Kubica potřebuje konzistentnější auto, v hodnocení posledního pokroku Williamsu je opatrný

Petr Hlawiczka, 13. srpna 2019, 06:20 Google+

Pilot Williamsu Robert Kubica potřebuje větší konzistenci, aby během velkých cen dosahoval vyšší výkonnosti po náročné první polovině sezóny a mohl porážet svého týmového kolegu. V hodnocení posledního většího pokroku týmu se drží při zemi.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 17.08. 23:58) Napište svůj názor
Robert Kubica s Williamsem FW42 v kvalifikaci na Velkou cenu Německa

Robert Kubica s Williamsem FW42 v kvalifikaci na Velkou cenu Německa | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Polák se do F1 letos vrátil po 9leté přestávce a ve většině závodů zaostával za svým mnohem mladším týmovým kolegou Georgem Russelllem - dojet před ním se mu podařilo jen ve dvou ze 12 případů (ve Francii a v Německu), v kvalifikaci jej neporazil ani jednou. K lepším výkonům by potřeboval zejména o konzistentnější auto.

"Je to složité. Celkově existuje několik věcí, které musíme vyřešit, kromě výkonnosti auta. Myslím, že a je napravíme nebo budeme mít lepší konzistenci, pak to bude mnohem snazší. Snad se nám to ve druhé části roku podaří a budeme budeme každý víkend dosahovat konzistentních výkonů, což by pak bylo mnohem jednodušší," říká Kubica.

"Jakmile máte konzistentní auto, tak to bude pro jezdce také mnohem snazší být konzistentní a pracovat na drobných detailech, což je nakonec to, na čem ve Formuli 1 záleží," pokračuje pilot Williamsu, jemuž se v deštivém závodu v Německu podařilo po chybě týmového kolegy dosáhnout na bod.

img-responsive

Robert Kubica je v hodnocením pokroku svého týmu opatrný | foto: Williams F1 Team

Russell se v poté v Maďarsku povedlo předvést výbornou výkonnost a v kvalifikaci dosáhnout letošního nejlepšího týmového výsledku, když kromě Kubici porazil Lanceho Strolla a Sergia Péreze s Racing Pointem a také Daniela Ricciarda s Renaultem.

Dosáhl s novými díly Williams konečně velkého pokroku? "Na to si musíme počkat, uvidíme. George ve voze podal mnohem lepší výkonnost, auto ale bylo stejné jako na Hockenheimu, a tam to na náš velký pokrok moc nevypadalo," odpovídá Kubica, jenž na Hungaroringu na svého týmového kolegu ztratil 1,3 sekundy - techniku přitom měli stejnou.

"Když to řeknu jinak - udělali jsme pokrok, ale ostatní také, proto je ztráta stále velká. Podařilo se mu kvalifikovat se před několika vozy a byl mnohem blíže středu pole. Doufáme, že v tomto trendu budeme pokračovat, i když to bude vyžadovat spoustu práce. Po přestávce přijdou zcela jiné okruhy, budeme si tedy muset počkat na to, zda jsme dokázali ztrátu stáhnout a přiblížili se ostatním, tak jak se to povedlo Georgeovi," dodává zkušený pilot.

Vytisknout

Diskuze: Kubica potřebuje konzistentnější auto, v hodnocení posledního pokroku Williamsu je opatrný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 17.08.2019 23:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Monza se stala Petersonovým osudem: třikrát tu vyhrál, aby zde v roce 1978 narazil na svůj osud

Temné zákulisí Petersonovy nehody. Nepřežil zranění, jež nebyla životu nebezpečná

Lotus se ve vzpomínkách našich čtenářů také objevuje

Vánoční výzva F1 přinesla zajímavé čtenářské názory. Nejvíc se fandí klasickým týmům

Eddie Cheever v červeném overalu ve své nejúspěšnější sezóně 1983

Jak Eddie Cheever v duelu s Villeneuvem (ne)dostal Ferrari

Startovní pole pro příští ročník má svou definitivní podobu

Startovní pole pro rok 2025. Převážná část týmů se změnami

Horner a Pérez se dohodli - Mexiko opět nebude mít v F1 svého zástupce

Očekávané je skutkem. Pérez končí, jeho nástupce je znám. Pouhý den po oznámení odchodu Mexičana

Signifikantní záběr hlavních hrdinů letošního ročníku

Sezóna F1 v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného

Gilles Villeneuve byl pro Waltera Wolfa ikonou

Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf

Mistr světa Max Verstappen

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," říká se Rosberg

Fanoušci týmu Ferrari - Tifosi

Vánoční výzva pro naše čtenáře, debatéry a vůbec všechny, co chodí rádi na www.F1NEWS.cz

Jediné představení „ventilátoru“ na trati - Grand Prix Švédska 1978

Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Alexander Albon v kvalifikaci v Německu

Letní šok pro Gaslyho: u Red Bullu jej nahrazuje pilot Toro Rosso

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud