DISKUZE K ČLÁNKU Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů

Šéf Red Bullu Christian Horner by si přál, aby kvalifikační módy byly u současných pohonných jednotek zakázány. Nejlépe je má zvládnuty Mercedes, jenž díky nim proti závodnímu režimu získává až 0,6 sekundy na kolo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 101, poslední 02.04.2018 18:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel002995 (Hlasovali 5 lidé) 27.03.2018 12:39
Je to nesmysl něco zakazovat, kór když si může… »
» uzivatel002995 (Hlasovali 4 lidé) 27.03.2018 14:38
Takže říkáš, že je zakázaný při hře kopačky znovu… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 27.03.2018 17:43
Tohle není Formule Škoda. F1 byla vždycky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Sakki

Sakki

94.112.169.XXX
No, jenže ty věci ve kterých dominoval RB se nakonec zakázali (zpravidla hned další sezonu) nebo se upravili komplet pravidla v oblastech, kde měli náskok před ostatními, ale s dominancí mercedesu se už roky nic nedělá. Takže se jim vůbec nedivím.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

77.104.216.XXX
Pročetl jsem to ze shora dolu a připojím se, se svým názorem. Pořád někdo mluví o módech, mapách atd(teď konkrétně RbR). Podle mě je jasné, že motor je tam stejný a omezovat kdo jak ho v rámci stávajících pravidel využívá je podle mě nesmysl. Mercedes tam nedá jiný motor na Q a na závod, jenom prostě v Q využijí možná maximální výkon motoru, možná jenom o trochu navýšený a není to ani max. Motor to zvládne, a když ne tak přijde penalizace s každým nad limitním dílem.
RbR si v tomto případě nemá na co stěžovat, protože na správu motoru si najali TaGHeuer, tak by částečně měli plakat hlavně tam.
Jestli se nepletu R tento mód zkusil ke konci loňské sezony a vedlo to ke zvýšené nespolehlivosti. Až to vychytají, nebude co řešit. Myslím, že na tom právě teď pracují.
Zakazování pokroku ve F1 mi bylo vždy proti srsti a tvoření nových pravidel, která to zakazovala dodatečně mě vždy vytáčelo. Tedy nic bych nezakazoval a ať se s tím ostatní poperou. Žetony už nejsou tak jediné co je omezuje je počet PhJ, tak si to hold musí naplánovat na řádnou výměnu motoru, když to dodnes nestihli. Mimochodem R mlčí asi právě proto, že na tom módu, nebo spíše na spolehlivosti v případě jeho využití pracují.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Kdyby se neupsal RB na tak dlouho, tak mohl být jeden z prvních na listině potenciálních náhrad Valteriho. Každý člověk, který se o F1 zajímá tušil, že díky pravidle o 3 motorech na sezónu se dostane další vítr do plachet Mercedesu. Mercedes byl pro, ať těch motorů je klidně víc, tak bych asi spíš křičel na FIA.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

193.86.205.XXX
stejně jako jsem se v minulosti zastával RB v kauze "ohebných křídel", kde ostatní nebyli schopni přijít na to, jak to RB dělá, stejně tak nyní vnímám jejich pláč jako jejich neschopnost ( konkrétně neschopnost jejich motorového partnera ) vyvinout shodné, nebo podobné řešení, jako má konkurence. zákaz je nesmysl. tehdy i nyní.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
dannak

dannak

212.149.48.XXX
Vysvetli to Grahamovi :) viz nize jeho reakce na moji stejnou myslenku.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kevin

Kevin

80.250.30.XXX
Ten nejostřejší mód je na úkor životnosti, na vlastní riziko to bude pro všechny, pro tovární tým i zákazníky. Zákazníci je používat můžou, od toho je ta direktiva Fia, která to nařizuje. Motory musí být zákazníci schopni provozovat totožně jako tovární tým bez ohledu na použitý software. Tak v čem je problém? Že by chtěl Horner party mód který má Mercedes a Renault ho neumí vytvořit, o tom Horner mluvil. Byl by první, kdo by vyčetl Renaultu, že si sám něco používá a Rebull to používat nemůže. Já sem reagoval na HellHogra, který tvrdil něco jiného než Horner, Lowe, Claire, tak sem se ho pouze ptal, odkud to bere nebo jestli si to "cucá" z prstu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
TomRocek

TomRocek

90.178.28.XXX
Nikdo nikomu nebrání si na ty motory vlastní mapu udělat, snížit tak životnost motoru. Někdo také nemá aero tunel pro modely 1:1 a někdo třeba má. Mají se kvůli tomu zakázat? Vše je jen o penězích. Pokud do toho někdo nechce dát tolik peněz, pak nemůže očekávat, že porazí ty, kteří do toho ty peníze dávají. Příklad HAAS, pravidla něco umožňují, ale díky namyšlenosti Williamsu a jiných, že oni jsou konstruktéři, tak teď od nich dostanou výprask.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
TomRocek

TomRocek

90.178.28.XXX
Ferrari a Mercedes by se měli vůči RB ohradit, že oni jsou pouze zákazníci, nemají s motory nic společného, tak do toho nemohou nijak zasahovat. Jak již někdo řekl, mohou si postavit vlastní, lepší motor, než má Renault. Z toho co čtu od RB, tak postavit lepší motor než má Renault musí být brnkačka, to dá par maníků po odpoledni jako přesčas. :-)

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
TomRocek

TomRocek

90.178.28.XXX
Já si myslím, že by to ničemu nepomohlo. Mercedes klidně může udělat jenom kvalifikační mapu s tím, že v ní nastaví omezeni pro vlastní závod. Proste plynový pedál se třeba při kvalifikaci bude šlapat do další polohy (plný plyn a ještě dotlačení nějakého tlačítka) a přitom se plně aktivuje daná mapa. Otázka je, jak přesně se ty mapy liší a zda by to takhle šlo udělat. Ale myslím, že jak jednou to tem motor dokáže, že by si našli novou legální cestu, jak to z něj dostat. :-)

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rogi

rogi

176.74.148.XXX
Zaprvé (pokud vím) podle FIA mají mít zákaznické týmy motory ve stejné specifikaci jako výrobci.
A zadruhé: MB má životnost motoru rozloženou na část s mírnější motorovou mapou na závody a na ostřejší na kvalifikaci.
Když jim "kvalifikační" mód ustřihnou, úměrně zvednou výkon pro závod. A co jim zakážou potom? 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Určitě je jasné, že módy zákazníci nemohou používat stejně, jak Mercedes z důvodu 4 motorů a jejich výdrže.( bráno zpětně) Bylo pár vyjadření, kdy to padlo....nejde o to, že by tam nebyli, jen je používají (pokud) na své riziko, takže raději ne... Sice to pak dementovali, ale slovo mód atd nikdy nebylo použito. Chytrá vyjádření.... ono když někdo zrychlí a někdo ne, je vše jasné.

Ano, Mercedes v tom dominuje a nelze mu konkurovat v kvalifikaci. V F1 historicky platí, že pokud někdo vyčnívá a druhý to mít nemůže, eliminuje se to. Netvrdím že s tím souhlasím, ale je to tak.....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Ale vždyť to tak přeci bylo vždy to házení klacků pod nohy. To neokecáte....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Ó je....to si dej patentovat. 11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
že se ozve....jsem nazval bulí. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
dannak

dannak

212.149.48.XXX
"Neuměli to udělat, vymyslet....ač mohl. ... Tohle je jiný případ. Oni nemohou...."
Jak nemohou ? RB si nemuze, nebo neumi vyvinout vlastni, dostatecne kvalitni motor ? Uz proto, aby ukazali, ze kdyz kritizuji R, tak to sami zvladnou lepe. Takhle vypadaji trochu jak sasci. Tak at RB zainvestuje stejne penize jako F, M, R nebo H a zacne dodavat motory. Nebylo by to pro vsechny zucastnene nakonec nejlepsi reseni ?!

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kevin

Kevin

80.250.30.XXX
Samozřejmě to házení klacků pod nohy je. A i další výbrobci kvalifikační módy mají, jen ne tak dobré co motor Mercedes.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
manson

manson

89.177.216.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kevin

Kevin

80.250.30.XXX
Reagoval jsem na HellHogra, kde tvrdí, že zákaznický tým oproti výrobci nemůže používat kvalifikační mód. To co řekla FIA o stejném motoru i pro zákazníka, o stejném palivu jsem taky četl. Takže ty také tvrdíš, že například Mercedes oproti Williemsu zapne mód, který mu zvýší výkon třeba o 20 koní nad úroveň toho, co dostává pro kvalifikaci Williems? Myslíš si, že komisaři nemají přístup k telemetrii a tohle by nechali bez povšimnutí zvlášt po tom prohlášení FIA? Kolik zákaznickým týmů se ohrazuje proti svému dodavateli motru, že se k nim nechová férově? Já sem tu naopak četl, kde Horner tvrdí, že se k nim chová Renault férově. Když se začtu do tohoto článku, tak se tam píše toto: Šéf Red Bullu Christian Horner by si přál, aby kvalifikační módy byly u současných pohonných jednotek zakázány. Nejlépe je má zvládnuty Mercedes...
. V kvalifikacích ale ztratil na Lewise Hamiltona přes 7 desetin sekundy, protože jejich dodavatel pohonných jednotek v nárazovém navyšování výkonu Stříbrným šípům nedokáže konkurovat. Ferrari je v této oblasti Mercedesu blíže, Honda se zatím nemůže rovnat ani s Renaultem.

"Mody motoru by možná měli být stále stejné od okamžiku, kdy vyrazíte v kvalifikaci, až do konce závodu," upozorňuje Horner. "Lewisův čas se výrazně zlepšil mezi Q2 a Q3. Mají kvalifikační mód, který nemusí používat v dřívějších částech kvalifikace - proč by měli zatěžovat motor?"

Takže kvalda mód mají všichni a Hornerovi se nelbí moc to, že na tomhle poli je Mercedes lepší než Renault. To, že zákazníci oproti dodavatelům kvalifikační mód nemohou používat ani slovo. A nenapadlo Tě náhodou, že Mercedes je v kvaldě tak rychlý, že proti Force Indii ten mód používá jen tehdy, když je třeba, ale zákazníci hned od začátku, aby postoupili? I tom Horner mluví. Jinde zase Horner tvrdil, že kvalda mód Mercedesu přidává 2 až 3 desetiny. Ty si poznal, že těch 7 desetin a to zrychlení mezi Q2 a Q3 bylo všechno díky módu? Vliv jezdce nemohl být žádný??

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Ještě mě napadlo, jak je to nové pravidlo o motorech, zákaznických.....pokud FIA zjistí že módy nejsou používány, i to může napomoci té eliminaci.Jestli to nebylo uděláno právě kvůli tomu.... 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Ty jsi naivní.....neznáš nové pravidlo? Tohle nikdy nikdo už neřekne. Ale prozradí -napoví to data a zrychlení v Q.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama