DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 83, poslední 05.03.2018 20:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2018 09:20
To nedává význam. Kromě Renaultu nikdo tovární… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2018 10:04
No jestli může naskočit, může i teď. Ale nikdo se… »
» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2018 12:03
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Cituji "A právě že to logiku má a jednu jedinou, nikdo nebude posouvat motor výkonově "někam", když ho bude muset dát všem."

        A zase jsi šlápnul vedle, Mercedes či Ferrari posouvají výkon motoru proto aby Mercedes porazil Ferrari, a Ferrari porazilo Mercedes... Sauber či Williams ani pro jednoho z nich fakt nejsou konkurence.

        Konkurence by pro ně bylo kdyby dodávali motor RedBullu, ale jak jistě víš, to ani jeden z nich nehodlá dělat.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Ale nešlápl, eliminuje to utrácení a vývoj motorů a to i časově. Takhle to Mercedes a Ferrari dělalo jen pro sebe a teď si to rozmyslí, když to budou muset dát všem. Tam je pointa. Přemyšlíš A a B a on je tam i C. Eliminovat vývoj motorů, i tohle je cesta. 11

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Pochop, že udělat 2 verze je dražší než jednu. A poskytnout W a FI stejně dobrý motor má jen výhody. Mají data z 6-ti vozů a ne jen ze 2. Jo kdyby byli W a FI konkurencí, jako kdysi Mclaren (nebo zmiňovaný RB pro Renault), dávalo by to smysl. Ale pro Mercedes je lepší, když dojedou za ním půl kola a potencionálně seberou bodík soupeřům, než kdyby ztráceli kolo celé. 03

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Přesně tak. 01

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.218.XXX
                Hoši vy jste "natvrdlí". Já o voze a vy o koze. 11 Holt se každej bavíme o něčem jiném. Posun motoru může být každých 14 dní a vytvrdíte, že je jednoduší to dát všem 8 než 2. Tak určitě....

                + 0 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  176.74.141.XXX
                  Posun motoru co čtrnáct dní je možný na základě softwarové úpravy ... což zvládneš za pár minut, a vzhledem k tomu že o motory týmu Williams a FI pečují motoráři od Mercedesu těch 14 dní mezi závody tak neveřím, že by to nezvládli. Výměna oleje v motoru se dělá prakticky co trénink, stejně tak u převodovky. Takže opět pokud je novější olej, nalije se tam novější, to opět není problém. A k palivu se snad nemusím vyjadřovat...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Pochop že vyrobit, udělat, dvě vylepšené verze mezí závody je rychlejší než 8.
              Stavá se , že vylepšení dostane jen jeden jezdec, protože pro druhého se to ještě nestačilo vyrobit. Jasně základ mají stejný,vylepšení však ne....

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                To by vysvětlovalo rozdíl v jednom závodě (než se vyrobí zbytek). Ale koncern Mercedes asi nebude mít moc velký problém vyrobit 6 motorů.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Nepochopil....motor se posouvá každý závod. To není o motoru a výrobě, to mají naplánované, ale v těch jednotlivostech, na které přijdou při vývoji během, sezóny.... u sebe to použíjí hned je to jednoduché, rychlé , vše pod střechou... ale dát okamžitě dalším 3 týmům, už tak jednoduché nebude. Prostě se jim to ztíží...

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Jestli mne paměť neklame, měli 4 motory na sezonu. Ne každá výměna byla za novou specifikaci. Tedy se bavíme max o 1-2 závodech. A jestli mi chceš namluvit, že je problém za týden nakopírovat 6x nový software...

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Ale šlápnul, a pořádně, Ferrari a Mercedes stejně vyvíjet dál budou, aby se porazili navzájem, a v letech 2014-2016 měl Mercedes takový náskok, že mu ani Ferrari nebylo konkurencí, naopak to že s Ferrrari občas bojoval Williams či FI jako rovný s rovným bylo pro Mercedes skvělou reklamou ... a pro Ferrari "potupou".

            Zkus mě posat termín, musí to dát "všem"? Podle mě to Ferrari musí dát jen Haasu a Sauberu... a kdo z nich Ferrari fakticky na trati ohrožuje? A Mercedes to musí dát jen Williamsu a FI... a co mě paměť říká, pouze Williams dokázal občas ohrozit Mercedes a to v letech 2014 a 2015, v roce 2016 a dále už ztrácel cca. 1,5-2 sekundy na kolo, a to rozhodně nebylo kvůli motoru.

            Eliminovat vývoj motorů může chtít FIA, ale to jí pak automobilky utečou. Automobilky to nechtějí, Mercedes chce porazit Ferrari a Ferrari chce porazit Mercedes.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Pokud budou vyvíjet motor, musí ho ale dát všem stejný co mají oni a to včetně softu. To věř že vývoj prodlužuje, než když si ladí jen pro sebe, pro dva motory. Myslím hlavně posouvaní v sezóne.

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                83.208.30.XXX
                Pokud stejná software a stejné díly dají šesti motorům, po závodě mají z těch šesti motorů data a můžou je vyhodnocovat. Pořád je to pro fabriku lepší než si to škudlit jenom pro sebe a mít nedostatek dat. On je totiž problém v tom, že v každém software i u každého dílu se najdou chyby a tím provozem u více aut se na ně může přijít mnohem dříve, čímž se i fabrika může vyhnout problémům při závodech.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      83.208.30.XXX
      FIA nemá ani tak snahu, aby fabriky odešly z F1, ale aby skákaly jak ona si pískne. Kdyby totiž fabriky z F1 odešly, stala by se z ní další nudná série provinčního významu s nulovou sledovaností a to je věc, kterou si soudruzi z FIA určitě nepřejí. Kdo by jim sponzoroval jejich dejchánky, kdo by jim platil ubytování v luxusních hotelích? Z těch pár peněz, které vyberou z doprovodných sérií, by měli akorát tak na stan, spacák vedle závodní dráhy a bagetu z levného bufáče..

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        FIA chce aby odešli tovární týmy a zůstali jen dodavatelé motorů... to by se jim asi i líbilo. Ale na to se jim logicky výrobci motorů vykašlou. Ti nemají důvod skákat jak FIA píská.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          V tomhle s tebou nesouhlasím. Když odejdou tovární týmy, zbyde 14 vozů na roštu. A je otázka, jestli by se neztáhli i s motory. Co pak? Všichni pojedou s Hondou? Kdo by se na to díval?

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Tak on by se někdo našel, kdo by využil toho, že muže naskočit do F1. A továrny neodejdou, protože by je to poškodilo, bylo by to "natruc"

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              No jestli může naskočit, může i teď. Ale nikdo se do toho moc nehrne. Je to prostě drahý a vývoj na špici neskutečně náročný a dlouhý. Odchodem fabrik by se to nezlepšilo. Jen by to nahradila dominance RB. Možná by občas konkuroval Mclaren, ale většinou by to asi byla ještě větší nuda, než doteď.

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            83.208.30.XXX
            Souhlasím s Tebou, že pokud fabriky odejdou, vezmou sebou i své zákaznické týmy a založí si vlastní sérii. Todtovi tak zůstane z motorářů akorát Honda a jinak nic.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama