DISKUZE K ČLÁNKU Jak zlepšit show? Pirelli o nesmyslném požadavku týmů, o splněných i o nesplněných cílech
Šéf Pirelli Mario Isola pro F1news.cz popsal, jak náročnému úkolu čelí. Jak jsou spokojeni se současnými pneumatikami, volbou strategií a zadáním, které dostali?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak zlepšit show? Pirelli o nesmyslném požadavku týmů, o splněných i o nesplněných cílech
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času
-
-
odin
07:18 29.06.2019 77.240.103.XXXŽe se většina týmů nevtěsná do provozního okna gum, není problémem Pirelli, ale těchto týmů. To za prvé.
A za druhé. Já jsem v článku četl něco jiného. Většina týmů volí opatrnou jízdu na jednu (povinnou) zastávku a nikdo nechce riskovat agresivní strategie přesto, že mnohdy ze simulací vycházejí rychlejší. Důvod je obtížné předjíždění. A za to Pirelli už doopravdy nemůže.
Zkus na problémy pohlížett poněkud komplexněji a nevyzobávat pouze části, které můžeš používat k plivání na věci se kterými nesouhlasíš, nebo o kterých si myslíš, že překážejí tvým oblíbencům v tom, být úspěšní. Máš takový ten RedBullovsko-Markovský postoj.-
Cooper
07:24 29.06.2019 194.12.34.XXXPirelli nemůže za to že se na těch hadrech nedá jet v závěsu? že po pár kolech za dalším autem se ty gumy rozpadnou? Jako vím že to byl požadavek Fia udělat gumy na h*vno a pirelli to splnilo na výbornou... za mě lepší udělat trvanlivou gumu na kterou se dá tlačit celej závod a udělat "umělej povinej pit stop" než nechat celej závod šetřit jezdce gumy-
odin
07:55 29.06.2019 77.240.103.XXXOK, Coopere. Ale to je přeci problém pravidel. Čili FIA a majitelů práv. Nikoliv Pirelli. Tak je laskavě neviňte z toho, že "za něco mohou". Oni dělají to, co se po nich chce.
A povinná zastávka na trvanlivých gumách??? Tak to mi připadá jako systém pro umělé předjíždění DRS. Podle mne by to byl zase prostor pro zvýhodnění jedince, jako na začátku tisíciletí. Tehdá také měli "všichni" trvanlivé Bridgestony, které jim vydržely celý závod. Jen Schumi měl měkčí o vteřinu na kolo rychlejší se kterými stejně jezdil min. dvakrát tankovat, tak že je mohl během stintu zničit, ale měl rychlostní výhodu oproti ostatním...
Dnes díky Pirelli a pravidlům snad i ten největší ignorant mohl nahlédnout a pochopit, jak fungují pneumatiky u F1.
Jezdci gumy šetřit nemusí ani dnes. Z článku to jasně vyplývá. Problém je konzervativní přístup týmů. Obava riskovat. Jen Ferrari posílalo svého času Kimiho k pitstopu navíc a otestovalo, že tudy cesta nevede a konzervativní strategie je úspěšnější, protože se nedá předjíždět, nebo se předjížděcími manévry ztrácí příliš času.
Já ty problémy nevidím v Pirelli, ale mnohem komplexněji. Tratě, posuzování předjížděcích a obranných manévrů, aero...
-
-
jumpman
07:55 29.06.2019 178.255.168.XXXmožná by sis měl uvědomit, že se letos měnila lehce pravidla, jejichž účelem bylo snížit přítlak, což se evidentně částečně povedlo, ale tady to pirelli silně pohnojilo, když postavilo pneu, kterou není vůz se s níženým přítlakem schopen udržet v provozním okně. To si můžeš házet nadávkama po kom chceš, ale fakta hovoří jasně-
Cooper
08:24 29.06.2019 194.12.34.XXXMě se samozřejmě nelíbí ani umělej pitstop ani DRS obojí je zhovadilost ale dle mě menší než gumy co nevydrží a rozpadají se (bez ohledu na to kdo za to může) nebaví mě se koukat na závody v šetření, chci vidět piloty tlačit na pilu od začátku do konce a ne jet na jeden konzervativní pit stop a setřit co se dá. jinak souhlas že je to i problém pravidel-
odin
08:49 29.06.2019 77.240.103.XXXJá tvůj názor beru a nevidím v něm nic špatně. Jen mám jiný pohled (možná vizi).
Píšeš o závodech v šetření a že chceš vidět piloty tlačit na pilu od začátku do konce. Ale vždyť se letos opět mění traťové rekordy, což spíše hovoří o tom, že se jede na doraz.
A ještě jedna poznámka. Všichni kdo argumentují tak jako ty, mají na mysli šetření gum. Ale v F1 se šetří všechno. To není JEN o gumách. Vždyť jim musí vydržet motor 7 závodů, palivo mají na příděl, za převodovku se davají též penalizace atd, atd. Myslíš si, že kdyby se jezdilo na trvanlivých gumách, že by piloti tlačili na pilu od začátku do konce? Já ne. Už jen proto, že by jim pak po třičtvrtě závodu došlo palivo.
-
-
-
Mansell_fan
08:50 29.06.2019 37.188.232.XXXTo že provozní okno je příliš úzké přiznalo samo Pirelli. To neovlivní týmy které s těma gumama jezdí, ale ten kdo ty gumy vyrábí.-
odin
08:56 29.06.2019 77.240.103.XXXAno pravidla se měnila. Měnila se před sezónou (s čímž nemám problém) a všichni věděli do čeho jdou. Evidentně minimálně jeden tým odvedl super dobře svoji práci a dokázal se vypořádat s fungováním pneu v těchto podmínkách. Proč to nedokázali ostatní je jejich problém. A tvůj pocit ublíženosti, jakožto fandovi týmu, který se s tím nepopasoval na tom nic nezmění. Není důvod uprostřed sezóny měnit konstrukci gum. To už tu jednou bylo, když RedBullíčci ztráceli pocit dominance a vybuleli si změnu konstrukce pneu. -
Petr
09:46 29.06.2019 80.120.177.XXXPirelli za to vážně nemůže. Dostávají zadání (tzv. target letter od F1 - Isola mi ho včera ukazoval), kde jsou nesmyslné podmínky. Pro ně by bylo velmi jednoduché udělat trvanlivou pneumatiku, na které by piloti mohli jet naplno celý závod. Ale to F1 nechce. Fakta by sis měl srovnat ty.-
-
Jindrich K.
11:11 29.06.2019 89.103.12.XXXPřesně tak, i dnes pokud někdo musí jet fakt nadoraz celý závod tak bývá problém s palivem. Proto se šetří. Pokud pilot vidí, že před ním nikdo za ním nikdo, tak na to nešlape, ale naopak šetří pohonnou jednotku a vlastně celý auto. Pro jistotu. Bohužel realita je taková, že vždy v rámci daných pravidel bude někdo nejlepší. A místo aby se spíš poskytla větší variabilita v pravidlech, aby se dala najít třeba "alternativní cesta" se pravidla svázala a ten kdo tahá na začátku, tahá i na konci dokud se pravidla nezmění. A myslím, že ani konkurence mezi pneumatikáři by nepomohla. Nedávno tady byl Michelin a Bridgestone a stejně všichni brečeli. -
odin
11:37 29.06.2019 77.240.103.XXXO čem to mluvíš???
Pokud vím, tak týmy provozovaly pneu v rozporu s doporučením. (Podhuštěné, levé vpravo a naopak). Není divu, že jim ty pneumatiky pak odcházely rychleji a chovaly se nepředvídatelně.
A opět minimálně jeden tým s těmito pneu neměl problém. Tak že bych ve svalování viny na Pirelli byl opatrný.
-
-
-
-
Mansell_fan
12:29 29.06.2019 37.188.236.XXXTo že někdo bude nejlepší i na mizerných gumách je statistická jistota. Někdo by byl nejlepší i na čtvercových nebo trojúhelníkových gumách. To ale nemůže být argument pro výrobce aby takové gumy vyráběl. Pokud budou mít problémy se zahříváním jeden nebo dva týmy startovního pole, je to problém těch týmů. Pokud má ale takový problém 7 nebo 8 týmů, je to problém výrobce pneumatik. Toť můj názor. A jsem rád že Pirelli alespoň tenhle problém přiznalo a (údajně) se ho snaží vyřešit, i když netuším jak to chtějí provést bez zásahu do stávající konstrukce pneumatik. Prý je snad ve hře že by už byly letos nasazeny pneu verze 2020.-
odin
13:32 29.06.2019 77.240.103.XXXŽe někdo musí být nejlepší, je jasné. Samozřejmě, že od Merglů stížnosti na gumy neslyšíme, zatímco od ostatních ano.
Ale mně to pořád připadá jako hledání viníka za vlastní neschopnost.
Já nezpochybňuji, že by provozní rámec Pirelli nebyl úzký. Ale je to F1. Soutěž nejlepších konstruktérů světa, tak proč jim ulehčovat "výzvy".
Já prostě nepovažuji za férové, když se mění pravidla uprostřed sezóny. Týmy půl roku pracují na monopostu dle předem známých pravidel. Pak někdo odvede lepší práci a ostatní ho za to chtějí potrestat změnou, aby mu to nefungovalo. Pro výrobce je možná složitější vyrobit gumu, která by měla kontrolovaně degradovat, než vyrobit trvanlivou, která téměř nedegraduje.
Kdyby byl problém s degradací tak veliký, pak by většina týmů musela jezdit na více pitstopů. Což letos opravdu nehrozí. Takže tyto kecy beru pořád jako výmluvy.
-
-
-
-
-
-
-
juras
09:37 30.06.2019 90.177.218.XXXNo, ono za dob soupereni mezi Bridgestone a Michelinem se brecelo kvuli tomu ze jeden vyrobce uzce spolupracoval s Ferrari a druhej s Renaultem.
Pritom to neni zas tak slozite...dnes se defakto nesmi testovat...takze kazdy test gum...kazdy tym jedno auto a prideleny pocet sad.
Gumy jsou dnes stejny nastroj jako DRS...umela berlicka.
-
-
-
-
-