DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se jich úprava pravidel týkajících se rovnocenného přístupu k odběratelům motorů netýká - Mercedes je údajně nikdy neomazoval ani v parametrech či dostupných módech.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes se brání nařčení: naše zákazníky jsme v oblasti motorů nikdy neomezovali!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 3 lidé)
05.03.2018 12:03
Základní pravidla jsou nastavena takto, motor se… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Jirka_1
18:48 05.03.2018 217.30.64.XXXMezi námi - největší zhovadilostí v této věci je, že jeden tým dodává PJ konkurenčnímu týmu. Pokud se toto řešení nezmění, bude to stále o dohadech.
Současné PJ jsou drahé na jednotku kusů, ale celkově za sezónu týmy za motory zaplatí méně, než za dob neomezených, kdy jeden motor vydržel závodní víkend. A někdy i to ne. Jenže nikdo nemá na to, aby se pustil do vývoje takové PJ, protože jsou to astronomické částky s tím, že lze za sezónu dodat jen omezené množství kvůli definovanému množství PJ za sezónu (plus mínus autobus) - návratnost nákladů může být v záporných číslech. Takže nějaký Cosworth i přes to, že na to má mozky, je mimo kvůli penězům. Vývoj totiž musí udělat za své, žádná stáj jim zálohu nedá...
Návrat k atmosférám nikdo z automobilek nechce, problém s hybridy se dostává do neřešitelných rovin a nikdo neví, co dál. Návrh na technické řešení motorů od roku 2021 mě docela pobavil, prakticky se něco málo odstraní ze současného provedení a jede se dál - a prý s větším kraválem, což mě tedy totálně skolilo...
F1 je dvacet let za zenitem, nic lepšího se nedá vymyslet, větší výkon a vyšší rychlosti už nedají jezdci. Plížívý konec už nějakou dobu trvá a pár Amíků se snaží agónii F1 oddálit a prý vše vylepší a pozvednou F1 do nebeských výšin... -
airwar1939
12:03 05.03.2018 176.74.141.XXXZákladní pravidla jsou nastavena takto, motor se smí beztrestně vyměnit 3x za sezonu, některé komponenty dokonce jen dvakrát. Inovace tedy musí zapadat do určité časové strategie a posloupnosti, nedá se nasazovat nahodila, když mám zrovna hotový jeden lepší motor. Jasně lze nasadit i čtvrtý motor, ale opět to musí být strategicky výhodné, a v zásadě pokud budu měnit motory po sedmé nebo po páté VC je jedno, vždy je to o strategii.
To že musí pro týmy za sezonu Mercedes dodat jen šest motorů na tým, tedy celkem osmnáct motorů, neznamená, že jich jen osmnáct za rok vyrobí, připočtěte další na testy, na testování na brzdě, motory na ladění olejů a paliv a jsme minimálně na sto motorech ročně. Výrobní kapacita motorářů je tedy mnohem větší, než to co musí dodat týmů na závodění.
Motoráři vyvíjejí ne proto aby porazili zákazníky, to tak nějak předpokládají když mají tovární tým, ale proto aby porazili konkurenci.
V neposlední řadě při současném rozložení sil pokud jde o schopnost postavit konkurenceschopné šasi je zjevně jen jeden motorář, který by měl důvod dodávat zákazníkům slabší motory, a to je Renault. Tím netvrdím že to Renault dělal, ale opravdu nikdo jiný nemá důvod vědomě poškozovat zákazníka, ze sportovního hlediska by mu to nic nepřineslo.-
GRAHAM
16:08 05.03.2018 77.236.218.XXXMáš tam dost nepřesností. Už jen to, že používáš jenom slovo motor.
Vývoj motorových součastí běží neustále, to samé software, který je na každý okruh jiný. Taky se občas použije nový motor, či jeho současti(některé) a další VC se vrátí ke starému.Výrobní kapacita je taková, že nemohli přibrat Mclaren.Takže asi tak....jenom logika a inteligence nestačí.-
airwar1939
19:00 05.03.2018 176.74.141.XXXMcLaren nemohli přibrat z několika důvodů:
1) McLaren je pro Mercedes vážná konkurence a proč si dělat komplikace
2) McLaren se neuměl rozhodnout, a rozhodl se pozdě
3) Řekli že na čtvrtý tým neměli kapacity... to ale nutně neznamená neschopnost vyrobit několik motorů navíc, ale zajistit pro něj technický personál na závody a v továrně, to je v dnešní době několik desítek lidí na jednu stáj.
PS: jak to s těmi možnostmi vracet se ke staršímu motoru rozporuje to, že mají jen tři motory na sezonu?
-
-
Situs
09:42 05.03.2018 85.70.164.XXXTak třeba víme že v případě potřeby v závodě si Ham zařve dejte mi vše co máme, pustěj mu tam agresivní mapu na obranu či útok, a jede se. Docela by mě zajímalo kdy můžou toto použít samotní odběratelé, myslím že aby jim to Mercedes dovoloval musí to být též ku prospěchu továrního Mercedesu, protože jinak to pro ně opravdu smysl nemá a jen by se vystavovali většímu riziku selhání jejich PU u zákazníka.-
-
jon
14:34 05.03.2018 194.228.59.XXXPrávě. Když si motor zničí sama automobilka, tak si za své rovnou vyrobí nový. Pokud si ho zhuntuje svoji chybou zákazník, měl by si i za své zaplatit nový. Vzhledem k cenám motorů je to cca 6 milionů EUR a to asi pro každého už není taková sranda. 3x někdo udělá chybné rozhodnutí a je v tom za dalších 20 milionů EUR. Což pro Force Indii, Williams, Haas nebo Sauber může být silná čára přes rozpočet.
Možná třeba toto je pravý důvod, proč zákazníci Mercedesu motory tak nešponují. Těžko říct. Ač fanda Mercedesu, stejně se mi to úplně nezdá. Jen tam nemohu nic najít mezi řádky, kde by Toto něco hrál do autu.-
GRAHAM
16:18 05.03.2018 77.236.218.XXXProstě rozdíl tam je , logicky a ne snad proto, že by chtěli někoho eliminovat, to fakt nemají zapotřebí, oni soutěží s Ferrari, či RB a vývoj běží neustále, nemají čas to posouvat i zákaznickým týmům, když tam jsou potřeba někdy další úpravy, zlepšit chlazení atd.( i dle okruhu, nadmořské výšky, tepplot) Z logiky věci to tak být musí. Zákazník pokud to funguje to dostane dýl, někdy vůbec, Protože to bylo jen na tento okruh. Mercedes to má logicky vše hned.
A teď když to bude zakázané, tak se nebudou moci tak rychle posouvat.... buď všichni úpravu anebo nikdo a nebo my ji nechceme.
Každý ví, že výkon souvisí se spolehlivostí a jim by posun ( Wiliams, či FI) o 2 desetiny k ničemu nebyl.Nepůjdou do rizika.-
jon
16:38 05.03.2018 46.135.84.XXXPřesně tak. Nehledě na fakt, že továrna si logicky navrhne šasí pro jednoduchou impementaci všech ruzných specialit. Což pak sežere další desítky milionů do vývoje Tebou zmíněných specifických řešení.
Takže na druhou stranu je možné, že Mercedes poskytne vše potřebné s určitými daty, se kterými se dá pracovat a leccos připravit. Další věc je potom ta, zda jsou zákazníci v tomto tempu továrně stačit a vše mít připravené na nutné úrovni.-
GRAHAM
17:36 05.03.2018 77.236.218.XXXTo ani nejde a jsem si jist že Mercedes vyvíjí za pochodu.To se v F1 děje od nepaměti. Zákazník to dostane až dýl, to je jasný a nebo vůbec a někdy i hned, dle možností, důležitosti.
Není to nic proti Mercedesu, jen to vyplívá z logiky věci ...vývoje šáska motoru, převodovky atd.
A teď se tohle imho zbrzdí....ač obejít to půjde. Proč by FIA dávala nařízení ? Kdyby se to nedělo.?
-
-
-
-
-
-
Ferda
09:08 05.03.2018 46.47.176.XXXForce India i Williams má hodně daleko k tomu aby Mergl ohrožovali. Proto je dost nelogické, aby jim dávali slabší motor obzvláště když výkony odběratelů dělají Merglu reklamu a navíc by mohli přibrzdit jak Red Bull a Ferrari.
Ze strany Haasu ani Alfy se ztížnosti taky moc očekávat nedají, takže zbývá pouze Red Bull a Mekáč. Přitom Red Bull má ještě stále nad Renaultem navrch, proto se dá logicky očekávat, že trávu růst slyší pouze Mekáč u kterého můžou vznikat obavy, že Renault může dodávat lepší motory Red Bullu.-
-
Ferda
09:20 05.03.2018 46.47.176.XXXTo nedává význam. Kromě Renaultu nikdo tovární tým neohrožuje. Navíc letos už nikdo neodebírá loňské motory. A pokud některý tým nemá peníze, tak stejně může, případně bude nucený podepsat smlouvu o dodávkách motorů bez inovací, což pravidla povolují. -
Mike17
09:28 05.03.2018 185.149.130.XXXA ta souvislost je v tom, že vyhodí další prachy za vývoj módů, které používat nebudou? Jen proto, aby jejich týmy nejezdili půl kola za nimi, ale kolo celé a navíc se zřekli všech použitelných dat? Sorry, ale tvé souvislosti nedávají smysl.
Ušetřit za výrobu náhradních dílů, jako to předvedl Renault smysl dává. Zvlášť, když postižený je přímou konkurencí, přes kterou se můžu dostat. Ale tohle ne.-
-
Mike17
09:58 05.03.2018 185.149.130.XXXJo, už jsem to pochopil. Podle tebe je problém nakopírovat 6x flash disk s novým softwarem. Na hardware můžou šáhnout 2x za sezonu a je otázka, jestli toho vůbec využijí. Že nestihnou vyrobit 6 kusů motoru si nemyslím, ale to bych ještě pochopil. Že nestihnou nakopírovat software, ti fakt nežeru. A napsali jsme ti jasně, že není jediný relevantní důvod těm 2 týmům dávat něco horšího. Kadili by si do vlastního.-
-
Mike17
10:11 05.03.2018 185.149.130.XXXUznávám, že v některých závodech byl Williams konkurencí. Ale v sezoně kde Mercedes všechny převálcoval a Williams nakonec skončil až třetí. Spíš obíral konkurenci, než samotný Mercedes. Kdyby byl hrozbou, asi by jsme viděli jiný přístup. Ale neříkám, že nemohli dostat někdy něco "později". Jen stabilně je zařezávat nedává z hlediska Mercedesu žádný smysl.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek