PROHLÁŠENÍ po závodě v Německu: "Malá chyba, velké zklamání," hodnotí Vettel

Jana Šrámková, 22. července 2018, 17:34 Google+

Jak hodnotí dnešní chaotický závod plný překvapení jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton v tréninku v Německu

Lewis Hamilton v tréninku v Německu | foto: Daimler AG

Sdílejte článek



MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Celou dobu jsem si říkal, že to nevzdám. Věřil jsem - to musíte vždycky. Byl jsem klidný a jsem moc rád. Je to sen. A ty body jsou důležité. Takovýto závod jsem ještě neměl. Po těch letech, nikdy nevíte, kdy budete mít lepší závod než váš prozatím nejlepší. Ale tento k nim počítám.

Valtteri Bottas, 2. místo
Rád by vyhrál, ale v tuto chvíli jsem moc rád za tým, je to perfektní výsledek pro Mercedes. Bojoval jsem o vítězství a vyvíjelo se to dobře, ale nakonec jsem měl smůlu, protože safety car nevyjel v ideální chvíli. A to mě stálo závod. Lewis jel mega závod, asi jeden z jeho nejlepších. A měl i štěstí s načasováním safety caru.Měl jsem příležitost při re-startu, měli jsme skvělý a férový souboj, ale zvládl to a zůstal přede mnou. Muselo to být skvělé sledovat nás bojovat na trati. Rozhodli jsme se nezajet do boxů pro přechodné pneumatiky, což bylo riskantní, ale tým si byl jistý, že nebude pršet dlouho a ukázalo se to jako správné rozhodnutí, takže jsem moc rád, že jsem jim věřil. Budu se dál snažit a jsem si jistý, že můj čas přijde.

Toto Wolff, šéf týmu
Neuvěřitelný závod a double! Po té smůle, kterou jsme poslední dobou měli je to jako otočení štěstěny v náš prospěch a bylo to skvělé vidět na pódiu oba naše jezdce a pana Zetsche. Jako vždy - závodí se v neděli. A někdy to není to nejrychlejší auto, které vyhraje. A to se dnes stalo. I když si výhru užíváme, musíme také myslet na Sergia Marchionneho a jeho rodinu, i když jsme na trati soupeři, bylo smuté slyšet o jeho nemoci. 

Závod jako tento se těžko hodnotí pár slovy, ale prostě se to vyvinulo zajímavě, když  začalo pršet. Valtteri chtěl jet na jednu zastávku a vypadalo to, že jsme na tom s pneumatikami lépe než Ferrari a podobně měl dobrou rychlost i Lewis a stíhal auta před ním. Po výjezdu safety caru to začalo být chaotické a hodně se měnila strategie a plány a to na poslední chvíli. Nakonec jsme měli jedno auto v boxech a druhé na trati. Tak jsme pokryli obě možnosti. A potom se začalo bojovat, když se opět závodilo. Mohli jsme dost ztratit a se vší tou smůlou posledních týdnů jsem se rozhodli říci Valtterimu, aby držel pozici a bylo by to to samé, kdyby bylo pořadí obrácené. Museli jsme bránit double a vyhnout se kolizi obou našich vozů. Po drama v Silverstone a včerejší kvalifikaci, tohle je výsledek snů a ta nepředvídatelnost je krásou tohoto sportu. Ale už se soustředíme na Maďarsko, kde to budeme muset absolvovat znovu.


FERRARI

Kimi Räikkonen, 3. místo
Bylo to hodně těžké. Překvapivě byla v některých zatáčkách přilnavost dobrá, v jiných nebyla žádné. Déšť jsem pocítil především ve druhé a šesté zatáčce. Bylo obtížné odhadnout, kdy zpomalit a kde je přilnavost. Rozhodnutí musíte samozřejmě udělat před brzdnou zónou a víte, že buď to půjde podle očekávání a moc dalšího toho udělat nejde. Nebylo to lehké, ale zkusil jsem to co nejlépe to šlo co se strategie týče a myslím, že jsme to zvládli. Nejnáročnější to bylo před výjezdem safety caru, hodně pršelo a někde byla přilnavost dobrá a jinde špatná. V jednu chvíli jsem se tam trápil s jezdci o kolo a ztratil druhé místo. V mnoha směrech to mohlo být lepší, ale dopadlo to takto. Myslím, že jsme vytěžili téměř maximum vzhledem k situaci.

