DISKUZE K ČLÁNKU Jak zlepšit show? Pirelli o nesmyslném požadavku týmů, o splněných i o nesplněných cílech
Šéf Pirelli Mario Isola pro F1news.cz popsal, jak náročnému úkolu čelí. Jak jsou spokojeni se současnými pneumatikami, volbou strategií a zadáním, které dostali?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak zlepšit show? Pirelli o nesmyslném požadavku týmů, o splněných i o nesplněných cílech
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Mansell_fan
(Hlasovali 3 lidé)
28.06.2019 21:09
Fajn, puchýře nejsou. Ale provozní okno je směšně… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
juras
09:37 30.06.2019 90.177.218.XXX
No, ono za dob soupereni mezi Bridgestone a Michelinem se brecelo kvuli tomu ze jeden vyrobce uzce spolupracoval s Ferrari a druhej s Renaultem.
Pritom to neni zas tak slozite...dnes se defakto nesmi testovat...takze kazdy test gum...kazdy tym jedno auto a prideleny pocet sad.
Gumy jsou dnes stejny nastroj jako DRS...umela berlicka.
Pritom to neni zas tak slozite...dnes se defakto nesmi testovat...takze kazdy test gum...kazdy tym jedno auto a prideleny pocet sad.
Gumy jsou dnes stejny nastroj jako DRS...umela berlicka.
juras
16:45 29.06.2019 90.177.218.XXX
Ja nechapu...???
Od jiste doby (od prichodu Pirelli) chce FIA gumy na "zakazku"...
Vzdycky predtim chtely tymy co neljepsi gumy...a vyrobci se snazili vyrobit co nejlepsi gumu...co nejrychlejsi...a aby co nejdele vydrzela. Je logicky ze mekci gumy budou rychlejsi, tvrdsi pomalejsi, a stejny rozdil je v trvanlivosti...tvrdi vydrzi dele, mekci vydrzi kratsi vzdalenost. Ale vyrobce gum se vzdy snazil aby obe smesi byly co nejlepsi.
A vtip byl v tom jak dokazal ktery tym gumy vyuzit...
FIA to vymyslela jako loterii...a jeji pristup maximalizoval uspech tech kteri maji dost penez aby z tech smejdu dostali co nejvic.
Kdyz uz je to takhle nesmyslne...proc alespon nemuzou tymy vyuzivat smesi dle libosti? Treba pravidlo o pouziti dvou smesi v zavode je dalsi nesmysl...
Jak pri tech nesmyslech chcete obhajovat FIA a Pirelli?
Proc nema zajem o F1 GoodYear a Michelin? Protoze tohle nepovazuje za zavodeni...
Od jiste doby (od prichodu Pirelli) chce FIA gumy na "zakazku"...
Vzdycky predtim chtely tymy co neljepsi gumy...a vyrobci se snazili vyrobit co nejlepsi gumu...co nejrychlejsi...a aby co nejdele vydrzela. Je logicky ze mekci gumy budou rychlejsi, tvrdsi pomalejsi, a stejny rozdil je v trvanlivosti...tvrdi vydrzi dele, mekci vydrzi kratsi vzdalenost. Ale vyrobce gum se vzdy snazil aby obe smesi byly co nejlepsi.
A vtip byl v tom jak dokazal ktery tym gumy vyuzit...
FIA to vymyslela jako loterii...a jeji pristup maximalizoval uspech tech kteri maji dost penez aby z tech smejdu dostali co nejvic.
Kdyz uz je to takhle nesmyslne...proc alespon nemuzou tymy vyuzivat smesi dle libosti? Treba pravidlo o pouziti dvou smesi v zavode je dalsi nesmysl...
Jak pri tech nesmyslech chcete obhajovat FIA a Pirelli?
Proc nema zajem o F1 GoodYear a Michelin? Protoze tohle nepovazuje za zavodeni...
odin
13:32 29.06.2019 77.240.103.XXX
Že někdo musí být nejlepší, je jasné. Samozřejmě, že od Merglů stížnosti na gumy neslyšíme, zatímco od ostatních ano.
Ale mně to pořád připadá jako hledání viníka za vlastní neschopnost.
Já nezpochybňuji, že by provozní rámec Pirelli nebyl úzký. Ale je to F1. Soutěž nejlepších konstruktérů světa, tak proč jim ulehčovat "výzvy".
Já prostě nepovažuji za férové, když se mění pravidla uprostřed sezóny. Týmy půl roku pracují na monopostu dle předem známých pravidel. Pak někdo odvede lepší práci a ostatní ho za to chtějí potrestat změnou, aby mu to nefungovalo. Pro výrobce je možná složitější vyrobit gumu, která by měla kontrolovaně degradovat, než vyrobit trvanlivou, která téměř nedegraduje.
Kdyby byl problém s degradací tak veliký, pak by většina týmů musela jezdit na více pitstopů. Což letos opravdu nehrozí. Takže tyto kecy beru pořád jako výmluvy.
Ale mně to pořád připadá jako hledání viníka za vlastní neschopnost.
Já nezpochybňuji, že by provozní rámec Pirelli nebyl úzký. Ale je to F1. Soutěž nejlepších konstruktérů světa, tak proč jim ulehčovat "výzvy".
Já prostě nepovažuji za férové, když se mění pravidla uprostřed sezóny. Týmy půl roku pracují na monopostu dle předem známých pravidel. Pak někdo odvede lepší práci a ostatní ho za to chtějí potrestat změnou, aby mu to nefungovalo. Pro výrobce je možná složitější vyrobit gumu, která by měla kontrolovaně degradovat, než vyrobit trvanlivou, která téměř nedegraduje.
Kdyby byl problém s degradací tak veliký, pak by většina týmů musela jezdit na více pitstopů. Což letos opravdu nehrozí. Takže tyto kecy beru pořád jako výmluvy.
Mansell_fan
12:29 29.06.2019 37.188.236.XXX
To že někdo bude nejlepší i na mizerných gumách je statistická jistota. Někdo by byl nejlepší i na čtvercových nebo trojúhelníkových gumách. To ale nemůže být argument pro výrobce aby takové gumy vyráběl. Pokud budou mít problémy se zahříváním jeden nebo dva týmy startovního pole, je to problém těch týmů. Pokud má ale takový problém 7 nebo 8 týmů, je to problém výrobce pneumatik. Toť můj názor. A jsem rád že Pirelli alespoň tenhle problém přiznalo a (údajně) se ho snaží vyřešit, i když netuším jak to chtějí provést bez zásahu do stávající konstrukce pneumatik. Prý je snad ve hře že by už byly letos nasazeny pneu verze 2020.
odin
11:37 29.06.2019 77.240.103.XXX
O čem to mluvíš???
Pokud vím, tak týmy provozovaly pneu v rozporu s doporučením. (Podhuštěné, levé vpravo a naopak). Není divu, že jim ty pneumatiky pak odcházely rychleji a chovaly se nepředvídatelně.
A opět minimálně jeden tým s těmito pneu neměl problém. Tak že bych ve svalování viny na Pirelli byl opatrný.
Pokud vím, tak týmy provozovaly pneu v rozporu s doporučením. (Podhuštěné, levé vpravo a naopak). Není divu, že jim ty pneumatiky pak odcházely rychleji a chovaly se nepředvídatelně.
A opět minimálně jeden tým s těmito pneu neměl problém. Tak že bych ve svalování viny na Pirelli byl opatrný.
Jindrich K.
11:11 29.06.2019 89.103.12.XXX
Přesně tak, i dnes pokud někdo musí jet fakt nadoraz celý závod tak bývá problém s palivem. Proto se šetří. Pokud pilot vidí, že před ním nikdo za ním nikdo, tak na to nešlape, ale naopak šetří pohonnou jednotku a vlastně celý auto. Pro jistotu. Bohužel realita je taková, že vždy v rámci daných pravidel bude někdo nejlepší. A místo aby se spíš poskytla větší variabilita v pravidlech, aby se dala najít třeba "alternativní cesta" se pravidla svázala a ten kdo tahá na začátku, tahá i na konci dokud se pravidla nezmění. A myslím, že ani konkurence mezi pneumatikáři by nepomohla. Nedávno tady byl Michelin a Bridgestone a stejně všichni brečeli.
Petr
09:46 29.06.2019 80.120.177.XXX
Pirelli za to vážně nemůže. Dostávají zadání (tzv. target letter od F1 - Isola mi ho včera ukazoval), kde jsou nesmyslné podmínky. Pro ně by bylo velmi jednoduché udělat trvanlivou pneumatiku, na které by piloti mohli jet naplno celý závod. Ale to F1 nechce. Fakta by sis měl srovnat ty.
GRAHAM
09:12 29.06.2019 77.236.218.XXX
Chlapi, problém je, že dříve se guma dělala na míru na okruh, na daný druh asfaltu a ladila se na podvozek auta. Dneska je to obráceně.To zaprvé.
Za druhé, si myslím že je potřeba nějak vymyslet, aby bylo více podobně rychlých alternativ, jak je závod. Aby se to nedalo jednoduše pokrýt, což dnes s prstem v nose prostě jde.
Ferko a RB by bez problémů mohlo Mercedesu konkurovat,( v závodě) i když májí horší auto, jen je potřeba k tomu mít možnosti. A ty když už není tankování a jsou jen tři gumy prostě nejsou. Mercedes by nebyl jednoduše schopen pokrýt 4 monoposty.
Za druhé, si myslím že je potřeba nějak vymyslet, aby bylo více podobně rychlých alternativ, jak je závod. Aby se to nedalo jednoduše pokrýt, což dnes s prstem v nose prostě jde.
Ferko a RB by bez problémů mohlo Mercedesu konkurovat,( v závodě) i když májí horší auto, jen je potřeba k tomu mít možnosti. A ty když už není tankování a jsou jen tři gumy prostě nejsou. Mercedes by nebyl jednoduše schopen pokrýt 4 monoposty.
odin
08:56 29.06.2019 77.240.103.XXX
Ano pravidla se měnila. Měnila se před sezónou (s čímž nemám problém) a všichni věděli do čeho jdou. Evidentně minimálně jeden tým odvedl super dobře svoji práci a dokázal se vypořádat s fungováním pneu v těchto podmínkách. Proč to nedokázali ostatní je jejich problém. A tvůj pocit ublíženosti, jakožto fandovi týmu, který se s tím nepopasoval na tom nic nezmění. Není důvod uprostřed sezóny měnit konstrukci gum. To už tu jednou bylo, když RedBullíčci ztráceli pocit dominance a vybuleli si změnu konstrukce pneu.
Mansell_fan
08:50 29.06.2019 37.188.232.XXX
To že provozní okno je příliš úzké přiznalo samo Pirelli. To neovlivní týmy které s těma gumama jezdí, ale ten kdo ty gumy vyrábí.
odin
08:49 29.06.2019 77.240.103.XXX
Já tvůj názor beru a nevidím v něm nic špatně. Jen mám jiný pohled (možná vizi).
Píšeš o závodech v šetření a že chceš vidět piloty tlačit na pilu od začátku do konce. Ale vždyť se letos opět mění traťové rekordy, což spíše hovoří o tom, že se jede na doraz.
A ještě jedna poznámka. Všichni kdo argumentují tak jako ty, mají na mysli šetření gum. Ale v F1 se šetří všechno. To není JEN o gumách. Vždyť jim musí vydržet motor 7 závodů, palivo mají na příděl, za převodovku se davají též penalizace atd, atd. Myslíš si, že kdyby se jezdilo na trvanlivých gumách, že by piloti tlačili na pilu od začátku do konce? Já ne. Už jen proto, že by jim pak po třičtvrtě závodu došlo palivo.
Píšeš o závodech v šetření a že chceš vidět piloty tlačit na pilu od začátku do konce. Ale vždyť se letos opět mění traťové rekordy, což spíše hovoří o tom, že se jede na doraz.
A ještě jedna poznámka. Všichni kdo argumentují tak jako ty, mají na mysli šetření gum. Ale v F1 se šetří všechno. To není JEN o gumách. Vždyť jim musí vydržet motor 7 závodů, palivo mají na příděl, za převodovku se davají též penalizace atd, atd. Myslíš si, že kdyby se jezdilo na trvanlivých gumách, že by piloti tlačili na pilu od začátku do konce? Já ne. Už jen proto, že by jim pak po třičtvrtě závodu došlo palivo.
Cooper
08:24 29.06.2019 194.12.34.XXX
Mě se samozřejmě nelíbí ani umělej pitstop ani DRS obojí je zhovadilost ale dle mě menší než gumy co nevydrží a rozpadají se (bez ohledu na to kdo za to může) nebaví mě se koukat na závody v šetření, chci vidět piloty tlačit na pilu od začátku do konce a ne jet na jeden konzervativní pit stop a setřit co se dá. jinak souhlas že je to i problém pravidel
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek