DISKUZE K ČLÁNKU Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů

Šéf Red Bullu Christian Horner by si přál, aby kvalifikační módy byly u současných pohonných jednotek zakázány. Nejlépe je má zvládnuty Mercedes, jenž díky nim proti závodnímu režimu získává až 0,6 sekundy na kolo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 101, poslední 02.04.2018 18:42 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Tohle už říkám nějakej rok, žádné změny režimu motorů! Tohle mělo být dávno. To je totiž velmi podobné jako když máte 100kg paliva na závod, ale zavedli se i průtokoměry. Proč? Aby jste najednou neměli extra výkon a vůz se pro ostatní nechoval jinak, bylo to zdůvodňováno i bezpečností, jednou pomalu, jednou rychle, jednou brzdný bod tady, pak támhle, proč to lze dělat různými režimy motoru? Zrušit! Pro závodění to podle mě opravdu není dobře.
    ... a navíc by to dobře řešilo i spalování oleje pro kvalifikaci.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Na druhé straně zvýšený výkon motoru znamená jeho větší zátěž a větší opotřebování, takže roste šance na předčasnou poruchu. Moc by mě zajímalo, kdyby to bylo v opačném gardu a ten kvalifikační mód měl Renault a jiné značky ne, tvrdil by Max totéž?

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      147.229.208.XXX
      Zase olejíček. Ehmmm na jiném webu bych něco připsal, ale tady se budu chovat slušně 13

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        To je dobře. Tenhle web si splašky nezaslouží. 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        147.229.208.XXX
        Přesně, je to něco za něco. Nechápu co tím chtěl Michal říct. Je to naprosto legitimní taktika.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Nevím co by jsi chtěl napsat, ale spalování oleje je celkem palčivý problém který se snaží vyřešit, zákaz změny módů by tomu podle mě velmi pomohl.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          147.229.208.XXX
          Že se na to fixuješ více než by bylo zdrávo? Spalování oleje je tak omezené, že poskytuje už minimální výhody nebo ne?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          V F1 vždy něco navrhujou týmy kde ztrácí, to bylo a bude. Mercedes by tohle na sebe nikdy nenavrhl, to je jasné. Podle mě možnosti měnit režimy motorů nahrává tomu kdo má nejlepší motor a stanovit si definitivní mapu pro celej závodní víkend je pro závodění podle mě lepší. Je to něco kde vidím sebrání výhody továrnám, a to pomůže celému poli. Vidím to jako dobré řešení. Ono opravdu proč mít ty průtokoměry? Proč nedat i tuto rozmanitost pro strategické hrátky? Podle mě je to podobné a ke změnám režimů motorů můžem přistoupit stejně, prostě zakázat. Dáme větší vliv na jezdce, ne na tlačítko, a to taky není v téhle F1 k zahození.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            V kvalifikaci podle mě stále ne, a to si vezmi jak dlouho to spalování trvá, přitom pravidla mluvěj jasně. Minulej rok to byl čtvrtej rok a jak se spalovalo. Už dávno to chtělo pořádné akce, v této oblasti rozhodně.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            147.229.208.XXX
            Neříkám, že nemáš asi částečně pravdu, ale zase je to omezení na továrny ve prospěch "všech" jak si sám napsal, což mi trochu smrdí. Není taky sportovní nechat vychytávky těm, kteří na ně přišli a nesrovnávat uměle pole?

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Dole to navrhuješ taky, podle mě v tomhle případě je to ku prospěchu F1, vychytávky maj v F1 často jepičí život, proč ne tohle.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              147.229.208.XXX
              "Podle mě"? Nejsme zase na začátku? 13

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                No mě to přijde jako zrušení ploutví, rozhodně žádné drama bych tímto zákazem v F1 neviděl. Změna která se přinejhorším odsouhlasí většinou, žádné nucené prosazování.
                ... Pokud se to teda šikovně neschová za bezpečnost 12

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • daaviid23

                  daaviid23

                  147.229.208.XXX
                  Tohle že nebude drama? Však Mercedes bude ostře proti a znáš jeho vliv na odběratele. Nejhorší je, že ňoumové od Ferrari bude určitě taky proti 12

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                No uplně ne, já vycházím z obav které jsi jistě ze strany Renaultu, obzvláště RedBullu na toto téma před sezonou četl.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kevin

                  Kevin

                  80.250.30.XXX
                  Žádné drama až na spřecházení startovního pole hned od zákazu kvalifikační mapy, že 12

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    To podle mě k zamítnutí jednoduše nestačí. Teda až na jednu výjimku, a tu drží u sebe Ferrari ve svém právu veta 18

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    Tak on by Mercedes jistě svůj základní závodní režim navýšil, nemyslím že by najednou neměl žádnou výhodu, jen by ji měl menší a konstantní.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • daaviid23

                      daaviid23

                      147.229.208.XXX
                      Tím nepoužítím veta od Ferrari si nejsem úplně jistý 18

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Kevin

                      Kevin

                      80.250.30.XXX
                      Nedělám jim obhájce, ale tak snadný to určitě nebude. Oni si stanovili nějaký vývojový program a nasměřovali k němu úsilí, tj. vyvinout motor o nějakých prioritách. Teda slušná závodní výkonnost a zároven možnost po omezenou dobu razantně navýšit výkon. To co říkáš ty, je prostě jinej koncept, tedy jako by vývoj od znovu. Projekt by se pak jmenoval trvale vysoký závodní výkon. Nedokážu posoudit, jak moc by museli konstrukčně do toho motoru hrábnout, protože ted je prostě postavenej na jiný požadavky. A to jim nechci dělat advokáta...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        Já už taky ne 12 Takže to chce schovat za tu bezpečnost 18

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        Mysleli i na ten olejíček a musej se přizpůsobovat. Já si myslím že i vzhledem k minulosti F1 jim házet jisté klacky pod nohy je očekávaná věc. A ty změny režimů motorů se přiznám se mi nelíbí od začátku a pro závodění nejsem jejich příznivcem. Stejně jako nemáme aktivní aerodynamiku, by jsme neměli mít i aktivní výkonnostní režimy.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Kevin

                          Kevin

                          80.250.30.XXX
                          Pořád mi to příjde jako rozdíl srovnávat olejíček a ty změny které navrhuješ. Olejíček byla šedá zóna, obcházení pravidel, obcházel se tím průtok i hmotnost paliva pro závod. To nemohu považovat za to stejné, jako zakázat legální mapování. A mam je spousta. Jiné týmy mohou mít promakané třeba jiné mapy, ne na maximální výkonnost, ale třeba konstantní závodní výkon k co nejnižší spotřebě. Prostě Mercedes motor, to že dovoluje nejvyšší navýšiní výkonu oproti závodnímu režímu je jeho vlastnost, ne "podvod" jako olej.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Situs

                            Situs

                            85.70.164.XXX
                            To chraň, já v tom žádnej podvod nevidím, nechci aby se něco nařizovalo násilím, jen normálně navrhuji změnu a ta se odsouhlasí či ne, nic proti nikomu.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Kevin

                              Kevin

                              80.250.30.XXX
                              Dal sem Ti plus. Mně taky dominance Mercedesu ne úplně baví a sem přesvědčený, jejich kvalitní motor je základem úspěchu celé té roky trvající dominance. Dnešní technika je tak propracovaná, že ten náskok, který si přinesli vývojem motru dopředu vzhledem k chystaným prvidlům je prakticky nesmazatelný. To by zřejmě nebyl schopen dohnat žádný motorář, ikdyby si současné pozice prohodil Renault s Mercedesem. Já jen přemýšlím nad tím zákazem jako takovým, jestli je to krok správným směrem. Že se v minulosti měnilo kde co, aby se zneškodnil náskok dominantního týmu, to se stávalo. Většinou se na konci cyklu změnily komplet pravidla a bylo, ted by změna měla přijít na rok 2021. Že se zpřísnoval průhyb křídel, ač kvůli Redbullu, tak to se dotlo všech, že se hledaly zákazy v oblasti pohyblivé aerodynamiky a další, všechno beru. Křídla se mění pořád, je to jen kus karbonu, dá se na to adaptovat rychle. No hrábnout do hardwaru, který někdo evolučně vyvíjí roky, protože ostatní se nemohou dotáhnout, tak to mi nepříjde fér. Po takové změně by možná neprskal jen Mercedes, ale i jeho odběratelé. Dám smyšlená čísla, nyní Renault také dokáže navýšit kvalifikační výkon, třeba o 10 koní, Ferrari o 20 a Mercedes o 30. Po zákazu by to mohlo změnit rozložení sil v kvaldě, ale třeba taky ne nebo jen trochu. Nevím, jestli má cenu kvůli tomuto otvírat pandořinu skřínku, přeci jen to není jen kůs kastle a karbonu, je to roky vyvíjený produkt. Já na to ani tak nekoukám jako na mapu, spíš jako kus hardwaru, kde se podařilo konstruktérům zvýšit životnost a tak mohou motor po určitou dobu víc ždímat. Rozdíl je právě v té životnosti, Renault by mohl mít podobný výkon, ale už by nevydržel těch 7 závodů, ale jen dva. Prostě mi to příjde jako konkrétní účelové zásahování do výkonnosti nesrovnatelné třeba se spřísňováním flexibility křídel a to se mi moc nelíbí.

                              + 1 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Situs

                                Situs

                                85.70.164.XXX
                                Tak to je, pokud teda někdo nepřijde s tím že změny režimů motorů je aktivní aerodynamika 12 Ono vše ovlivňuje aerodynamiku, i různá rychlost sama o sobě 18 Renault si již také trochu fouká na křídlo, a spekulace zda si kvůli tomu nehraje s mapy motoru už také padla. Tím chci říci že když FIA bude chtít, cestu si najde, ačkoliv uplně fér by to nebylo.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Lewis Hamilton v zádově v Austrálii

První trénink byl stříbrný. Díky Hamiltonovi

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama