DISKUZE K ČLÁNKU Sportovní ředitel Mercedesu šéfy F1 varuje, aby Ferrari moc neprovokovali
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff varuje šéfy Formule 1, aby moc neprovokovali prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, který nedávno pohrozil odchodem z královské disciplíny motorsportu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sportovní ředitel Mercedesu šéfy F1 varuje, aby Ferrari moc neprovokovali
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
GRAHAM
15:22 16.03.2018 77.236.218.XXX2Pikaso: Lowe od Wiliků zrovna dnes tvrdí, že třeba Ferari dostane 200 miliónů a ti slabší dole 40 miliónů.(od promotéra) 160 mil, ale dolarů rozdíl....Pak konkuruj. To nejde. A Ferrari je schopno utratit ještě více, než dostane.mohou dlouhodobě investovat.Tomu se nedá konkurovat.Tak dělat křoví a ještě blbě.A není to jen o Ferrari. Brown z Mclarenu navrhoval, aby se všichni vzdali bonusů a kapku se to srovnalo, hádejte jak dopadl.-
Pikaso
15:42 16.03.2018 94.199.44.XXXTo byl jenom rejpací dotaz. Tak trochu přehled mám, ale nechce se mi znovu zabředávat do diskuze, která už tu v minulosti proběhla. Jsou to pořád často stejné (ne)argumenty. No a když už jsem začal rejpnu si tedy jenom lehce trošku více.
Nevím jak by reagovalo F a nejsem žádnej věštec, ale můj osobní názor je lehce dohledatelný. Takže jenom stručně.
-Není F ve F1 celou dobu právě proto, že slavný BE celou dobu značně dotuje jejich provoz ????
-Podle mě by se měli peníze rozdělovat rovným dílem, protože ti slavní by nebyli slavní, kdyby nebyli ti poražení. A rozdíl ve zdrojích u automobilky a soukromého týmu je i tak dost velký.
-Určitě bych nedělal stropy. F1 má být vrcholem motorsportu a tak se má vyvíjet.
-No a když se F urazí a odejde, myslím, že F1 to nepoloží.
-No a u Liberty a FIA se bojím jenom toho, aby tu snahu o nápravu nepřehnali a neudělali z toho jenom cirkus, ale myslím, že na to jsou dost inteligentní.
-A nový poznatek je ten, že sama Liberty chce F1 vracet zpět do jejího lůna a ono stejně nic jiného nezbude, protože jedinej kdo má na nekřesťansky nastavený ceny od BE jsou šejci. Všichni ostatní rychle zjistili, proč Evropské i kultovní okruhy ztratili zájem o F1. Pokud to Liberty cenově srovná na normální mez, přibude diváků i bez F. Lístek nebude stát tolik, že normální člověk na jeden víkend na F1 v Evropě šetří dva roky, protože i přesto, že miluje F1 jako sport, prostě má jiné výdaje, které jsou důležitější. Až bude lístek za normální cenu, přijde více diváků a zisky buď zůstanou stejné nebo se navýší. Jednoduchá matematika. 10x10000=100000, ale stejně tak se 100x1000=100000. Akorát promotér a majitel F1 nesmí bejt nenažranej a nesmí chtít ze 100000 vydělat 200000 jako tomu bylo u BE, protože on neodíral jenom diváky a fanoušky, ale i majitele okruhů, televize atd. atd. Chápu že kšeft je kšeft, ale když se dělá s rozumem bývá zpravidla ještě výnosnější.
Tak ta stručnost opět moc nevyšla. sorry.-
uzivatel001890
16:12 16.03.2018 85.239.64.XXXA co říkáš na to, že Libreti snížila calkový balík peněz pro týmy a zisk? To je jejich vizitka a je to propadák. Za to se nikde manažeři nepovyšují a jejich výmluvy jsou směšné ... Mohou slibovat co chtějí ale zatím jdou dolu a jen slubují - divím se týmům, že se neohradí, protože za stejnou práci jim ubrali peněz a žádná krize nebyla...
Bernie tohle právě věděl a vedl F1 k bohatství... nebyl to komunista jako Libreti .... OK jestli chtějí low serii garážistů - ok, ale za to bude jiný příběh a nevím zda to chce i nejmenší tým v F1 .... aby se jelo dolu k laciné a chudé sérii - a tam to Libreti směřuje - tedy udělali první krok tím směrem finančně a to se okecat nedá-
Pikaso
16:28 16.03.2018 94.199.44.XXXNějak jsem nikde nepostřehl, že by plošně snížili peníze pro všechny týmy a nějak se mi tomu nechce věřit. To by pak křičeli už dávno všechny týmy. Křičí jenom ti velcí, protože jich se to dotýká nejvíce(a je to přirozené). Oni by přišli o část příjmů a navíc by museli čelit hrozbě porážky od malého týmu. To by byla ostuda. Tady vlastně ve finále ani tak nejde o ty peníze, ale o tu "prestiž" automobilek a velkých týmů, které se bojí, že by třeba taková FI mohla více zainvestovat a vychytat auto tak, že by začala porážet tovární tým. Nebo třeba Sauber.
-Nechci se tě dotknout, ale tvůj příměr ke komančům dost kulhá. Podle mě tady vůbec nejde o snižování množství vygenerovaných peněz, ale jenom o to jak je přerozdělit spravedlivěji, toť vše.
-V souvislosti s tím mě ještě napadlo, že F prostě nemůže odejít. Ty menší týmy tam podle mě nejsou kvůli F, ale právě kvůli F1. Těm by se po odchodu F dostalo ještě více peněz a opět by mohli růst. A ano, i když F má nejvíce fandů (alespoň) opticky podle mikin a triček, osobně se prostě neobávám, že by dlouhodobě byl pokles diváků nějak markantní, spíš naopak. Tím dlouhodobě myslím max 2 až 3 roky.-
jumpman
19:39 16.03.2018 178.255.168.XXXtak si to dohledej, liberty snížila objem vyplacených peněz za loňskou sezonu o 1 miliardu, jelikož si budovala nové sídlo a najímá nové zaměstnance, takže si takto uměle snížili zisk a tím pádem týmy přišli o značnou část finančních prostředků, ale střílet se opět začalo do ferrari...-
GRAHAM
11:55 17.03.2018 77.236.218.XXXA to že investovali do propagace F1, nových možností sledování F1, to už nenápišeš. O slově uměle se můžeme pobavit...
A že se střílí do Ferrari, vždyť ono si vždycky hubou pana účetního začne. Ross Brawn nerozumí F1, se dozvíme, nerozumí jeho DNA a další nesmysli.
-
-
-
-
-
Pikaso
16:17 16.03.2018 94.199.44.XXXNo a ještě jedna kapka benzínu do ohně.
Podle mě se F nebojí, že přijde o peníze, ale bojí se spíše toho, že když nějaký malý tým dostane jenom o trošku více peněz, bude schopen postavit auto, které je porazí. To by teprve byla rána do obrovského EGA jediného tradičního účastníka v F1. Možná vyhrožují odchodem právě proto, že se bojí porážky od "prcků" tak raději vyhrožují odchodem. Spolknout nějaké stáj a udělat z toho šampionát F už zkoušeli, ale myslím si, že to opravdu nikdo nechce a to ani ten nejzarytější fanda F. To by prostě neprospělo ani F. S kým by se porovnávali ??? Jak by věděli, že jsou ti nejlepší ??? A jak by se mohli posunovat, kdyby neměli srovnání s ostatními ??? Taková série by brzo "udusila" sama sebe.
-To by teprve byla legrace, kdy na stejném okruhu jeli dvě top série formulí a ta s účastí F by zajížděla pomalejší časy.
-Toho a mnoha dalších věcí se F může obávat a proto si prostě myslím, že dvě série nebudou a k dohodě dojde.-
uzivatel001890
16:26 16.03.2018 85.239.64.XXXPříspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.-
Pikaso
16:40 16.03.2018 94.199.44.XXXTrošku ti nerozumím, ale budiž. Každý má nějaký názor. I když osobně nevím, jestli to tvé je vůbec nějaký názor. Možná by jsi mohl jít dělat politiku, tam je to normální, že se žvatlá a nic se neříká. Já jsem prostě jenom vyslovil(tedy napsal) svůj názor a trochu jiný pohled na celou věc. Myslíš, že F by se nemohlo bát spíše porážky od prcka ???? Kdo je zatím porazil. Většinou tovární tým nebo minimálně tým s podporou továrny. I v roce 2009 to nebyl malý tým RB, ale vlastně již čistokrevná továrna M. Takže copak ti přijde tak nesmyslné ???-
uzivatel001890
16:58 16.03.2018 85.239.64.XXXNo že řekneš, že jim 90 mega ani tolik nevadí, ale bojeji se porážky - to mi přijde tak nějak dětsky spekulativní, jako když nějaké dítě řekne, že nechce do školy a ty spekuluješ že se stydí za to že nemá novou tašku a jinak by tam šlo rádo ... :) ... prostě podezírat někoho kdo, že se bojí porážky, navíc, když je to tým 500 lidí ... mi přišlo přehnané
a přesně naopak ty peníze jsou zcela reálné a hlavní bez ohledu co se pak stane ...
PS: TAm k tomu jsem nenašel článek přímo zde, ale na vedlejším webu dám sem tedy jen co mi první padlo ze zahraničí
https://drivetribe.com/p/teams-paid-less-for-2017-formula-XAd52WQxS7eamPoA4K59tQ?iid=PoSaMT9kRn-2MfnCvqqjag
(já to ale přiznávám také trošku zjednodušil ... stejně jako ty - dá se o tom diskutovat, ale pravda je že pokud peníze klesly je to prostě chyba ... ?)
-
-
-
manson
17:16 16.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Pikaso
18:50 16.03.2018 94.199.44.XXXNevím na co reaguješ. Že se F hroutí jsem nepsal. Psal jenom co když....... Jako většina lidí zde. Prostě jenom jeden názor. To jak byla vybudována F1 nějak moc rozebírat nechci a je to vcelku jedno. Hrozně by mě zajímalo co myslíš tím VIP. Laciné věty, že chudí vždycky řvou jsou jenom ohraná klišé bohatých. Osobně znám dost "bohatých" a většina z nich si peníze vydělala a ne dostala. Co víc, pár jich je i fandy F1, ale na velkou cenu nejedou, protože i oni si myslí, že ty lístky a vše s tím související je předražené.
Jestli VIP znamená, že za něco co stojí 100vku zaplatím 1000vku tak děkuji nechci a to samé vlastně řekla většina tradičních pořadatelů GP. A ti co tam zůstali mají úplně jiné podmínky, právě proto, aby tam zůstali, ale o tom se nemluví. Je zvláštní, že třeba skončila GP Německa. Proč asi, že ???
Ale omlouvám se, že mám jiný názor, vždycky jsem si myslel, že sport by měl být o sportu. To, že je realita jiná je věc druhá a to, že tobě se to tak líbí je tvé právo. Mě se to tak nelíbí a osobně si prostě nemyslím, že F1 potřebuje F. Byla tam jiná auta, jiní velikáni a skončili, ale zajímavé by bylo se jich zeptat proč skončili. Nemohlo to třeba být právě kvůli privilegiím F ???? Opět neříkám, že to tak bylo, ale mohlo to tak být.-
jumpman
19:45 16.03.2018 178.255.168.XXXkdyž se podíváš na tribuny při jakékoliv VC, tak tvrdit že ferrari peníze "dostane" a nevydělá je postavené na hlavu. Ten promotér ty peníze vydělá na určité šou, která potřebuje všechny aktéry, ale ne všichni jsou schopni stejně přitáhnout ty lidi, kteří jsou ochotni tomu promotérovi nějaké peníze donést. A tady je právě síla a exkluzivita ferrari, která pro F1 dělá nejvíc na této straně. Tohle eklák věděl a měl ferrari pojištěné. Proč myslíš, že ferrari nejezdí jako továrna nic jiného než F1? Nemyslíš, že to tam třeba v tom concordu měl eklák ošéfované a na základě toho dal ferrari zase nějaká privilegia? -
manson
20:12 16.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
manson
20:16 16.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
airwar1939
11:31 18.03.2018 176.74.141.XXXOno je to špatně na obě strany, Ferrari či Mercedes mají peníze bokem a jsou zvýhodňováni, na druhou stranu jsou to dva mediálně nejzajímavější týmy, při závodech v Rakousku bylo víc než 50% fanoušků Ferrari, tak 30% Mercedes, něco RB, něco McLaren a ostatní fanoušky člověk hledal jak jehlu v kupce sena.
Další věc je že třeba Ferrari a Mercedes stojí vývoj motorů ročně desítky milionů, ale prodávají je zákazníkům za hubičku.
Podle mě by bylo dobré řešení ty peníze za zásluhy minimalizovat, ale na druhou stranu platit výrobcům motorů určitou částku za každý tým kterému dodávají motory.
-
-
-
GRAHAM
13:23 16.03.2018 77.236.218.XXXTo jde vygooglit, kolik kdo dostane od promotéra atd.... kolik ale kdo utratí, to se dozvíš jen u některých.Ti velcí to někdy ani nevědí přesně, protože v rámci firmy si to nefakturují. Proto je i velký problém zajistit finanční stropy. Ti velcí mají svým způsobem hrůzostrašné náklady.Vydělají ale "jinudy." -
manson
17:46 16.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
jumpman
19:47 16.03.2018 178.255.168.XXXkdyž to ukazovali za loňský rok, tak náklady byly ještě o cca 100 mega níž... Ferrari a mercedes cca 240-260, mcl 220 red bull kolem 180 a ten zbytek byl někde mezi 100 - 150 megama... Určitě v tom ale nejsou náklady motorářů na vývoj motorů
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek