juras
09:52 26.03.2019 176.97.15.XXXA ona je snad varianta ze nebude nekdo posledni?
Vzdycky bude nekdo posledni...
Ze je posledni prave Williams ne.rzi a nestve nikoho vic jak jeho fanousky...ale takova je momentalni realita.
Mimo jiny je ta realita takova proto, protoze dnes mame celou radu tzv. B-tymu. Zacal s tim Redbull, nyni uz ma dva B-tymy i Ferrari. Bohuzel nejde o klasicke odberatele pohonne jednotky a pripadne dalsich casti (napr. prevodovky), ale mnohem vic casti auta...a hlavne...tyto B-tymy pusobi jako testovaci a sbiraji svemu hlavnimu tymu data. Na svuj vuz tak bez velkych nakladu dostanou funkcni casti monopostu spickoveho tymu.
Jo neni na tom nic spatneho...vzdyt neco podobneho kdysi fungovalo. Otazka zni...nyni tymy jako TR, Haas a Alfa Romeo s nizkym rozpoctem (diky castecnemu know hou top tymu jezdi bez problemu ve skupine za top tymy...no a otazka zni jestli jim to bude stacit. Treba Haas uz se vyjadril ze z dlouhodobeho pohledu zacina byt ohrozena jejich ucast v F1 kvuli tomu ze nechteji pouze jezdit ve stredu pole a dojizdet na 7-10 miste.
Williams a McLaren jsou nyni v tezke situaci...oba tymy maji slavnou minulost a oba se citi byt tymy ktere maji bojovat o nejvyssi pricky. Jsou to konstrukteri a jejich dlouhodobym cilem je snazit se vyhravat. Oba jsou bohuzel bez tovarni podpory a oba tyto tymy bojuji s tim ze v soucasnem systemu jsou v pomerne vyrazne nevyhode. Oba tymy maji velky bedostatek ve vedeni...jejich ambice je uvrhly do situace z ktere nejspis momentalne nelze vyjit uspesne.
Musely by jit cestou B-tymu...Williams s Mercedesem, McLaren momentalne jedine s Renaultem. To by je podle me posunulo na predni mista ve stredu pole...ale dal uz nic...ambice vitezu sampionatu by se museli naprosto zretelne vzdat.
A tak se nedivim...ze nechteji...nesou si sebou slavnou historii...jsou to sampioni a vitezove...a prave toho se nechteji vzdat.
U McLarenu jsem v minulosti vedeni mnohokrat kritizoval...meli smlouvu s Hondou...jejich sance byly velmi solidni...ale chybovali a take prilis spechali.
Williams postavil velmi slusnej vuz v roce 2014...pak zil z tohoto konceptu nekolik let...a soucasne tezil prirozene z motoru Mercedesu. Pak vzhledem ke stale klesajici vykonnosti angazoval Lowa a vsadil na jednu kartu...postavit novej vuz na urovni top tymu. To se bohuzel nepovedlo...jak loni, tak letos. I kdyz se zda ze letos je auto paradoxne (ponekud divne vypadajici tvrzeni s ohledem na tu hrozivou ztratu) lepsi nez loni...jen se museji vyporadat s pozdejsim dokoncenim vozu a hlavne odchodem Lowa. Williams potrebuje nejakeho noveho Heada...nekoho kdo bude pro tym dychat a dokaze pracovat s tim co ma Williams k dispozici a z toho vymackat maximum.
V pripade Lowa mam ten dojem ze nedokazal po letech kdy pracoval v tymech s mnohem vetsim rozpoctem pracovat s omezenymi moznostmi v Grove. Kdyz je clovek zvyklej na to ze ma na vsechno sne oddeleni...a ze kdyz je treba...tak se v podstate jen luskne prsty a tym pribere lidi vytvori cele oddeleni aby se vyresila zalezitost v kontextu celeho tymu v podstate velmi titerna...to se pak slozite prechazi na system kdy je lidi mene a aby se zvladaly narocne situace je treba je dokazat motivovat...ne az tak penezma...ale tim aby se citili soucasti neceho vetsiho...aby zili svym tymem. Zda se mi podle tech informaci co prosakly z Grove ven...ze Lowe asi nezvladl svoji roli lidra a motivatora.