DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 83, poslední 05.03.2018 20:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2018 09:20
To nedává význam. Kromě Renaultu nikdo tovární… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2018 10:04
No jestli může naskočit, může i teď. Ale nikdo se… »
» airwar1939 (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2018 12:03
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                          • airwar1939

                            airwar1939

                            176.74.141.XXX
                            To není teorie, spolu s motory dostává každý tým i obsluhu k motorům, lidi co se v nich hrabou, a lidi kteří sledují jejich chování na pitlane, ale i přímo v motorárně Mercedesu přes internet. Po každém závodě pak motory kontrolují a připravují na další závod.

                            Honda neměla šanci od Mercedesu nic obšlehnout, protože přes McLaren neměla přístup k žádným datům, znala jen vnější rozměry a základně koncepci. A protože měla velmi málo informací, logicky věřili svému, značně odlišnému konceptu, padali věty o tom jak je jejich motor na brzdě super a podobně. Reálné srovnání dat u McLarenu a Hondy prostě neměli k dispozici.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Iscarian

                              Iscarian

                              89.177.215.XXX
                              No zjevně se asi k některým datům mohli dostat. Pokuď by se k těm datům dostat nemohli, tak by jim továrna dodala vše, protože ani tehdy nebyl McLaren (protože pořádně zkopali šasi) pro Mercedes žádný soupeř.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • jon

                              jon

                              46.135.84.XXX
                              Nejde o srovnání dat. Výkon Mercedesu byl pro ně známá veličina, takže Honda už během roku musela tušit, že jsou v rejži. To, že se Mercedes nenechal opít rohlíkem a svůj koncept si dobře ohlídal je vidět na roce 2015 a úrovni Hondy.
                              Honda mohla přes McLaren vidět hodně. Stáj si hlídá věci kolem chlazení a převodovky, tudíž je tam hodně dat, která mohou pomoc. K tomu je jasná architektura, řešení ERS, baterií, telemetrie, ...
                              Ona toho Honda hodně věděla, ale naštěstí je položila jejich Japonská hrdost, kdy si vzali do hlavy, že to udělají jinak a lépe než Mercedes. Když se rozhodnuli to zkusit po jejich vzoru, už bylo pozdě a kontinuita vývoje u Mercedesu byla úplně jinde.
                              Jinak o lidech od motoráře ve stáji samozřejmě vím. Jen to není jen o nich. Data musí korelovat s věcmi, které má na starosti stáj a tam se jim data schází.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • Iscarian

                              Iscarian

                              89.177.215.XXX
                              Dobře. Tak jinak. Třeba máš pravdu a skutečně se k žádným datům o motoru Mercedes Honda prostřednictvím McLarenu dostat nemohla. Proč by tedy Mercedes přestal s podporou McLarenu? Podle všeho tedy, k tomu neměl žádný důvod. A přesto to udělal, proč?

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • Iscarian

                            Iscarian

                            89.177.215.XXX
                            Přesně tak 01

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                      • airwar1939

                        airwar1939

                        176.74.141.XXX
                        V sezoně 2014 nebylo dovoleno vyvíjet motor, takže museli jezdit se stejným HW, ale pokud vím na rozdíl od Mercedesu, Wil a FI nepoužíval paliva a maziva Petronas, měl vlastního dodavatele.

                        Výkonnostně v tom roce neměl McLaren ani na
                        Mercedes ani na Williams, s FI to bylo +- na stejné úrovni.

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • Iscarian

                      Iscarian

                      89.177.215.XXX
                      V zásadě souhlasím, až na ten rok 2013, tam byl už Mercedes před McLarenem, tehdy vyhrál PK Red Bull a Mercedes byl druhý těsně před třetím Ferrari. Mclaren byl tuším až pátý v PK...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Sice opět nebyli konkurenty, ale máš pravdu. Ten rok byl Mercedes 2. a Mclaren 5. s třetinou bodů. 01

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Nepochopil jsi nic a jseš opět arogantní. Udělal jsem chybu, že jsem s tebou zase začal diskutovat. Už si mne nevšímej a nediskutuj se mnou . Díky.

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Promiň. Asi nepochopil. HW se měnil jen 3x za sezonu (teď jen 2x). SW snad nakopírovat není problém za pár minut. A maziva a paliva jim dodává petrolejářský koncern všem stejné. A důvod škodit někomu, kdo mne ani z dálky neohrožuje, "kazit" si jméno a přicházet o cenná data prostě smysl nedává.
                A absolutně netuším, v čem jsem arogantní. Tím, že nevěřím v komplikovanost dodání SW, když je to to jediné, co Mercedes během sezony vyvíjí (až na ty 3 možnosti změny, které pokud vím ani sám nevyužil)?

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Odběratelé v tomto nebudou moc sdílný, takže se toho moc nedozvíme, veřejně asi fakt ne.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To co říká Toto Wolf má zjevnou logiku, dělat cokoli dvakrát a rozdílně, by se jim prodražovalo, a ještě by je to brzdilo. Krom toho k tomu fakt nemají důvod, zákaznické týmy mají jiné šasi, a logicky nedokáží potenciál motoru využít tak dobře, jako tovární tým. Celé to na mě dělá spíše dojem pokračujícího tlaku ze stranu FIA na odchod továrních týmů z F1.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Vymyslím "lepší" mód motoru a "konkurenci" ho nedám a nebo až za rok.Taky jsou módy "olejíček" a nepotřebují aby to kdokoli věděl, vyčmuchal. V tomhle běž s logikou někam...., tam se prodražovaní fakt nebojí. A právě že to logiku má a jednu jedinou, nikdo nebude posouvat motor výkonově "někam", když ho bude muset dát všem.A nebo bude ,ale pro všechny.Proč závodit se slabším motorem ač je stejný. O ničem....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Při troše logického myšlení je snad jasné, že pro tým Mercedes není FI a Williams konkurence, stejně tak pro tým Ferrari není Hass či Sauber konkurence, ale naopak mohou být tyhle zákaznické týmy dobrý spojenec, který obírá o body skutečnou konkurenci... jako Williams v letech 2014 a 2015, nebo FI v letech 2016 a 2017. Jediněj kdo by teoreticky měl důvod "škodit" svým zákazníkům je Renault, protože ze stejným motorem jsou RB a McLaren pro tovární tým zatím nedostižní. 03

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Tak důvodem je i že posouvat motor musí všem a najednou a za jedny peníze.To eliminuje také utrácení. Je jasné, že chtějí eliminovat vývoj motorů, aby se výkonost všech vyrovnala.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            176.74.141.XXX
            Teď jsem uplně nepochopil význam příspěvku? Eliminovat vývoj motorů chce kdo? FIA asi ne když zrušila omezení vývoje pomocí žetonů, a motoráři tuplem ne, ti chtějí vyhrávat. A motoráři když udělají vylepšení, tak ho klidně rádi otestují na zákazníkovi, a ne na továrním týmu, kde by je případné selhání bolelo. Ferrari loni dalo třeba vylepšenou verzi motoru nejdříve Haasu, a až pak ho nasadili u továrního týmu.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Jo tak ty to bereš dle novin.....to asi nebudue cesta, jak se věci mají že. Věz že FIA určité věcí ví a proto se tyhle věci dějí. Tím pravidlem se se logicky zpozdí vývoj, je rozdíl dělat posun u dvou svých motorů pro sebe a nebo pro všechny. A hlavně, všichni stejné motorové možnosti. Vše souvisí se vším.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • airwar1939

                airwar1939

                176.74.141.XXX
                Tak téhle motanici fakt nerozumím. Co jsi chtěl vlastně říct? 05

                Jaké zpoždění vývoje? Týmy mají tři motory na sezonu, tudíž na jeden motor odjedou přibližně 7 závodů (při 21 závodech za sezonu).

                Když bude mít Mercedes vylepšenou verzi pro čtvrtý závod, může ji použít u továrního týmu klidně už ve čtvrtém závodě, a tu starší verzi pak zase nasadí tehdy, kdy to z hlediska nižšího výkonu nebude hendikep... nebo třeba jen do pátečních tréninků. A zákazníkům dá to vylepšení co má od čtvrtého závodu až v osmém závodu.

                Pravidla sice říkají že musí všechny PU být totožné, ale neříká kdy, což ani nemůže, protože jsou týmy omezeny počtem PU na sezonu. Tudíž i v sezoně 2018 budeme svědky že všechny týmy nepojedou se stejnou verzí motoru.

                PS: po migrační krizi, prezidentských volbách a podobně jsou novináři ta poslední skupina lidí, kterým jsem ochoten něco věřit. 03

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Motor se posouvá co závod, ač motor je stejný. Třeba softem. A pokud ho musí dát všem, je to složitější, už třeba v tom, že tam jsou rizika, nebo se musí vylepšit chlazení, je tam těch věcí více. Prostě to Mercedesu a Ferrari tímto ztížili.

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    jedinej kdo na tomhle může reálně tratit jsou zákazníci renaultu a tento postup - trol přes FIA - je přesný stil mcl, takže je naprosto jasné odkud vítr vane

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama