DISKUZE K ČLÁNKU Shrnutí obou testů v Barceloně: 22 pilotů a nejrychlejší Ferrari - Mercedes ale svaly neukázal

V dnešním článku se ohlédneme za uplynulými dvěma týdny předsezónních testů v Barceloně. Kdy byl z jezdců nejrychlejší, který tým byl nejspolehlivější a jak na tom byli s počty kilometrů výrobci motorů? O kolik proti loňsku zrychlily a jak vypadaly nejvyšší rychlosti. Jaké závěry můžeme z testů vyvodit před závodní sezónou 2018?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Shrnutí obou testů v Barceloně: 22 pilotů a nejrychlejší Ferrari - Mercedes ale svaly neukázal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 121, poslední 12.03.2018 14:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 10.03.2018 11:11
A můj pohled na Mclaren? Vytáčí mne jejich… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 10.03.2018 15:48
dost často to tak vypadá... »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 10.03.2018 13:58
No McLaren měl v testech potíže, a jejich… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Však to píšu. Jistě se mohlo šasi Mclarenu přechodem pokazit, pak ovšem Boullier při té výhodě 1s přechodem, něco nepostřehl. Tedy motor Honda mohl dávat nějakou aerodynamickou výhodu, s kterou nepočítal. Ale ano, třeba to doladí a ještě se zlepší. Já věřím že ano, ikdyž asi v menší zlepšení než vy.
                        Že ZATÍM nemá stejně kvalitní šasi je fakt. Mají stejný motor, podobně kvalitní piloty, tedy zbývá jen šasi, které rozdíl dělá. Není to tedy nefér. Pokud nechceš tvrdit, že jim Renault dodává horší motor, nebo Alonso je pomalejší než Ricci o ten rozdíl. Určitě to šasi zlepší, je otázka jestli to na RB bude stačit.
                        Já taky nesrovnávám STR s loňskými testy. Jednak Mclaren skoro nejezdil a jednak bych zanedbal vývoj Hondy a Renaultu během sezony. A ona aspoň Honda velký vývoj předvedla velký. Z konce pole na lepší průměr (celý Mclaren). A Boullier neřekl, že získají 1s na Hondu z předsezonních testů. To by bylo prohlášení směšné, protože to mohl u Hondy zůstat. Sama takové zlepšení během sezony předvedla. Prohlásil, že změnou dodavatele získají 1s. Tedy k stavu v době prohlášení. Tak uvidíme v Melbourne, o kolik sekund STR natáhnou. 03

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  RedBull avizoval že se na letošek důkladně připravuje a vypadá to že se mu to i povedlo, oproti tomu McLaren se změnou motoru je celkem v časové tísni a jejich nalezení optima v harmonii s novým motorem ještě očividně potřebuje čas. Přechod se zdá nezvládli tak dobře jako u STR, ale i toto zdání někdy klame, dej jim pár závodů. Teď psát že tam nebylo dobré šasi ani předtím, či to teď museli krutě podělat je podle mě předčasné i nesprávné. Na RedBull teď jistě nemají, no kolik ztrácejí si netroufám typovat, ty jsi tu sekundu našel konkrétně kde? Zmiňuješ Alonsa s Riccim, ale v porovnání rychlých kol toho moc nevyčtu a Alonso nějakou řádně zaznamenanou simulaci závodu ani nejel, nebo já alespoň v jeho případě žádné relevantní porovnání neviděl. McLaren na čelo teď mít nebude, no kde přesně vytvoří výchozí bod je podle mě zatím velkou neznámou, přijde mi že tu na ně běháš s klackem hodně brzo.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Jo, RB si věřil. Ale proti konkurenci možná něco našel, ale rozhodně ne 1s. Spíš to vypadá, že Mercedes má na ně pořád stejný náskok a jen stáhli nějakou desetinku na Ferrari. Proti zbytku pole také žádný zázračný náskok nenavýšili, spíš naopak. Renault vidím blíž než loni. Co z toho vyplývá? Že žádný brutální pokrok RB neudělal. Tak proč je Mclaren tak daleko za ním?
                    Jak jsem přišel k 1s? Psal jsem většinou skoro 1s. Na Ferrari ztrácí Mclaren 0,6-0,7s. A všichni tvrdí, že je RB rychlejší (ony i ty simulace tak nějak vychází). Dostáváme se k 1s? 03
                    Dovolím si oponovat. STR to zvládlo evidentně líp. Podle některých (nemyslím tebe) mělo přijít až o 80k. Loni byli 1s za Mclarenem. V testech něco přes 0,5s. Boullier říkal, že změna motoru bude +1s. Tedy u STR -1s ne? Tedy mělo být STR 3s za Mclarenem. Buď rozdíl v motorech nedělal ani zdaleka tolik, nebo STR zvládlo přestavbu o třídu líp. Dle mne je to kombinace obou. Jsou o 2,5s jinde, než Boullier předpovídal.
                    Ale nakonec souhlasím. Je na hodnocení trochu brzy. V závodě to může být jinak a Mclaren se jistě zlepší. Tomu věřím i já. Jen se usmívám nad těmi údajnými vítězstvími. Bavíme se prostě o výsledcích testů. To je vše, co zatím máme. Asi pak budeme řešit jiná čísla, ale to máme zatím mlčet, nebo papouškovat Boullierovy vize, jejichž reálnost není zatím vůbec vidět?

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      85.70.164.XXX
                      No to že továrnímu Renaultu půjde lépe nacházet čas k dobru je přece očekávaná věc, každá desetinka k dobru se hledá hůře a hůře, takže jistá konvergence se čeká.
                      Brát vážně rozdílnej čas mezi Alonsem a Vettelem a k tomu hodit že "všichni" tvrdí že RB je rychlejší je nedostačující i nesprávné.
                      To že Boullier řekl že získali sekundu na motoru těžko budeš vyvracet, musel by jsi znát detailní vývoj výkonu Renaultu a Hondy. Neznáš. Uvidíme během roku jak se rozdíl u McLarenu bude vyvíjet meziročně, tam se ukáže nezpochybnitelný nárůst na jednotlivých tratí.
                      Testy jsou pořád jen testy, výsledky jsou individuálně interpretovány protože to prostě není soutěž o nejrychlejší čas, hodnocení testů se také celkem dost liší, já třeba opravdu nemám RedBull jasně před Ferrari, já to z těch testů rozhodně ještě nepoznal. A přiznám se že nevím zda může McLaren pomýšlet v Austrálii na 4,5,6,7,8 místo mezi týmy, nepoznám kde se nachází STR. Kdybych u nich viděl alespoň u všech simulace závodu k porovnání, no viděl jsem převážně jen TOP 3, a tam je patrná jen nějaká výhoda pro Mercedes, ale tutovka to taky není. Fer a RedBull mi přijdou na stejné úrovni, ale zase se jedná o Barcelonu, možná v Austrálii to bude dost jiné, rozdíl dle tratí bude hrát roli. Vlastně jsem trochu zklamanej že z testů nejsem tak moudrý jak ty 13

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Tak ono to bylo vidět v některých dnech na časech, že je na tom RB líp. Takže se mi zdá názor těch "všech" rozumný. Ale možná se všichni mýlíme. To je celkem možné a já ti tvůj jiný názor vyvracet nepotřebuju. Mně nevadí.
                        To, že Mclaren nezískal 1s je celkem znát. Ale jo, i tady je možné, že během sezony najde Mclaren na STR těch 2,5s na kolo, které by tomu odpovídaly. To je ovšem o velmi silné víře. Nic proti ní, každý věříme v něco. Jestli to budeš porovnávat s loňskými stejnými závody, tak máš i jistou šanci na dočasný úspěch. Začátek loňské sezony měl Mclaren natolik katastrofální a STR mnohem lepší než konec, že nevykázat zlepšení by byla katastrofa. Otázka je, jestli ti výsledek odpoví na otázku, jestli Renault přidal 1s oproti Hondě z konce sezony a jestli přechodem udělal Mclaren dobře. Osobně bych to porovnával oboje z koncem loňské sezony, protože jinak zanedbáváš celý vývoj roku 2017. Ale to záleží na tom, co chceš vidět. Každopádně s tímto přístupem budeš mít asi v Austrálii velkou radost ze zlepšení. 01
                        Nevím, jestli mám ten konec komentovat. Buď sis nevšiml, že píšu o testech a pořád tu tvrdím, že se to může změnit a není to 100% vypovídající. Nebo to chceš přehlížet. Ten přístup asi nezměním a jestli to budeš chtít brát jako tvrzení faktu na celou sezonu....
                        Ale dva mé "fakty" na celou sezonu si klidně napiš. Mclaren nevyhraje, pokud nebude mít celá špice (M,F,RB) problémy (kolize, poruchy...). A Mclaren nebude mít náskok 3s na STR, jak vyplývá z té 1s zlepšení motorem. Tomu věřím po celou sezonu. 03

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Poky

                          Poky

                          46.254.64.XXX
                          Myslím, že tohle mužeme ukoncit. Nedohodneme se. Zase se oháníš sekundama, které cucáš z prstu. Kdes vzal to, že Mcl má mít náskok 3s Na TR?? Pouze se zmínili, že motor jim přidá 1s oproti motoru co měli. Ale ty z toho uděláš další výpočty, které nikod nedělal.
                          Jinak se mě nesnaš vnucovat věci, co jsem nikdy neřekl.

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Jaké si cucám z prstu? Na konci sezony ztrácelo STR na Mclaren 1s. Podívej se na poslední závody a zjistíš, že to bylo něco přes. Jestli Mclaren měl 1s získat, pak logicky muselo STR to samé ztratit opačným postupem. Ne? A jsem na 3s. Sečíst 3 jedničky není až takový problém.
                            A naprosto netuším, co ti vnucuju. Projevil jsem nějaký názor, vy se mi ho snažíte vyvrátit. Já vás k tomu nenutil. Asi by blo lepší to ukončit, s tím souhlasím.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • Situs

                          Situs

                          85.70.164.XXX
                          Ty jsi nepochopil zcela zjevnou věc, pokud řekl Boullier že výměnou motoru získali sekundu, tak tím myslel že kdyby měli výkon motoru který do simulace hodili od Renaultu na konci sezony, tak by byli o sekundu lepší. Tohle už ale nikdy nemůžeš vyvrátit ani potvrdit, vždyť vývoj jede dál. Lepší porovnání než meziroční nárůsty u všech přece není. Všichni se budou zlepšovat, jde o to jak moc, a jde o to na jaké příčky je to vynese. Tvé počty jsou zaseklé v čase, nikdo už není na konci minulé sezony a ani už nebude. STR třeba během sezony vyloženě odpadl, proti všem, tak teď s Hondou by to měla být uplně jiná písnička během sezony, McLaren zase poměrně šel nahoru, i když samo jak kde, bude zajímavé sledovat zda si trend udrží, a hlavně o kolik kde bude lepší, včetně toho Abu Zabí za rok a kolik tam bude ztrácet na čelo.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Jo, ale je otázka, jestli Boullier nekecal. Buď kecal, nebo Honda udělala přes zimu brutální pokrok, nebo ještě předvede brutální pokrok Mclaren. ZATÍM, ten jeho výrok zpochybňuju, protože se ta vteřina nijak neprojevila. Projeví? Uvidíme.
                            Moje výpočty jsou zaseklé v čase, tak to raději nebudeš srovnávat s posledními reálnými daty ve starém rozložení (konec sezony), ale s daty ještě staršími? Mně to moc smysl nedává. Pokud mám hodnotit, jaký přínos změna přinesla, tak to snad hodnotím podle posledních známých údajů a ne proti údajům rok před změnou. Jo data se budou zpřesňovat a nejrelevantnější budou v Abu Dhabi. S tím souhlasím. Jen si nemyslím, že musím rok čekat na to, až budu moct projevit nějaký názor. Byť může být nepřesný a založený pouze na testech. 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Situs

                              Situs

                              85.70.164.XXX
                              Ne, to jsi špatně pochopil, meziroční nárůsty mě zajímají čistě z důvodu jak si obecně polepšili, nejen s Renaultem. To jestli Boullier kecal se sekundou, to podle mě potvrdit ani vyvrátit prostě nejde, a nepůjde. Když to bereš tak doslova tak ani nevím přesně na jaké trati tu sekundu myslel, a které data přesně porovnával, nejspíše Honda 2017 vs Renault 2018, nevím. Dedukovat z toho že tím myslel že v Austrálii snad automaticky dá 3s STR je nesmyslný výrok, jak z pohledu sekundy Boulliera, tak z pohledu vývoje v čase.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Tak loni v Austrálii byl rychlejší o 1s STR. Když letos bude Mclaren jen o trochu pomalejší, budeš to mít za pokrok a jednoznačné polepšení? I s vědomím, že na konci sezony byla situace opačná, budeš to mít za úspěch? Tak to budeš asi spokojen. Jen si nejsem jistý, že to za úspěch a dobrý tah, bude bráno. Dle mne bude polepšení to, že budou mít na STR větší náskok, než měli na konci sezony. Protože jinak se ta změna nevyplatila.
                                A Boullierovi bych to nevyčítal, kdyby to vycházelo o něco míň než 1s. Takový hnidopich nejsem. Ale proti některým vykazují zlepšení v pár desetinách, proti těm, se kterými by se to srovnávat mělo nejvíc (STR, protože s těmi motor měnili), nevykazují zlepšení žádné. Proto to kritizuju.
                                Ale nechce se mi v tom pitvat. Nejspíš budeme oba v Austrálii spokojení. Ty, že dojede Mclaren před STR, já proto, že to s Hondou bude vypadat mnohem líp a nadějněji, než na knci sezony. Tak proč nebýt spokojení oba a navzájem si kazit radost. 03

                                + 1 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Situs

                                  Situs

                                  85.70.164.XXX
                                  No mě nebude zajímat jen postavení McLarenu vůči STR, i když ano, v Austrálii počítám že si oproti STR z Austrálie minulého roku jistě polepší, ale cílem je že si polepší proti všem. No a pak sledovat jak se to vyvíjí během sezony ze závodu na závod, a i meziročně. V květnu bude zajímavé zda RedBull oznámí přechod na Hondu, no a samo bude i jistě zajímavé jak se bude dařit STR s Hondou. Kdyby STR s Hondou mělo odvádět lepší práci než McLaren s Renaultem, na to snad ani nechci ani moc myslet, no prostě by to byla ostuda a McLaren by opravdu vypadal jako hlupák.

                                  + 1 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    185.149.130.XXX
                                    Tak samozřejmě, že i postavení k ostatním bude zajímavé a cílem Mclarenu jistě nebude překonat to loňské. Asi se shodneme, že pořádné srovnání bude po sezoně. Tam už to bude asi jasné, jestli to byl dobrý tah nebo ne.
                                    Já asi na rozdíl od tebe budu doufat, že se STR dostane dopředu. Ne, proto, abych přál Mclarenu zklamání. Ale proto, že k nim přejde RB a podle mne je to jediná jejich šance, jak Mercedes dohnat. Tedy přeji Hondě, ať se zvládnou dostat na špici. Ne letos, ale co nejdřív. To, že tím případně dokáží chybu Mclarenu ve volbě, je pro mne vedlejší nechtěným produktem. Neúspěch Mclarenu fakt nepřeji.

                                    + 1 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Situs

                                      Situs

                                      85.70.164.XXX
                                      Já Hondě, potažmo STR nepřeji nic zlého, nepřeji si pochopitelně aby zdolali McLaren, ale to je asi tak vše. Co se týče Hondy, její eventuální spojení s RedBullem, to vše bude zajímavé sledovat, včetně toho jak se bude RedBullu letos dařit s Renaultem. Já bych si opravdu přál aby tam v boji o titul letos RedBull byl. Nemyslím že by pouze Honda musela vést u RedBullu k titulu, ale to ukáže letošní forma, a pak výkon Hondy a rozhodnutí RedBullu. Sám bych si pro zpestření v další sezoně přestup RedBullu k Hondě i přál, proč ne. Rozhodnutí McLarenu prostě respektuji ať už to nakonec bude tak či onak, maximálně si v budoucnu smutně povzdechnu, nebo se lehce ušklíbnu, ale to už nic nezmění.

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        185.149.130.XXX
                                        Fajn. Výkonnost Mclarenu budeme asi vidět trochu odlišně, ale v celku mezi náma zas takový rozdíl není.
                                        Do Mclarenu se občas navážím, protože mají podle mne přehnaná prohlášení a protože podle mne udělali v minulosti několik hodně špatných rozhodnutí. A asi taky proto, že se tomu tady věnuje hodně velká pozornost. Ale v zásadě jim nic špatného nepřeji. Naopak, pokud bude s RB další "garážník", který bude zatápět fabrikám, budu jen rád. Koneckonců kdokoliv zatopí Mercedesu, budu štěstím bez sebe. Klidně ať je to Mclaren.

                                        + 0 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Jak na to koukám, obávám se další nudné sezony s jasným mistrem světa. Mercedes vypadá mnohem líp jak loni, i na technických okruzích budou mít ostatní problémy je porazit. Jestli tam někdo uspěje, pak věřím víc RB, než Ferrari.
    Tedy vítězství vypadají jasně (s nějakou vyjímkou), o bednu se poperou RB s F a ostatním zbývá spoléhat na bourací schopnosti Vettela s Verstappenem. Ale zlikvidovat 4 vozy ze 6-ti nejlepších bude náročný úkol. 12 Ještě může pomoct "spolehlivost" motoru Renault. Takže stát se může a na podiu uvidíme možná i někoho jiného.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Veškeré potíže byly podle závodního ředitele Erica Boulliera jen drobného charakteru ...

    Dva zničené motory jsou podle Bulíka pouze malá vada na kráse. 12
    To by mě fakt zajímalo co je pro Mekáč skutečným problémem.

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      když bych to napsal, tak mi to smažou 12

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Poky

      Poky

      46.254.64.XXX
      Drobný charakter je třeba udělat o trochu větší chlazení a je po problémech.

      Myslím, že ti to nemá cenu vysvětlovat jelikož i přes texty co píšeš to víš. A pokud ne, tak ti to stejně nikdo nevysvětlí.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        trochu větší chlazení - si mě pobavil 11 ono je to totiž alfou a omegou výkonu auta. To byl důvod, proč se místy mohli bít v prsa, jak mají super šasi, protože honda nepotřebovala tolik chladit a mohli lépe aerodynamicky optimalizovat šasi, jenže u renaultu jim to nejde a když udělají větší díry na chlazení, ztratí ten výkon co hledali celou zimu na aerodynamice, takže budou muset začít buď hledat jinde, nebo budou muset provozovat motor renaultu tak, aby tolik "netopil" čili na nižším výkonu a jsou zase kde byli. To je totiž přesně ten problém, že když přešli pozdě na novej motor a byli nerealistický v návrhu, tak jsou ve stejnejch sra*kách jako s hondou...

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama