Polák se do F1 letos vrátil po 9leté přestávce a ve většině závodů zaostával za svým mnohem mladším týmovým kolegou Georgem Russelllem - dojet před ním se mu podařilo jen ve dvou ze 12 případů (ve Francii a v Německu), v kvalifikaci jej neporazil ani jednou. K lepším výkonům by potřeboval zejména o konzistentnější auto.
"Je to složité. Celkově existuje několik věcí, které musíme vyřešit, kromě výkonnosti auta. Myslím, že a je napravíme nebo budeme mít lepší konzistenci, pak to bude mnohem snazší. Snad se nám to ve druhé části roku podaří a budeme budeme každý víkend dosahovat konzistentních výkonů, což by pak bylo mnohem jednodušší," říká Kubica.
"Jakmile máte konzistentní auto, tak to bude pro jezdce také mnohem snazší být konzistentní a pracovat na drobných detailech, což je nakonec to, na čem ve Formuli 1 záleží," pokračuje pilot Williamsu, jemuž se v deštivém závodu v Německu podařilo po chybě týmového kolegy dosáhnout na bod.
Russell se v poté v Maďarsku povedlo předvést výbornou výkonnost a v kvalifikaci dosáhnout letošního nejlepšího týmového výsledku, když kromě Kubici porazil Lanceho Strolla a Sergia Péreze s Racing Pointem a také Daniela Ricciarda s Renaultem.
Dosáhl s novými díly Williams konečně velkého pokroku? "Na to si musíme počkat, uvidíme. George ve voze podal mnohem lepší výkonnost, auto ale bylo stejné jako na Hockenheimu, a tam to na náš velký pokrok moc nevypadalo," odpovídá Kubica, jenž na Hungaroringu na svého týmového kolegu ztratil 1,3 sekundy - techniku přitom měli stejnou.
"Když to řeknu jinak - udělali jsme pokrok, ale ostatní také, proto je ztráta stále velká. Podařilo se mu kvalifikovat se před několika vozy a byl mnohem blíže středu pole. Doufáme, že v tomto trendu budeme pokračovat, i když to bude vyžadovat spoustu práce. Po přestávce přijdou zcela jiné okruhy, budeme si tedy muset počkat na to, zda jsme dokázali ztrátu stáhnout a přiblížili se ostatním, tak jak se to povedlo Georgeovi," dodává zkušený pilot.