FERRARI
Charles Leclerc, 1. místo
Auto bylo úžasné. V prvním tréninku jsem se trápil, ale potom už to už bylo dobré a mohl jsem jet s autem na hraně. S výsledky testování ve druhém tréninku jsme byli spokojeni a dobře jsem volil, takže uvidíme, co se stane zítra.
Sebastian Vettel, 10. místo
Auto bylo pochopitelně rozbité, takže jsme nemohli nastartovat a vyjet. Ztratili jsme část Q2 a celou Q3. Velmi rychle jsme udělali rozhodnutí o výměně, ale není to tak jednoduché. Museli jsme odstranit vrchní kryty a není lehké se tam dostat. Kluci dělali, co mohli, ale nestihli jsme to včas. Je to frustrující, ale nemůžete s tím moc dělat. Nikdo za to nemohl. Musíme pochopit, co se stalo a ujistit se, že se to nebude opakovat.
Mattia Binotto, šéf týmu
Máme smíšené pocity. Je to škoda, co se stalo Sebovi a jsem si jistý, že by si vedl dobře. Jednalo se o problém s tlakem vzduchu související s pneumatickým systémem motoru. Jsem ale moc rád, dvě pole position ve třech posledních závodech.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 2. místo
Gratuluji Charlesovi, byl celý víkend hodně rychlý. Jednoduše jsme jej nestíhali. Místo na trati tu bylo hodně důležité a já byl vždy na trati jako první, takže jsme se nemohl svést v závěsu. Myslím, že je skvělé vidět na prvních třech místech tři různé týmy. Ferrari nás drtí na rovinkách a na tom musíme zapracovat. Pochopitelně došlo k tomu incidentu s Kimim. Přestal jsem brzdit a pokusil se dostat z cesty, protože jsem do něj nechtěl narazit, asi jsem ho ovlivnil, netušil jsem totiž, že je za mnou, nebyla to lehká situace. Byla to moje chyba a je to moje zodpovědnost. Těším se na zítřek a souboje, snad to bude dobrá show.
Valtteri Bottas, 4. místo
Nebylo to optimální, je to škoda, protože auto bylo rychlé. Byl tam trošku problém s komunikací, bylo mi řečeno, že už není čas a zasekl jsem se v provozu, tak jsem se nezlepšil. Ale mohlo to vyjít i bez toho. Čekali jsme, že to s Ferrari bude těsné, ale byli rychlejší. Neměli jsme dnes na pole position, byli prostě na rovinkách příliš rychlí. V prvním kole se toho může stát spousta, já do toho dám vše.
Toto Wolff, šéf týmu
Dnes jsme museli dohánět. Bojovali jsme v každé části kvalifikace. Už před příjezdem jsme věděli, že nám tento okruh nesedí a že to bude těžké a tak je výsledek realistický obraz našeho výkonu. Na rovinkách nám chyběla rychlost a musíme to zlepšit a možností bylo jet v závěsu. Snad zítra budeme schopni jet déle než Charles a využijeme tak pneumatiky, abychom si otevřeli strategické možnosti a příležitosti.
RED BULL
Max Verstappen, 3. místo
Jsem opravdu hodně spokojen. Je to skvělý výsledek a to na okruhu, který pro nás rozhodně není nejjednodušší. Byl jsem také velmi spokojen s autem a je skvělé startovat třetí. Klobouk dolů před týmem a fanoušky. Už se nemohu dočkat zítřka. Nečekal jsem, že to tak dopadne, na tuto kvalifikaci jsem se moc netěšil, protože jsem nevěřil, že se nám tu povede dobře. Ale nakonec jsem se po dokončení kola usmíval, dostal jsem opravdu maximum. Udělali jsme pokrok.
Pierre Gasly, 9. místo
Je to škoda a jsem sám ze sebe zklamaný, protože jsem neposkládal dobré kolo, když na tom záleželo. V Q3 jsem neodvedl dobrou práci a na to se musím zaměřit. Měli jsme dobrou rychlost a celkově jsme udělali pokrok. Můžeme si z toho vzít řadu pozitiv. Vypadalo to dobře, v Q3 ale moje první kolo nebylo ideální a v závěrečném pokusu jsem udělal chybu a ztratil čas v první zatáčce, jinak jsme mohli být pátí. Musím se soustředit na závod, nic není rozhodnuto a pokusím se udělat maximum. Máme dobré auto a musíme se podívat, co zvládneme se strategií.
Christian Horner, šéf týmu
Max zajel skvělé kolo, zvolili jsme střední sadu, potom přezuli na měkkou v Q3, je to skvělý výsledek. Pierre pohodlně prošel do první desítky, ale kvůli chybě v důležitém kole bohužel nezlepšil svůj čas a je devátý. Očekáváme tam progres.
HAAS
Kevin Magnussen, 5. místo
Když se daří, tak se daří. Nevím, odkud se to kolo vzalo. Bylo tam a já si ho vzal. Dnes kluci mezi třetím tréninkem a kvalifikaci pracovali tak houževnatě, aby stihli vyměnit převodovku. Nebyla to jenom moje strana garáže, také ta druhá mi přišla s vozem pomoci, aby ho pomohla dát do pořádku. Také se nám pár kluků tento víkend zranilo, ale všichni táhli za jeden provaz. Po několika špatných závodech a pár špatných kvalifikacích je toto hezké dokázat. Startujeme na bodech, v první desítce, dokonce i po penalizaci. Kdybyste se mě zeptali před kvalifikací, zda bychom tomu věřili, odvětili bychom v žádném případě. Mám velkou radost.
Romain Grosjean, 11. místo
S kvalifikací jsem spokojen. Doufal jsem v postup do Q3, ale během mého kola jsem se nedostal do aerodynamického stínu, což mě něco stálo. Ve třetí zatáčce jsem měl velkou nedotáčivost, tam jsem ztratil pár desetin, ale všude jinde jsem byl rychlý. Trochu to štve, ale je těžké porozumět těmto pneumatikám a v kvalifikaci jsem jim ještě nepřišel na chuť tak, jako tomu bývá v závodě. Myslím však, že tento víkend jsme uskutečnili slušný krok vpřed. Být jedenáctý není pro start špatné místo. Mohu si pro start závodu vybrat pneumatiky. Uvidíme, co se zítra přihodí.
Guenther Steiner, šéf týmu
Bylo to pro nás složité dopoledne. Ve třetím tréninku jsme museli vyměnit ve voze Kevina (Magnussena) převodovku, takže zjevně nemohl odjet z tohoto důvodu celý trénink. Romain (Grosjean) trénink odjel, ale nebylo to fantastické, prováděli jsme pár zkoušek. V kvalifikaci si téměř vše sedlo dohromady. Kevin zajel fantastické kolo a Romain byl těsně za ním jen o pár setin. Ukazuje se, že je to nahoru a dolů. Nejsou po tom žádné zjevné stopy, pokud jde o situaci nahoře a co je dole - jinak bychom ty kladné stopy sledovali. Musíme se z toho všeho pouze poučit a pokusit se to uskutečnit každý víkend. Každopádně Kevin dnes během svého závěrečného kola odvedl fantastickou práci - bylo to zázrak.
MCLAREN
Lando Norris, 6. místo
Byla to dobrá kvalifikace. Věděli jsme, že to bude náročné, ale nakonec můžeme být spokojeni. Je to dobrá výchozí pozice. Pokusíme se navázat na minulý závod ve Francii. Být opět ve druhé řadě svědčí o skvělé práci všech v továrně. Chci mít dobrý start a vyhnout se případným potížím, klíčem bude konzistence. Zároveň očekáváme velké teploty, které zřejmě budou mít dopad na výsledky.
Carlos Sainz, 15. místo
Pro mě to byla těžká sobota. Připravovali jsme o tomto víkendu zejména závodní nastavení (vzhledem k penalizaci a startu z konce roštu). V kvalifikaci jsme nebyli konkurenceschopní, a to s jakýmkoli nastavením pohonné jednotky. Takže je to pro mě frustrující. Očekávali jsme však tento průběh, a tak cílem bylo hlavně probojovat se do Q2 a pomoci Landovi proklouznout do Q3. To se povedlo, gratuluji mu, pro tým je to silný výsledek. Zítra je nový den. Já se budu snažit pracovat na tom abych se polem probil co nejvýše.
Andreas Seidl, šéf týmu
Další skvělý výkon Landa, když stejně jako minulý týden startuje z páté pozice. Gratuluji týmu i jezdcům, že odvedli dobrou práci v těžkých podmínkách. Přes noc všichni tvrdě pracovali na zlepšení vozu. Měli jsme dobrý třetí trénink. Carlosova kvalitní práce v tréninkových jízdách se pozitivně podepsala pod náš dnešní kvalifikační výsledek. Ujistili jsme se, že se Carlos v Q2 nedostane do třetí části kvalifikace. To by znamenalo, že musí startovat závod na opotřebené sadě pneumatik. Přišli bychom o možnost zvolit si strategii zdarma. Teď už se soustředíme na závod, jsme pokorní. Poctivě se připravíme na těžký závod v náročných a horkých podmínkách. Očekávám řadu incidentů, myslím, že nás čeká vzrušující závod.
ALFA ROMEO
Kimi Räikkönen, 7. místo
Můžeme být s výsledkem spokojeni. Rychlost nám nechyběla a dostali jsme, co jsme chtěli. Je to tu hodně těsné a když se vám vše podaří, můžete být vysoko. Možná jsem mohl být před Norrisem, protože rozestupy jsou malé, ale beru to. Záleží na zítřku a pokusíme se odvést co nejlepší práci. Máme stále co zlepšovat, ale startujeme z dobré pozice. Musíme být opatrní a zvládnout dobře první kolo, potom uvidíme.
Antonio Giovinazzi, 8. místo
Jsem spokojen se svým i týmovým výkonem. Udělali jsme od Franci pokrok a stále se zlepšuji a to pokaždé, když sednu do auta, jsem s naší prací a spoluprácí s týmem spokojen. Oba vozy v první desítce, to nám dává šanci na zisk bodů, ale musíme zvolit co nejlepší strategii. Rychlost je dobrá a myslím, že to se zítra v soubojích bude hodit, dáme do toho vše, abychom zajeli co nejlepší výsledek.
Frédéric Vasseur, šéf týmu
Oba vozy v první desítce, to byl náš cíl a proto můžeme být spokojeni. Na tak krátké trati byly rozdíly minimální a oba jezdci zajeli skvěle, čistá kola a je to naše nejlepší kvalifikace roku. Musíme zvolit dobrou strategii, abychom jezdcům pomohli ve využití jejich startovních pozic. Bude to náročné, ale jsme si jistí, že z toho může být dobrý výsledek.
RENAULT
Nico Hülkenberg, 12. místo
Měli bychom říci, že jsme se tu celý víkend trápili. Zkusili jsme vše, abychom našli správné nastavení vozu. Udělali jsme pokrok, ale nezajel jsem čisté kolo v Q2 a to nám uškodilo. Myslím, že jsme měli na víc, možná i dostat se dál. Zítra bude hodně teplo, nebude to lehké, ale dáme do toho vše.
Daniel Ricciardo, 17. místo
Je to náročný víkend, trápíme se tu. Nedařilo se a nemáme rychlost. Je to škoda, protože jinak se nám v minulých závodech dařilo. Díky penalizacím se posuneme, ale nejprve musíme pochopit, co se dnes pokazilo.
Alan Permane, sportovní ředitel
Je to pro nás náročný okruh a v rychlých zatáčkách se tu trápíme. Zlepšili jsme se, ale ani tak jsme nebyli dost rychlí. Ale závodní rychlost nevypadala tak zle, jako kvalifikační. To je pro nás typické. Není po všem a uděláme vše pro to, abychom se dostali na body.
TORO ROSSO
Alexander Albon, 13. místo
Jsem relativně spokojen, myslím, že je to dnes maximum, vzhledem k mé penalizaci a odvedli jsme dobrou práci. Je pravda, že stratujeme z chvostu, ale závodní rychlost vypadá dobře, takže body jsou cílem. Předjíždět se tu dá, tak uvidíme. Mé kvalifikace se zlepšují a dostal jsem se do dobrého rytmu.
Daniil Kvjat, 18. místo
Bohužel kvalifikaci mi pokazili, byl jsem blokován a stálo mě to čas. Nemohu říci víc, než že je to frustrující. Auto bylo dobré a dostal bych se dál. Je to škoda, protože jsme na to měli, ale nad tímto nemám kontrolu. Udělám maximum, abych to zítra napravil, ale bude to náročný závod. Mohli jsme být myslím v první desítce, nebo blízko, takže to není ideální, ale uděláme maximum.
Jody Egginton, technický ředitel
Po náročném pátku jsme se trápili s vyvážením, kluci na tom ale tvrdě zapracovali. Zlepšili to a výsledkem byla větší spokojenost jezdců, ačkoliv kvalifikace už nešla úplně podle očekávání. Dany se nedostal dál kvůli provozu a i když by se asi jinak dostal dál, bude to pro něj zítra náročné. Alex to měl lepší, ale kvůli penalizaci byla strategie u něj jiná. Nejeli jsme obvyklý program a celkově dnes nejsme spokojeni, protože jsme nezískali maximum. I tak se ale budeme soustředit na závod a vylepšit to.
RACING POINT
Sergio Pérez, 16. místo
S dnešním provozem jsme dnes měli obrovskou smůlu. Nezajel jsem čisté kolo a tady musí být na postup perfektní. Stačilo by pár setin - ale bohužel jsme to nezvládli. Do třetí zatáčky jsem přijížděl za vozem Toro Rosso, takže jsem tam přišel o nějaký čas. Pak na konci kola panoval hustý provoz a při průjezdu závěrečnými dvěma zatáčkami jsem se dostal příliš blízko k Williamsu. Mezi těmito dvěma jsme přišli o těch pár setin, jež jsme potřebovali. Je to zklamání, protože jsme na tomto okruhu dosáhli s vozem určitého pokroku a měli bychom mít solidnější startovní pozici. Myslím, že na body máme, takže snad jich zítra dokážeme dosáhnout.
Lance Stroll, 17. místo
Do Q2 jsme dnes neměli daleko. Jenom bychom potřebovali najít pár desetin a to by dělalo velký rozdíl, nicméně to je realita naší současné situace. Pro zítřek jsem větším optimistou, protože závodní rychlost byla letos jednou z našich silných stránek a v tréninku jsme během dlouhých jízd vypadali konkurenceschopněji. Bude to velmi horký závod a práce s pneumatikami bude obzvlášť důležitá. Uvidíme, co se strategickými možnostmi zvládneme, abychom se pokusili přivézt domů pár bodů.
Otmar Szafnauer, CEO a šéf týmu
Těžká kvalifikace na trati, kde jsou rozdíly vždycky velmi těsné. Očekáváme, že budeme těžit z několika penalizací našich soupeřů na roštu, což by naše vozy mělo posunout o pár pozic vpřed. Páteční závodní simulace naznačují, že můžeme držet krok se solidním závodním tempem, jenž jsme poslední dobou ukázali a cílit s oběma vozy na body. Co se bodů týče, počítá se neděle a zítra je hodně o co hrát.
WILLIAMS
George Russell, 19. místo
Tvářilo se to jako celkem ucházející kolo. Z vozu jsme vytěžili maximum, jenom je nešťastné, že je pořád kousek od toho, kde bychom ho chtěli mít, ale v tuto chvíli naši rychlost známe a musíme jen z toho získat, co jde. Během mé závěrečné jízdy jsem zahříval své pneumatiky a přede mnou byla skupinka vozů provádějících to samé. Daniil byl ve svém rychlém kole a kvůli frontě přede mnou se blížil rychleji, než se čekalo. Snažil jsem se zůstat na vnitřku, ale další věc, věděl jsem, že jede kolem po vnějšku trati. Je to trochu frustrující, ale bohužel jenom jedna z těch věcí. Daniilovi se omlouvám, jelikož v tom nebyl žádný záměr.
Robert Kubica, 20. místo
Kvalifikace se odvíjela celkem v pohodě. Během mé druhé jízdy jsem dokázal zajet rozumné kolo, ačkoli v porovnání s ostatními to stále není dostatečné. Přinejmenším něco pozitivního je, kromě první zatáčky, kde jsem ztratil trochu času, že zbytek kola byl pro mě docela slušný. Zítra to bude kvůli krátkému kolu a modrým vlajkám hektické. Doufám, že si užiji začátek závodu a snad se nebudeme příliš trápit s pneumatikami.
Dave Robson, hlavní závodní inženýr
Jako obvykle jsme třetí trénink strávili dokončováním našich závěrečných kontrol před stanovením nastavení po zbytek víkendu. Bylo opět velmi horko, nicméně vítr byl klidnější než včera odpoledne. Oba jezdci provedli přes noc nějaké menší změny v nastavení a s jejím přenosem do kvalifikace byli spokojeni. Z důvodu krátkého výjezdového kola je přimět pneumatiky fungovat nadále trochu ošemetné a ve výsledku jsme sledovali týmy zaměstnané v první části kvalifikace řadou jízdních plánů. Rozhodli jsme se náš přístup rozdělit tím, že George dokončil více kol na svých dvou sadách pneumatik a Robert použil tři sady, ale zaznamenal jediné měřené kolo na každé z posledních dvou. Oba jezdci byli spokojeni, že přiměli své pneumatiky rozumně fungovat, když na tom záleželo. Krátká trať, potřeba lidí připravit si pečlivě své pneumatiky, zatímco také hledají aerodynamický stín od vozů před sebou, může vést k některým potížím s provozem a pár takových příkladů jsme dnes viděli. Bohužel George narazil na vláček vozů čekajících na začátek svého měřeného kola, když Kvjat dokončoval jedno ze svých kol. Ačkoli George zůstal mimo závodní stopu a na vnitřku čáry vjezdu do boxů, byl označen, že Kvjata zdržel a do zítřejšího závodu tím obdržel penalizaci na roštu.