Sebastian Vettel, nedokončil 
Nemyslím, že jsem udělal obrovskou chybu. Mělo to velké následky na závod, protože jsem musel skončit, ale není to tak, že bych měl večer problémy usnout kvůli tomu, co jsem udělal. Je to zklamání, protože do té doby bylo vše skvělé, ale nepotřebovali jsme déšť. Je to prostě jeden z těch momentů a byla to moje chyba, takže se omlouvám týmu, oni udělali vše správně. Měl jsem to ve svých rukou, malá chyba, velké zklamaný.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Byl to nabitý víkend a bylo důležité vyhrát a auto ukázalo, že na to má. Bohužel to nešlo tak, jak jsme plánovali. Kimi jel skvěle a získal pódium. A nyní už míříme do Maďarska, kde budeme chtít předvést maximum před letní pauzou.


RED BULL

Max Verstappen, 4. místo
Po tak chaotickém závodě si myslím, že je čtvrté místo skvělý výsledek a auto bylo celou dobu skvělé. Bylo to těžké se rozhodovat a hodně věcí se měnilo a řešilo na poslední chvíli kvůli změnám počasí. Trošku mi to podklouzlo v zatáčce číslo 6, když začalo pršet poprvé a tak jsem se rozhodl zajet pro přechodné pneumatiky. Jakmile jsem znovu vyjel, bylo sucho. Věděl jsem, že to nebude fungovat, mohlo, ale bohužel nepršelo dlouho a někdy se prostě rozhodnete špatně, což se nám stalo dnes. Safety car toho moc nezměnil na výsledku, ale stálo to za pokus. Pořádný déšť přišel příliš pozdě a možná bychom zvládli víc, ale museli jsme se smířit se suchem během závodu. Měli bychom na tom být lépe v Maďarsku, takže se už těším na následující víkend.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Prvních deset až patnáct kol bylo hodně těžké na pneumatiky a myslím, že by se to vyvíjelo dobře, nicméně jsem musel být během začátku trpělivý a vybírat si auto po autu. Jakmile jsem byl v čistém vzduchu, mohl jsem zajíždět konkurenceschopné časy, ale neměli jsme šanci vidět, co v nás je. Mohli jsme jet dlouhý stint na středně tvrdé sadě a myslím, že by ta strategie fungovala, ale ucítil jsem něco divného při podřazování a jakmile jsem šlápl na plyn, ztratil jsem výkon a motor zněl hrozně. Hned jsem čekal, že mi tým řekne, abych auto odstavil na kraji a stalo se tak. Nevím, o čem to bylo, ale něco se pokazilo na motoru, což je frustrující. Nicméně mohlo, mělo, bylo by... Tohle je závodění a mám pocit, že v této situaci jsem během letošní sezóny pěkně často. Bolí to, vždycky. Tento závod si pamatovat nebudu, ale vybavím si vždy fanoušky a ty davy. Přijeli snad všichni a to bylo krásné vidět a myslím, že věděli, že se sem asi jen tak nevrátíme a byla to dobrá show. Ne pro mě. Snad se nám podaří vyhrát příště před letní pauzou.

Christian Horner, šéf týmu
Max měl dobrý stat a šel po Kimim, brzy se to uklidnilo a celkově byly hlavním faktorem pneumatiky. Daniel se probojovával dopředu a hrozl déšť, ale těžko se odhadovalo, kdy přijde. Bohužel Danielovi odešel motor a vzhledem k penalizaci je to obzvlášť frustrující. Max jel na jednu zastávku a když začalo pršet, pár aut vyjelo mimo trať, včetně Maxe. Rozhodli jsme se zariskovat a přezout, bohužel ale nepršelo dlouho a tak jsme museli zavelet pro výměnu pneumatik znovu. Opět na měkkou sadu. Neohrožoval ho nikdo zezadu a stálo to za to, ale risk se nevyplatil. Safety car potom znamenal, že se pole srazilo, ale Max dojel čtvrtý, což je odpovídající naší rychlosti.


RENAULT

Nico Hulkenberg, 5. místo
Jsem moc spokojený. První část závodu nebyla moc vzrušující, ale ke konci se to rozjelo moc pěkně. Potom začalo pršet. Bylo to těžké, ale užil jsem si to a získal nějaké pozice. Je to nejlepší výsledek roku a dost bodů. Kdyby ty podmínky byly ještě šílenější, bylo by to pěkné, ale tohle beru. Udělali jsme správná rozhodnutí a proto si zasloužíme páté místo. Tvrdě jsme na to pracovali, takže je to odměna pro všechny. Odvedli jsme dnes dobrou práci.

Carlos Sainz, 12. místo
Byl to pro mě těžký závod. Dobrý start, ale potom mě zmáčkli a ztratil jsem tam čas. Závod se ustálil a před deštěm to vypadalo, že budeme mít body. Bohužel já zajel pro přechodné kolo před Vettelovou nehodou, takže s načasováním jsme měli smůlu. Dojeli jsme v první desítce, ale penalizaci nám znemožnila body. To je zklamání a musíme závod zanalyzovat.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Hodně se toho dělo a fanoušci tu byli úžasní. To asi byla i ta motivace navíc pro Nica, kterou dnes ukázal. Bylo by lehké udělat chybu, protože podmínky byly nejisté. On, Mark Slade, jeho inženýr, a celý tým odvedli skvělou práci se čtením podmínek a udělali správná rozhodnutí. Mámem pocit, že Carlos se mohl přidat, měl dobrý start, rychlost měl podobnou, ale prostě mu to nevyšlo. A také ztratil dvě místa kvůli penalizaci 10 sekund. Musíme se podívat, co se stalo, protože se toho dělo opravdu hodně. Závod znovu ukázal, jak je to mezi námi, McLarenem, Force Indií a Haasem těsné. Zbývá deset závodů, takže další těsné a vzrušující souboje.


HAAS

Romain Grosjean, 6. místo
Byla to zábava. Dobrý konec závodu. Samozřejmě jsme neudělali správně, když jsme přezuli na přechodné pneumatiky. Trat hodně rychle oschla. Riskovali jsme, ale měli jsme štěstí, protože jsme vyjeli na hladkých a během těch posledních kol jsem si to hodně užil a byla to zábava. Šlapal jsem na to a jel na limitu. Myslím, že bychom byli spokojeni i tam, kde jsme byli před deštěm, ale začalo pršet a kluci si to zasloužili, abych předvedl dobrý výkon a já si to užil.

Kevin Magnussen, 11. místo
Není ideální skončit mimo body, když jste celý závod šestí. Nevytěžili jsme z počasí maximum. Musíme se z toho poučit a zkusit to příště lépe.

Günther Steiner, šéf týmu
Limitace škod. Hodně akční závod. Musíme se pořádně podívat, co se vlastně stalo, protože jsme to mohli udělat jinak. Neříkám, že lépe, protože to zatím nevím. Ale máme osm bodů, takže myslím, že nakonec to nebylo nejhorší. A byl to pro každého zajímavý závod.


FORCE INDIA

Sergio Pérez, 7. místo
Po tak šíleném závodě musíte mít z bodů radost. Byl to náročný závod a kolem mě se pořád bojovalo. Měl jsem hodně dobrý první stint, ale měli jsme smůlu s pomalou zastávkou v boxech. To nás stálo pár sekund. Když potom začalo pršet, bylo to náročné a každé kolo bylo dobrodružství. Když jsem o kolo předjížděl Leclerca, dostal jsem hodiny. Nemyslím, že mě viděl a já jsem ztratil kontrolu nad zadní částí auta. Přežít to a být sedmý, co je dobré. Je škoda, že jsem ztratil pozici proti Grosjeanovi v posledním kole, ale udělal jsem maximum.

Esteban Ocon, 8. místo
Skvělý výsledek. Po včerejším zklamání jsem měl dobrý start a získal pár míst, ale jinak to bylo nudné. Až po zastávce v boxech a když začalo pršet, tam jsem já i Sergio získali. Byla to zábava. Hodnotil jsem situaci pečlivě a hlídal jsem si to, ale věděli jsme, že zůstaneme na trati a nebudeme přezouvat. Bylo to těžké dnes získat body, ale zvládli jsme to a vyplatila se nám naše strategická rozhodnutí.

Otmar Szafnauer, šéfinženýr
Deset bodů je dobrý výsledek. Pokoušeli jsme štěstí, ale jezdi nám podávali skvělou zpětnou vazbu ohledně podmínek na trati a udělali jsme na boxové zídce odvážná rozhodnutí. Troška deště vždy přidá na dramatu a dnes to bylo náročné. Jet jen na jednu zastávku bylo správné rozhodnutí a výsledek to prokazuje. S Grosjeanem to bylo těsné, ale doháněl nás a měl výhodu v pneumatikách a silný motor Ferrari. Nemohli jsme ho udržet za námi. Na tento výsledek jsme tvrdě pracovali a výsledek je odměnou celému týmu.


SAUBER

Marcus Ericsson, 9. místo
Je to uspokojivé být zase na bodech. Byl to náročný závod, obzvlášť co se pneumatik týče. Na měkkých jsme jeli dlouhý stint, poté, co začalo pršet, jsme se rozhodli zůstat klidní a nezajíždět do boxů a bylo náročné neudělat chybu. Hodně to klouzalo, ale tu hektickou situaci jsem zvládl. Na konci se opět hodně zajíždělo do boxů a bojovalo se o body. Celkově to byla zábava a je to dobrý výsledek pro tým a povzbuzení pro všechny. Do Budapeště pojedeme pozitivně naladěni.

Charles Leclerc, 15. místo
Bylo to zklamání. Po dobrém startu jsem si udržel pozici a cítil jsem se dobře. Když se objevil déšť, zajel jsem pro přechodn a to bylo špatně, protože trať rychle oschla a pneumatiky se zničily velmi rychle. Od té doby to bylo trápení. Ztratil jsem pozice a bylo náročné pracovat s pneumatikami. Je to škoda. Nicméně jsme udělali pokrok a nyní se soustředím na další závod a těším se.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Závod má dvě strany. Marcus měl pozitivní den a zvládl situaci velmi dobře. Získal pro tým body. Na druhé straně náročný závod pro Charlese. Začal dobře a bohužel zariskoval, když začalo pršet. Přezuli jsme a to nám pokazilo závod. Celkově jsme udělali během víkendu pokrok a jsme si jistý, že tuto pozitivní cestu si udržíme i v Maďarsku.


TORO ROSSO

Brendon Hartley, 10. místo
Jsem spokojen. Za Williamsem jsem na začátku ztratil trošku času, ale  užil jsem si to. Měli jsme dobrou rychlost na tvrdší sadě, ale ke konci jsem se trápil na superměkké. Bylo zklamáním ztratil proti Grosjeanovi, ale byl o dost rychlejší. Jel jsem čistě, udělali jsme správná rozhodnutí a vyplatilo se to. Využil jsem i své zkušenosti z vytrvalostních závodů, takže jsem rád, že je z toho bod.

Pierre Gasly, 14. místo
Věděli jsme, že to bude náročné kvůli penalizaci, takže jsme co se strategie týče neměli co ztratit. Počasí to udělalo zajímavým a měli jsme smůlu, protože jsme očekávali větší déšť a zajeli do boxů. Pneumatiky se pak přehřívali, protože trať oschla a my museli znovu do boxů. Nepomohlo nám to, ale museli jsme zariskovat. Dnes to nevyšlo, takže se nyní už soustředíme na Budapešť.

Franz Tost, Team Principal
Start z chvostu není nikdy jednoduchý úkol. Ale oba jezdci měli slušn start a viděli jsme i pěknou výkonnost. Nakonec Brendon získal bod. S Pierrem jsme se rozhodli zariskovat a zajeli do boxů, ale pořádný déšť nepřišel. Je mi to líto, ale někdy to musíte zkusit a dnes to nevyšlo. Výkon se zlepšil a zajeli jsme slušná kola, což je pozitivní do dalšího závodu.


MCLAREN

Stoffel Vandoorne, 13. místo
Byl to zvláštní závod a měli jsme hroznou první část, byli jsme téměř poslední, jako téměř celý víkend. Potom se objevil problém s motorem a museli jsme odstoupit, ale našli jsme řešení a i když jsme neměli takový výkon, mohli jsme zpět do závodu. Když přišel déšť, zvolili jsme správné řešení a zůstali na trati a posunuli se tím vpřed. Třinácté místo je dnes asi maximum. Důležité je to pořešit na mém autě a na Hungaroring dorazit s normálním vozem.

Fernando Alonso, nedokončil
Bylo to náročné. Vsázeli jsme na déšť a když začalo pršet, přezuli jsme na přechodné pneumatiky, čekali jsme, že déšť se zintenzivní. Ale nebylo tomu tak a my jeli na suché trati s pneumatikami do mokra, takže jsme je zničili a museli zase do boxů. To nám pokazilo závod. Bylo to náročné a nebyli jsme na bodech a museli jsme něco zkusit. Dnes nám to prostě bohužel nevyšlo. Na konci mi tým řekl, ať zastavím auto, takže něco zřejmě viděli v datech.

Gil De Ferran, sportovní ředitel
S Fernandem jsme zariskovali a věřili v pořádné déšť, ale bohužel bylo brzy a nevyplatilo se to. Je to škoda, protože jinak jel moc dobrý závod a bojoval, jako on vždy. Na konci jsme se obávali o jeho převodovku a zvolili zajetí do garáže. Stoffel měl klidnější odpoledne a jel solidní závod. Měl v polovině problém, který stále prošetřujeme a stálo ho to hodně času, ale nakonec zajel solidní výsledek. Je škoda, že jsme promeškali příležitost získat body, auto na to mělo rychlost. Ale jedeme dál.


WILLIAMS

Sergej Sirotkin, nedokončil
Byl to dobrý závod, od začátku jsem musel hodně bojovat. Měl jsem pár dobrých soubojů, které jsem úspěšně zvládl, v dalších jsem bohužel neuspěl, protože jsem nebyl dost silný. Byl to dobrý závod, ve kterém se nám celkem dařilo, rychlost byla rozumná a když začalo pršet, byl jsem si hodně jistý, že stáhnu poměrně rychle odstup od vozů před sebou. Když vyjel safety car, cítil jsem, že by to mohla být naše šance, ale bohužel - bylo mi nařízeno, abych ihned odstavil vůz.

Lance Stroll, nedokončil
Musel jsem odstoupit, když mi vypověděly službu brzdy. Kvalifikace byla včera nadějná, dnes to ale nijak skvělé nebylo, ale se závodem jsem spokojen. V jedné fázi to vypadalo, že naše postavení je celkem slibné, ale nakonec získal bod Hartley a my jsme figurovali před ním, než jsme přezuli na intermediate, pak ale přišlo selhání brzd. V té fázi to bylo opravdu dobré a je škoda, že jsme ke konci nemohli využít proměnlivých podmínek.

Paddy Lowe, technický ředitel
Dnes to pro nás není uspokojivý výsledek. Byl to zvlášť náročný závod provázený deštěm - to je vždy velký test reakcí pilotů na rychle se měnící podmínky. Myslím, že jsme se s tím vyrovnali celkem dobře, jeli jsme na slibných pozicích a mohli bodovat, ale oba vozy odpadly ze zcela odlišných důvodů. Je to poměrně dost citlivá rána, v letošním roce jsme mnohem spolehlivější než loni a v předchozích letech. Sergejovi se vzňal olej kvůli jeho úniku někde v oblasti motoru, pořád to ještě zkoumáme. U Lance byla narušena oblast zadních brzd, které ztrácely účinnost. V obou případech bylo nutné vozy zastavit.



Google+ Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě v Německu: "Malá chyba, velké zklamání," hodnotí Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault by dle vyjádření svého šéfa dokázal za aktuální situace podvádět, ale nikdy by to neudělal

Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Lando Norris s McLarenem MCL33 během sezónních testů v Maďarsku

"F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v tréninku v Německu

Vettel v Německu havaroval, Hamiltonovi pomohla týmová režie k vítězství + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso v roce 2019 ve Formuli 1 závodit nebude, potvrzuje McLaren

  2. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  3. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  4. McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

  5. "F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

  6. "Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud