Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

Petr Hlawiczka, 16. dubna 2018, 06:20 Google+

Sebastian Vettel po včerejší Velké ceně Číny zkritizoval okamžik, kdy ředitelství závodu vyslalo na trať safety car, který jej znevýhodnil, zatímco jiní piloti získali výhodu. Charlie Whiting má pro něj ale jasnou odpověď.

Počet komentářů:  80 komentářů (Poslední 22.04. 10:52) Napište svůj názor
Sebastian Vettel možnost zajet do boxů pro čerstvé pneumatiky nedostal

Sebastian Vettel možnost zajet do boxů pro čerstvé pneumatiky nedostal | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Podle jezdce Ferrari mělo být zpomalovací vozidlo nasazeno tak, aby neztratil ve vedení velké ceny žádný čas. Místo toho by třeba uvítal virtuální safety car, který by zmrazil rozdíly mezi vozy.

"Načasování safety caru bylo pro mě a pro Valtteriho špatné, protože jsme neměli šanci zareagovat. A závod ani nebyl zmrazen. Normálně je závod zmrazen pro jedno či dvě přejetí safety car čáry. Ale nedošlo k tomu, safety car hned vyjel, takže jsme z něj byli prakticky vyřazeni a neměli jsme možnost se rozhodnout, zda skočíme čerstvé pneumatiky nebo zůstaneme na dráze," stěžuje si Vettel.

"Chápu, že když se něco stane, tak musíte hned reagovat a nemůžete vždy respektovat vzájemné pořadí vozů. Ale my jsme měli dvě kola, kdy byly na trati úlomky, proč tedy nepovolat safety car o minutu dříve. Pak by měli všichni šanci se rozhodnout, zda do boxů zajedou či nikoliv," pokračuje 30letý Němec.

img-responsive

Vettela a jeho tým naštvalo načasování výjezdu safety caru | foto: Scuderia Ferrari

Whiting ale uvedl, že ředitelství závodu nebude brát v potaz potenciální dopad zpomalovacího vozu na závod, když se rozhoduje o jeho vyslání na trať: "Když se rozhodneme pro využití safety caru, tak jde o bezpečnost. Nedívám se přitom, kdo je zvýhodněn a kdo znevýhodněn."

Proč ale došlo k prodlevě mezi tím, kdy se na dráze objevili po kolizi úlomky a mezi nasazením safety caru? "Čekali jsme na dobrou mezeru v provozu. Úlomky byly rozprostřeny na velké ploše a já jsem chtěl počkat, dokud safety car za sebou nebude mít auta, než tam pošlu traťové komisaře," odpovídá Whiting.

"Pokud to mají daleko, tak jsou tam vystaveni riziku. Vím, že se jezdí 30 % času skutečného kola, ale stále je to docela rychlé a já si nejsem jistý, zda můžete naprosto důvěřovat pilotům, že udělají tu správnou věc."

img-responsive

Charlie Whiting nechce nikomu stranit, jde mu hlavně o bezpečnost | foto: FIA

"Pro traťové komisaře to podle mě zkrátka není bezpečné ani za rychlosti, kterou krouží safety car, aby vyšli daleko na trať. Proto jsem se chtěl ujistit, že tam bude dostatečná mezera pro to, aby to zvládli, aby tam jednou zašli, vše vyčistili, a jakmile projede celý vlak aut, aby tam vyrazili znovu," pokračuje ředitel závodu FIA.

K Vettelově výtce, že mohli zpomalovací vozidlo poslat na trať aspoň tehdy, aby to neznevýhodnilo pilot ve vedení závodu, Whiting říká, že by to nemělo žádný smysl.

"Je mi trochu záhadou, proč se tomu začíná věnovat tak velká pozornost. Virtuální safety car máme od roku 2015 a safety car používáme 20 let. Víme, že při každém použití budou vítězové a poražení. Pokud bychom tam měli sedět a zjišťovat, kdo bude zvýhodněn a jak to to udělat, aby všem vyhovovalo, tak bychom na to neměli čas. A navíc to není naše práce," dodává Whiting.

Vytisknout

Diskuze: Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 22.04.2018 10:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 80 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vetel a Max Verstappen na startu

Vettel oceňuje Verstappena za to, že se mu po závodě za kolizi hned omluvil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud