Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

Petr Hlawiczka, 16. dubna 2018, 06:20 Google+

Sebastian Vettel po včerejší Velké ceně Číny zkritizoval okamžik, kdy ředitelství závodu vyslalo na trať safety car, který jej znevýhodnil, zatímco jiní piloti získali výhodu. Charlie Whiting má pro něj ale jasnou odpověď.

Počet komentářů:  80 komentářů (Poslední 22.04. 10:52) Napište svůj názor
Sebastian Vettel možnost zajet do boxů pro čerstvé pneumatiky nedostal

Sebastian Vettel možnost zajet do boxů pro čerstvé pneumatiky nedostal | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Podle jezdce Ferrari mělo být zpomalovací vozidlo nasazeno tak, aby neztratil ve vedení velké ceny žádný čas. Místo toho by třeba uvítal virtuální safety car, který by zmrazil rozdíly mezi vozy.

"Načasování safety caru bylo pro mě a pro Valtteriho špatné, protože jsme neměli šanci zareagovat. A závod ani nebyl zmrazen. Normálně je závod zmrazen pro jedno či dvě přejetí safety car čáry. Ale nedošlo k tomu, safety car hned vyjel, takže jsme z něj byli prakticky vyřazeni a neměli jsme možnost se rozhodnout, zda skočíme čerstvé pneumatiky nebo zůstaneme na dráze," stěžuje si Vettel.

"Chápu, že když se něco stane, tak musíte hned reagovat a nemůžete vždy respektovat vzájemné pořadí vozů. Ale my jsme měli dvě kola, kdy byly na trati úlomky, proč tedy nepovolat safety car o minutu dříve. Pak by měli všichni šanci se rozhodnout, zda do boxů zajedou či nikoliv," pokračuje 30letý Němec.

img-responsive

Vettela a jeho tým naštvalo načasování výjezdu safety caru | foto: Scuderia Ferrari

Whiting ale uvedl, že ředitelství závodu nebude brát v potaz potenciální dopad zpomalovacího vozu na závod, když se rozhoduje o jeho vyslání na trať: "Když se rozhodneme pro využití safety caru, tak jde o bezpečnost. Nedívám se přitom, kdo je zvýhodněn a kdo znevýhodněn."

Proč ale došlo k prodlevě mezi tím, kdy se na dráze objevili po kolizi úlomky a mezi nasazením safety caru? "Čekali jsme na dobrou mezeru v provozu. Úlomky byly rozprostřeny na velké ploše a já jsem chtěl počkat, dokud safety car za sebou nebude mít auta, než tam pošlu traťové komisaře," odpovídá Whiting.

"Pokud to mají daleko, tak jsou tam vystaveni riziku. Vím, že se jezdí 30 % času skutečného kola, ale stále je to docela rychlé a já si nejsem jistý, zda můžete naprosto důvěřovat pilotům, že udělají tu správnou věc."

img-responsive

Charlie Whiting nechce nikomu stranit, jde mu hlavně o bezpečnost | foto: FIA

"Pro traťové komisaře to podle mě zkrátka není bezpečné ani za rychlosti, kterou krouží safety car, aby vyšli daleko na trať. Proto jsem se chtěl ujistit, že tam bude dostatečná mezera pro to, aby to zvládli, aby tam jednou zašli, vše vyčistili, a jakmile projede celý vlak aut, aby tam vyrazili znovu," pokračuje ředitel závodu FIA.

K Vettelově výtce, že mohli zpomalovací vozidlo poslat na trať aspoň tehdy, aby to neznevýhodnilo pilot ve vedení závodu, Whiting říká, že by to nemělo žádný smysl.

"Je mi trochu záhadou, proč se tomu začíná věnovat tak velká pozornost. Virtuální safety car máme od roku 2015 a safety car používáme 20 let. Víme, že při každém použití budou vítězové a poražení. Pokud bychom tam měli sedět a zjišťovat, kdo bude zvýhodněn a jak to to udělat, aby všem vyhovovalo, tak bychom na to neměli čas. A navíc to není naše práce," dodává Whiting.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 22.04.2018 10:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 80 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen s Red Bullem RB14 v Monze

"Honda má větší rozpočet než Renault a Red Bull momentálně nejlepší auto," říká Verstappen

Přes triumf v Singapuru Hamilton neusíná na vavřínech

Hamilton žádá Mercedes o zrychlení vývoje

Stoffel Vandoorne s McLarenem v GP Singapuru

McLaren uvažuje o tom, že v Rusku použije extrémnější nastavení

Max Verstappen slavil v Singapuru stříbro, v cíli byl před Sebastianem Vettelem

"Výsledek ospravedlňuje nasazení problematické C-specifikace," říká Renault. Prozrazuje, kolik výkonu přidali

Sebastian Vettel na pódiu v Singapuru, kde skončil třetí

"Hamilton dominuje, Vettel má po titulu," domnívá se Zanardi a italská média

Daniel Ricciardo věří, že s Renaultem bude v sezóně 2020 bojovat o vítězství

"Ricciardo je drahý, ale stojí za to," tvrdí Renault. Budou spolu v roce 2020 bojovat o titul?

Sebastian Vettel odjížděl ze Singapuru hodně zklamaný, náskok Hamiltona nestáhnul

"Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

Lewis Hamilton se svou trofejí v Singapuru

"Z našeho auta dostáváme víc, než na co má," tvrdí Hamilton

Sergio Pérez v Singapuru neměl svůj den, závod pokazil sobě i ostatním jezdcům

Narazil Pérez do Sirotkina záměrně? Whiting sdělil svůj názor +VIDEO

Lewis Hamilton při startu závodu v Singapuru

FOTO: Noční závod v Singapuru - V parádním prostředí u moře slavil opět Hamilton

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vetel a Max Verstappen na startu

Vettel oceňuje Verstappena za to, že se mu po závodě za kolizi hned omluvil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Jedno z nejlepších kol, jaké si pamatuji, vše na limitu," usmívá se Hamilton

  3. V 2. tréninku úřadoval Räikkönen. Vettel odstoupil předčasně, Alonso potěšil McLaren +VIDEO

  4. "Teď musíme všechny závody vyhrát!" vybízí Vettel Ferrari k finálnímu útoku

  5. Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

  6. "Jeden z nejhorších případů ignorování modrých vlajek," poukazuje Whiting na konkrétního jezdce

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud