DISKUZE K ČLÁNKU Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů
Šéf Red Bullu Christian Horner by si přál, aby kvalifikační módy byly u současných pohonných jednotek zakázány. Nejlépe je má zvládnuty Mercedes, jenž díky nim proti závodnímu režimu získává až 0,6 sekundy na kolo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Max by se chtěl dostat na party Lewise, Red Bull volá po zákazu kvalifikačních módů motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel002995
(Hlasovali 5 lidé)
27.03.2018 12:39
Je to nesmysl něco zakazovat, kór když si může… »
» uzivatel002995
(Hlasovali 4 lidé)
27.03.2018 14:38
Takže říkáš, že je zakázaný při hře kopačky znovu… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kevin
13:37 27.03.2018 80.250.30.XXXPořád mi to příjde jako rozdíl srovnávat olejíček a ty změny které navrhuješ. Olejíček byla šedá zóna, obcházení pravidel, obcházel se tím průtok i hmotnost paliva pro závod. To nemohu považovat za to stejné, jako zakázat legální mapování. A mam je spousta. Jiné týmy mohou mít promakané třeba jiné mapy, ne na maximální výkonnost, ale třeba konstantní závodní výkon k co nejnižší spotřebě. Prostě Mercedes motor, to že dovoluje nejvyšší navýšiní výkonu oproti závodnímu režímu je jeho vlastnost, ne "podvod" jako olej.-
-
Kevin
14:19 27.03.2018 80.250.30.XXXDal sem Ti plus. Mně taky dominance Mercedesu ne úplně baví a sem přesvědčený, jejich kvalitní motor je základem úspěchu celé té roky trvající dominance. Dnešní technika je tak propracovaná, že ten náskok, který si přinesli vývojem motru dopředu vzhledem k chystaným prvidlům je prakticky nesmazatelný. To by zřejmě nebyl schopen dohnat žádný motorář, ikdyby si současné pozice prohodil Renault s Mercedesem. Já jen přemýšlím nad tím zákazem jako takovým, jestli je to krok správným směrem. Že se v minulosti měnilo kde co, aby se zneškodnil náskok dominantního týmu, to se stávalo. Většinou se na konci cyklu změnily komplet pravidla a bylo, ted by změna měla přijít na rok 2021. Že se zpřísnoval průhyb křídel, ač kvůli Redbullu, tak to se dotlo všech, že se hledaly zákazy v oblasti pohyblivé aerodynamiky a další, všechno beru. Křídla se mění pořád, je to jen kus karbonu, dá se na to adaptovat rychle. No hrábnout do hardwaru, který někdo evolučně vyvíjí roky, protože ostatní se nemohou dotáhnout, tak to mi nepříjde fér. Po takové změně by možná neprskal jen Mercedes, ale i jeho odběratelé. Dám smyšlená čísla, nyní Renault také dokáže navýšit kvalifikační výkon, třeba o 10 koní, Ferrari o 20 a Mercedes o 30. Po zákazu by to mohlo změnit rozložení sil v kvaldě, ale třeba taky ne nebo jen trochu. Nevím, jestli má cenu kvůli tomuto otvírat pandořinu skřínku, přeci jen to není jen kůs kastle a karbonu, je to roky vyvíjený produkt. Já na to ani tak nekoukám jako na mapu, spíš jako kus hardwaru, kde se podařilo konstruktérům zvýšit životnost a tak mohou motor po určitou dobu víc ždímat. Rozdíl je právě v té životnosti, Renault by mohl mít podobný výkon, ale už by nevydržel těch 7 závodů, ale jen dva. Prostě mi to příjde jako konkrétní účelové zásahování do výkonnosti nesrovnatelné třeba se spřísňováním flexibility křídel a to se mi moc nelíbí.-
Situs
14:38 27.03.2018 85.70.164.XXXTak to je, pokud teda někdo nepřijde s tím že změny režimů motorů je aktivní aerodynamika Ono vše ovlivňuje aerodynamiku, i různá rychlost sama o sobě Renault si již také trochu fouká na křídlo, a spekulace zda si kvůli tomu nehraje s mapy motoru už také padla. Tím chci říci že když FIA bude chtít, cestu si najde, ačkoliv uplně fér by to nebylo.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
daaviid23
12:00 27.03.2018 147.229.208.XXXZákaz kvalifikačních modu? Není to moc sportovní řešení ale když dominoval RB (a to dominoval mnohem méně), tak se vymýšlelo všelicos na jejich zastavení a zakazovaly se všechny jejich vychytávky, takže je asi na čase "jít" i po Mercedesu.-
-
-
Pepan
12:25 27.03.2018 89.24.157.XXXJá jsem nechtěl napsat že Red Bull podváděl. Prostě jeho konstruktéři našli v pravidlech oblast, která nebyla úplně přesně definována a tam se vyřádili. Jiným týmům to trvalo chvilku než si toho všimli a zareagovali na to buď vlastní konstrukcí nebo dotazem na FIA. Kdyby podváděli, tak by asi byli potrestáni, ale pokud mě moje děravá paměť neklame, Red Bull nikdy takový trest neobdržel. Nebo snad ano? -
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek