří to pošlou dál a pišou to pak i na jiných serverech Chápeš to? 12 13

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                Duncan66

                217.31.62.XXX
                Tak, ze na tom sam spolupracuje a vi o tom, ze to co testuje a zkousi neni legal. Je to velmi jednoduche 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                217.31.62.XXX
                On o tom věděl díky mailům, ve kterých byl často v kopii a pokud si dobře pamatuji, tak se často ptali i na jeho názor atd. Ale byl do toho vtažen. Jestli na něco z toho reagoval nebo ne je už stejně jedno. Jak jsem již uvedl, on nebyl prvotní strůjce toho podvodu.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Alonso nebyl jediný adresát různých e-mailů, ve kterých se to řešilo. Stačí jeden přetažený zaměstnanec. Nebo zaměstnanec, který si bude chtít udělat jméno i u druhé strany a dá jen malý tip.
              Podívej se na dieselgate. Tam to je úplně stejný případ. Snad nikdo úplně nevěříme tomu, že nějaké noname Američana napadne jen tak z plezíru vytáhnout Passat s EA189 motorem jen tak na projížďku se svým měřítkem emisí za jízdy a zjistí, že vlastně ten motor má vyšší emise, než vykazuje u měření emisí ve zkušebně při standardním testu.
              Alonso to celé jen urychlil. Tehdy jsem na něj měl hroznou pifku, protože jsem si taky říkal, že se to nemuselo provalit a jak hned ochotně spolupracoval. Ale s odstupem času ho chápu a ono by to třeba neprasklo v roce 2007, ale nevěřím, že by se na to jen tak zapomnělo a nikdy se na to nepřišlo. Crashgate se taky otevřela hned potom, co jeden z hlavních aktérů celou věc otevřel. Nebyl by to Piquet, byl by to jiný zaměstnanec stáje, kterého by necitlivě vyrazili. Stejně tak u spygate. Věřím tomu ... 04

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    217.31.62.XXX
    Je ale nutno říci že Hamilton v Mercedesu zatím i v tomto obstál. Když se mrkneme na rok 2018 tak byl pod tlakem, jenže dříve se zhroutil ten druhý a Ham když bylo potřeba tak situaci zvládl. Možná to bylo i štěstí, možná kdyby někdo odvedl lepší práci a Ham se dostal do delšího a většího bodového deficitu tak by se to projevilo. Rozhodně není neporazitelný, věřit v boj až do konce se musí a další rok s Hamiltonovým náskokem už nechci vidět.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Nameless_Wonder

      Nameless_Wonder

      188.123.98.XXX
      To nechce nikto, holt keby som si mal staviť peniaze, tak idu práve na neho. Jedine ze by sa prebral Bottas, čo sa nepreberie.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        217.31.62.XXX
        Myslím si že Bottas přitvrdí a Hamovi to občas zkomplikuje více než by si tým přál, ale stačit mu to dle mě stejně nebude. Ono jak to říká Alonso tak je prostě pravda, Bottas má závody kdy je doslova nikde.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          217.31.62.XXX
          A ty závody Bottas má, protože mu dávají nesmyslné strategie

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            160.218.65.XXX
            Ty strategie mu dávají protože není tak konkurenceschopný... Proto ho buď obětují ve prospěch Hama nebo zariskují v jeho prospěch... VB není Nico, není těsně za LH a nemá na to ho často porážet...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              217.31.62.XXX
              Ale má, Bottas to loni ukázal, ale Ham měl větší štěstí než on (třeba Británie) a hlavně se mu furt podřizoval i nesmyslně please do 48.5

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                217.31.62.XXX
                Ok, věř si čemu chceš... Já to vnímám tak, že viditelně ztrácí... Samozřejmě šetří se palivo, pneumatiky, motory apod = Potenciál je omezený. Není zkrátka možné jet na 100% po celý závod a to ten rozdíl zmenšuje... Ale kdykoli je třeba zabrat, tak je LH prostě jinde...

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Duncan66

                  Duncan66

                  86.49.240.XXX
                  Presne tak. V drtive vetsine zavodu, kde spicka jela na plny knedlik od startu do cile, tak byl Bottas o tridu jinde a nejednou ztracel pul ale i vice sekund na kolo.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                Duncan66

                217.31.62.XXX
                A kolik toho Bottas loni vyhral, kdyz se nedarilo Hamiltonovi? Kolikrat predjel Ferrarri a Verstapena, kdyz to bylo treba? Kolikrat s nimi dokazal drzet krok, kdyz meli lepsi auto? Ty musis Hamiltona asi hodne nesnaset, kdyz si dokazes tak ucelove vymyslet.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      217.31.62.XXX
      Tak on obstál i minulé roky v soubojích s Nicem...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Nameless_Wonder

    Nameless_Wonder

    217.31.62.XXX
    Ja teda dúfam, že z Ferda sa nejde stať ďalší Jacques, nedajbože s vyhliadkou na Dr. M. Mal by sa sústrediť na svoju prácu teraz som si istý ze jej ma neúrekom. Komentovať schopnosti pilotov... Mohol by to prenechať iným.
    Každopádne ma podla mňa pravdu, videli sme ako to dokázal využiť Rosberg a posledne roky to vidíme každý jeden závod keď nie je na prvom mieste s bezpečným odstupom.
    Kňučí, frfle, spochybňuje taktiku tímu (co je choré samo o sebe) sťažuje sa na auto 02

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama