MERCEDES
Lewis Hamilton, 1.
Jsem hotový, připadalo mi to jako nejdelší závod v mém životě, takže jsem rád, že už skončil. Tým mi nikdy nepřestal věřit, Valtterimu a našim schopnostem. Max také bojoval dobře, to byl ale den a víkend! Ferrari v něm taky skvěle bojovalo, jen nevím, kam se poděla jejich rychlost. Věděli jsme, že tady budou skvělí a že to bude celkem výjimečné je tady poradit. Přenesli jsme si jako tým svou rychlost. Určitě jsem nečekal, že si ze Singapuru odvezu o 10 více bodů, jsem za to ale moc vděčný.
Bylo to dlouhé, ale přesto zábavné. Jezdit na této trati je neuvěřitelné, obzvlášť s těmito auty. Dobře jsem odstartoval a kontroloval tempo, pneumatiky. Tlačil jsem na to, když to bylo zapotřebí. Ke konci to určitě bylo zajímavé s vozy o kolo zpět, mohli jste cítit nižší odpor, když jste byli za nimi. Modré vlajky nebyly moc vidět, byly celkem tmavé. Max měl fakt šanci, musel jsem se tvrdě bránit při předjíždění těch aut o kolo zpět.
HAMILTON: "What a race... I'm spent! I was unlucky with the traffic, my heart was in my mouth for a minute... but I managed to get the pedal down" #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/Rorq1TnUAU
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018
Valtteri Bottas, 4.
V závodě se toho moc nedělo. Doufal jsem, že do hry vstoupí více proměnných a trochu zpestří. Došlo jen na jeden safety car hned na začátku, ale to bylo příliš brzy na to, aby spustil nějaké zastávky v boxech. Těžko se tady předjíždí, takže potom šlo o nezáživný závod. S 4. místem nemůžu být spokojený, ale lepší výsledek dnes byl ztížen včerejším kvalifikačním výsledkem. Pro tým jde ale stále o dobrý výsledek. To je skvělé, protože všichni tak tvrdě pracovali na vylepšení auta a nastavení pro Singapur.
Toto Wolff, šéf týmu
Singapur byl léta naši slabinou, takže to je výjimečný pocit sem přijet a vyhrát závod zásluhou vlastní rychlosti. Celý tým tvrdě pracoval na porozumění vozu a udělal pokrok vpřed, obzvlášť od naší porážky ve Spa. Šlo o víkend mnoha částí - hvězdné kolo Lewise v kvalifikaci, hra na šachy v oblasti managementu pneumatik tento večer a nervově vypjaté okamžiky kvůli provozu a jezdcům o kolo zpět. Nakonec jsme ale získali více bodů v obou šampionátech než naší soupeři a dojeli si pro opravdu uspokojující výsledek.
RED BULL
Max Verstappen, 2.
Byla to škoda, že nás Sebastian tak rychle připravil o pozici, ale moc jsem s tím dělat nemohl, jelikož jsme jeli oba naplno. Měl jsem si udržet stopu, jenže jsem se nedokázal vyrovnat jeho rychlosti. Mou jedinou šancí bylo vyhrát na startu, žel ho bylo všude plno a já jsem věděl, že jsem přišel o svou šanci.
Tým mi naštěstí připravil skvělou strategii a pak se mi podařilo po brilantní zastávce se dostat zpět na druhé místo. Když jsem se dostal za Lewise, tak kvůli jezdcům o kolo zpět jsem si nemyslel, že budu mít šanci na předjetí. Tady se těžko předjíždí, takže jsem nechtěl riskovat. A taky nebylo moc fér, jak ho zdrželi jezdci, kteří nechtěli uhnout.
Za safety carem jsem měl několik problémů s ovladatelností a auto mi po zastávce táhlo trochu do strany, což bylo příšerné, ale nakonec jsme to dobře zvládli a dojeli jsme si pro kýžený výsledek. Poté, jak se auto chovalo v určitých částech víkendu, je kvalifikování se do první řady a druhé místo úžasným výsledkem.
Daniel Ricciardo, 6.
Závod dopadl trochu tak, jak jsme očekávali, doufali jsme ale v určitou ultimativní strategii. Pokoušeli jsme se o něco jiného dlouhou jízdou na hyper-měkkých pneumatikách a měli jsme dobrou rychlost, jenže na městském okruhu je to skvělé pouze tehdy, když startujete z pole-position, jinak se tady nejen obtížně předjíždí, ale druhý vůz i jen následuje. Dokázal jsem se dotáhnout na Kimiho, zůstat několik kol těsně za ním, ale potom jsem se musel stáhnout. Doufal jsem v jeho chybu nebo v to, že dojde mezi ním a Valtterim ke kontaktu, z kterého bych mohl těžit. V Monaku jsem slyšel, jak si Lewis na sedmém místě stěžuje, jak je to náročné se za někým těsně držet, teď rozumím tomu, na co si stěžoval. Myslím, že jsme všichni na stejné lodi.
Christian Horner, šéf týmu
Ze strany Maxe šlo o velmi dobrý výkon, když dojel druhý za Lewisem. V prvním kole přišel o místo, když jej předjel Seb v rychlostním souboji na rovince před zatáčkou č. 5, potom jsme ale dokázali pomocí strategie Ferrari při zastávce přeskočit a Maxe se dostal vedle Seba na výjezdu z boxů. Snažil se potom vyvinout tlak na Lewise, ten měl ale vždy desetinu či dvě navrch.
Daniel si na startu udržel místo, ale jeho závod byl o managementu pneumatik a snaze ujet co nejvíce kol v prvním stintu, abychom mu dali pro druhou polovinu závodu ultra-měkké pneumatiky. Přestože zajížděl nejrychlejší kola, když stahoval Bottase s Räikkönenem, tak je nebylo možné předjet. Je to frustrující, že dnes mohl dosáhnout jen na šesté místo. Povzbuzením je, že obě auta dojela do cíle, poprvé od Velké ceny Francii. Šlo o velmi dobrý víkend od všech kluků v garáži a techniků Renaultu, kteří řešili potíže s ovladatelností.
FERRARI
Sebastian Vettel, 3.
Celkově jsme nebyli dostatečně rychlí, neměli jsme v závodě tempo. Zkoušeli jsme být na začátku agresivní, ale očividně to nevyšlo. Zajet do boxů pro nás nebylo možností, takže jsme se soustředili jen na to, abychom dojeli do cíle. Přemýšlím o dnešním závodu, ne o titulu. A se způsobem, jakým jsme dnes závodili, jak jsme se rozhodli závodit, jsme dnes neměli šanci. Před víkendem jsem řekl, že se můžeme porazit jen sami, a myslím si, že dneska jsme z našeho balíku nedostali vše.
Bylo celkem zřejmé, co jsme zkoušeli. A nevyšlo to. Red Bull velmi dobře zareagoval a přeskočil nás. Nechybělo moc, ale s těmito pneumatikami bylo naší prioritou dojet do cíle. Strategií bylo dostat se před Lewise, což se nepovadlo. Byla to škoda, že jsme přišli o druhé místo. Pak jsme se soustředili na to, abychom udrželi třetí pozici.
Nebyl jsem si moc jistý tím, jestli dojedeme až do cíle, ale to se podařilo. Bylo to překvapení, že se Valtteri nedokázal držet a že se trápil více než my. Bylo jasné, že jsme v závodě nebyli dostatečně rychlí, musíme pochopit proč. Před Lewise jsme se na první místo nedostali, jak jsme zkoušeli, byl příliš rychlý. Když jste vpředu, můžete tady kontrolovat tempo, ale my jsme se dopředu nikdy nedostali.
Já budu tým vždy obhajovat. Rozhodnutí v závodu být agresivní, pokusit se o vítězství v závodě - když to vyjde, tak to je skvělé. Celkově máme velmi dobrý balík, Kimi i já jsme v trénincích vypadali velmi konkurenceschopně, ale v závodě jsme skončili třetí a pátí. Stejně jako včera to neodpovídá rychlosti našeho auta. To je to, co jsem myslel, když jsem řekl, že jsme ze sebe nedostali všechno.
VETTEL: "Overall, we were not fast enough. We tried to be aggressive in the beginning, and it didn't work out" #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/7hSHKcQdLm
— Formula 1 (@F1) September 16, 2018
Kimi Räikkönen, 5.
Myslím, že jsme si to prohráli už včera. Tady se předjíždí obtížně, což se taky dnes opravdu ukázalo. Je to jako kterýkoliv jiný závod v roce - jednou to je lepší pro jeden tým, jindy pro druhý. Tak je to i s náskokem Mercedesu.
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Dnešní vítěz si výhru zaslouží. Poté, co Sebastian předjel Verstappena, jsme šli do agresivní strategie, kdy jsme se pokoušeli o podseknutí na ultra-měkkých pneumatikách. Žel během toho jednoho klíčového kola jsme se ocitli za jiným vozem, takže jsme nebyli schopni jet dostatečně rychlým tempem. Ani přes dnešní výsledek není nic ztraceno. Nyní přistoupíme s klidem a odhodláním ke zbývajícím šesti závodům. Budeme až do konce bojovat.
FORCE INDIA
Esteban Ocon, nedokončil
Všichni to viděli, nehodlám analyzovat to, co se přihodilo se Sergiem [Pérezem]. Podívám se na to nejprve a ještě si promluvím s týmem. Měl jsem dobrý start, pak jsem cítil náraz zboku a skončil ve zdi. Měli jsme dobrou rychlost a měl to být pro nás oba skvělý víkend, teď si odvážíme nula bodů. To je příšerné. Nebudu to komentovat, emoce by neměly být v autě tak vysoko.
MCLAREN
Fernando Alonso, 7.
Se sedmým místem jsem moc spokojený, zvlášť když závod dokončilo 19 aut, tak to je pro nás něco jako vítězství. Měli jsme dobrou strategii, správně jsme volili pneumatiky a získali jsme slušný počet bodů. V závodě jsme přesto museli trochu ujet, lidé za námi mohli zajet do boxů. Věděli jsme to a odstupy jsme kontrolovali.