DISKUZE K ČLÁNKU O pořadí rozhodl tým, Leclerc se musel stáhnout a zůstat za Vettelem
Městská závodní trať v australském Melbourne nepřinesla příliš dramatických situací, avšak jeden okamžik bude zcela jistě opět tématem dlouhých diskusí mezi fanoušky. V hlavních rolích představujeme Sebastiana Vettela a Charlese Leclerca, tedy zbrusu nové jezdecké složení stáje Ferrari od počátku letošní sezóny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: O pořadí rozhodl tým, Leclerc se musel stáhnout a zůstat za Vettelem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
Icewoman
21:44 17.03.2019 178.255.168.XXXTak dovolím si Odinovi trochu pomoct:
Kimi dojel před Vettelem:
1) Čína - kontakt Vettela s Maxem
2) Azerbajdžán - probrždění Vettela při pokusu předjet Bottase a pneu v háji
3) Rakousko
4) Francie - kontakt s Bottasem po startu
5) Itálie - pirueta po kontaktu s Hamiltonem
6) Japonsko - další otočka
7) USA - další otočka
8) Brazílie - porucha auta
Takže snad jen v tom Rakousku nechali Kimiho před Vettelem, v ostatních případech by ho nejspíš museli donutit couvat-
-
Mike17
12:31 19.03.2019 185.149.130.XXXDíky, že sis dala tu práci. Zapomněla jsi tedy na pentli v Rakousku. Ale asi zbytečný. Přestože se v závodech něco dělo, nemusel ani v jednom případě Kimi couvat. Nebo ztratil někde Seb kolo? Ve všech stačilo zvednout radio, poprosit o zpomalení nebo puštění (a v sezoně to udělali 3x, z toho 2x ve prospěch Kimiho ), špatně Kimimu nastavit auto, dát vadnou součástku, pokazit kvaldu, špatně upevnit kolo, dát pitstop navíc, přezout na nesmyslnou směs.... To všechno Odin tvrdí, že se běžně dělá. Tak mám pořád jednu stejnou, jednoduchou otázku: Proč to 8x neudělali??? Když ho tak milují potápět, proč ho 8x nechají obrat jedničku o body? Z toho 7x v době, kdy ještě jedničce šlo o titul!!!
Pořád na to čekám a pořád žádné vysvětlení tak zásadního rozporu.-
Icewoman
12:47 19.03.2019 178.255.168.XXXJá jsem ti to vysvětlila - Kimi musel by couvat. Většinou nešlo jen o prohození pozic, Ferrari by tímhle ztratilo mnohem víc, takoví tupci zase nejsou a navíc by to bylo do očí bijící i pro formulové neználky. Stačí se na to podívat, všechno jsou to situace, kdy se Vettel propadl polem a Ferrari u něj minimalizovalo škody. Ale Odin má pravděpodobně na mysli situace, kdy jsou na to oba jezdci plus mínus stejně ... Ale nemá smysl pokračovat v téhle debatě, když si každý jede jen to svoje. Zase jsi vytáhl Monako - proč si teď teda Vettel nevytvořil takový náskok, aby ho Leclerc neohrozil?-
Mike17
13:14 19.03.2019 185.149.130.XXX-Proč by proboha musel někdo couvat? Jedna výměna navíc a kromě Číny by dojel všude Seb před Kimim. 2x dokonce dojeli za sebou? Když tedy dělají takové, podle vás, podivné skopičiny, proč je neprohodili aspoň tam?
-Co by bylo okaté? 3x použili veřejně příkaz do rádia. Co je okatějšího? 3x to udělat mohli a v Rakousku jim to někdo zakázal?
-Bylo by nesmyslné, aby přišli zbytečně o body? No to pověz Odinovi. Ten mi tu pořád tvrdí, že jim na ponížení Kimiho záleží víc, než na bodech pro tým.
-Monako jsem zmínil jen proto, že si myslím, že právě toto měl Odin na mysli. Bohužel se opět nevyjádřil, který závod myslí. Jen obecně něco plácnul.
-On si ho vytvořil. 10s. Myslím si, že být o 0,5s na kolo rychlejší než stájový kolega není zas tak málo.
Je vidět, že odpověď na tak jednoduchou a logickou otázku nemáte. Vytváříte tu teorie nad strategií v loňské Austrálii (úplně stejná letošní je v poho ), kde to pomohlo Sebovi jen díky nepředvídatelné haluzi, ale tam, kde by mu to zcela jasně a úplně jednoduše pomohlo, se nedělo nic. Proč? Nevíte.-
Icewoman
13:47 19.03.2019 178.255.168.XXXO loňské Austrálii jsem se vyjádřila jasně už vloni - spíš se jim to povedlo, než záměr - takže nepiš "vytváříte".
Nechci mluvit za Odina, ale myslím, že o záměrném ponížení Kimiho za každou cenu nic nepsal. A že mu Ferrari občas ordinovalo podivné strategie, jen aby Vettela neohrozil, to je fakt.
Kimi už ve Ferrari není, tak ať si praktiky Ferrari užívá někdo jiný. Za Monakem 2017 si stojím. Další debata nemá smysl, když nikdo nechce slyšet argumenty-
Mike17
14:47 19.03.2019 185.149.130.XXX-Omlouvám se, psalo vás tu na to téma tolik, že nemám šanci udržet, kdo co přesně psal. Proto jsem zvolil množné číslo a neřekl, že přímo ty.
-Vytvářel ty teorie i v závodech, kde z toho Seb nic neměl (třeba bahrajn 2017). Na tento argument vždy psal, že šlo o to Sebovi zvednout sebevědomí, nebo naopak Kimiho odrovnat. Jo, mně to taky připadá ulítlý.
-Neboj, dokud tam bude Seb, budeme se bavit o TR u Ferrari u každého pitstopu či situace, která bude jen maličko zajímavá. To je jistota. A možná i po Sebovi. U RB to Odina drží pořád. Tyhle 2 týmy jsou téma navždy. U ostatních se o tom nepíše.
-
odin
21:19 20.03.2019 77.240.103.XXXKoukám, že jsem tu zavdal příčinu k rozsáhlé diskuzi. Bohužel, v poslední době, nemám moc času ani na spánek, natož tu ještě diskutovat.
Ano odhadla jsi to správně. Měl jsem vždy na mysli situace, kdy měli oba piloti Ferrari reálnou šanci skončit lépe, potažmo situace, které popíraly argumentace Mika a Easyho, že by musel Kimi nejprve zajet lépe kvaldu, plus situace, kdy byla Kimiho strategie nesmyslná, jak ty píšeš "podivná".-
-
odin
17:29 21.03.2019 77.240.103.XXXDovolenou? Poslední záchvěv a užívání sněhu na horách? Závidím.
K tématu: Ano, budou to opět nekonečné diskuze s lidmi, kteří odmítají argumenty a kteří pro potvrzení své pravdy jsou ochotni vybrat část závodu, nebo kvalifikace, která se jim hodí do krámu a na té dokazovat, svá přesvědčení. Bohužel, oni ještě nedospěli k poznání, že každá příčina má nějaký důsledek a závod podle toho dopadá.-
Mike17
11:40 22.03.2019 185.149.130.XXXSouhlas Odine. Celá loňská sezona ukázala, že Ferrari nemělo nejmenší problém nechat dojet Kimiho před Sebem, ani přikázat Sebovi jeho puštění. Ale jsou tu lidé, kteří si vytrhávají kvalifikace, nebo části závodů, aby dokazovali něco, co celá sezona popírá.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pikaso
15:13 18.03.2019 77.104.216.XXXNebudu s tebou nic rozporovat. Tvá argumentace vždy obsahuje pouze část skutečnosti, která se ti právě hodí. Nepamatuji si, že by jsi někdy v souvislosti s SV něco zhodnotil objektivně a proto tě opravdu nebudu rozporovat. Pouze napíšu jedno malou myšlenku.
Loni stejně jako vždy jeli u F trapnou TR o které navíc strašně dlouho mluvili, že neexistuje a to pro mě jako nezaujatého fandu znamenalo jediné. Loni měl KR na druhý titul ve své kariéře a co víc měl na to auto. Bohužel TR, která podle tebe neexistuje držela KR vzadu ve prospěch SV a ve dvou třetinách sezony kdy už ho nechali závodit bylo pozdě. ˇplně stejnou věc předvedli včera, i když to byl první závod sezono, šlo jenom o dva body a CHL to třeba vzalo šanci na titul. (bohužel to letos asi nepůjde, protože to co měli ve F za materiál loni, letos nemají)
A pokud půjdu do hloubky, dělo se to i v dobách SV v RBR. Jediný rozdíl je ten, že v té době měl jasně nejlepší auto ve startovním poli a tak ho nemohla porazit ani jeho hloupost, když třeba sestřelil MV i přes jasný pokyn, že pozice zůstanou zachovány. (jediný rozdíl tehdy a dnes byl v tom, že stačilo zničit týmového parťáka a když mu nepomohl tým, pomohl si jako "prase" sám) Ještě mě napadá ubohé obětování MV v posledním závodě roku 2010 kdy o titul jeli oba.
K tomu všemu si dovolím rýpnout, jednu z trapných TR F v souboji s KR stejně jako onen zmíněný souboj s MV, komentoval sám "velký" SV slovy "všichni jsme závodníci a všichni chceme vyhrát". Žádná omluva, žádná slova o TR, prostě SV se cítí božštější než bůh a ty tomu věříš. Historie mluví sama za sebe a pokud to nevidíš je nutno sundat růžové brýle. A je zcela úplně jedno jestli to byla chyba týmu nebo vlastní chyba SV. (strategii na závod dělají společně tým s jezdcem, takže svůj díl viny má i SV a ne jenom tým.) Co by měl o chybách v boxech říkat chudák RG. Ubohost o dvou bodech v prvním závodě sezony mluví sama za sebe a to prostě neokecáš i kdyby si psal milion čísel, všichni to viděli a slyšeli. Tlumočení názorů druhých a opírání se o to co někde psali, když jsme to všichni viděli mluví jenom o tom, že svůj názor vlastně ani nemáš.
PS: CHL je mnohem lepší pilot než SV, ale bohužel pro něj i "pro mě (je to můj nový kůň)" až na to u F přijdou, bude už pozdě.-
Mike17
12:37 19.03.2019 185.149.130.XXXPodle toho, co jsi napsal (třeba o AD2010) bych mohl o tvé objektivitě napsat doslova totéž, co ty o mé.
V podstatě ve všem, co jsi napsal mám názor opačný a mám proto své důvody (často čísla, ne něčí názory). Nechceš nic rozporovat, tedy to nemá smysl podrobněji rozebírat.
Měj se.-
-
Mike17
18:43 19.03.2019 185.149.130.XXXNení moc co psát. U Webbera normální pistop se snahou o undercutt (pokud si matně vzpomínám). Pozdější pistop by nic neřešil. Alonso jel logicky na něj. Že Alonso zrovna Petrova nedá, se nedalo čekat, natož na to spoléhat. Byla to haluz jako blázen. Kdyby ho předjel, nebo někdo vepředu odstoupil, měl by titul Alonso.
Na Vettela by v době Webberova pitstopu sázel jen idiot, natož aby na tom postavil strategii. Tedy teorie o obětování má k objektivitě asi tak daleko, jako já k fanouškovství k Alonsovi.-
Pikaso
13:01 20.03.2019 77.104.216.XXXTo, že sezonu a titul si u F včetně FA prohráli samy víme všichni o tom se tu nikdo nebavil a nemá to na celou TEĎ řešenou věc žádný vliv, i když já jsem fanda FA a už v roce 2010 jsem proklínal jejich rozhodnutí.
Nic to nemění na tom, že tvá slova o undercutt trochu nechápu a nevím co jiného než titul pro SV by tím sledovali. Undercutt se dá dělat jenom na trati, kde se dá předjíždět, nebo když máš na trati okno kam vyjedeš z boxů, aby si mohl jet naplno a ten potřebnej čas si mohl najet a ne že tě prsknou do provozu. Proti rozhodnutí RBR nic nemám, je to jejich tým a vsadili na hloupost u F a FA a vyšlo to. Pro mě osobně to jenom dokazuje, že SV je jenom lepší průměr
a ne špička. Opět si si předělal svou argumentaci a nějak ti z toho vypadl fakt, že MW byl v té době minimálně bodově lepší pilotem a tým se měl dle tvé filozofie postarat o jeho výhru a ne s ním dělat experimenty. No a ještě k tvé první reakci i zde jsi projevil své politické nadání, protože si si zase vybral jenom to co se ti hodí. O potvrzení faktu, že SV je a byl prasátkem, když MV sestřeli ze silnice z prvního místa jsi se raději nevyjadřoval. Nějak si dovedu představit tvou argumentaci, že vlastně byl v právu a sestřelil ho MW.
Rozdíl mezi mnou a tebou je jeden a velký. Já i přesto, že fandím FA jsem nikdy neměl problém s tím napsat, že něco pokazil a to dokonce i v době, kdy se nad tím nikdo nepozastavoval.
No nic už se těším až budeme diskutovat na téma jak je SV jasně lepší než CHL a jak mu zase nikdo nepomáhal. Trapno komedie o dvou bodech v tomto závodě jenom potvrzuje fakt, že u F nechtějí titul, ale prostě velebí společně s tebou pana SV a doufají, že jim spadne do klína, ale pozor je tam větší hvězda s minimálně stejným autem jako mají oni a tam už dva roky po sobě SV prokázal jenom to, že na to prostě bez jasně nejlepšího auta ve startovním poli a bez pomoci týmu a někdy i komisařů nemá. Snad to u F pochopí brzo a nechají jet CHL jako kdysi u RBR, kde to pochopili a nechali jet DR a teď opět MW proti DR. U RBR měli vždycky taky jedničku, ale na rozdíl od F s tím umí pracovat. Což konec konců prokázali právě v roce 2010. SV startoval z 1. a MW z 5. Tedy reálná šance spíš pro SV když navíc na této trati byl FA mezi nimi. Já to RBR nezazlívám ba naopak je chválím, vsadili na jednu kartu, dali F návnadu a ti jí sežrali i s navijákem. Nic to nemění na tom, že titul SV dostal od týmu a přes hloupost F.
-
Mike17
14:34 20.03.2019 185.149.130.XXX1. Na undercutt nepotřebuješ předjíždět vůbec. Proto se dělá i v Monaku. Protože tam je to jediná možnost změny pozice. Mark měl zajet do boxů, udělat rychlé kolo a Alonso měl vyjet až za ním. Tak nějak klasický scénář undercuttu. Píšeš, jak jsem zaujatý, ale ani na chvliku tě v tom nenapadlo, že dostat MW před FA by mohlo být v zájmu Webbera. Jestli v té době u RB počítali, že Alonso nebude schopný předjet Petrova, tak měli neskutečnou kliku. Sice hezky píšeš, kolikátý byl SV, MW i FA, ale vůbec jsi se nezmínil, kolik bodů tehdy Vettel ztrácel. Nejen, že musel vyhrát, ale Alonso musel dojet nelíp 6-tý. Vzhledem k jeho startovací 5-té pozici těžko počítali, že se takto zasekne a propadne. Jestli si potrpíš na nezaujatost, měl bys vzít aspoň v úvahu variantu, že pitsop proběhl v době, kdy měnili gumy i další a byl tak nějak v obvyklou dobu a tedy mohl být dělaný pro samotného Webbera.
2. Dělat z tohoto závodu důkaz jezdeckých kvalit kohokoliv, je ukázka čehokoliv jiného, než objektivity. Já nedělám z Alonsa chudáka, co nedokázal předjet o 2s pomalejší auto. A to jsem prý proti němu zaujatý.
3. Ano, MW byl v té době pilotem s více body. Také si myslím, že tým na něj jel a nedělal žádný experiment. Že podělal kvaldu, za to tým nemůže. Mohl si za Vettelem dojet pro titul on. Že v předchozím závodě sám boural a vypadl z prvního místa, si také způsobil sám. Mohl mít titul. A jakou bouračku v Abu Dhabi Vettel způsobil? Nezmínil jsem to, protože o žádné nevím. To nejsou politické schopnosti, ale prostě mi musíš oživit paměť. Koho tam sestřelil z prvního místa?
4. Podívej se do diskusí loňských závodů, kde Vettel s někým boural. Skoro ve všech najdeš to, že uznávám jeho chybu. Jestli jsi to nečetl, tak mi nevyčítej, že jeho chyby nejsem schopný uznat. Loni toho bylo dost. Třeba už jen to, že jsem uznal, že pro Ferrari mohl získat titul, nebo že tu celou sezonu podělal. Chtěl bych vidět tolik sebereflexe u fanoušků FA v sezoně 2012. Toho se asi nedočkám. U tebe ano?
5. Máš Ferrari za zlé, že nechalo pořadí jak bylo a neriskovali nehodu ("nezaujatě" tě ani nenapadlo, že by to mohlo být rozumné) a možná připravili ChL o titul chybějícími 2 body. Když jsi tak nezaujatý: nenapadlo tě, že v opačném případě by mohli připravit o titul Vettela? Jako nezaujatého by mne napadlo, že šanci mají oba.
6. Ano Ferrari má Vettela jako jedničku. Nejspíš proto, že Kimiho ve všech sezonách zajel a nikdo (kromě několika zdejších fans) nepochyboval o tom, že je Vettel rychlejší. Můžeš si najít statistiky v jakémkoliv směru a výsledek je vždy jasný. Kdyby Kimi vykazoval vyšší rychlost, mohl být jedničkou on. Loni dalo Ferrari jasně najevo, že jim vůbec nevadí zahlásit Sebovi do radia, že má Kimiho pustit. Zcela "nezaujatě" tu o tom všichni taktně mlčí a nikdo nemá odpověď na úplně prostou otázku, proč nechali Kimiho dojet před Sebem 8x.
Promiň, Seba mám rád a jsem zaujatý. Ale když mi to chceš vyčítat, měl bys předvést aspoň špetku nezaujatých postřehů. To co píšeš zavání silnou nenávistí a averzí k SV a absence sebemenších možností, že by nemuselo být vše jednostranné, jen ukazuje, že se o nestrannost ani nesnažíš.-
Icewoman
16:29 20.03.2019 178.255.168.XXXSice jsem si dala závazek, že už nebudu reagovat, ale - Vettel pustil Kimiho před sebe dvakrát - jednou v USA, kde jel jinou strategii, v době výměny pozic měl KR za sebou zastávku a jel na čestvých, v ten moment by ho Vettel zbytečně brzdil. Podruhé to bylo v Brazílii, kdy měl Vettel potíže s vozem a po titulu. Opět to tvoje neadresné "všichni o tom mlčí" - vždyť není důvod to rozebírat, byla to logická volba.
Ferrari nechalo dojet Kimiho osmkrát před Vettelem - většinou po Vettelových chybách v závodě. Tebou navrhované zastávky navíc pro Kimiho - třeba v USA z prvního místa, jsou holý nesmysl, spíš účelový, abys někomu dokázal za každou cenu, že nemá pravdu.
A tvoje "kdyby" byl Kimi rychlejší, mohl být jedničkou on, to je nesmysl všech nesmyslů a loňský rok je toho důkazem - jen rychlost nestačí. Nakonec důkaz o tom, na koho se jede, jsme letos viděli hned v prvním závodě.
Jsem ráda, žes na konci přiznal, že máš Vettela rád a jsi zaujatý. Možná jsi to mohl přiznat dřív a mohlo být jasno hned
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek