Střípky z rakouského padoku: Lewis o motorech, Kimi o McLarenu, Alonso o vylepšeních

Petr Hlawiczka, 28. června 2018, 18:25 Google+ Exkluzivně

Čtvrtek trávíme na Spielbergu rozhovory s piloty, vymetáním motorhomů a návštěvou tiskových konferencí. Protože není prostor vše sepsat v oddělených článcích, rozhodl jsem se pro uvedení několika střípků v netradičním článku.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 29.06. 10:34) Napište svůj názor
Padok ve Spielbergu

Padok ve Spielbergu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Zajímalo mě hlavně, jak piloti vnímají vliv 3. DRS zóny na předjíždění a zda je například možné projet v kvalifikaci s lehkým vozem zatáčku č. 7 na plný plyn.

Ráno jsem u FIA vyřídil potřebné formality, vyzvedl paddok pass a povolení k vjezdu, na okruhu vedle mě zaparkoval Lando Norris s McLarenem, snad aby trochu ponížil můj koncernový vůz, na rozhovor ale ještě nebyl čas.

img-responsive

McLaren, s nímž na okruh dorazil Lando Norris | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Esteban Ocon z Force Indie mi řekl, že to nepůjde, a podle něj to nezvládnou ani vozy Mercedesu či Ferrari. V Rakousku nová, třetí DRS zóna podle něj podstatně zvýší možnosti pro předjíždění, kvůli tomu očekává velmi zajímavý závod.

S novou pohonnou jednotkou Mercedesu nejsou žádné potíže, pro F1news.cz popřel negativní zprávy o její spolehlivosti po odstoupení svého týmového kolegy Sergia Péreze ve Francii. Výkon Sauberu v Paul Ricard podle něj nebyl výjimkou a očekává, že švýcarská stáj s nimi nyní bude pravidelně ve středu pole bojovat. Zhoršení formy McLarenu v posledním závodě jej překvapilo.

Romain Grosjean očekává díky třetí DRS zóně dobré možnosti pro předjíždění ve Velké ceně Rakouska, nastavení vozu to podle něj neovlivňuje - myslel jsem si totiž, že by kvůli tomu mohli jezdit s vyšším přítlakem.

img-responsive

Romain Grosjean je v Rakousku v dobrém rozmaru | foto: Haas F1 Team

Zhrozil se, když jsem mu ukázal svou tabulku týkající se využitých komponent pohonných jednotek: "Můj inženýr mi neřekl, že už jsem na třetím turbu a MGU-H," usmíval se.

Podle něj je ale šance, že sezónu zvládnou bez penalizací, protože některé z předchozích dílů motoru Ferrari jsou v pořádku a budou je moci znovu využít - na rozdíl od Daniela Ricciarda u Red Bullu.

Vůz si pochvaluje - litoval, že v Monaku nemohli použít některé díly, jinak by zajeli možná svůj nejlepší letošní výsledek. Velký balík vylepšení chystají pro Velkou cenu Německa.

Pokud jde o zatáčku č. 7, tu ani náhodou nebudou projíždět pod plným plynem: "Nechám tě to v sobotu vyzkoušet," navrhl mi k pobavení vedle mne sedící Romain k pobavení přítomných novinářů.

img-responsive

Kevin Magnussen, Kimi Raikkonen, Daniel Riccardo a Sergej Sirotkin na tiskové konferenci | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Jak reagovali Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo, Kimi Räikkönen a Sergej Sirotkin na můj dotaz ohledně třetí DRS zóny a vlivu na nastavení, to si můžete přečíst v oficiálním zápisu FIA (viz zde), pokud jste ji náhodou živě nesledovali.

Kimi Räikkönen na otázku Craiga Slatera z televize Sky Sports, zda on či jeho management jednal s McLarenem o přestupu, odpovídal velmi vyhýbavě. Odváděl pozornost, že s nimi jednal, ale už to je pár let, co tam působil, a na přímý dotaz ano/ne uvedl, že si stejně napíšeme, co budeme chtít. Přímo to zkrátka neodmítl, měl jsem z toho pocit, že jednání opravdu proběhla.

Sergej Sirotkin očekává, že se Williams začne pomalu zvedat, příští víkend přivezou větší balík vylepšení do Silverstone.

Kevin Magnussen je u Haasu spokojený a je pro něj satisfakcí, že porážejí McLaren - i když mu je svého bývalého zaměstnavatele líto a myslí si, že rozhodně patří výše. Jejich vůz VF-18 je velmi konkurenceschopný: "Za dobrých dnů s ním můžeme pravidelně bojovat o umístění mezi pětici nejlepších."

Ricciardo i přes svou bodovou ztrátu a nevyhnutelnost penalizace kvůli použití nadlimitního množství komponent pohonné jednotky později v sezóně stále cítí, že letos může bojovat o titul, totéž tvrdí o Kimim.

Jak ovlivní konkurenceschopnost Red Bullu v Rakousku 3. DRS zóna? "Myslím si, že zmenší naši nevýhodu na rovinkách." Promluvil také o jednáních s týmem - vypadá to, že brzy s ním prodlouží smlouvu.

img-responsive

Přední křídlo připravené pro Lewise Hamiltona | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

U Lewise Hamiltona jsme sondovali, jaký je nový motor Mercedes, který dostal ve Francii. "Je minimálně stejně dobrý jako ten předchozí." Když jsem se zajímal o srovnání výkonu, tak mi odpověděl, že vyšší výkonnost ve voze necítí, má však lepší křivku výkonnosti v určitém rozmezí otáček. Jinak podle  přivezli obrovské vylepšení (první letošní větší), které soupeřům nažene hrůzu, až se objeví zítra na voze. Pátral jsem po garáži a fotil, zatím jsem si žel nic velkého nevšiml.

Pak svá slova adresoval za mnou sedícímu Tedovi Kravitzovi ze Sky Sports, kterému vyčítal, že si přibarvil jeho jednání o nové smlouvě. Podle něj si žádné podmínky ohledně práva na výběr týmových kolegů neklade. Ale prý jej těší, že o něm píšeme články.

Z Fernanda Alonsa jsem při rozhovoru cítil nervozitu, média mu ale jedou dost tvrdě po krku a dostává mnohem více nepříjemných dotazů než ostatní. Uvědomuje si, že McLaren v posledních závodech poklesl, ale brání jej s tím, že všichni tvrdě pracují, nejsou na tratích nejhorší, proti loňsku si bodově polepšili a vše navíc stěžuje extrémně vyrovnaný střed pole, kdy rozhodují maličkosti.

img-responsive

Fernando Alonso McLaren hájí | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Prozradil mi, že McLaren do Spielbergu přivezl další vylepšení v oblasti podlahy, kterou jsem si při nasazování nafotil (snímky zveřejním později) - vůz ale budou vylepšovat postupně, nemám očekávat žádné náhlé zázraky.

Stoffela Vandoornea jsem se ptal, zda je šance, že se brzy výkonnost razantně zlepší, pokud vyřeší svůj problém v aerodynamickém tunelu. Odkázal mě spíše na aerodynamiky, ale obecně se to podle něj nedá očekávat - soupeře budou spíše dotahovat pomalu.

Uznal, že McLaren byl v Paul Ricard 2. nejpomalejší. Doufá, že v Rakousku na tom budou lépe, ale nechtěl raději uvádět žádná očekávání, když jsem slídil, zda se podle něj dostanou do poslední části kvalifikace.

img-responsive

McLaren MCL33 míří ke kontrole | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Dnes mě čeká ještě pár schůzek s lidmi z vedení týmů, těším se na další zajímavé informace. Týmy ještě nasazují upgrady a s vozy jezdí ke komisařům FIA na kontrolu, Ferrari a Renault nacvičují zastávky. Počasí je chladné, při lození po ferratách a okolních vrcholcích ve výškách kolem 2400 m. n. m. v předchozích 3 dnech v Rakousku docela vymrzl a občas i zmokl. Dnes pršelo jen dopoledne, zítra i v pozítří se mohou objevit přeháňky, ale teplota má stoupat a slunce má být stále více.




Google+ Vytisknout

Diskuze: Střípky z rakouského padoku: Lewis o motorech, Kimi o McLarenu, Alonso o vylepšeních

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 29.06.2018 10:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel na pódiu v Singapuru, kde skončil třetí

"Hamilton dominuje, Vettel má po titulu," domnívá se Zanardi a italská média

Daniel Ricciardo věří, že s Renaultem bude v sezóně 2020 bojovat o vítězství

"Ricciardo je drahý, ale stojí za to," tvrdí Renault. Budou spolu v roce 2020 bojovat o titul?

Sebastian Vettel odjížděl ze Singapuru hodně zklamaný, náskok Hamiltona nestáhnul

"Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

Lewis Hamilton se svou trofejí v Singapuru

"Z našeho auta dostáváme víc, než na co má," tvrdí Hamilton

Sergio Pérez v Singapuru neměl svůj den, závod pokazil sobě i ostatním jezdcům

Narazil Pérez do Sirotkina záměrně? Whiting sdělil svůj názor +VIDEO

Lewis Hamilton při startu závodu v Singapuru

FOTO: Noční závod v Singapuru - V parádním prostředí u moře slavil opět Hamilton

Sebastian Vettel v Singapuru, který byl pro Ferrari po vysokých očekáváních zklamáním

"Teď musíme všechny závody vyhrát!" vybízí Vettel Ferrari k finálnímu útoku

Romain Grosjean s Haasem VF-18

"Jeden z nejhorších případů ignorování modrých vlajek," poukazuje Whiting na konkrétního jezdce

Piloti Force Indie dostali přísné omezení

Force India zavádí po kolizi tvrdý režim: Pérez s Oconem spolu již nebudou moci závodit +VIDEO

Lance Stroll během zastávky v boxech

Zastávky v boxech a strategie: Nejrychleji přezouval Williams, Vettel s nejdelším stintem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Loga Red Bull a Hondy po oznámení vzájemné spolupráce

Red Bull má s Hondou uzavřené zatím jen memorandum o porozumění

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ týmů po závodě: "S takovým přístupem jsme neměli šanci," lituje Vettel

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Jedno z nejlepších kol, jaké si pamatuji, vše na limitu," usmívá se Hamilton

  3. "Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

  4. V 2. tréninku úřadoval Räikkönen. Vettel odstoupil předčasně, Alonso potěšil McLaren +VIDEO

  5. "Teď musíme všechny závody vyhrát!" vybízí Vettel Ferrari k finálnímu útoku

  6. Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud