DISKUZE K ČLÁNKU Jak zlepšit show? Pirelli o nesmyslném požadavku týmů, o splněných i o nesplněných cílech

Šéf Pirelli Mario Isola pro F1news.cz popsal, jak náročnému úkolu čelí. Jak jsou spokojeni se současnými pneumatikami, volbou strategií a zadáním, které dostali?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak zlepšit show? Pirelli o nesmyslném požadavku týmů, o splněných i o nesplněných cílech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 30.06.2019 09:37 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.164.XXX
    Fajn, puchýře nejsou. Ale provozní okno je směšně nízké a většina týmů se do něj nevtěsná. Jak je možné udělat na nejvyšší úrovni motorsportu takovou chybu? Pirelli opět odvedlo mizernou práci a my jako fanoušci na to doplácíme.

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Že se většina týmů nevtěsná do provozního okna gum, není problémem Pirelli, ale těchto týmů. To za prvé.
      A za druhé. Já jsem v článku četl něco jiného. Většina týmů volí opatrnou jízdu na jednu (povinnou) zastávku a nikdo nechce riskovat agresivní strategie přesto, že mnohdy ze simulací vycházejí rychlejší. Důvod je obtížné předjíždění. A za to Pirelli už doopravdy nemůže.
      Zkus na problémy pohlížett poněkud komplexněji a nevyzobávat pouze části, které můžeš používat k plivání na věci se kterými nesouhlasíš, nebo o kterých si myslíš, že překážejí tvým oblíbencům v tom, být úspěšní. Máš takový ten RedBullovsko-Markovský postoj.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Cooper

        Cooper

        194.12.34.XXX
        Pirelli nemůže za to že se na těch hadrech nedá jet v závěsu? že po pár kolech za dalším autem se ty gumy rozpadnou? Jako vím že to byl požadavek Fia udělat gumy na h*vno a pirelli to splnilo na výbornou... za mě lepší udělat trvanlivou gumu na kterou se dá tlačit celej závod a udělat "umělej povinej pit stop" než nechat celej závod šetřit jezdce gumy

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          OK, Coopere. Ale to je přeci problém pravidel. Čili FIA a majitelů práv. Nikoliv Pirelli. Tak je laskavě neviňte z toho, že "za něco mohou". Oni dělají to, co se po nich chce.
          A povinná zastávka na trvanlivých gumách??? Tak to mi připadá jako systém pro umělé předjíždění DRS. Podle mne by to byl zase prostor pro zvýhodnění jedince, jako na začátku tisíciletí. Tehdá také měli "všichni" trvanlivé Bridgestony, které jim vydržely celý závod. Jen Schumi měl měkčí o vteřinu na kolo rychlejší se kterými stejně jezdil min. dvakrát tankovat, tak že je mohl během stintu zničit, ale měl rychlostní výhodu oproti ostatním...
          Dnes díky Pirelli a pravidlům snad i ten největší ignorant mohl nahlédnout a pochopit, jak fungují pneumatiky u F1.
          Jezdci gumy šetřit nemusí ani dnes. Z článku to jasně vyplývá. Problém je konzervativní přístup týmů. Obava riskovat. Jen Ferrari posílalo svého času Kimiho k pitstopu navíc a otestovalo, že tudy cesta nevede a konzervativní strategie je úspěšnější, protože se nedá předjíždět, nebo se předjížděcími manévry ztrácí příliš času.
          Já ty problémy nevidím v Pirelli, ale mnohem komplexněji. Tratě, posuzování předjížděcích a obranných manévrů, aero...

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        možná by sis měl uvědomit, že se letos měnila lehce pravidla, jejichž účelem bylo snížit přítlak, což se evidentně částečně povedlo, ale tady to pirelli silně pohnojilo, když postavilo pneu, kterou není vůz se s níženým přítlakem schopen udržet v provozním okně. To si můžeš házet nadávkama po kom chceš, ale fakta hovoří jasně

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Cooper

          Cooper

          194.12.34.XXX
          Mě se samozřejmě nelíbí ani umělej pitstop ani DRS obojí je zhovadilost ale dle mě menší než gumy co nevydrží a rozpadají se (bez ohledu na to kdo za to může) nebaví mě se koukat na závody v šetření, chci vidět piloty tlačit na pilu od začátku do konce a ne jet na jeden konzervativní pit stop a setřit co se dá. jinak souhlas že je to i problém pravidel

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Já tvůj názor beru a nevidím v něm nic špatně. Jen mám jiný pohled (možná vizi).
            Píšeš o závodech v šetření a že chceš vidět piloty tlačit na pilu od začátku do konce. Ale vždyť se letos opět mění traťové rekordy, což spíše hovoří o tom, že se jede na doraz.
            A ještě jedna poznámka. Všichni kdo argumentují tak jako ty, mají na mysli šetření gum. Ale v F1 se šetří všechno. To není JEN o gumách. Vždyť jim musí vydržet motor 7 závodů, palivo mají na příděl, za převodovku se davají též penalizace atd, atd. Myslíš si, že kdyby se jezdilo na trvanlivých gumách, že by piloti tlačili na pilu od začátku do konce? Já ne. Už jen proto, že by jim pak po třičtvrtě závodu došlo palivo. 03

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Mansell_fan

        Mansell_fan

        37.188.232.XXX
        To že provozní okno je příliš úzké přiznalo samo Pirelli. To neovlivní týmy které s těma gumama jezdí, ale ten kdo ty gumy vyrábí.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Ano pravidla se měnila. Měnila se před sezónou (s čímž nemám problém) a všichni věděli do čeho jdou. Evidentně minimálně jeden tým odvedl super dobře svoji práci a dokázal se vypořádat s fungováním pneu v těchto podmínkách. Proč to nedokázali ostatní je jejich problém. A tvůj pocit ublíženosti, jakožto fandovi týmu, který se s tím nepopasoval na tom nic nezmění. Není důvod uprostřed sezóny měnit konstrukci gum. To už tu jednou bylo, když RedBullíčci ztráceli pocit dominance a vybuleli si změnu konstrukce pneu. 13

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          80.120.177.XXX
          Pirelli za to vážně nemůže. Dostávají zadání (tzv. target letter od F1 - Isola mi ho včera ukazoval), kde jsou nesmyslné podmínky. Pro ně by bylo velmi jednoduché udělat trvanlivou pneumatiku, na které by piloti mohli jet naplno celý závod. Ale to F1 nechce. Fakta by sis měl srovnat ty.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Žmolky, puchýře, roztržené gumy z důvodů špatné konstrukce..... To taky bylo v zadání FIA?

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jindrich K.

              Jindrich K.

              89.103.12.XXX
              Přesně tak, i dnes pokud někdo musí jet fakt nadoraz celý závod tak bývá problém s palivem. Proto se šetří. Pokud pilot vidí, že před ním nikdo za ním nikdo, tak na to nešlape, ale naopak šetří pohonnou jednotku a vlastně celý auto. Pro jistotu. Bohužel realita je taková, že vždy v rámci daných pravidel bude někdo nejlepší. A místo aby se spíš poskytla větší variabilita v pravidlech, aby se dala najít třeba "alternativní cesta" se pravidla svázala a ten kdo tahá na začátku, tahá i na konci dokud se pravidla nezmění. A myslím, že ani konkurence mezi pneumatikáři by nepomohla. Nedávno tady byl Michelin a Bridgestone a stejně všichni brečeli.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              O čem to mluvíš???
              Pokud vím, tak týmy provozovaly pneu v rozporu s doporučením. (Podhuštěné, levé vpravo a naopak). Není divu, že jim ty pneumatiky pak odcházely rychleji a chovaly se nepředvídatelně.
              A opět minimálně jeden tým s těmito pneu neměl problém. Tak že bych ve svalování viny na Pirelli byl opatrný.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          To je asi pravda. Nicméně Mergl předvádí, že se do toho okna lze dostat a udržet. Dokonce si většinou vystačí s jediným pitstopem. Tak kde je problém? Že to ostatní neumí? Ano, ale to je problém těch ostatních, nikoliv Pirelli.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mansell_fan

            Mansell_fan

            37.188.236.XXX
            To že někdo bude nejlepší i na mizerných gumách je statistická jistota. Někdo by byl nejlepší i na čtvercových nebo trojúhelníkových gumách. To ale nemůže být argument pro výrobce aby takové gumy vyráběl. Pokud budou mít problémy se zahříváním jeden nebo dva týmy startovního pole, je to problém těch týmů. Pokud má ale takový problém 7 nebo 8 týmů, je to problém výrobce pneumatik. Toť můj názor. A jsem rád že Pirelli alespoň tenhle problém přiznalo a (údajně) se ho snaží vyřešit, i když netuším jak to chtějí provést bez zásahu do stávající konstrukce pneumatik. Prý je snad ve hře že by už byly letos nasazeny pneu verze 2020.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Že někdo musí být nejlepší, je jasné. Samozřejmě, že od Merglů stížnosti na gumy neslyšíme, zatímco od ostatních ano.
              Ale mně to pořád připadá jako hledání viníka za vlastní neschopnost.
              Já nezpochybňuji, že by provozní rámec Pirelli nebyl úzký. Ale je to F1. Soutěž nejlepších konstruktérů světa, tak proč jim ulehčovat "výzvy".
              Já prostě nepovažuji za férové, když se mění pravidla uprostřed sezóny. Týmy půl roku pracují na monopostu dle předem známých pravidel. Pak někdo odvede lepší práci a ostatní ho za to chtějí potrestat změnou, aby mu to nefungovalo. Pro výrobce je možná složitější vyrobit gumu, která by měla kontrolovaně degradovat, než vyrobit trvanlivou, která téměř nedegraduje.
              Kdyby byl problém s degradací tak veliký, pak by většina týmů musela jezdit na více pitstopů. Což letos opravdu nehrozí. Takže tyto kecy beru pořád jako výmluvy.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        90.177.218.XXX
        Pirelli vyrabi s.ejdy na zakazku...ze to tak je by hned dokazalo kdyby dostal dalsi vyrobce postavit se Pirelli...

        Nechapu jak je tohle vlastne mozny. Vzdyt to je tragikomedie...a ne zavodeni.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          90.177.218.XXX
          V tom pripade ale nema Pirelli delat pro FIA...

          Michelin to jednoznacne odmitl.

          Takze to bohuzel je castecne i chyba Pirelli.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            90.177.218.XXX
            Tak proc se pri tom setreni vyrabi tolik smesi gum?

            Stacila by mekka, stredni a tvrda...dejme tomu. Na kazdy vikend urcity pocet sad...a at si tymy vyberou a pouziji co uznaji za vhodne, ne?

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              90.177.218.XXX
              No, ono za dob soupereni mezi Bridgestone a Michelinem se brecelo kvuli tomu ze jeden vyrobce uzce spolupracoval s Ferrari a druhej s Renaultem.

              Pritom to neni zas tak slozite...dnes se defakto nesmi testovat...takze kazdy test gum...kazdy tym jedno auto a prideleny pocet sad.

              Gumy jsou dnes stejny nastroj jako DRS...umela berlicka.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama