DISKUZE K ČLÁNKU Nejmenší tým F1 trnem v oku soupeřů. Haas v sezóně 2018 překvapil sám sebe
Haas dle svého šéfa Günthera Steinera v letošní sezóně dosahovanými výkony překvapil sám sebe. Až do konce sezóny dokázal bojovat s továrním Renaultem o čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nejmenší tým F1 trnem v oku soupeřů. Haas v sezóně 2018 překvapil sám sebe
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
22:30 17.01.2019 77.240.103.XXX
S něčím souhlas, s něčím nesouhlas. Nebo, ne zrovna nesouhlas, ale spíše ?????
První odstavec mi mluvíš z duše.
Druhý odstavec, prostě nechápu tvé úvahy. Jak může být věcně správné rozhodnutí a zároveň, přechod na Hondu uspěchaný? Vždyť to přece museli udělat současně!? Kdyby na Hondu nepřešli oni, pak by jim ji vyfoukl někdo jiný, nebo by Honda v F1 nebyla. A jak mohli čekat dva roky? Fór je v tom, že Honda nemá tovární tým a tudíž je ochotna (schopna) dát exkluzivitu tomu prvnímu, nebo významnějšímu, či diplomaticky obratnějšímu. Pokud by podle tebe měli spekulovat a přejít až za dva roky, kde mají jistotu, že vůbec budou přijati (když hledal RBR dodavatele pohonných jednotek, Honda je odmítla), nebo že dostanou status továrního týmu?
To co uvádíš za chybu ve druhém odstavci prostě považuji za hloupost. Po bitvě je každý generálem.
A třetí odstavec? Nevím, souhlas i nesouhlas. Souhlas proto, že je jasné, že se Honda musí a také bude zlepšovat. Vyčítám nedostatek trpělivosti. Už jsem to tu nedávno uváděl, že v F1 až páté sezóny bývají u ambiciózních projektů úspěšné.
Nesouhlas proto, že těžko víme jaké byly vztahy na konci třetí sezóny a jak (ne)fungovala spolupráce. Možná byl rozchod tím nejlepším pro obě strany.
První odstavec mi mluvíš z duše.
Druhý odstavec, prostě nechápu tvé úvahy. Jak může být věcně správné rozhodnutí a zároveň, přechod na Hondu uspěchaný? Vždyť to přece museli udělat současně!? Kdyby na Hondu nepřešli oni, pak by jim ji vyfoukl někdo jiný, nebo by Honda v F1 nebyla. A jak mohli čekat dva roky? Fór je v tom, že Honda nemá tovární tým a tudíž je ochotna (schopna) dát exkluzivitu tomu prvnímu, nebo významnějšímu, či diplomaticky obratnějšímu. Pokud by podle tebe měli spekulovat a přejít až za dva roky, kde mají jistotu, že vůbec budou přijati (když hledal RBR dodavatele pohonných jednotek, Honda je odmítla), nebo že dostanou status továrního týmu?
To co uvádíš za chybu ve druhém odstavci prostě považuji za hloupost. Po bitvě je každý generálem.
A třetí odstavec? Nevím, souhlas i nesouhlas. Souhlas proto, že je jasné, že se Honda musí a také bude zlepšovat. Vyčítám nedostatek trpělivosti. Už jsem to tu nedávno uváděl, že v F1 až páté sezóny bývají u ambiciózních projektů úspěšné.
Nesouhlas proto, že těžko víme jaké byly vztahy na konci třetí sezóny a jak (ne)fungovala spolupráce. Možná byl rozchod tím nejlepším pro obě strany.
airwar1939
20:31 17.01.2019 176.74.141.XXX
U toho McLarenu to je složitější a dlouhodobější, ten byl dvacet let továrním týmem Mercedesu, ale v letech 2007-2010 to zjevně neukočírovali a o Mercedes přišli (podle mě tohle byla velká chyba Dennise a Whitmarshe). A upřímně dodnes nechápu, že s té exkluzivní spolupráce vitěžili jen tři tituly.
V roce 2013 bylo rozhodnutí McLarenu věcně správné, ale přechod na motor Honda byl minimálně o sezonu, spíše o dvě uspěchaný, dále pak ta snaha o exkluzivitu (dlaší hrubka Dennise) a projekt Zero.
A útěk od Hondy? To byla největší hrubka, ta naštěstí nejde za Dennisem. Podle mě k tomu vedli nesprávné úvahy typu "máme super auto, s motorem Renault budeme tam kde RB" a také podcenění svého omezeného rozpočtu.
V roce 2013 bylo rozhodnutí McLarenu věcně správné, ale přechod na motor Honda byl minimálně o sezonu, spíše o dvě uspěchaný, dále pak ta snaha o exkluzivitu (dlaší hrubka Dennise) a projekt Zero.
A útěk od Hondy? To byla největší hrubka, ta naštěstí nejde za Dennisem. Podle mě k tomu vedli nesprávné úvahy typu "máme super auto, s motorem Renault budeme tam kde RB" a také podcenění svého omezeného rozpočtu.
airwar1939
14:11 29.12.2018 176.74.141.XXX
Jiank k tématu zákaznických týmů jsem si vzpomenul na slova Enza Ferrariho který řekl, že "aerodynamika zajímá ty, co neumí postavit dobrý motor".
Pokud bychom měli v duchu této myšlenky tedy mluvit o tom, kdo je skutečný konstruktér, tak by to logicky byl tým co si staví většinu vozu včetně PU, což jsou jen Ferrari, Mercedes a Renault. Všechny ostatní týmy jsou v pozici zákaznických týmů, s tím že každý má jiné procento vlastní konstrukční práce a jiné procento koupených komponentů.
A faktem je, že dnes tým bez tovární podpory nemá šanci, což si zjevně uvědomil i RedBull a proto šel k Hondě.
Pokud bychom měli v duchu této myšlenky tedy mluvit o tom, kdo je skutečný konstruktér, tak by to logicky byl tým co si staví většinu vozu včetně PU, což jsou jen Ferrari, Mercedes a Renault. Všechny ostatní týmy jsou v pozici zákaznických týmů, s tím že každý má jiné procento vlastní konstrukční práce a jiné procento koupených komponentů.
A faktem je, že dnes tým bez tovární podpory nemá šanci, což si zjevně uvědomil i RedBull a proto šel k Hondě.
airwar1939
10:22 29.12.2018 176.74.141.XXX
Druhý odstavec je podle mě příliš zjednodušený pohled na věc. To že je HAAS dnes závislý na dodávkách dílů od Ferrari neznamená, že třeba za pšět let nebude plně samostatný, a nebude bojovat o titul s motorem Honda (například).
Formule 1 je tak nestabilní prostředí, že tvrzení o současné závislost idefinitivně znemožňuje boj o titul v budoucnosti, lze považovat za nesmysl.
Formule 1 je tak nestabilní prostředí, že tvrzení o současné závislost idefinitivně znemožňuje boj o titul v budoucnosti, lze považovat za nesmysl.
airwar1939
19:53 28.12.2018 176.74.141.XXX
A proč by schopný tým nemohl vydělávat, když prodá komponent druhému týmu? Motory se takto prodávají už několik desetiletí, svého času se prodávali i kompletní vozy. Ferrari a Williams začínali také s koupenými vozy, a k jakým výsledkům se dopracovali.
Tohlemě opravdu nepříjde jako něco, co je ve Formuli 1 nové, naopak to historicky k Formuli 1 patří.
Tohlemě opravdu nepříjde jako něco, co je ve Formuli 1 nové, naopak to historicky k Formuli 1 patří.
airwar1939
19:47 28.12.2018 176.74.141.XXX
Nevím co kdo z nás nepochopil, mě spíš příjde, že tradičně hovoříme každý o něčem jiném.
1) Já to vidím tak, že nějak jsou nastavená pravidla a v rámci nich týmy fungují, pokud mají týmy šetřit aby přežili, a aby byly zároveň konkurenceschopní, je současný postup HAASu dobrým kompromisem.
2) Tým který prodává, určuje cenu, tým co kupuje ji buďto akceptuje, a nebo ne, bu´dto najdou kompromis, a nebo ne, tohle mě příjde normální. Nenormální mě spíše příjde, když cenu komponenty určuje FIA (viz. motory).
3) Byly doby, kdy se dalo závodit s několik let starou závodní technikou, dnes se ale jednak vozy vyvíjejí několikrát rychleji než v minulosti, zlepšení o 2 sekundy za sezonu není výjimkou... a také FIA dost často mění pravidla, takže starou techniku nelze použít ani z toho důvodu. Dá se tomu nějak zabránit? Podle mě jen zavedením unifikovaných formulí.
4) S kolika lidmy se dá a nedá dělat Formule 1 asi nejsme schopni posoudit. V minulosti měli týmy Formule 1 maximálně jen několik desítek členů, byly i týmy které měli sotva deset členů, přesto to fungovalo, ale doba se vyvíjí, dnešní kopaná je také zcela jiná než v roce 1950. to je vývoj, a já to akceptuji.
5) Nikde nebere týmům co chtějí konstruovat právo na to stavět si kompletně celý vůz, Mohou si klidně postavit i vlastní motr a s tím to pak ostatním natřít. Otázka lae je zda na to ty týmy mají, RedBull na to zjevně má, Williams a McLaren v spoučasnosti nikoli. Ale to je chyba W a M, a nikoli Mercedesu či Ferrari ti opravdu nemohou za to kam se týmy jako W a M dostali. Svého času byl dominantní Brabham, Lotus, Tyrrell ... kde je jim dneska konec? To bychom stejně mohli obviňovat McLaren či Williams, že svou dominancí přispěli ke krachu těchto týmů.
1) Já to vidím tak, že nějak jsou nastavená pravidla a v rámci nich týmy fungují, pokud mají týmy šetřit aby přežili, a aby byly zároveň konkurenceschopní, je současný postup HAASu dobrým kompromisem.
2) Tým který prodává, určuje cenu, tým co kupuje ji buďto akceptuje, a nebo ne, bu´dto najdou kompromis, a nebo ne, tohle mě příjde normální. Nenormální mě spíše příjde, když cenu komponenty určuje FIA (viz. motory).
3) Byly doby, kdy se dalo závodit s několik let starou závodní technikou, dnes se ale jednak vozy vyvíjejí několikrát rychleji než v minulosti, zlepšení o 2 sekundy za sezonu není výjimkou... a také FIA dost často mění pravidla, takže starou techniku nelze použít ani z toho důvodu. Dá se tomu nějak zabránit? Podle mě jen zavedením unifikovaných formulí.
4) S kolika lidmy se dá a nedá dělat Formule 1 asi nejsme schopni posoudit. V minulosti měli týmy Formule 1 maximálně jen několik desítek členů, byly i týmy které měli sotva deset členů, přesto to fungovalo, ale doba se vyvíjí, dnešní kopaná je také zcela jiná než v roce 1950. to je vývoj, a já to akceptuji.
5) Nikde nebere týmům co chtějí konstruovat právo na to stavět si kompletně celý vůz, Mohou si klidně postavit i vlastní motr a s tím to pak ostatním natřít. Otázka lae je zda na to ty týmy mají, RedBull na to zjevně má, Williams a McLaren v spoučasnosti nikoli. Ale to je chyba W a M, a nikoli Mercedesu či Ferrari ti opravdu nemohou za to kam se týmy jako W a M dostali. Svého času byl dominantní Brabham, Lotus, Tyrrell ... kde je jim dneska konec? To bychom stejně mohli obviňovat McLaren či Williams, že svou dominancí přispěli ke krachu těchto týmů.
GRAHAM
18:36 28.12.2018 77.236.218.XXX
Píšeme že to hrozí a že to půjde předělat do módu, že když nebudeš mít tým typu Haas, nebo TR , jako odběratele, tak budeš mít problém. (další výdělek, možný vývoj bokem, testy, vazalství) Opakuji že to hrozí....netrvrdím že to nastalo. Už RD to kdysi kritizoval, že systém Haas je zcela špatně....
GRAHAM
18:30 28.12.2018 77.236.218.XXX
Tys to nepochopil.....nuž dobrá. Ferrari(či kdokokoli jiný) si za dodávky nechá platit a myslíš že je Ferrari tak hloupé, aby nenastavilo cenu správně pro sebe? Ferrari či někdo jiný, na tom bude za prvé vydělávat, za druhé lze takto "bokem" vyvíjet viz RB vs TR a pak ti co si vše dělají sami a mají i mnohem vyšší náklady, mají problém.
Ne ne hošku Haas nemusí používat narozdíl od těch co jsi jmenoval dva až tři roky staré motory a zcela určitě toho mohl koupit mnohem více, než dotyčné týmy kdysik. Dělat F1 z tolika lidmni je holej nesmysl.....a přesto to jde. Nikde nepíšu, že budou tyto týmy vyhrávat, píšu jen, že budou logicky brát "prachy" druhým co konstrují, když budou zdílet techniku Mercedesu a Ferrari.Pokud se to začne zneužívat, dopadne to imho ne úplně dobře....
Kdysik měli vždy starší techniku, což dnes a najednu stranu je to dobře, už neplatí.
To co píšu je realita, to jen ty jsi to nepochopil....nakonec se to v F1 řeší.
Ne ne hošku Haas nemusí používat narozdíl od těch co jsi jmenoval dva až tři roky staré motory a zcela určitě toho mohl koupit mnohem více, než dotyčné týmy kdysik. Dělat F1 z tolika lidmni je holej nesmysl.....a přesto to jde. Nikde nepíšu, že budou tyto týmy vyhrávat, píšu jen, že budou logicky brát "prachy" druhým co konstrují, když budou zdílet techniku Mercedesu a Ferrari.Pokud se to začne zneužívat, dopadne to imho ne úplně dobře....
Kdysik měli vždy starší techniku, což dnes a najednu stranu je to dobře, už neplatí.
To co píšu je realita, to jen ty jsi to nepochopil....nakonec se to v F1 řeší.
airwar1939
17:28 28.12.2018 176.74.141.XXX
Tak ono je třeba si uvědomit, že těch opravdu konstruktérských týmů tu máme dva až čtyři poslewdní dvě desetiletí. V posledních dvaceti letech vždy v sezoně byly maximálně dva týmy co přicházeli z něčím objevným, a ostatní to obvykle kopírovali (ohebná křídla, foukané difuzory, dvojitý difuzor, atd.)
Co si vzpomínám, tak poslední roky tu většina diskutérů šije do továrních týmů že nedávají zákazníkům stejné PU. Tak pokud dávají zákazníkům převodovku či zadní zavěšení, kde berete jistotu že jim dávají ten nejvyšší produkt? Takže o co jde? Zákaznický tým koupí zsa zlomek ceny 90% výkonnosti konstruktérského týmu, což na boj o vítězství nestačí, ale pomůže to vyrovnanosti závodění.
Opravdu se někdo bavil trápením Williamsu letos, či trápením Sauberu loni, nebo trápením Manoru?
Co si vzpomínám, tak poslední roky tu většina diskutérů šije do továrních týmů že nedávají zákazníkům stejné PU. Tak pokud dávají zákazníkům převodovku či zadní zavěšení, kde berete jistotu že jim dávají ten nejvyšší produkt? Takže o co jde? Zákaznický tým koupí zsa zlomek ceny 90% výkonnosti konstruktérského týmu, což na boj o vítězství nestačí, ale pomůže to vyrovnanosti závodění.
Opravdu se někdo bavil trápením Williamsu letos, či trápením Sauberu loni, nebo trápením Manoru?
Mike17
16:39 28.12.2018 185.149.130.XXX
Samozřejmě, že bude narušena. Buď se bude postupně snižovat, nebo přijde velká změna pravidel, která to postaví vše na hlavu, jako v roce 2014.
Ne moc velká změna přijde v roce 2021, tož uvidíme, jestli bude stačit a hegemonie velké trojky se naruší.
Ne moc velká změna přijde v roce 2021, tož uvidíme, jestli bude stačit a hegemonie velké trojky se naruší.
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek