DISKUZE K ČLÁNKU "Selhání s McLarenem pro nás bylo tou největší lekcí," uznává šéf Hondy

Sportovní šéf Hondy Masaši Jamamoto promluvil o vztahu s McLarenem, který před 2 roky zkrachoval. Podle něj šlo o tu největší lekci, kterou japonská automobilka po svém návratu do Formule 1 dostala.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Selhání s McLarenem pro nás bylo tou největší lekcí," uznává šéf Hondy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 84, poslední 04.06.2019 15:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovali 5 lidé) 29.05.2019 12:28
Hondě fandíme 04 »
» Petr Hloušek (Hlasovali 5 lidé) 29.05.2019 13:02
Partnerství s McL jim uštědřilo lekci a ty v tom… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 29.05.2019 13:56
Jak zavřela hubu Red Bullu? Honda tím nějak tvrdí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Petr Hloušek

          Petr Hloušek

          194.79.55.XXX
          Samozřejmě četl. Z vyjádření že nebyli na to partnerství plně připraveni ale nevyplývá že by byla vina jen na nich. Připraven nebyl ani McL

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Jakou vinu nesl Mclaren že motor pořád hořel a že mu chybělo 60-120 koní na špičku ?

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • HellHogr

              HellHogr

              37.48.50.XXX
              A že McLaren posílal svoje inženýry často do Japonska, protože Honda odmítala fungovat v Evropě .. to je taky chyba McLarenu? 03

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Mclaren taky nebyl dokonalej, o tom žádná, ale to co předvedla Honda bylo mimo realitu F1 a oni to moc dobře vědí. Kdyby ten motor byl aspoň funkční, aby se dalo testovat.
                Letos měl RB v Barceloně díky Gaslymu ( bouračka) skluz a jakou z toho dělal Marko vědu. Co měl tehdy asi říkat Mclaren, když nemohl kvůli Hondě z tohoto dělat defacto nic.

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Každá mince má dvě strany.
                  Už jsem to tady psal tolikrát, že je zbytečné to pořád opakovat.
                  McLaren chtěl co nejlepší aero, tlačil Hondu do minimalistického řešení. Honda neměla souhlasit, ale souhlasila. Mohlo se to zkusit jednu sezónu a upustit od toho. Jenže McLaren si dál jel tu svoji a jak to dopadlo.
                  Již loni byla Honda výrazně lepší než celé tři roky předtím. Letos je to paráda. Honda není nějaký kutilský svaz milovníků spalovacího motoru. Mají hodně solidní kapacity a umí udělat motor. RB jim dal volnou ruku, rok na testování a ejhle, Honda jede. A nejen jede, ona si umí vyjet pódium.
                  Chtělo to jen konstruktéra, co umí udělat rychlé šasí i s větším motorem a nechat Hondu trochu nadechnout. 03

                  + 4 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Poky

                    Poky

                    46.254.64.XXX
                    Jenomže Mcl neměl tu možnost nechat hondu rok testovat a pak ji použít. Honda testovala na MCL 3 roky a nikam to moc nevedlo.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Kaša

                      Kaša

                      82.142.123.XXX
                      Přesně tak, jon to (vyjímečně) vidí dost nepřesně. Určitě tam byla i vina McL, ale Honda byla naprosto špatná 02.
                      Kdyby byl na začátku s Hondou spojený RB, tak je kopnout do zadku stejně nebo ještě dřív!

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        90.176.154.XXX
                        Já to vzal přitažené za vlasy z druhé strany. Nikdy jsem nevyzdvihoval Hondu, od začátku jsem si z nich i dělal srandu (stejně jako z Renaultu). Obě tyto automobilky totiž předvedli velkou dávku amaterismu, což se do F1 úplně nehodí - myšleno dopadem na jméno značky, já jsem za každého dalšího motoráře nebo konstruktéra rád.
                        Stejně tak mi ale vždy vadila tvrzení typu - Alonso jel jako bůh - ale Honda. Šasí je špička, minimálně TOP3 - ale Honda. Neříkám, že tehdy někdo lhal. Jen to nebylo úplně přesné. Když mi někdo dá tretry, které jsou nezvykle efektivní a jsem v nich schopen zaběhnout zatáčku na atletickém oválu podobně rychle jako Bolt, jen budu muset každý druhý závod na operaci, bude to v pořádku? Že nepoběžím rychle na rovině, protože mě ty nohy budou bolet z těch treter bude taky v pořádku? A nakonec když potom výrobce treter přijde z daty, kde bude vidět, že jsem v zatáčce běžel rychle jako Bolt, takže to jasně dokazuje, že jsem opravdu špatný běžec, ale ty tretry jsou top ... to je také v pořádku?
                        Z tohoto důvodu jsem na McLaren v tomto období docela zasednutý. Vedení stáje v čele s tím troubou Brojlerem užívali Hondu jako věčné alibi. Výjimečně jsem je slyšel mluvit o nějakém jejich pochybení. Tedy pokud nebyla řeč o pochybení spojením sil s Hondou.
                        Rád bych dodal něco k RB. RB měl platnou smlouvu s Renaultem. V klidu by z ní vyplatili STR a nechali je rok nebo dva testovat. Pochybuji, že Honda neuměla udělat motor o 150 koní slabší, který by byl spolehlivý a neměl vysokou spotřebu. Během roku by se dostali o cca 50-70 koní nahoru, což by o chlup stáhlo konkurenci. Koncem dalšího roku už by byli cca 50-60 koní za špičkou a s tím už by se dalo pracovat, pokud to mělo spolehlivost.
                        Ale ať to nezní, že RB by něco dělal lépe. Mateřský RB by si také nemohl dovolit průšvih alá McL 2015. McLaren to tehdy podělal s Manorem, který měl převzít a testovat s ním. Vzhledem k tomu průšvihu se vsadím, že by účty Honda komplet zaplatila. McLaren jako takový si nemohl dovolit testovat nějaký podprůměrný motor a plácat se s ním někde vzadu. Oni se tam stejně plácali, ale Honda byla kvůli jménu McLaren ve velkém tlaku a závod co závod dělali tu samou chybu a to, že věřili v zázrak a že se tam ten výkon někde objevil a že to ten motor ustojí.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      No jo, kéž by se někdo nabídl Hondě jako další odběratel a byl dvojnásobek dat. Počkat, nestalo se to? Odmítla ho Honda? 03

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jon

                        jon

                        90.176.154.XXX
                        Tenkrát jsem to dokázal pochopit, protože to bylo STR. Spíš jsem nepochopil, proč nekoupili Marussii (Manor). Byla k mání zadarmo a měla na McLaren vazby. Mohli to celé udělat po vzoru Haas a i kdyby šasí navrhli študáci, tak by to určitě fungovalo slušně. Stačilo by si ohlídat odpovídající průtoky vzduchu šasím a do sání kvůli počáteční korelaci a dnes mohli být minimálně tam, kde je RB.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Poky

                        Poky

                        46.254.64.XXX
                        Ano, a myslíš, že by MCL měl ty data co má redbul od TRS? A nebo že by ty data měla Honda a RB??
                        Ano je pravda, že Honda chtěla druhý tým a MCL ho zavrhl. Ale ono to bylo kupodivu v době co MCl už s hondou měl jezdit. Takže neměl možnost aby mu někdo motor ozkoušel a dal mu data o motoru dřív než ho začne používat. A pro MCL by to stejně nemělo ten přínos co to mělo teďkom pro RB. Nikdy by nedostával data od TR

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Ono nejde o to, aby měl data Mclaren. Jde o to, aby měla data Honda. O svém motoru. Ten vývoj by byl rychlejší, kdyby měli 2x tolik dat z motorů. 03
                          Kromě toho se mluvilo tuším o Sauberu, nikoliv o STR. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      90.176.154.XXX
                      Ano, Honda musela testovat na McLarenu. První rok se společně domluvili na nějakém řešení. Honda to viděla optimisticky, McLaren také. Šasí se vcelku povedla, za volanty měli Alonsa s Jensonem, vše se zdálo OK. Až na připravenost Hondy. To nepopírám. Už v první sezónu ovšem začala Honda mluvit o tom, že by byl fajn druhý tým kvůli sběru dat. McLaren to tehdy velice rychle shodit ze stolu. Další rok sice měnili koncept, ale McLaren opět chtěl minimalistické řešení a motor trpěl na nedostatečné chlazení.
                      Celý problém byl podle mě v tom obrovském očekávání. Holt McLaren ani Honda již dnes nejsou to samé, co byli na konci osmdesátých let. Tehdy ta chemie mezi nimi byla neuvěřitelná. Navíc se to tehdy vše dalo dohnat jinak. Když dnes musí motor vydržet ideálně půl sezóny (kdyby došlo k nečekanému selhání jednoho ze tří kusů), pneumatiky jsou alchymie, spotřeba paliva by byla ideální na úrovni městské malorážky ... Bohužel to nedává moc prostor někde dohnat nedostatek. K tomu přičteme fakt, že tovární stáje mají špičkové šasí a sečteno podtrženo to nedává nikde prostor k zaváhání.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Jak zavřela hubu Red Bullu? Honda tím nějak tvrdí, že Renault měl geniální motor? Situace byla u obou stejná. R i H dodaly šmejdy. RB měl pravdu. 13

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Tak Renault na tom byl značně lépe, než Honda. Akorát prostě na Mercedes a posléze Ferrari, to bylo nic moc. Tak to bylo....

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Ano, Renault na tom byl líp. Na druhou stranu začal o rok a půl dřív. Když srovnáš Hondu vždy s o rok a půl starším Renaultem, zas takové rozdíly to nebudou.
          Nakonec teď už na tom jsou +- stejně. 03

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Tak Honda to už dala dokupy. Ještě aby ne, za tu pětiletku. 03 Ty motory jsou viditelně pekelně složité.

            Honda asi pořad něco málo ztrácí, ale nebude to vůbec zásadní.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama