DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 3 lidé)
05.03.2018 12:03
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
airwar1939
09:04 05.03.2018 176.74.141.XXXCituji "A právě že to logiku má a jednu jedinou, nikdo nebude posouvat motor výkonově "někam", když ho bude muset dát všem."
A zase jsi šlápnul vedle, Mercedes či Ferrari posouvají výkon motoru proto aby Mercedes porazil Ferrari, a Ferrari porazilo Mercedes... Sauber či Williams ani pro jednoho z nich fakt nejsou konkurence.
Konkurence by pro ně bylo kdyby dodávali motor RedBullu, ale jak jistě víš, to ani jeden z nich nehodlá dělat.-
GRAHAM
09:10 05.03.2018 77.236.218.XXXAle nešlápl, eliminuje to utrácení a vývoj motorů a to i časově. Takhle to Mercedes a Ferrari dělalo jen pro sebe a teď si to rozmyslí, když to budou muset dát všem. Tam je pointa. Přemyšlíš A a B a on je tam i C. Eliminovat vývoj motorů, i tohle je cesta.-
Mike17
09:17 05.03.2018 185.149.130.XXXPochop, že udělat 2 verze je dražší než jednu. A poskytnout W a FI stejně dobrý motor má jen výhody. Mají data z 6-ti vozů a ne jen ze 2. Jo kdyby byli W a FI konkurencí, jako kdysi Mclaren (nebo zmiňovaný RB pro Renault), dávalo by to smysl. Ale pro Mercedes je lepší, když dojedou za ním půl kola a potencionálně seberou bodík soupeřům, než kdyby ztráceli kolo celé.-
-
-
airwar1939
12:09 05.03.2018 176.74.141.XXXPosun motoru co čtrnáct dní je možný na základě softwarové úpravy ... což zvládneš za pár minut, a vzhledem k tomu že o motory týmu Williams a FI pečují motoráři od Mercedesu těch 14 dní mezi závody tak neveřím, že by to nezvládli. Výměna oleje v motoru se dělá prakticky co trénink, stejně tak u převodovky. Takže opět pokud je novější olej, nalije se tam novější, to opět není problém. A k palivu se snad nemusím vyjadřovat...
-
-
-
-
-
GRAHAM
09:39 05.03.2018 77.236.218.XXXNepochopil....motor se posouvá každý závod. To není o motoru a výrobě, to mají naplánované, ale v těch jednotlivostech, na které přijdou při vývoji během, sezóny.... u sebe to použíjí hned je to jednoduché, rychlé , vše pod střechou... ale dát okamžitě dalším 3 týmům, už tak jednoduché nebude. Prostě se jim to ztíží...
-
-
-
-
airwar1939
09:18 05.03.2018 176.74.141.XXXAle šlápnul, a pořádně, Ferrari a Mercedes stejně vyvíjet dál budou, aby se porazili navzájem, a v letech 2014-2016 měl Mercedes takový náskok, že mu ani Ferrari nebylo konkurencí, naopak to že s Ferrrari občas bojoval Williams či FI jako rovný s rovným bylo pro Mercedes skvělou reklamou ... a pro Ferrari "potupou".
Zkus mě posat termín, musí to dát "všem"? Podle mě to Ferrari musí dát jen Haasu a Sauberu... a kdo z nich Ferrari fakticky na trati ohrožuje? A Mercedes to musí dát jen Williamsu a FI... a co mě paměť říká, pouze Williams dokázal občas ohrozit Mercedes a to v letech 2014 a 2015, v roce 2016 a dále už ztrácel cca. 1,5-2 sekundy na kolo, a to rozhodně nebylo kvůli motoru.
Eliminovat vývoj motorů může chtít FIA, ale to jí pak automobilky utečou. Automobilky to nechtějí, Mercedes chce porazit Ferrari a Ferrari chce porazit Mercedes.-
-
Pepan
09:55 05.03.2018 83.208.30.XXXPokud stejná software a stejné díly dají šesti motorům, po závodě mají z těch šesti motorů data a můžou je vyhodnocovat. Pořád je to pro fabriku lepší než si to škudlit jenom pro sebe a mít nedostatek dat. On je totiž problém v tom, že v každém software i u každého dílu se najdou chyby a tím provozem u více aut se na ně může přijít mnohem dříve, čímž se i fabrika může vyhnout problémům při závodech.
-
-
-
-
-
-
Pepan
08:43 05.03.2018 83.208.30.XXXFIA nemá ani tak snahu, aby fabriky odešly z F1, ale aby skákaly jak ona si pískne. Kdyby totiž fabriky z F1 odešly, stala by se z ní další nudná série provinčního významu s nulovou sledovaností a to je věc, kterou si soudruzi z FIA určitě nepřejí. Kdo by jim sponzoroval jejich dejchánky, kdo by jim platil ubytování v luxusních hotelích? Z těch pár peněz, které vyberou z doprovodných sérií, by měli akorát tak na stan, spacák vedle závodní dráhy a bagetu z levného bufáče..-
airwar1939
09:05 05.03.2018 176.74.141.XXXFIA chce aby odešli tovární týmy a zůstali jen dodavatelé motorů... to by se jim asi i líbilo. Ale na to se jim logicky výrobci motorů vykašlou. Ti nemají důvod skákat jak FIA píská.-
-
-
Mike17
10:04 05.03.2018 185.149.130.XXXNo jestli může naskočit, může i teď. Ale nikdo se do toho moc nehrne. Je to prostě drahý a vývoj na špici neskutečně náročný a dlouhý. Odchodem fabrik by se to nezlepšilo. Jen by to nahradila dominance RB. Možná by občas konkuroval Mclaren, ale většinou by to asi byla ještě větší nuda, než doteď.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek