Střípky z rakouského padoku: Lewis o motorech, Kimi o McLarenu, Alonso o vylepšeních

Petr Hlawiczka, 28. června 2018, 18:25 Google+ Exkluzivně

Čtvrtek trávíme na Spielbergu rozhovory s piloty, vymetáním motorhomů a návštěvou tiskových konferencí. Protože není prostor vše sepsat v oddělených článcích, rozhodl jsem se pro uvedení několika střípků v netradičním článku.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 29.06. 10:34) Napište svůj názor
Padok ve Spielbergu

Padok ve Spielbergu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Zajímalo mě hlavně, jak piloti vnímají vliv 3. DRS zóny na předjíždění a zda je například možné projet v kvalifikaci s lehkým vozem zatáčku č. 7 na plný plyn.

Ráno jsem u FIA vyřídil potřebné formality, vyzvedl paddok pass a povolení k vjezdu, na okruhu vedle mě zaparkoval Lando Norris s McLarenem, snad aby trochu ponížil můj koncernový vůz, na rozhovor ale ještě nebyl čas.

img-responsive

McLaren, s nímž na okruh dorazil Lando Norris | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Esteban Ocon z Force Indie mi řekl, že to nepůjde, a podle něj to nezvládnou ani vozy Mercedesu či Ferrari. V Rakousku nová, třetí DRS zóna podle něj podstatně zvýší možnosti pro předjíždění, kvůli tomu očekává velmi zajímavý závod.

S novou pohonnou jednotkou Mercedesu nejsou žádné potíže, pro F1news.cz popřel negativní zprávy o její spolehlivosti po odstoupení svého týmového kolegy Sergia Péreze ve Francii. Výkon Sauberu v Paul Ricard podle něj nebyl výjimkou a očekává, že švýcarská stáj s nimi nyní bude pravidelně ve středu pole bojovat. Zhoršení formy McLarenu v posledním závodě jej překvapilo.

Romain Grosjean očekává díky třetí DRS zóně dobré možnosti pro předjíždění ve Velké ceně Rakouska, nastavení vozu to podle něj neovlivňuje - myslel jsem si totiž, že by kvůli tomu mohli jezdit s vyšším přítlakem.

img-responsive

Romain Grosjean je v Rakousku v dobrém rozmaru | foto: Haas F1 Team

Zhrozil se, když jsem mu ukázal svou tabulku týkající se využitých komponent pohonných jednotek: "Můj inženýr mi neřekl, že už jsem na třetím turbu a MGU-H," usmíval se.

Podle něj je ale šance, že sezónu zvládnou bez penalizací, protože některé z předchozích dílů motoru Ferrari jsou v pořádku a budou je moci znovu využít - na rozdíl od Daniela Ricciarda u Red Bullu.

Vůz si pochvaluje - litoval, že v Monaku nemohli použít některé díly, jinak by zajeli možná svůj nejlepší letošní výsledek. Velký balík vylepšení chystají pro Velkou cenu Německa.

Pokud jde o zatáčku č. 7, tu ani náhodou nebudou projíždět pod plným plynem: "Nechám tě to v sobotu vyzkoušet," navrhl mi k pobavení vedle mne sedící Romain k pobavení přítomných novinářů.

img-responsive

Kevin Magnussen, Kimi Raikkonen, Daniel Riccardo a Sergej Sirotkin na tiskové konferenci | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Jak reagovali Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen a Sergej Sirotkin na můj dotaz ohledně třetí DRS zóny a vlivu na nastavení, to si můžete přečíst v oficiálním zápisu FIA (viz zde), pokud jste ji náhodou živě nesledovali.

Kimi Räikkönen na otázku Craiga Slatera z televize Sky Sports, zda on či jeho management jednal s McLarenem o přestupu, odpovídal velmi vyhýbavě. Odváděl pozornost, že s nimi jednal, ale už to je pár let, co tam působil, a na přímý dotaz ano/ne uvedl, že si stejně napíšeme, co budeme chtít. Přímo to zkrátka neodmítl, měl jsem z toho pocit, že jednání opravdu proběhla.

Sergej Sirotkin očekává, že se Williams začne pomalu zvedat, příští víkend přivezou větší balík vylepšení do Silverstone.

Kevin Magnussen je u Haasu spokojený a je pro něj satisfakcí, že porážejí McLaren - i když mu je svého bývalého zaměstnavatele líto a myslí si, že rozhodně patří výše. Jejich vůz VF-18 je velmi konkurenceschopný: "Za dobrých dnů s ním můžeme pravidelně bojovat o umístění mezi pětici nejlepších."

Ricciardo i přes svou bodovou ztrátu a nevyhnutelnost penalizace kvůli použití nadlimitního množství komponent pohonné jednotky později v sezóně stále cítí, že letos může bojovat o titul, totéž tvrdí o Kimim.

Jak ovlivní konkurenceschopnost Red Bullu v Rakousku 3. DRS zóna? "Myslím si, že zmenší naši nevýhodu na rovinkách." Promluvil také o jednáních s týmem - vypadá to, že brzy s ním prodlouží smlouvu.

img-responsive

Přední křídlo připravené pro Lewise Hamiltona | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

U Lewise Hamiltona jsme sondovali, jaký je nový motor Mercedes, který dostal ve Francii. "Je minimálně stejně dobrý jako ten předchozí." Když jsem se zajímal o srovnání výkonu, tak mi odpověděl, že vyšší výkonnost ve voze necítí, má však lepší křivku výkonnosti v určitém rozmezí otáček. Jinak podle  přivezli obrovské vylepšení (první letošní větší), které soupeřům nažene hrůzu, až se objeví zítra na voze. Pátral jsem po garáži a fotil, zatím jsem si žel nic velkého nevšiml.

Pak svá slova adresoval za mnou sedícímu Tedovi Kravitzovi ze Sky Sports, kterému vyčítal, že si přibarvil jeho jednání o nové smlouvě. Podle něj si žádné podmínky ohledně práva na výběr týmových kolegů neklade. Ale prý jej těší, že o něm píšeme články.

Z Fernanda Alonsa jsem při rozhovoru cítil nervozitu, média mu ale jedou dost tvrdě po krku a dostává mnohem více nepříjemných dotazů než ostatní. Uvědomuje si, že McLaren v posledních závodech poklesl, ale brání jej s tím, že všichni tvrdě pracují, nejsou na tratích nejhorší, proti loňsku si bodově polepšili a vše navíc stěžuje extrémně vyrovnaný střed pole, kdy rozhodují maličkosti.

img-responsive

Fernando Alonso McLaren hájí | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Prozradil mi, že McLaren do Spielbergu přivezl další vylepšení v oblasti podlahy, kterou jsem si při nasazování nafotil (snímky zveřejním později) - vůz ale budou vylepšovat postupně, nemám očekávat žádné náhlé zázraky.

Stoffela Vandoornea jsem se ptal, zda je šance, že se brzy výkonnost razantně zlepší, pokud vyřeší svůj problém v aerodynamickém tunelu. Odkázal mě spíše na aerodynamiky, ale obecně se to podle něj nedá očekávat - soupeře budou spíše dotahovat pomalu.

Uznal, že McLaren byl v Paul Ricard 2. nejpomalejší. Doufá, že v Rakousku na tom budou lépe, ale nechtěl raději uvádět žádná očekávání, když jsem slídil, zda se podle něj dostanou do poslední části kvalifikace.

img-responsive

McLaren MCL33 míří ke kontrole | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Dnes mě čeká ještě pár schůzek s lidmi z vedení týmů, těším se na další zajímavé informace. Týmy ještě nasazují upgrady a s vozy jezdí ke komisařům FIA na kontrolu, Ferrari a Renault nacvičují zastávky. Počasí je chladné, při lození po ferratách a okolních vrcholcích ve výškách kolem 2400 m. n. m. v předchozích 3 dnech v Rakousku docela vymrzl a občas i zmokl. Dnes pršelo jen dopoledne, zítra i v pozítří se mohou objevit přeháňky, ale teplota má stoupat a slunce má být stále více.




Google+ Vytisknout

Diskuze: Střípky z rakouského padoku: Lewis o motorech, Kimi o McLarenu, Alonso o vylepšeních

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 29.06.2018 10:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Slavné jméno se vrací k Ferrari

Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

Adrian Newey se svou rudou složkou

Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

Toro Rosso v posledních testech roku 2018 v Abú Zabí

Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou

Fernando Alonso s McLarenem MCL33 v Brazílii

McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

Max Verstappen s trofejí po GP Brazílie

Verstappen už Ricciarda jasně předčí, tvrdí Helmut Marko

Maurizio Arrivabene (vlevo) v pozici šéfa týmu i přes vzrůstající formu Ferrari skončil

Vsadili ve Ferrari při volbě nového šéfa týmu na správnou kartu?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Loga Red Bull a Hondy po oznámení vzájemné spolupráce

Red Bull má s Hondou uzavřené zatím jen memorandum o porozumění

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda větší změny motoru nechystá, zůstává u konceptu z roku 2017. Dobrá zpráva pro Red Bull?

  2. F1 vytvořila simulátor předjíždění, chce navrhovat zábavnější okruhy. Vietnam má být super

  3. McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

  4. Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

  5. Verstappen už Ricciarda jasně předčí, tvrdí Helmut Marko

  6. Racing Point stáhne velkou část své ztráty na Mercedes a Ferrari, myslí si Ocon

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud