K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Nejlepší sektory a maximální rychlosti kvalifikace: Kde Red Bull předčil Ferrari?

Petr Hlawiczka, 9. června 2018, 23:35 Google+

MONTREAL - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenu Kanady?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Předloňský souboj Ferrari a Red Bullu

Předloňský souboj Ferrari a Red Bullu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Nejkratší první sektor začíná na startovní/cílové rovince, obsahuje úvodní dvojici pomalých zatáček a středně rychlou šikanu 3/4, kde je důležitý aerodynamický přítlak a správné vyvážení vozu. Končí 145 m před zatáčkou č. 6.

Druhý sektor má podobný charakter - opět pomalá dvojice zatáček 6/7 s důrazem na dobrou trakci a středně rychlá šikana 8/9 s výjezdem opět těsně kolem zdi. Mezi zatáčkami 7. a 8. v něm FIA letos poprvé umístila DRS zónu.

Mapa okruhu v Kanadě, nově se 3. DRS zónami

Mapa okruhu v Kanadě, nově se 3. DRS zónami | zdroj: Formula1.com

Poslední třetí sektor začíná před brzděním do vlásenky, 190 m před jejím vrcholem. Po níž následuje 1 km dlouhá rovinka s měřením maximálních rychlostí (speed trap) - 250 metrů před poslední šikanou 13/14 na výjezdu lemovanou "Zdí šampionů."
 
Před ní začíná druhá DRS zóna (55 metrů za zatáčkou č. 12) a 70 metrů za ní druhá - obě sdílejí stejné místo detekce, jež se nachází na konci 2. sektoru - 110 m před zatáčkou č. 9.

Vzhledem k časovému posunu dnes časy nebudu více rozebírat a odkládat zveřejnění článku. Vettel s Ferrari byl nejrychlejší, jeho náskok ale nebyl velký. Verstappen jej předčil pouze v 1. sektoru, ve zbylých dvou zajel rekord Němec.

Red Bull si ale před Velkou cenou Kanady věří díky lepšímu závodnímu tempu, šetrnosti k pneumatikám a hyper-měkkým pneumatikám, pomoci nichž by se rádi po startu posunuli více dopředu (Ferrari a Mercedesy začínají na ultra-měkkých). Ricciardo dal jako jediný v Q3 dohromady ideální kolo, stačilo mu to však jen na 6. pozici.

Hamilton nedokázal zajet čisté kolo, byť si dopoledne myslel, že by možná mohl být nejrychlejší ze všech. "Nemyslím si, že by má výkonnost měla něco společného se starším motorem," uvedl po kvalifikaci. Jeho týmový kolega Bottas byl o 2 desetiny sekundy rychlejší.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Montrealu

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Montrealu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na rovince byl nejrychlejší Leclerc s motorem Ferrari - komisaři mu naměřili 329,3 km/h. Na pomezí sektorů byl jinak nejlepší Vettel, který oproti Räikkönen těžil z nové specifikace motoru.

Tu o víkendu představil také Renault i Honda ve svých vozech - Hülkenberg zaostal jen o 3,1 km/h, Hartley o 4 km/h za Leclercem. Mercedes sice jezdí se starším motorem, piloti Force Indie se i tak usídlili na druhém a třetím místě.

Maximální rychlosti kvalifikace (v km/h)

Maximální rychlosti kvalifikace (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nejlepší sektory a maximální rychlosti kvalifikace: Kde Red Bull předčil Ferrari?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas a Max Verstappen po startu závodu v Kanadě

Kde nám to drhne, milá F1?

Charles Leclerc s vozem Alfa Romeo - Sauberu v Monaku

"Z F2 do F1 to byl větší skok, než jsem čekal," přiznává Leclerc

Red Bull by podle Renaultu mohl být se stejnými palivy ještě rychlejší

Red Bull kvůli vývoji paliv ztrácí, tvrdí Renault. Jak hodnotí nasazení nového motoru?

Ferrnando Alonso po vítězství v Le Mans s ostatními jezdci Toyoty

Alonso se dočkal vítězství, s Buemim a Nakajimou dovedli Toyotu k vítězství Le Mans + VIDEO

Lewis Hamilton po Velké ceně Kanady moc důvodů k radosti neměl

"Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Kanadě

Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel si připsal další pole-position a do závodu odstartuje z nejlepší pozice

Kvalifikaci plnou drobných chyb vyhrává Vettel, Red Bully do první řady…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zakázaná dohoda? FIA na žádost týmů prošetřovala předjetí Ocona Hamiltonem v Monaku

  2. Mercedes o potížích v Kanadě: Hamiltonův motor a nedostatek hyper-měkkých pneumatik

  3. "Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

  4. Se spotřebou paliva to v Kanadě bylo kritické. Bottas odhaluje dramatickou koncovku

  5. Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

  6. "Brown je správný šéf, u Ferrari mi závodění v Le Mans nechtěli dovolit," odhaluje Alonso

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud