DISKUZE K ČLÁNKU Nejmenší tým F1 trnem v oku soupeřů. Haas v sezóně 2018 překvapil sám sebe

Haas dle svého šéfa Günthera Steinera v letošní sezóně dosahovanými výkony překvapil sám sebe. Až do konce sezóny dokázal bojovat s továrním Renaultem o čtvrtou příčku v šampionátu konstruktérů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nejmenší tým F1 trnem v oku soupeřů. Haas v sezóně 2018 překvapil sám sebe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 17.01.2019 22:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 2 lidé) 28.12.2018 10:43
Já si myslím že TR klidně může být nejlepší ze… »
» Ferda (Hlasovali 2 lidé) 28.12.2018 11:18
Haas je v podstatě zákaznický vůz a těch bude v… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 28.12.2018 14:38
Je to tázka pravidel. Pokud budeš k vítězství… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Jiank k tématu zákaznických týmů jsem si vzpomenul na slova Enza Ferrariho který řekl, že "aerodynamika zajímá ty, co neumí postavit dobrý motor".

    Pokud bychom měli v duchu této myšlenky tedy mluvit o tom, kdo je skutečný konstruktér, tak by to logicky byl tým co si staví většinu vozu včetně PU, což jsou jen Ferrari, Mercedes a Renault. Všechny ostatní týmy jsou v pozici zákaznických týmů, s tím že každý má jiné procento vlastní konstrukční práce a jiné procento koupených komponentů.

    A faktem je, že dnes tým bez tovární podpory nemá šanci, což si zjevně uvědomil i RedBull a proto šel k Hondě.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Souhlas. Jen k poslednímu odstavci jedna poznámka.
      Uvědomil si to McLaren a proto šel k Hondě. A už je od Hondy pryč u Renaultu jako zákazník. 18

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        U toho McLarenu to je složitější a dlouhodobější, ten byl dvacet let továrním týmem Mercedesu, ale v letech 2007-2010 to zjevně neukočírovali a o Mercedes přišli (podle mě tohle byla velká chyba Dennise a Whitmarshe). A upřímně dodnes nechápu, že s té exkluzivní spolupráce vitěžili jen tři tituly.

        V roce 2013 bylo rozhodnutí McLarenu věcně správné, ale přechod na motor Honda byl minimálně o sezonu, spíše o dvě uspěchaný, dále pak ta snaha o exkluzivitu (dlaší hrubka Dennise) a projekt Zero.

        A útěk od Hondy? To byla největší hrubka, ta naštěstí nejde za Dennisem. Podle mě k tomu vedli nesprávné úvahy typu "máme super auto, s motorem Renault budeme tam kde RB" a také podcenění svého omezeného rozpočtu.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          S něčím souhlas, s něčím nesouhlas. Nebo, ne zrovna nesouhlas, ale spíše ?????
          První odstavec mi mluvíš z duše.
          Druhý odstavec, prostě nechápu tvé úvahy. Jak může být věcně správné rozhodnutí a zároveň, přechod na Hondu uspěchaný? Vždyť to přece museli udělat současně!? Kdyby na Hondu nepřešli oni, pak by jim ji vyfoukl někdo jiný, nebo by Honda v F1 nebyla. A jak mohli čekat dva roky? Fór je v tom, že Honda nemá tovární tým a tudíž je ochotna (schopna) dát exkluzivitu tomu prvnímu, nebo významnějšímu, či diplomaticky obratnějšímu. Pokud by podle tebe měli spekulovat a přejít až za dva roky, kde mají jistotu, že vůbec budou přijati (když hledal RBR dodavatele pohonných jednotek, Honda je odmítla), nebo že dostanou status továrního týmu?
          To co uvádíš za chybu ve druhém odstavci prostě považuji za hloupost. Po bitvě je každý generálem.
          A třetí odstavec? Nevím, souhlas i nesouhlas. Souhlas proto, že je jasné, že se Honda musí a také bude zlepšovat. Vyčítám nedostatek trpělivosti. Už jsem to tu nedávno uváděl, že v F1 až páté sezóny bývají u ambiciózních projektů úspěšné.
          Nesouhlas proto, že těžko víme jaké byly vztahy na konci třetí sezóny a jak (ne)fungovala spolupráce. Možná byl rozchod tím nejlepším pro obě strany.03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Haas je v podstatě zákaznický vůz a těch bude v příštím roce 60%.
    Obávám se, že pokud se nezmění pravidla, tak to zabije tradiční a řek bych že historické týmy McL s Williamsem.
    Opravdu tohle chceme?

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Nechceme, ale doba si to žádá. To se úplně jen tak rušit nebude. Postupně...to myslím budou eliminovat.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      HAAs jde tou pro něj v současnosti nejlepší a nejracionálnější cestou, a nezapomínal bych na to že podobně svého času zečínalo i Ferrari či tebou zmiňovaný Williams. V zásadě to co dělá Haas není nic nového, historie se opět opakuje.

      Pokud jde o Williams a McLaren, to oni se musí rozhodnout, zda nyní mají na to být tradiční tým F1 se vším všudy, a nebo zda raději nesestoupit o příčku níže a začít ty věci dělat podobně jako HAAS, když na současné řešení nemám prostředky, lidi atd.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Je to tázka pravidel. Pokud budeš k vítězství potřebovat B-tým, je to pro F1 špatně, pokud to tak nebudou moci mít všichni.Což logicky nebudou.
        Pokud by , příklad, mělo Ferrari takovéto dva týmy o 160 lidech, tak pokud díky spolupráci skončí někde nahoře, taky vyberou z koláče hodně peněz s minimálnímy náklady. Nechci to kritizovat za každou cenu, je to prostě jen obchodní model, pravidla to povolují, ale imho je to cesta do pekel pro Liberty do budoucna. Nebudou mít nic pod kontrolou, většina týmů už nebude umět, či nebude schopna postavit samostatně monopost a ti 3 v předu budou mit na F1 monopol.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          To co píšeš je dost diskutabilní, v prvních sezonách F1 závodili v podstatě jen čtyři týmy - AlfaRomeo, Maserati, TalbotLago a ERA, přičem na vítězství měla v první sezoně jen AlfaRomeo. Některé týmy nasazovali čtyři-pět, ale Maserati v některých závodech i sedm či osm jezdců. Z hlediska dnešní Formule 1 hotová tragedie... ale to je prostě vývoj.

          Nemyslím, že B-týmy budou někdy natolik výkonné, aby hráli pověstnou špetku na miskách vah rozhodujících o titulu, pouhým kopírováním a přebíráním se nedají závody vyhrávat... ale na druhou stranu to umožní dostat se na takovou úroveň, kam by se vlastními pokusy-omyly nikdy nedostaly.

          Historicky Formule 1 vždy stála dost peněz, a nikdy jsme neměli zrovna vyrovnané pole. Ve Formuli 1 jako v každém sportě jde o to vyhrát, a pokud nemáš na vítězství dosáhnout co nejlepšího výsledku. A o to se HAAS snaží, a zjevně to dělá lépe než svého času Minardi, Manor, HRT a podobní.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Tys to nepochopil.....nuž dobrá. Ferrari(či kdokokoli jiný) si za dodávky nechá platit a myslíš že je Ferrari tak hloupé, aby nenastavilo cenu správně pro sebe? Ferrari či někdo jiný, na tom bude za prvé vydělávat, za druhé lze takto "bokem" vyvíjet viz RB vs TR a pak ti co si vše dělají sami a mají i mnohem vyšší náklady, mají problém.
            Ne ne hošku Haas nemusí používat narozdíl od těch co jsi jmenoval dva až tři roky staré motory a zcela určitě toho mohl koupit mnohem více, než dotyčné týmy kdysik. Dělat F1 z tolika lidmni je holej nesmysl.....a přesto to jde. Nikde nepíšu, že budou tyto týmy vyhrávat, píšu jen, že budou logicky brát "prachy" druhým co konstrují, když budou zdílet techniku Mercedesu a Ferrari.Pokud se to začne zneužívat, dopadne to imho ne úplně dobře....
            Kdysik měli vždy starší techniku, což dnes a najednu stranu je to dobře, už neplatí.

            To co píšu je realita, to jen ty jsi to nepochopil....nakonec se to v F1 řeší.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Nevím co kdo z nás nepochopil, mě spíš příjde, že tradičně hovoříme každý o něčem jiném.

              1) Já to vidím tak, že nějak jsou nastavená pravidla a v rámci nich týmy fungují, pokud mají týmy šetřit aby přežili, a aby byly zároveň konkurenceschopní, je současný postup HAASu dobrým kompromisem.

              2) Tým který prodává, určuje cenu, tým co kupuje ji buďto akceptuje, a nebo ne, bu´dto najdou kompromis, a nebo ne, tohle mě příjde normální. Nenormální mě spíše příjde, když cenu komponenty určuje FIA (viz. motory).

              3) Byly doby, kdy se dalo závodit s několik let starou závodní technikou, dnes se ale jednak vozy vyvíjejí několikrát rychleji než v minulosti, zlepšení o 2 sekundy za sezonu není výjimkou... a také FIA dost často mění pravidla, takže starou techniku nelze použít ani z toho důvodu. Dá se tomu nějak zabránit? Podle mě jen zavedením unifikovaných formulí.

              4) S kolika lidmy se dá a nedá dělat Formule 1 asi nejsme schopni posoudit. V minulosti měli týmy Formule 1 maximálně jen několik desítek členů, byly i týmy které měli sotva deset členů, přesto to fungovalo, ale doba se vyvíjí, dnešní kopaná je také zcela jiná než v roce 1950. to je vývoj, a já to akceptuji.

              5) Nikde nebere týmům co chtějí konstruovat právo na to stavět si kompletně celý vůz, Mohou si klidně postavit i vlastní motr a s tím to pak ostatním natřít. Otázka lae je zda na to ty týmy mají, RedBull na to zjevně má, Williams a McLaren v spoučasnosti nikoli. Ale to je chyba W a M, a nikoli Mercedesu či Ferrari ti opravdu nemohou za to kam se týmy jako W a M dostali. Svého času byl dominantní Brabham, Lotus, Tyrrell ... kde je jim dneska konec? To bychom stejně mohli obviňovat McLaren či Williams, že svou dominancí přispěli ke krachu těchto týmů.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          83.240.61.XXX
          Zatím to nebyl takový problem, máme a v roce 2019 porad budeme mít 7 konstruktérů a 3 otrocky týmy, což je ještě dobre. Až / jestli to bude opačně, nebude to F1, ale nějaký DTM. 02

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Já bych řekl, že čtyři. Sauber, Haas, FI a Toro Rosso.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Tak ono je třeba si uvědomit, že těch opravdu konstruktérských týmů tu máme dva až čtyři poslewdní dvě desetiletí. V posledních dvaceti letech vždy v sezoně byly maximálně dva týmy co přicházeli z něčím objevným, a ostatní to obvykle kopírovali (ohebná křídla, foukané difuzory, dvojitý difuzor, atd.)

            Co si vzpomínám, tak poslední roky tu většina diskutérů šije do továrních týmů že nedávají zákazníkům stejné PU. Tak pokud dávají zákazníkům převodovku či zadní zavěšení, kde berete jistotu že jim dávají ten nejvyšší produkt? Takže o co jde? Zákaznický tým koupí zsa zlomek ceny 90% výkonnosti konstruktérského týmu, což na boj o vítězství nestačí, ale pomůže to vyrovnanosti závodění.

            Opravdu se někdo bavil trápením Williamsu letos, či trápením Sauberu loni, nebo trápením Manoru?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Píšeme že to hrozí a že to půjde předělat do módu, že když nebudeš mít tým typu Haas, nebo TR , jako odběratele, tak budeš mít problém. (další výdělek, možný vývoj bokem, testy, vazalství) Opakuji že to hrozí....netrvrdím že to nastalo. Už RD to kdysi kritizoval, že systém Haas je zcela špatně....

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                176.74.141.XXX
                A proč by schopný tým nemohl vydělávat, když prodá komponent druhému týmu? Motory se takto prodávají už několik desetiletí, svého času se prodávali i kompletní vozy. Ferrari a Williams začínali také s koupenými vozy, a k jakým výsledkům se dopracovali.

                Tohlemě opravdu nepříjde jako něco, co je ve Formuli 1 nové, naopak to historicky k Formuli 1 patří.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      83.240.61.XXX
      60%? Pokud vím, zákaznické týmy (z pohledu závislosti na sasi) budou v r. 2019 tři - TR, Haas a Sauber. Nevím, co RP, ale ostatní jsou konstruktéři.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Řekl bych, že ta hranice je velmi nejasná. Když je otrocký tým Sauber a Haas, co je pak FI a Williams? A je otázka co bude za chvíli Mclaren.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Počítám i FI. Od Mercedesu nebere pouze motor s převodovkou, ale i spoustu dalších dílů a v příštím roce prý bude brát maximum co pravidla dovolí.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama