DISKUZE K ČLÁNKU Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů
Šéf Red Bullu Christian Horner by si přál, aby kvalifikační módy byly u současných pohonných jednotek zakázány. Nejlépe je má zvládnuty Mercedes, jenž díky nim proti závodnímu režimu získává až 0,6 sekundy na kolo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel002995
(Hlasovali 5 lidé)
27.03.2018 12:39
Je to nesmysl něco zakazovat, kór když si může… »
» uzivatel002995
(Hlasovali 4 lidé)
27.03.2018 14:38
Takže říkáš, že je zakázaný při hře kopačky znovu… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Pepan
17:43 27.03.2018 89.24.157.XXXTohle není Formule Škoda. F1 byla vždycky založena na kreativitě konstruktérů a mělo by tak být i do budoucna. Unifikace je na škodu, protože je házením klacků pod nohy konstruktérům a může v budoucnu znamenat odchod těch nejlepších tvůrců jinam.-
HellHogr
20:59 27.03.2018 89.24.50.XXXAle konstruktéři jsou i McLaren, Red Bull, Force India, Williams, Sauber, Haas, STR ... a ti nemají možnost, dobře STR teď jo, ale ostatní nemají možnost využívání speciálních modů, nikdo netvrdí ať se staví stejný formule a podobně ani konstrukce motorů, říká se jen o modech pro Q, jak tohle můžou ovlivnit týmy co si nevyrábí vlastní motory? tohle je házení klackům pod nohy týmům co k tomu nemají prostě příležitost-
Pepan
21:30 27.03.2018 89.24.157.XXXA není spíše házení klacků pod nohy to, že když já nejsem schopen něčeho dosáhnout, tak se postarám o to, aby se to zakázalo i jiným? Proč ty speciální módy nepoužívá třeba Renault? Neumí to, nebo je tak na štíru se životností motoru, že jakékoliv i krátkodobé navýšení výkonu by bylo neúměrným rizikem? -
-
TomRocek
15:44 28.03.2018 90.178.28.XXXNikdo nikomu nebrání si na ty motory vlastní mapu udělat, snížit tak životnost motoru. Někdo také nemá aero tunel pro modely 1:1 a někdo třeba má. Mají se kvůli tomu zakázat? Vše je jen o penězích. Pokud do toho někdo nechce dát tolik peněz, pak nemůže očekávat, že porazí ty, kteří do toho ty peníze dávají. Příklad HAAS, pravidla něco umožňují, ale díky namyšlenosti Williamsu a jiných, že oni jsou konstruktéři, tak teď od nich dostanou výprask.
-
-
-
Kevin
21:33 27.03.2018 80.250.30.XXXRenault ve svých prohlášeních uváděl, že na zlepšení kvalifikačních módů pracuje. Každý výrobce má kvalifikační mód, ne jen ten závodní... V dalším příspěvku tvrdíš, že zákaznické týmy nemají možnost využívat speciálních módů. Máš nějaké zdroje, kam bys mě odkázal, abych si o tom mohl přečíst, že je to pravda?-
-
Kevin
09:11 28.03.2018 80.250.30.XXXReagoval jsem na HellHogra, kde tvrdí, že zákaznický tým oproti výrobci nemůže používat kvalifikační mód. To co řekla FIA o stejném motoru i pro zákazníka, o stejném palivu jsem taky četl. Takže ty také tvrdíš, že například Mercedes oproti Williemsu zapne mód, který mu zvýší výkon třeba o 20 koní nad úroveň toho, co dostává pro kvalifikaci Williems? Myslíš si, že komisaři nemají přístup k telemetrii a tohle by nechali bez povšimnutí zvlášt po tom prohlášení FIA? Kolik zákaznickým týmů se ohrazuje proti svému dodavateli motru, že se k nim nechová férově? Já sem tu naopak četl, kde Horner tvrdí, že se k nim chová Renault férově. Když se začtu do tohoto článku, tak se tam píše toto: Šéf Red Bullu Christian Horner by si přál, aby kvalifikační módy byly u současných pohonných jednotek zakázány. Nejlépe je má zvládnuty Mercedes...
. V kvalifikacích ale ztratil na Lewise Hamiltona přes 7 desetin sekundy, protože jejich dodavatel pohonných jednotek v nárazovém navyšování výkonu Stříbrným šípům nedokáže konkurovat. Ferrari je v této oblasti Mercedesu blíže, Honda se zatím nemůže rovnat ani s Renaultem.
"Mody motoru by možná měli být stále stejné od okamžiku, kdy vyrazíte v kvalifikaci, až do konce závodu," upozorňuje Horner. "Lewisův čas se výrazně zlepšil mezi Q2 a Q3. Mají kvalifikační mód, který nemusí používat v dřívějších částech kvalifikace - proč by měli zatěžovat motor?"
Takže kvalda mód mají všichni a Hornerovi se nelbí moc to, že na tomhle poli je Mercedes lepší než Renault. To, že zákazníci oproti dodavatelům kvalifikační mód nemohou používat ani slovo. A nenapadlo Tě náhodou, že Mercedes je v kvaldě tak rychlý, že proti Force Indii ten mód používá jen tehdy, když je třeba, ale zákazníci hned od začátku, aby postoupili? I tom Horner mluví. Jinde zase Horner tvrdil, že kvalda mód Mercedesu přidává 2 až 3 desetiny. Ty si poznal, že těch 7 desetin a to zrychlení mezi Q2 a Q3 bylo všechno díky módu? Vliv jezdce nemohl být žádný??
-
GRAHAM
13:37 28.03.2018 77.236.218.XXXUrčitě je jasné, že módy zákazníci nemohou používat stejně, jak Mercedes z důvodu 4 motorů a jejich výdrže.( bráno zpětně) Bylo pár vyjadření, kdy to padlo....nejde o to, že by tam nebyli, jen je používají (pokud) na své riziko, takže raději ne... Sice to pak dementovali, ale slovo mód atd nikdy nebylo použito. Chytrá vyjádření.... ono když někdo zrychlí a někdo ne, je vše jasné.
Ano, Mercedes v tom dominuje a nelze mu konkurovat v kvalifikaci. V F1 historicky platí, že pokud někdo vyčnívá a druhý to mít nemůže, eliminuje se to. Netvrdím že s tím souhlasím, ale je to tak.....-
Kevin
16:11 28.03.2018 80.250.30.XXXTen nejostřejší mód je na úkor životnosti, na vlastní riziko to bude pro všechny, pro tovární tým i zákazníky. Zákazníci je používat můžou, od toho je ta direktiva Fia, která to nařizuje. Motory musí být zákazníci schopni provozovat totožně jako tovární tým bez ohledu na použitý software. Tak v čem je problém? Že by chtěl Horner party mód který má Mercedes a Renault ho neumí vytvořit, o tom Horner mluvil. Byl by první, kdo by vyčetl Renaultu, že si sám něco používá a Rebull to používat nemůže. Já sem reagoval na HellHogra, který tvrdil něco jiného než Horner, Lowe, Claire, tak sem se ho pouze ptal, odkud to bere nebo jestli si to "cucá" z prstu.
-
-
-
-
-
-
-
Radon
14:03 27.03.2018 84.242.97.XXXMně to milý není, pokud něco jako "party mód" existuje. A já tomu věřím.
Nicméně zakazovat to je, jak už tu psali jiní, hovadina, protože tam není nic proti pravidlům a riziko si nese Mercedes sám (pokud to motor nepřežije). Ukuchtili to líp, než ostatní, tak ať ostatní zaberou a doženou je. Třeba i něčím jiným. To je fér.-
airwar1939
14:14 27.03.2018 176.74.141.XXXCo ti na tom příjde nemilého? Vždyť je to přece logické, že motor když má vydržet sedm závodních víkundů, musí být provozován v nějakém konzervativnějším módu, a že do agresivnějšího módu může být převeden jen na velice omezenou dobu. Stejně je to v každém vytrvalostním sportu, fotbalisti se také po trávníku 95% času jen plouží.-
-
uzivatel002995
14:38 27.03.2018 89.111.77.XXXTakže říkáš, že je zakázaný při hře kopačky znovu utahovat? Když se rozvážou tak červená? Míč resp. trať je pro všechny stejná. To je v pohodě.
Spíše je to o tom, že když mně chcípla koza, tak ať chcípne i sousedovi. Místo toho by se měl každý starat o tu svou kozu ať maká funguje jak má-
Situs
15:30 27.03.2018 85.70.164.XXXVůbec ne, jen nezavrhuji možnost že se všichni domluvěj že nebudou používat kopačky s přídavnýma pérkama. Je to o domluvě, a když je něco dobré pro sport a rozhodne většina tak s tím nemám žádný problém. Často někdo ztratí výhodu tím že se něco odsouhlasí, třeba žraločí ploutve, s-šachty nebo jak to bylo, zrušení žetonů, Monkey křidélko, hračičky na zadím křídle, i ty dvojité difuzory, prostě se domluví že to bude jinak, a buď všichni, tak hned, nebo většina, tak až za rok, nebo to neprojde a nic se nestane. Teď je to tak a když se něco odsouhlasí tak to bude jinak, nemluvím teď o tom že ze dne na den přijde FIA a řekne teď to bude jinak, tady se nic neporušuje - pokud vím.
-
-
-
Radon
19:26 27.03.2018 84.242.97.XXXNemilého proto, že bych taky raději viděl špičku srovnanou v jedné desetině. Ale tím dalším jsi celkem uhodil hřebíček...
Bavíme se o navýšení výkonu nad max. výkon (jakýsi overboost) anebo jen o uvolnění maximálního výkonu motoru? Protože pokud by šlo jen o prostý max. výkon PJ, tak by debata byla úplně mimo! Protože omezování výkonů motorů jen aby byl dohnán Mer by byla megapitomost.
Možná jen ten "party mód" nechápu dobře.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek