DISKUZE K ČLÁNKU O pořadí rozhodl tým, Leclerc se musel stáhnout a zůstat za Vettelem
Městská závodní trať v australském Melbourne nepřinesla příliš dramatických situací, avšak jeden okamžik bude zcela jistě opět tématem dlouhých diskusí mezi fanoušky. V hlavních rolích představujeme Sebastiana Vettela a Charlese Leclerca, tedy zbrusu nové jezdecké složení stáje Ferrari od počátku letošní sezóny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: O pořadí rozhodl tým, Leclerc se musel stáhnout a zůstat za Vettelem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
16:57 20.03.2019 185.149.130.XXX-V Německu pouštěl Kimi Vettela také ze stejného důvodu (rozdílná strategie a jiný počet zastávek), byla to logická volba a nějakou záhadou to bylo potřeba rozebírat v desítkách pohoršených komentářů (neříkám, že ty)
-.Správně, byl by nesmysl dávat další zastávky. Úplně stejně, jako byl holý nesmysl dávat úmyslně další zastávky v jiných závodech, o kterých to Odin tvrdil. V jedněch závodech to nesmysl nebyl, v 8-mi by to byl. A rozpor v tom nevidíte. Buď mám v úmyslu dávat zbytečné pitstopy a dělám to, nebo to za potřebí nemám. Stejně jako dělat někomu úmyslné poruchy, či dávat úmyslně špatné směsi. Dělat to v závodech, kde to jedničce nepomůže a nedělat tam, kde by jí to pomohlo, se mi zdá stupidní. Tobě ne?
-Loňský rok je důkazem leda toho, že byl Kimi výrazně pomalejší. Jak jsi sama správně uvedla, Kimi byl před Vettelem jen tehdy, když Seb něco pohnojil. Jindy na něj neměl. Výsledky kvalifikací také mluví zcela jasně. I přes Sebovu katastrofickou sezonu dokázal Kimiho opět zajezdit. A že tu sezonu pohnojil fakt fest.
-Ano viděli jsme hlášku pro ChL. Nechtěli riskovat souboj na trati, kde je extrémně těžké předjet. Je to týmová režie, nicméně logická a běžná volba. Loni jste po prvním závodě tvrdili totéž, přesto si jezdil Kimi před Sebem kdykoliv se mu zachtělo, nebo spíš kdykoliv na to měl. Jestli dojede Leclerc 8x před Sebem a bude ho Seb pouštět častěji než on jeho, tak bude nejspíš štěstím bez sebe. Chudáček.
-Já jsem moc rád, že jsi toho po těch letech všimla. Nikdy jsem se tím netajil. Fandím mu asi 12 let. Ví to tu každý, tak mi přišlo zbytečné to rozebírat.-
Icewoman
17:12 20.03.2019 178.255.168.XXXJo, výsledky kvalifikací mluví jasně - jenže za rychlost v kvalifikaci se zatím žádné body nedávají. A výsledky v MS mluví taky jasně, že Kimi bodově za Vettelem tak výrazně nebyl, a to čtyřikrát nedojel vlastní vinou.
Já týmovou režii chápu, ale letošní AUS logická volba?
Myslím, že týmová režie jako taková není předmětem sporu.-
Mike17
18:14 20.03.2019 185.149.130.XXXTo taky netrdím. Jen že ty výsledky kvalifikací přesně kopírují jeho výkony v závodech. Ani jednou jedinkrát nedojel Kimi před Sebem, aniž by Seb neměl nějaký problém (ať už vlastní nebo cizí vinou).
4x Kimi nedojel, ale ani jednou z toho nebyl blízko vítězství. Ztratil na Seba 69b. I kdyby všechno dojel na bedně, nestačilo by to. K tomu Seb poztrácel kolem 80-ti bodů a také ne všechny vlastní vinou a často díky tomu Kimi body získal. K tomu není co dodat. Seb jezdil jinou ligu. Sorry.
A ano, logická volba. 4+5 místo je 22 bodů. Víc získat nemohli. Mohli získat 0b. Kolize na takové trati je dost pravděpodobná. Tam nikdo nikoho neobjede na DRS v půlce rovinky. Na jedné straně nemožný přínos, na druhé možná ztráta 22 bodů. Co ti na tom připadá nelogické?-
Icewoman
18:26 20.03.2019 178.255.168.XXXVettel jezdil jinou ligu? Jj, to byla vlastní piruetová liga, O tom, kolik Vettel poztrácel bodů, bych raději pomlčela, to je preferovaného jezdce nehodné. Taky sorry.
V Austrálii mohl Vettel Leclerca pustit před sebe a ten mohl volně jet, byl rychlejší a body pro Ferrari by byly stejné, jen možná asi něčí ego by se necítilo dobře-
Mike17
18:38 20.03.2019 185.149.130.XXX-Jo. Vždyť jsem ti o tom sám psal. Chybující a hodně rychlejší.
-No to je přesně ono. Režie neútočit, vám připadá jako nepřípustný zásah a nefér, režie aby Seb ChL pustil je OK a férová. Pro mne je oboje režie. A připadá mi férovější preferovat toho pilota, kterému tým podělal závod strategií a jen díky které, byl ChL rychlejší.
-
Icewoman
19:37 20.03.2019 178.255.168.XXXNo a jsme zase na začátku. Tobě přijde fér preferovat jezdce, kterému tým podělal strategii - a pokud je to Vettel, je to OK, pokud Kimi, je chyba mezi sedačkou a volantem a je pomalý. Mně nevadí týmová režie jako taková, vadí mi označovat pomalým toho, kdo je díky ní znevýhodněn.-
Mike17
10:07 21.03.2019 185.149.130.XXX-Ukaž mi, kde takovým způsobem mohli Kimimu kompenzovat předchozí chybu týmu. A můžeme se o tom bavit. Na takovou situaci si nevzpomínám, že by Kimimu něco zpackali a přsto byl před Sebem.
-Mně zase nevadí přiznat, že týmovka u Ferrari je. Ale je tam, když má smysl. Loni byla na obou stranách, jen vy vidíte pouze tu jednu.
-
-
-
-
-
-
-
-
Pikaso
23:40 20.03.2019 62.240.164.XXXTvoje stereotypní a zcela jasně nezaujatá reakce mě opravdu pobavila. Proto ještě jednou zareaguji. Mohl bych ti asi popsat skoro celej závod AD2010, ale nebudu to dělat. Takže jenom takovej malej vícuc k prvotnímu problému tedy bodu 1.tvé jakoby reakce.
Start - nehoda.
kola1-5. jízda za SC (hrozná likvidace gum), 4 auta jedou přezout, tři nepodstatní a jeden VP
12. box MW, podle tebe undercutt v době, kdy mají už všichni "hrozně opotřebované gumy". MW se propadá za VP, který už do boxů zcela jasně nepojede, na okruhu kde se nedá předjíždět. (můj názor. Proto jeli do boxů RBR s MW, aby do této pastičky chytli hlupáky z F včetně FA)
13. box FM, vyjíždí za MW se stejnou ztrátou jako měl před boxy. U F si ověřili, že MW se nikam neposunuje, ale i přesto......
16 hlupáci z F stahují do boxů FA a zapikávají se za VP s čímž opět jenom podle mého názoru naprosto jasně kalkulovali a hlupáci z F jim to sežrali. Navíc v této době sjíždí ztrátu na JB, ale stále má dost prostoru na volnou jízdu asi tak 2 s pokud se nepletu.
19. první vlaštovka v podle tebe klasických boxeh a pak tuším ostatní tradičně až někdy kolem 22-28 kola (což v té době byly ty skutečně tradiční zastávky v boxech) no a mezi tím.....
23, nebo 24 jede do boxů LH, který se pokouší o skutečný undercutt, ale protože SV a RBR reagují a jedou do boxů hned o kolo později, nic se nemění, spíš tím SV navýšil svůj náskok na LH. Co je ale zajímavé, oba se v poklidu vrací daleko před VP tč. 10 plac, LH se vrací na 5 místo a SV dokonce na 2 místo.
40. kupodivu teprve teď jede do boxů JB a vrací na 4 respektive 3 místo, prostě tam kde byl celý závod, protože boxy ještě nemá v té době druhý RK, který mimochodem na 40 kol starýh gumách už 15 kol v pohodě brání pozici před LH, který má o hodně čerstvější gumy. To mimochodem trvá až do kola.....
47. kdy RK zajíždí do boxů. Jinak by LH dojel až za ním i na gumách o 22 kol mladších (toliko k možnosti undercuttu a předjíždění na těchto pneu na tomto okruhu, což bylo takřka nemožné a každý na boxové zídce kromě F a tebe to věděl)
cíl, konec a šmitec a to vše je jasně daná historie…...........…..
-Navíc musím podotknout, že opakovat jasné věci není názor, ale pouze vyjádření toho, že vlastně žádnej nemáš. Matematiku a počty jakby co by, aby se stalo to nebo ono, znal před tím závodem každý, dokonce i lidé, které formule nezajímá. Stejně tak všichni vědli, že pokud FA,SV a MW nedojedou a LH vyhraje, bude mistrem světa on. Takové "názory" opravdu psát nemusíš. Počítat snad umíme každej.
ze shora uvedeného výčtu závodu tedy vyplývá, že opět jako skoro vždy vydáváš své zkreslené domněnky za skutečnost. Myslím skutečnost, že tradiční zastávky v tom roce vlastně neexistovaly, ale hlavně, že v tomto konkrétním závodě byly tradiční zastávky mezi koly 22-28 a ne v tebou uváděném 12 kole.
-no a za poslední k tématu. To proč já jsem psal postavení jezdců a jejich pozice mělo jednoduchý důvodu. POZOR TO BUDE ZÁKEŘNÉ. Hlavně pro tebe, objektivitu a nezaujatost samu. Jak by asi tebou uváděný undercutt MW pomohl ??? I kdyb nějakým zázrakem vyšel tak by se dostal MW jenom před FA a na pozicích na kterých byli, by to pro MW stejně nic neřešilo a titul by mu to nepřineslo.
Suma sumárum sečteno a podtrženo. RBR mohlo zkusit jediné a to zkusilo. Objetovalo MW a tím darovalo titul SV, bráno optikou posledního závodu. Kdyby to neudělali, titul by mělo F a FA. Tedy v tomto posledním závodě logické řešení a legitimní postup RbR, o kterém asi i MW dobře věděl už před závodem a souhlasil s ním, protože byl v domnění, že bude moci férově závodit v dalším roce. Což všichni víme se nestalo a řezali ho ještě víc od začátku sezony, aby náhodou pana SV zase neohrožoval celou sezonu.
Bod 2-to že je maximálně lepší průměr není můj názor založený na jednom závodě, ale na komplexní zhodnocení. Co se týče FA máš odpověď výše. Těžko z někoho můžeš dělat chudáka na základě tohoto závodu a navíc nevím, kde jsi vystudoval, že F bylo v roce 2010 o 2s rychlejší než R. Další blud, který vydáváš za pravdu.
Bod 3.-zde asi jediná věc se kterou se dá souhlasit. Ano MW si za to mohl sám, že byl pomalejší v kvaldě a navíc za FA, číž se už na 90 procent sám připravil od titul.(i když sám ???co mi víme.) o sestřelení a prasárně SV jsem nikde nepsal, že k ní došlo v AD2010 a nechápu jak jsi k této domněnce došel. Myslím, že je to tam dost čitelné, ale dobrá upřesní, sestřelení bylo v Turecku.
Bod 4- několik tvých vyjádření jsem skutečně četl a vždy byla ve stejném duchu jako dnes. Promiň, ale nepamatuji si, že by jsi někdy psal cokoli objektivního ohledně SV. Je to samozřejmě možné, ale moc tomu nevěřím. No a co se týče hloupé poznámky hledně roku 2012 nějakého sebmrskačství fandů FA, nějak mi uniká co vlastně pokazil. Myslíš jak mu v Belgii na záda skočil RG ???? Myslím, že zde mohl i bez kol a se dvěma formule nasobě vyhrát. Jasně jeho chyba. Ale budiš, jedna malá chyba v Japonsku, která ho stála závod na tu si pamatuju.
Bod 5. Ano mám. Bylo to ubohé a mohli dát jednoduchý pokyn, aby SV CHL pustil. CHL nemohl za jejich společnou chybu a nechápu proč by měl trpět a ztrácet body, které by si v souboji zcela v pohodě vzal. Nebo mohli vzít SV do boxů, dát mu nové gumy a nechat ho si vyjet extra bod za nejrychlejší kolo a nebo to měli říci CHLnež profíka dojel, aby to aspoň nebylo tak ubohé a ten bodík mohli mít stejně. Řešení milion, ale vybrali si jako vždy to nejubožejší a nejdebilnější.
Bod 6. nedudu odpovídat, udělala to „Icewoman“ hned dvakrát a ty jsi to stejně ingnoroval.
No a závěr už je z ranku „tonoucí se stébla chytá“. Moc dobře víš, že SV nemá rád, už jsme si o tom psali my dva několikrát. Ano je to pravda, ale nikdy jsem nemluvil o nenávisti a naopak už jsem se ho i několikrát zastal, když jsem si myslel, že to co na něj hážou není jeho chyba. To ale nemní nic na tom, že ho nemám rád protože prostě nemám rád protekční mazánky, kteří na to ani nemají a to prostě tak se SV je. Ale to je jenom můj osobní názor a nikomu ho nenutím, ale ubohost prvního závodu si o kritiku říká a tvá zaslepenost jakbysmet. Toť vše.
Omlouvám se všem za délku.-
Mike17
10:44 21.03.2019 185.149.130.XXXDíky za výklad závodu. Opravdu jsem si napamatoval v kterém přesně kole kdo zajel. Nicméně ten výklad nic nového nepřinesl.
Celé to máš postavené na tom, že všichni museli vědět, že se Petrov nedá předjet a undercutt neměl smysl. Když neměl smysl a všichni až na mne to věděli, proč sám píšeš, že se o to i jiní pokoušeli? Tak byl jsem sám nebo ne? Když to zkoušel i Hamilton, tak asi to nevěděli i oni ne? A undercutt se dělá tak že zajedeš dřív než konkurence. Nemůžeš čekat na to, až zajedou oni. Proto jeli dřív.
Pamatuji se, že i v přenosu byli komentátoři překvapeni, že Alonso Petrova nedá. Počítat s tím už před závodem, podle mne nikdo nemohl a nikde jsem ani nečetl prohlášení, že by s tím RB opravdu počítal. Že to nedocvaklo ani Ferrari také svědčí o tom, že s touto variantou nepočítali. Teď už každý ví, že to byla chyba. Ale když to nevěděli u Ferrari, jak si můžeš být tak jistý, že to věděli u RB? Nemuseli že? Ale ty má jistotu. Objektivně? Položím zákeřnou otázku: Kdyby se za Sebem 2 piloti srazili (nebo to 2 kleklo), kde by byl tento "plán"?
Na tvou "zákeřnou" otázku odpovím snadno. Priorita snad byla, dostat nejdřív Marka před Alonsa. Nebo to měli zabalit hned na startu? Pak mohli doufat v nějaké problémy, ale bez posunu Marka dopředu už nebyla možnost žádná.
A proč tuto tvou teorii nerozvinul Webber ve své knize?
2. Tvoje komplexní hodnocení. Zapomněl jsi dodat objektivní. Mohl bych to úplně stejně vidět s Alonsem.
3. Turecko má s tímto závodem souvislost jakou? Když pominu, že to vidíš zase zcela jednostranně (to svědčí o objektivitě?)
4. To je opět o tvých vnímáních. Vnímáš je to co se ti chce a pak mluvíš o objektivitě. To není můj problém. Čti všechno, pak budeš vědět.
Alonso měl auto na titul. Mohl ho mít. Třeba stačilo nevytlačit Kimiho v Japonsku. O Spa jsem nepsal ani slovo. Příklad tvé objektivity?
5. Opět slova jako ubohé, nejubožejší, nejdebilnější. Jasně svědčící o profesionálním nahledu a objektivitě. Stejně jako jednostranný pohled na to, co mohl mít ChL, aniž by ses zamyslel nad tím, jak na tom byl SV.
6. Ne Icewoman mi pořád nedala odpověď, proč to 8x neudělali. Ani nikdo jiný. Pokud schválně ubližují Kimimu tam, kde to Vettelovi nepomůže, nechápu, proč to neudělali tam, kde by mu to pomohlo. To, že byly nějaké důvody k tomu, proč se Seb ocitl za Kimim s tím nemají nic společného. I tak nebyl žádný technický problém dostat Kimiho za Seba. A je hodně zvláštní, že se v Rakousku nikdo nerozčiloval, že nenechali rychlejšího Seba předjet Kimiho. Tenkrát mu šlo o titul (Kimimu už jen teoreticky) a přesto o nechali dojet 1s za ním. Pořád mi nikdo neřekl proč, když celou sezonu tak tvrdě ničili Kimiho. V Rakousku na to zapomněli? Měl narozeniny a chtěli mu udělat radost? Zapomněli doma vysílačku?
No a ten závěr? Opět svědčí o čemkoliv jiném, než o snaze se nad něčím nezaujatě zamyslet. Mohl bych v podstatě na chlup to samé napsat o Alonsovi. Já ovšem nemám potřebu shazovat jeho kvality a trapně ho urážet. To bych si pak připadal opravdu zaslepený.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
17:49 21.03.2019 77.240.103.XXXJelikož se pořád točíš (i zde v diskuzi s jinými) na tom, proč loni 8x dojel Kimi před Vettelem, tak ti dám jasnou odpověď.
Protože byl lepší a rychlejší. To tebe neustále žere, že Ferrari Kimiho nepodráželo i v těchto případech. A že ho nenutilo couvat, jak napsala Icewomen. Nám nikomu nevadí, když Kimi skončí desátý po jeho bídném výkonu. Nám vadí, když skončí druhý po tom, co vyhraje kvalifikaci, odstartuje v čele a do pitstopu na čele s přehledem jezdí. Ale po pitstopech se "záhadně" ocitne za svým stájovým kolegou. A podobné strategie, které byly vždy v Kimiho neprospěch.
Mně např. Maďarsko 2017 nevadilo tolik, jako Monako 2017. Ze stejného důvodu. Kimi byl v Maď. druhý, odstartoval druhý a skončil druhý. Přesto, že Seb měl velké problémy s autem a nespíše by ho Kimi mohl předjet. Dokážu pochopit, že tým nechtěl riskovat kolizi v souboji, že chtěl krýt Sebovi záda a maximalizovat jeho bodový zisk. Pro mne je tohle monohem víc fér, než Monako.
-
Mike17
11:51 22.03.2019 185.149.130.XXX-Jo, byl lepší a rychlejší, když Seb boural. Souhlas. Podle tebe ho zařezávali "záhadnými" pitstopy, ale 8x to neudělali, přestože by takový "záhadný" pitstop bohatě stačil. V těch 8-mi závodech na to zapomněli, že to jde. Proč to někdy dělají a jindy, kdy by prohození pozic bylo úplně nejsnazší záležitostí to dělat zapomenou. Pořád jsi nevysvětlil, proč někdy ano, jindy ne. Chtějí potápět Kimiho jen někdy? Jindy jsou kámoši?
-Podobné strategie jsou vždy v Kimiho neprospěch. Předvedl jsi to na té Austrálii. Stejná strategie. Letos popíráš, že by chtěli Seba potopit (jen pokud o undercutt co nevyšel), loni měli Kimiho potopit (undercutt byl nesmysl). Stejnou strategii loni v Bahrajnu (stejný počet okruhů, stejné kolo zajetí, stejná degradace gum) jsi dokonce označil za skvělou a příklad toho, jak Sebovi dokáží připravit výbornou strategii. U tebe je to jasný. Ať už je strategie jakákoliv (a to doslova), dokážeš ji u Kimiho označit za podraz. Stejnou u Seba pak za skvělou. A o tom to je.
-A ano vím. nechat je si to rozdat na trati je podraz, zakázat předjíždění je OK. To už víme.
-
odin
13:49 22.03.2019 46.135.65.XXXKdyž Ferrari použilo podivnou strategii, která Kimimu uškodila, vždy jsem to tu zmínil. To je pravda. Ale je také pravda, že jediný, kdo tvrdí, že Ferrari Kimimu škodilo vždy, jsi ty. Já jsem tu nikdy nic takového nepsal. To je výplod tvé choré fantasie. Tak nevím, proč bych měl vysvětlovat tvé výmysly. Pro ně musíš mít vysvětlení ty.
Jak chtěli letos Vettela potopit??? Vždyť Leclercovi zakázali, aby ho předjel. Máš o tom celý článek. Bohužel Maxovi to zakázat neuměli. Asi proto, že je z jiné stáje.
Žádný okruh není stejný. Proto laskavě srovnávej alespoň srovnatelné.
Poslednímu odstavci nerozumím iuž vůbec. Asi ti definitivně je..o! Já jsem totiž ten poslední, který by byl proti tomu, aby si to letos v ustrálii Vettel s Leclercem rozdali na trati. A naopak zákaz předjet Vettela beru jako týmovou režii a hnus. Ale v případě Ferrari jsme na to zvyklí.-
Mike17
15:36 22.03.2019 185.149.130.XXX-Já také nikdy nepsal, že podle tebe škodilo Ferrari Kimimu vždy. Ale ozveš se vždy, když se Kimi nějak posune dozadu. A vždy za tím vidíš úmysl. Loni jsi to Ferrari tuším vyčetl ve 4- závodech za sebou.
-Vettel přišel o 3 body, kvůli špatné strategii. To ho tím tým podržel? Promiň, to ti dává smysl? Loni tím přišel Kimi také o 3 body, ale jen díky haluzi s VSC, kterou nemohl nikdo čekat. A nenechal jsi na nich nit souchou. Tady přijde Seb také o 3 body a doslova napíšeš, že ho tým podržel. A rozpor v tom nevidíš? Jen proto, že ho nepřipravili o další 2 body?
-Pak naprosto nechápu, že ti vadí Monako 2017. Tam přece nešlo o nic jiného, než že si to rozdali na trati. A doslova jsi napsal, že Seba měli zaříznout a poslat do boxů tak, aby šanci na předjetí neměl. To jsi napsal doslova, to není žádné vkládání něčeho do úst. Rozdíl je v tom, že tenkrát si to mohli rozdat tak, že nehrozila jejich kolize. Na rozdíl od této neděle.
-
-
-
-
-
airwar1939
21:40 17.03.2019 176.74.141.XXXDneska udělalo Ferrrari z Vettela "dvojku" na trati nevhodně brzo zvolenou zastávkou, a nevhodně zvolenou směsí pneu. Fakt by ti přišlo férové, kdyby ho v závěru zařízli a nechali ho prohodit s LeClerkem?
PS: úplně stejně pokazili závod Lewisovi u Mercedesu, tam bylo štěstí, že dojel na stejné pozici, jakou měl před tím pokažením.-
odin
23:35 17.03.2019 77.240.103.XXXNebylo by lepší nazývat věci pravými jmény?
Ferrari žádnou dvojku z Vettela neudělalo. Jen v jeho případě riskli undercut na Lewise, který nevyšel. A tak dostali Seba do problémů v závěru závodu, když mu odešly pneumatiky.
A klidně bych tu mohl plácat nesmysly (které nejsou až tak nesmysly), jako mnozí z vás v minulosti, o tom, že Vettel jel jinou strategii a Leclerk také jinou. Tak že jejich prohození v závěru musí být logické.
Co je fér ve formuli 1? Za tu dobu, co to sleduji, jsem zažil víc podrazů, než férových soubojů.
Jo a co se týče pokaženého závodu Lewisovi, tak tam bych to viděl, jako logické pokrytí strategie Ferrari. Proč by měli u Merglů pokrývat Seba Bottasem? Aby se pak zdejší ferraráčtí a vetellovští pokrytci čertili, že Mercedes používá týmovou režii už první závod v sezóně???-
airwar1939
07:04 18.03.2019 176.74.141.XXXJá to klidně nazvu pravým jménem, ale zkousneš to?
Formule 1 je týmový sport, špičkový tým může vyhrát titul i s průměrným jezdcem, špičkový jezdec s průměrným týmem titul nikdy nevyhraje. Proto platí vyhráváme jako tým, prohráváme jako tým.
Ferrari nechalo své jezdce závodit za rovných podmínek v sobotu v kvalifikaci, tam vyhrál Vettel, a prvních 15 kol opět závodili za rovných podmínek, výsledkem bylo 3. místo Vettela a 5. místo LeClerca s odstupem cca. 10 sekund.
Pak do toho vstoupil tým, Vettela povolal v 15 kole do boxů, zaseknul ho v provozu a dal mu pneu, které by mu pokud by závodil, nevydrželi do konce. LeClerca povolal do boxů v 29 kole, a dal mu pneu na dojetí do konce závodu.
Díky této rozdélné strategii přišel Vettel o 3. místo a LeClerc dostal možnost dojet Vettela. A pak měl tým dvě možnosti, za prve ponechat pořadí, a za druhé prohodit pořadí jezdců. Oboje je týmová režie, a ani jedno řešení by týmu nepřineslo o bod na víc.
A pak je tu třetí možnost, nechat jezdce závodit. Ale pokud je měli nechat závodit, měli by jim vytvořit stejné podmínky, takže je ideálně měli v 40 kole povolat oba do boxů a na čerstvejch pneu je nechat si zazávodit. Ale opět by tím nic nezískali, ať už by se jezdci předjeli či nikoli, bodů by měli pořád stejně. Ale mohli by jich mít mnohem méně, pokud by v souboji havarovali, a věřím že by se to některým "fanouškům" líbilo, ale pouze těm, co milují pohled na krev.
Suma sumárum si myslím, že z pohledu týmu a jezdeckého souboje udělalo včera Ferrari to nejlepší řešení a oba jezdci by to měli být schopni pochopit.
A pokud jde o to jak si napsal, že "za tu dobu, co to sleduji, jsem zažil víc podrazů, než férových soubojů" že to tak není. Formule 1 není ani černá, ani bílá, je barevná, a jde jen o to, co si z ní vezmeš. Pokud se ti Formule 1 zdá především černá, je to o tvém úhlu pohledu a pokud chceš změnu, musíš změnit svůj pohled, a nebo se na ni přestat dívat.-
Situs
09:09 18.03.2019 85.70.164.XXXNapsal jsi 3 možnosti řešení situace mezi jezdci ve Ferrari a z pohledu týmu se dá s tebou asi souhlasit. Výhoda Laclerca byla v tu chvíli ale značná, a když si představím stejnou situaci v opačném pořadí, zkus si odpovědět sám co by se stalo. Třeba se takové situace kdy tým prohozením jezdců už nic nezíská ale Leclerc bude zrovna ten pomalejší a vpředu brzo dočkáme. Ale v tu chvíli se bojím nastane něco jiného a začne se mluvit buď o tom že je dobře že najednou Ferrari nezasahovalo, nebo dokonce že byl zrovna jasně rychlejší tak prohodit je bylo správné a že si to zasloužil jak dobře umí pracovat s pneu a Leclerc ještě ne.-
airwar1939
10:45 18.03.2019 176.74.141.XXXJá beru Formuli 1 jako týmový sport, a nemám problkém s rozdílnou strategií, pokud stojí jezdci v jiné pozici a účelem odlišné strategie porazit soupeře z jiného týmu ale ne stájového kolegu. Pak nemám problém. Ale nevidím důvod dělat odlišnou strategii, aby Seb předjel Charlese, nebo naopak.
Druhá věc že já neřeším co by se stalo, kdyby. To že včera musel Charles zůstat za Sebem považuji za TR a neměl jsem s tím problém. Kdyby včera Seb musel pustit Charlese, byla by to rovněž TR, ale opět bych s tím neměl problém. A kdyby je spolu nechali závodit, opět bych s tím neměl problém.
Pokud je k včerejšku co Ferrari vytknout, že neposlali své jezdce v závěru na novou směs a nepokusili se urvat nejlepší kolo, pokud se Ferrari zvedne, mohou jim ty dva body rozdílu na Mercedes chybět.
Jestli se Ferrari uchýlý k TR, nebo ne je mě jedno, pokud se uchýlý, doufám že vyberou lepšího jezdce, a že to bude Charles LeClerc, protože si myslím že za pár VC bude Seba válcovat podobně jako Ham Fernanda v roce 2007.-
Situs
11:06 18.03.2019 85.70.164.XXXVybrali Vettela. Ale jinak ten příklad mezi Alo a Hamem 2007 není nejšťastnější, protože naopak Alonso měl od Hama lepší druhou polovinu sezony ačkoliv byl nepřítel týmu, až na Japonsko kde se vysekal. Oni lidé zapomínají že pro Alonsa byl McLaren také nový tým a dělalo mu problém zvyknout si na jiné pneu než na Michelinky
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek