DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 83, poslední 05.03.2018 20:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2018 09:20
To nedává význam. Kromě Renaultu nikdo tovární… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2018 10:04
No jestli může naskočit, může i teď. Ale nikdo se… »
» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2018 12:03
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Mezi námi - největší zhovadilostí v této věci je, že jeden tým dodává PJ konkurenčnímu týmu. Pokud se toto řešení nezmění, bude to stále o dohadech.

    Současné PJ jsou drahé na jednotku kusů, ale celkově za sezónu týmy za motory zaplatí méně, než za dob neomezených, kdy jeden motor vydržel závodní víkend. A někdy i to ne. Jenže nikdo nemá na to, aby se pustil do vývoje takové PJ, protože jsou to astronomické částky s tím, že lze za sezónu dodat jen omezené množství kvůli definovanému množství PJ za sezónu (plus mínus autobus) - návratnost nákladů může být v záporných číslech. Takže nějaký Cosworth i přes to, že na to má mozky, je mimo kvůli penězům. Vývoj totiž musí udělat za své, žádná stáj jim zálohu nedá...

    Návrat k atmosférám nikdo z automobilek nechce, problém s hybridy se dostává do neřešitelných rovin a nikdo neví, co dál. Návrh na technické řešení motorů od roku 2021 mě docela pobavil, prakticky se něco málo odstraní ze současného provedení a jede se dál - a prý s větším kraválem, což mě tedy totálně skolilo... 06

    F1 je dvacet let za zenitem, nic lepšího se nedá vymyslet, větší výkon a vyšší rychlosti už nedají jezdci. Plížívý konec už nějakou dobu trvá a pár Amíků se snaží agónii F1 oddálit a prý vše vylepší a pozvednou F1 do nebeských výšin... 13

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se smí beztrestně vyměnit 3x za sezonu, některé komponenty dokonce jen dvakrát. Inovace tedy musí zapadat do určité časové strategie a posloupnosti, nedá se nasazovat nahodila, když mám zrovna hotový jeden lepší motor. Jasně lze nasadit i čtvrtý motor, ale opět to musí být strategicky výhodné, a v zásadě pokud budu měnit motory po sedmé nebo po páté VC je jedno, vždy je to o strategii.

    To že musí pro týmy za sezonu Mercedes dodat jen šest motorů na tým, tedy celkem osmnáct motorů, neznamená, že jich jen osmnáct za rok vyrobí, připočtěte další na testy, na testování na brzdě, motory na ladění olejů a paliv a jsme minimálně na sto motorech ročně. Výrobní kapacita motorářů je tedy mnohem větší, než to co musí dodat týmů na závodění.

    Motoráři vyvíjejí ne proto aby porazili zákazníky, to tak nějak předpokládají když mají tovární tým, ale proto aby porazili konkurenci.

    V neposlední řadě při současném rozložení sil pokud jde o schopnost postavit konkurenceschopné šasi je zjevně jen jeden motorář, který by měl důvod dodávat zákazníkům slabší motory, a to je Renault. Tím netvrdím že to Renault dělal, ale opravdu nikdo jiný nemá důvod vědomě poškozovat zákazníka, ze sportovního hlediska by mu to nic nepřineslo.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Máš tam dost nepřesností. Už jen to, že používáš jenom slovo motor.
      Vývoj motorových součastí běží neustále, to samé software, který je na každý okruh jiný. Taky se občas použije nový motor, či jeho současti(některé) a další VC se vrátí ke starému.Výrobní kapacita je taková, že nemohli přibrat Mclaren.Takže asi tak....jenom logika a inteligence nestačí. 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        McLaren nemohli přibrat z několika důvodů:
        1) McLaren je pro Mercedes vážná konkurence a proč si dělat komplikace
        2) McLaren se neuměl rozhodnout, a rozhodl se pozdě
        3) Řekli že na čtvrtý tým neměli kapacity... to ale nutně neznamená neschopnost vyrobit několik motorů navíc, ale zajistit pro něj technický personál na závody a v továrně, to je v dnešní době několik desítek lidí na jednu stáj.

        PS: jak to s těmi možnostmi vracet se ke staršímu motoru rozporuje to, že mají jen tři motory na sezonu?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Tak třeba víme že v případě potřeby v závodě si Ham zařve dejte mi vše co máme, pustěj mu tam agresivní mapu na obranu či útok, a jede se. Docela by mě zajímalo kdy můžou toto použít samotní odběratelé, myslím že aby jim to Mercedes dovoloval musí to být též ku prospěchu továrního Mercedesu, protože jinak to pro ně opravdu smysl nemá a jen by se vystavovali většímu riziku selhání jejich PU u zákazníka.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      A pak dodali zdarma 4tý motor.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Právě. Když si motor zničí sama automobilka, tak si za své rovnou vyrobí nový. Pokud si ho zhuntuje svoji chybou zákazník, měl by si i za své zaplatit nový. Vzhledem k cenám motorů je to cca 6 milionů EUR a to asi pro každého už není taková sranda. 3x někdo udělá chybné rozhodnutí a je v tom za dalších 20 milionů EUR. Což pro Force Indii, Williams, Haas nebo Sauber může být silná čára přes rozpočet.
        Možná třeba toto je pravý důvod, proč zákazníci Mercedesu motory tak nešponují. Těžko říct. Ač fanda Mercedesu, stejně se mi to úplně nezdá. Jen tam nemohu nic najít mezi řádky, kde by Toto něco hrál do autu. 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Prostě rozdíl tam je , logicky a ne snad proto, že by chtěli někoho eliminovat, to fakt nemají zapotřebí, oni soutěží s Ferrari, či RB a vývoj běží neustále, nemají čas to posouvat i zákaznickým týmům, když tam jsou potřeba někdy další úpravy, zlepšit chlazení atd.( i dle okruhu, nadmořské výšky, tepplot) Z logiky věci to tak být musí. Zákazník pokud to funguje to dostane dýl, někdy vůbec, Protože to bylo jen na tento okruh. Mercedes to má logicky vše hned.

          A teď když to bude zakázané, tak se nebudou moci tak rychle posouvat.... buď všichni úpravu anebo nikdo a nebo my ji nechceme.
          Každý ví, že výkon souvisí se spolehlivostí a jim by posun ( Wiliams, či FI) o 2 desetiny k ničemu nebyl.Nepůjdou do rizika.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            46.135.84.XXX
            Přesně tak. Nehledě na fakt, že továrna si logicky navrhne šasí pro jednoduchou impementaci všech ruzných specialit. Což pak sežere další desítky milionů do vývoje Tebou zmíněných specifických řešení.
            Takže na druhou stranu je možné, že Mercedes poskytne vše potřebné s určitými daty, se kterými se dá pracovat a leccos připravit. Další věc je potom ta, zda jsou zákazníci v tomto tempu továrně stačit a vše mít připravené na nutné úrovni.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              To ani nejde a jsem si jist že Mercedes vyvíjí za pochodu.To se v F1 děje od nepaměti. Zákazník to dostane až dýl, to je jasný a nebo vůbec a někdy i hned, dle možností, důležitosti.
              Není to nic proti Mercedesu, jen to vyplívá z logiky věci ...vývoje šáska motoru, převodovky atd.
              A teď se tohle imho zbrzdí....ač obejít to půjde. Proč by FIA dávala nařízení ? Kdyby se to nedělo.? 11

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • RST

      RST

      89.24.143.XXX
      Nepustěj mu tam nic, jezdec si to musí nastavovat už sám. Maximálně mu mohou poradit, když si to nepamatuje. I když to už se také asi nesmí, viz myslím že v Baku na to Rosberg přišel mnohem dříve, než Ham, když oba museli řešit nějaký problém.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Force India i Williams má hodně daleko k tomu aby Mergl ohrožovali. Proto je dost nelogické, aby jim dávali slabší motor obzvláště když výkony odběratelů dělají Merglu reklamu a navíc by mohli přibrzdit jak Red Bull a Ferrari.
    Ze strany Haasu ani Alfy se ztížnosti taky moc očekávat nedají, takže zbývá pouze Red Bull a Mekáč. Přitom Red Bull má ještě stále nad Renaultem navrch, proto se dá logicky očekávat, že trávu růst slyší pouze Mekáč u kterého můžou vznikat obavy, že Renault může dodávat lepší motory Red Bullu.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Nechápeš souvislosti, je to eliminace vývoje motorů, když to musí dát všem a za jedny prachy,

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        To nedává význam. Kromě Renaultu nikdo tovární tým neohrožuje. Navíc letos už nikdo neodebírá loňské motory. A pokud některý tým nemá peníze, tak stejně může, případně bude nucený podepsat smlouvu o dodávkách motorů bez inovací, což pravidla povolují.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        A ta souvislost je v tom, že vyhodí další prachy za vývoj módů, které používat nebudou? Jen proto, aby jejich týmy nejezdili půl kola za nimi, ale kolo celé a navíc se zřekli všech použitelných dat? Sorry, ale tvé souvislosti nedávají smysl.
        Ušetřit za výrobu náhradních dílů, jako to předvedl Renault smysl dává. Zvlášť, když postižený je přímou konkurencí, přes kterou se můžu dostat. Ale tohle ne. 03

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Hoši, stále nechápete o čem pišu. Vzdávám to.... 02

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Jo, už jsem to pochopil. Podle tebe je problém nakopírovat 6x flash disk s novým softwarem. Na hardware můžou šáhnout 2x za sezonu a je otázka, jestli toho vůbec využijí. Že nestihnou vyrobit 6 kusů motoru si nemyslím, ale to bych ještě pochopil. Že nestihnou nakopírovat software, ti fakt nežeru. A napsali jsme ti jasně, že není jediný relevantní důvod těm 2 týmům dávat něco horšího. Kadili by si do vlastního. 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              No ale to až teď, Williams zpočátku sahal i po vítězství a tovární Mercedes to uplně v klidu na některých tratích neměl.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Uznávám, že v některých závodech byl Williams konkurencí. Ale v sezoně kde Mercedes všechny převálcoval a Williams nakonec skončil až třetí. Spíš obíral konkurenci, než samotný Mercedes. Kdyby byl hrozbou, asi by jsme viděli jiný přístup. Ale neříkám, že nemohli dostat někdy něco "později". Jen stabilně je zařezávat nedává z hlediska Mercedesu žádný smysl. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama