DISKUZE K ČLÁNKU "Selhání s McLarenem pro nás bylo tou největší lekcí," uznává šéf Hondy
Sportovní šéf Hondy Masaši Jamamoto promluvil o vztahu s McLarenem, který před 2 roky zkrachoval. Podle něj šlo o tu největší lekci, kterou japonská automobilka po svém návratu do Formule 1 dostala.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Selhání s McLarenem pro nás bylo tou největší lekcí," uznává šéf Hondy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Petr Hloušek
(Hlasovali 5 lidé)
29.05.2019 13:02
Partnerství s McL jim uštědřilo lekci a ty v tom… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Petr Hloušek
13:35 29.05.2019 194.79.55.XXXSamozřejmě četl. Z vyjádření že nebyli na to partnerství plně připraveni ale nevyplývá že by byla vina jen na nich. Připraven nebyl ani McL-
-
-
GRAHAM
13:55 29.05.2019 77.236.218.XXXMclaren taky nebyl dokonalej, o tom žádná, ale to co předvedla Honda bylo mimo realitu F1 a oni to moc dobře vědí. Kdyby ten motor byl aspoň funkční, aby se dalo testovat.
Letos měl RB v Barceloně díky Gaslymu ( bouračka) skluz a jakou z toho dělal Marko vědu. Co měl tehdy asi říkat Mclaren, když nemohl kvůli Hondě z tohoto dělat defacto nic.-
jon
18:28 29.05.2019 90.176.154.XXXKaždá mince má dvě strany.
Už jsem to tady psal tolikrát, že je zbytečné to pořád opakovat.
McLaren chtěl co nejlepší aero, tlačil Hondu do minimalistického řešení. Honda neměla souhlasit, ale souhlasila. Mohlo se to zkusit jednu sezónu a upustit od toho. Jenže McLaren si dál jel tu svoji a jak to dopadlo.
Již loni byla Honda výrazně lepší než celé tři roky předtím. Letos je to paráda. Honda není nějaký kutilský svaz milovníků spalovacího motoru. Mají hodně solidní kapacity a umí udělat motor. RB jim dal volnou ruku, rok na testování a ejhle, Honda jede. A nejen jede, ona si umí vyjet pódium.
Chtělo to jen konstruktéra, co umí udělat rychlé šasí i s větším motorem a nechat Hondu trochu nadechnout.-
-
-
jon
17:38 30.05.2019 90.176.154.XXXJá to vzal přitažené za vlasy z druhé strany. Nikdy jsem nevyzdvihoval Hondu, od začátku jsem si z nich i dělal srandu (stejně jako z Renaultu). Obě tyto automobilky totiž předvedli velkou dávku amaterismu, což se do F1 úplně nehodí - myšleno dopadem na jméno značky, já jsem za každého dalšího motoráře nebo konstruktéra rád.
Stejně tak mi ale vždy vadila tvrzení typu - Alonso jel jako bůh - ale Honda. Šasí je špička, minimálně TOP3 - ale Honda. Neříkám, že tehdy někdo lhal. Jen to nebylo úplně přesné. Když mi někdo dá tretry, které jsou nezvykle efektivní a jsem v nich schopen zaběhnout zatáčku na atletickém oválu podobně rychle jako Bolt, jen budu muset každý druhý závod na operaci, bude to v pořádku? Že nepoběžím rychle na rovině, protože mě ty nohy budou bolet z těch treter bude taky v pořádku? A nakonec když potom výrobce treter přijde z daty, kde bude vidět, že jsem v zatáčce běžel rychle jako Bolt, takže to jasně dokazuje, že jsem opravdu špatný běžec, ale ty tretry jsou top ... to je také v pořádku?
Z tohoto důvodu jsem na McLaren v tomto období docela zasednutý. Vedení stáje v čele s tím troubou Brojlerem užívali Hondu jako věčné alibi. Výjimečně jsem je slyšel mluvit o nějakém jejich pochybení. Tedy pokud nebyla řeč o pochybení spojením sil s Hondou.
Rád bych dodal něco k RB. RB měl platnou smlouvu s Renaultem. V klidu by z ní vyplatili STR a nechali je rok nebo dva testovat. Pochybuji, že Honda neuměla udělat motor o 150 koní slabší, který by byl spolehlivý a neměl vysokou spotřebu. Během roku by se dostali o cca 50-70 koní nahoru, což by o chlup stáhlo konkurenci. Koncem dalšího roku už by byli cca 50-60 koní za špičkou a s tím už by se dalo pracovat, pokud to mělo spolehlivost.
Ale ať to nezní, že RB by něco dělal lépe. Mateřský RB by si také nemohl dovolit průšvih alá McL 2015. McLaren to tehdy podělal s Manorem, který měl převzít a testovat s ním. Vzhledem k tomu průšvihu se vsadím, že by účty Honda komplet zaplatila. McLaren jako takový si nemohl dovolit testovat nějaký podprůměrný motor a plácat se s ním někde vzadu. Oni se tam stejně plácali, ale Honda byla kvůli jménu McLaren ve velkém tlaku a závod co závod dělali tu samou chybu a to, že věřili v zázrak a že se tam ten výkon někde objevil a že to ten motor ustojí.
-
-
-
jon
17:22 30.05.2019 90.176.154.XXXTenkrát jsem to dokázal pochopit, protože to bylo STR. Spíš jsem nepochopil, proč nekoupili Marussii (Manor). Byla k mání zadarmo a měla na McLaren vazby. Mohli to celé udělat po vzoru Haas a i kdyby šasí navrhli študáci, tak by to určitě fungovalo slušně. Stačilo by si ohlídat odpovídající průtoky vzduchu šasím a do sání kvůli počáteční korelaci a dnes mohli být minimálně tam, kde je RB. -
Poky
18:58 01.06.2019 46.254.64.XXXAno, a myslíš, že by MCL měl ty data co má redbul od TRS? A nebo že by ty data měla Honda a RB??
Ano je pravda, že Honda chtěla druhý tým a MCL ho zavrhl. Ale ono to bylo kupodivu v době co MCl už s hondou měl jezdit. Takže neměl možnost aby mu někdo motor ozkoušel a dal mu data o motoru dřív než ho začne používat. A pro MCL by to stejně nemělo ten přínos co to mělo teďkom pro RB. Nikdy by nedostával data od TR
-
-
jon
17:18 30.05.2019 90.176.154.XXXAno, Honda musela testovat na McLarenu. První rok se společně domluvili na nějakém řešení. Honda to viděla optimisticky, McLaren také. Šasí se vcelku povedla, za volanty měli Alonsa s Jensonem, vše se zdálo OK. Až na připravenost Hondy. To nepopírám. Už v první sezónu ovšem začala Honda mluvit o tom, že by byl fajn druhý tým kvůli sběru dat. McLaren to tehdy velice rychle shodit ze stolu. Další rok sice měnili koncept, ale McLaren opět chtěl minimalistické řešení a motor trpěl na nedostatečné chlazení.
Celý problém byl podle mě v tom obrovském očekávání. Holt McLaren ani Honda již dnes nejsou to samé, co byli na konci osmdesátých let. Tehdy ta chemie mezi nimi byla neuvěřitelná. Navíc se to tehdy vše dalo dohnat jinak. Když dnes musí motor vydržet ideálně půl sezóny (kdyby došlo k nečekanému selhání jednoho ze tří kusů), pneumatiky jsou alchymie, spotřeba paliva by byla ideální na úrovni městské malorážky ... Bohužel to nedává moc prostor někde dohnat nedostatek. K tomu přičteme fakt, že tovární stáje mají špičkové šasí a sečteno podtrženo to nedává nikde prostor k zaváhání.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Miroslav D.
20:48 29.05.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek