DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 3 lidé)
05.03.2018 12:03
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
15:44 05.03.2018 176.74.141.XXXTo není teorie, spolu s motory dostává každý tým i obsluhu k motorům, lidi co se v nich hrabou, a lidi kteří sledují jejich chování na pitlane, ale i přímo v motorárně Mercedesu přes internet. Po každém závodě pak motory kontrolují a připravují na další závod.
Honda neměla šanci od Mercedesu nic obšlehnout, protože přes McLaren neměla přístup k žádným datům, znala jen vnější rozměry a základně koncepci. A protože měla velmi málo informací, logicky věřili svému, značně odlišnému konceptu, padali věty o tom jak je jejich motor na brzdě super a podobně. Reálné srovnání dat u McLarenu a Hondy prostě neměli k dispozici.-
jon
16:50 05.03.2018 46.135.84.XXXNejde o srovnání dat. Výkon Mercedesu byl pro ně známá veličina, takže Honda už během roku musela tušit, že jsou v rejži. To, že se Mercedes nenechal opít rohlíkem a svůj koncept si dobře ohlídal je vidět na roce 2015 a úrovni Hondy.
Honda mohla přes McLaren vidět hodně. Stáj si hlídá věci kolem chlazení a převodovky, tudíž je tam hodně dat, která mohou pomoc. K tomu je jasná architektura, řešení ERS, baterií, telemetrie, ...
Ona toho Honda hodně věděla, ale naštěstí je položila jejich Japonská hrdost, kdy si vzali do hlavy, že to udělají jinak a lépe než Mercedes. Když se rozhodnuli to zkusit po jejich vzoru, už bylo pozdě a kontinuita vývoje u Mercedesu byla úplně jinde.
Jinak o lidech od motoráře ve stáji samozřejmě vím. Jen to není jen o nich. Data musí korelovat s věcmi, které má na starosti stáj a tam se jim data schází. -
Iscarian
16:53 05.03.2018 89.177.215.XXXDobře. Tak jinak. Třeba máš pravdu a skutečně se k žádným datům o motoru Mercedes Honda prostřednictvím McLarenu dostat nemohla. Proč by tedy Mercedes přestal s podporou McLarenu? Podle všeho tedy, k tomu neměl žádný důvod. A přesto to udělal, proč?
-
-
-
airwar1939
12:16 05.03.2018 176.74.141.XXXV sezoně 2014 nebylo dovoleno vyvíjet motor, takže museli jezdit se stejným HW, ale pokud vím na rozdíl od Mercedesu, Wil a FI nepoužíval paliva a maziva Petronas, měl vlastního dodavatele.
Výkonnostně v tom roce neměl McLaren ani na
Mercedes ani na Williams, s FI to bylo +- na stejné úrovni.
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
10:29 05.03.2018 185.149.130.XXXPromiň. Asi nepochopil. HW se měnil jen 3x za sezonu (teď jen 2x). SW snad nakopírovat není problém za pár minut. A maziva a paliva jim dodává petrolejářský koncern všem stejné. A důvod škodit někomu, kdo mne ani z dálky neohrožuje, "kazit" si jméno a přicházet o cenná data prostě smysl nedává.
A absolutně netuším, v čem jsem arogantní. Tím, že nevěřím v komplikovanost dodání SW, když je to to jediné, co Mercedes během sezony vyvíjí (až na ty 3 možnosti změny, které pokud vím ani sám nevyužil)?
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
08:14 05.03.2018 176.74.141.XXXTo co říká Toto Wolf má zjevnou logiku, dělat cokoli dvakrát a rozdílně, by se jim prodražovalo, a ještě by je to brzdilo. Krom toho k tomu fakt nemají důvod, zákaznické týmy mají jiné šasi, a logicky nedokáží potenciál motoru využít tak dobře, jako tovární tým. Celé to na mě dělá spíše dojem pokračujícího tlaku ze stranu FIA na odchod továrních týmů z F1.-
GRAHAM
08:35 05.03.2018 77.236.218.XXXVymyslím "lepší" mód motoru a "konkurenci" ho nedám a nebo až za rok.Taky jsou módy "olejíček" a nepotřebují aby to kdokoli věděl, vyčmuchal. V tomhle běž s logikou někam...., tam se prodražovaní fakt nebojí. A právě že to logiku má a jednu jedinou, nikdo nebude posouvat motor výkonově "někam", když ho bude muset dát všem.A nebo bude ,ale pro všechny.Proč závodit se slabším motorem ač je stejný. O ničem....-
airwar1939
09:01 05.03.2018 176.74.141.XXXPři troše logického myšlení je snad jasné, že pro tým Mercedes není FI a Williams konkurence, stejně tak pro tým Ferrari není Hass či Sauber konkurence, ale naopak mohou být tyhle zákaznické týmy dobrý spojenec, který obírá o body skutečnou konkurenci... jako Williams v letech 2014 a 2015, nebo FI v letech 2016 a 2017. Jediněj kdo by teoreticky měl důvod "škodit" svým zákazníkům je Renault, protože ze stejným motorem jsou RB a McLaren pro tovární tým zatím nedostižní.-
-
airwar1939
09:12 05.03.2018 176.74.141.XXXTeď jsem uplně nepochopil význam příspěvku? Eliminovat vývoj motorů chce kdo? FIA asi ne když zrušila omezení vývoje pomocí žetonů, a motoráři tuplem ne, ti chtějí vyhrávat. A motoráři když udělají vylepšení, tak ho klidně rádi otestují na zákazníkovi, a ne na továrním týmu, kde by je případné selhání bolelo. Ferrari loni dalo třeba vylepšenou verzi motoru nejdříve Haasu, a až pak ho nasadili u továrního týmu.-
GRAHAM
09:17 05.03.2018 77.236.218.XXXJo tak ty to bereš dle novin.....to asi nebudue cesta, jak se věci mají že. Věz že FIA určité věcí ví a proto se tyhle věci dějí. Tím pravidlem se se logicky zpozdí vývoj, je rozdíl dělat posun u dvou svých motorů pro sebe a nebo pro všechny. A hlavně, všichni stejné motorové možnosti. Vše souvisí se vším.-
airwar1939
09:24 05.03.2018 176.74.141.XXXTak téhle motanici fakt nerozumím. Co jsi chtěl vlastně říct?
Jaké zpoždění vývoje? Týmy mají tři motory na sezonu, tudíž na jeden motor odjedou přibližně 7 závodů (při 21 závodech za sezonu).
Když bude mít Mercedes vylepšenou verzi pro čtvrtý závod, může ji použít u továrního týmu klidně už ve čtvrtém závodě, a tu starší verzi pak zase nasadí tehdy, kdy to z hlediska nižšího výkonu nebude hendikep... nebo třeba jen do pátečních tréninků. A zákazníkům dá to vylepšení co má od čtvrtého závodu až v osmém závodu.
Pravidla sice říkají že musí všechny PU být totožné, ale neříká kdy, což ani nemůže, protože jsou týmy omezeny počtem PU na sezonu. Tudíž i v sezoně 2018 budeme svědky že všechny týmy nepojedou se stejnou verzí motoru.
PS: po migrační krizi, prezidentských volbách a podobně jsou novináři ta poslední skupina lidí, kterým jsem ochoten něco věřit. -
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek