DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor
Toro Rosso si užívá výlučné pozornosti Hondy, která k němu přešla od McLarenu, což se podle jeho šéfa Franze Tosta již pozitivně projevuje v oblasti konstrukce nového vozu STR13, a očekává silnou a spolehlivou pohonnou jednotku.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001639
(Hlasovali 4 lidé)
19.01.2018 13:12
Horner rika neco jineho a foukany difuzor ano, to… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
GRAHAM
23:39 19.01.2018 77.236.218.XXXHonda než vznikl Brawn auto po celou sezónu nevyvíjela.Soustředila se na vývoj šáska na další sezónu.Proto taky to šásko měli na začátku nejlepší, nepoužívali KERS, což byla na začátku také výhoda.To už byl ale Brawn...
V dané době Hondě motory docela dost často hořely, takže už tehdá to nebyl nějaký zázrak. I Brawn ocenil následnou změnu za Mercedes a označil motor za hodně silný....kolik ale ztracela tehdá Honda, ale knižně nevyšlo, jen píše, že ji nemělo smysl používat (a mohli).Zkuste pročíst Brawnovu knížku....vše tam je. -
uzivatel001639
13:27 19.01.2018 89.111.73.XXXTo se nam to tu zase rozjelo. Asi by bylo lepsi prejit pod novy clanek
Ikdyz se to trochu zvrhava v nepodlozenou debatu -
uzivatel001639
11:52 19.01.2018 89.111.77.XXXTost dále říká, že doufá, že Toro Rosso bude ve středu pole. Jak vidí situaci na čele? „Neočekávám velké změny. Myslím, že to bude pořád Mercedes, ale doufám, že Red Bull a Ferrari budou v boji o šampionát... jestli mám být upřímný, doufám, že to bude spíše Red Bull než Ferrari.“
No zajimave hodnoceni TR a McL -
Pikaso
11:33 19.01.2018 77.104.216.XXXNo právě na TR-H uvidíme jako to s tou Hondou je opravdu. Je zvláštní číst o nadšení FT, i když vlastně jenom z toho, že si mohou částečně diktovat jak má vypadat vnější architektura PhJ. To je sice docela logické při stavbě auta, ale v kontextu toho jak loni dopadl McL po změně PhJ, pro mě nepochopitelné. Osobně bych vůbec nepřemýšlel o změně "dizajnu" motoru a raději bych přizpůsobil jenom šasi, aby se H mohla soustředit na zlepšení jak výkonnosti tak spolehlivosti.
Ještě více zvláštní je číst tyto veselé a pozitivní reakce v době, kdy asi tak před 14 dny probleskla zpráva, že snad údajně by mohli začínat s loňským motorem.
Všechno je to takové zmatené a nepochopitelné, navíc pokud vezmeme v úvahu to, že někdy v září měla údajně H další evoluci motoru s velkým výkonnostním zlepšením a nenasadili jí, po dohodě s McL kvůli potenciální nespolehlivosti a raději udělali asi 5 drobnějších úprav na tehdejší PhJ. Naskýtají se tedy otázky, co vlastně v Hondě dělali těch 5 měsíců ??? Jak to vlastně ve skutečnosti je ???
Osobně si myslím, že TR je prostě farmou RBR, tedy letošní sezonu TR (minimálně první polovinu) klidně obětují skutečnému vývoji pod vedením HM a pak se možná budeme všichni divit co pod správným vedením pracovníci H dokáží. V tom vedení já totiž osobně spatřuji největší chybu McL při partnerství s H. Nemyslím si, že v H jsou najednou amatéři, ale prostě je nikdo tvrdě nevedl a nepoptával po nich správné výsledky s jasnými sankcemi. U McL prostě dle mého názoru byli moc měkký a to se vymstilo. Skutečně nebezpečné a úžasné spojení se tak rýsuje především na sezonu 2019 a ať je HM na venek jaký je, podle mě je to velice schopný manažer. Ale jak rád zdůrazňuji, je to můj názor a na jeho rozuzlení je ještě moc brzo.-
uzivatel001639
11:37 19.01.2018 89.111.77.XXXOn bude trochu nebo mozna vice nez si myslime rozdil v pristupu ke konstrukci auta. TR je zvykle, ze neco dostane a poser se. McL si dle meho mnohem vice diktoval. Ikdyz tu mnoho lidi tvrdi, jak to ci ono Honda podelala, tak to mohlo byt na zaklade pozadavku McL na zastavbu. Z toho duvodu dnes McL tak nejak vyrazne nechvali zamenu jednotky, protoze maji vice prace se zastavbou a aerem nez za posledni 3 roky.
Ty nesmysli, ze zacnou se starou jednotkou jsou zalozene jen na uvaze, pokud by byl s novou problem muzeme pouzit starou. Zastavba je stejna a tudiz a stejna koncepce dizajnu. Jednotka uz nebude mit zasadnio zmenu, takze lonsky rok se nemuze opakovat. Nejhorsi co se muze stat je, ze budou jezdit se stejnou spolehlivosti jako na konci roku jezdil McL.
Jinak kolik myslis ze najde Renault u nove jednotky. Vyrazna zmena a atakovani Mercedesu se konat nebude. Pokud by tedy TR jezdilo se starou Hondou Renault se o tolik nevzdali nez byl na konci roku.-
Pikaso
12:12 19.01.2018 77.104.216.XXXŠpatně si pochopil můj názor. Nebo vlastně asi dobře. Psal jsem to i s myšlenkou, že nechci do H jenom kopat. Můj názor je však jeden z těch, o kterých píšeš. Osobně jsem přesvědčen, že chybou McL opravdu byla jenom ta měkkost bez stanovení jasných výsledkových a výkonnostních cílů a tím umožnění se flákat chlapcům z H. (v Japonsku to není flákání, ale prostě tam jsou takový. Mají čas, nikam se neženou) Když srovnáš Éry kolem 1990, 2008 a teď od 2016, ten výsledek z toho jasně čiší. Teď a kolem 2008 měli prostě moc svobody a málo vedení a nic nedokázali. Ve vedení a managementu byli jenom samý japonci a nikoho tam nepustili. Proto ty výsledky nestály za nic. V dobách 1990 byli ve vrcholném managementu motorářů pro F1 angličani a němci, kteří je vedli a např v roce 1991, kdy W všechny válcoval dokázali během 2 měsíců postavit konkurence schopný motor a AS i díky tomu dokázal vyhrát svůj 3 titul. Se současným přístupem H by měl AS tituly pouze dva.
Jednoduše řečeno, osobně patřím taky mezi ty, kteří vše házejí na H a stojím si za tím. Tvé argumenty o diktátu u mě nemohou obstát. Odborník prostě musí vědět co je a není možné a nemůže kývnout na nesmyslné výzvy, nebo když na ně kývne musí to splnit. Tak to prostě je a vše je to podle mě o tom vedení. Výzvu mohu přijmout jako výzkumník a i tam budu limitován grantem, který 5krát za sebou bez výsledku nedostanu. Ve F1 se peníze točí aktuálně, každou sekundu. Zde není prostor na 10-tiletý vývoj, navíc v době, kdy mají všichni ten dobrý základ vyvinutý a navíc mám ještě na výběr ze dvou koncepcí. A to vše si měli u H uvědomit a to je to co si myslím, že do jejich práce vnese HM, řád, jasné a neprolomitelné cíle a samozřejmě odpovídající sankce, když se to nepovede, nebo odměny, když to vyjde.
Tedy na závěr. Myslím si, že se H docela rychle zvedne, ale bude to podle mě hlavně díky schopnému řízení ze strany HM, nebo potažmo ze strany celého RBR.-
uzivatel001639
12:41 19.01.2018 89.111.77.XXXNo ve 2008 nebyl problem v motoru, ale v sasi. Bylo spatne a tim ty spatne vysledky. Obecne se da rici, ze pro uspech je potreba spickove sasi a motor. tO jim chibelo a proto nemohli nikdy uspet, ikdyz motor bude OK. Podivejme se na BMW, Toyotu, proste tovarni tym neni zaruka uspechu.
Jinak Honda ma rada vyvzvy, jinak by nemohly skocit na to koncepcni reseni, ktere predvedli v roce 2015. Prijde mi, ze chteji jit cestou, ktera dava jasne vyhody, ale je technicky slozita. To se muze vymstit a Honda tim ztratila 2 roky. Renault jde na jistotu a vysledky ma prozatim lepsi ale titul neprinaseji. Uvidime v dalsich trech letech, ktera cesta bude z hlediska titulu vyhodnejsi, jestli cesta jistoty nebo vyzvy v podani netradicnich reseni .-
Pikaso
13:31 19.01.2018 77.104.216.XXXtrošku maličko sis naběhl. Jak je tedy možné, že malá evoluce stejného Šasí, se kterým H udělala asi tak 10 bodů (tuším max do 20) a skončili předposlední nebo tam někde, v roce 2009 udělala titul MS v jednotlivcích i konstruktérech ??? Připomínám, že tehdy se z BAR stal BrawnGP a v útrobách toho neschopného šasí burácel motor M.
-
Mike17
19:25 19.01.2018 185.149.130.XXXMožná proto, že nešlo o malou evoluci. Tenkrát se právě kvůli dvojitým difuzorům šasi celkem měnilo a jejich vliv byl evidentně brutální. Brawn tehdy přesvědčoval Hondu, že postavili dobré auto a nemají odcházet. A oni byli první (pokud vím) kdo dvojité difuzory na auta dal a teprve po nich to začal dělat i zbytek pole. To už neměli moc šancí to dohnat. Přesto na konci roku byl RB lepším vozem a skoro Buttona o titul připravil. Myslím, že na průběhu té sezony je dost zřejmé, v čem byl úspěch Brawnu.
Pokud jde o tehdejší motor:
V letech 2004-2006 měli celkem dobré výsledky (2,6,4 v PK). Od té doby, co převzala Honda i šasi to šlo do kopru. A svádět to na motor? V těch letech byl asi dobrý, když i přes průměrné šasi byl na špičce. A propad zavinil motor? To ztratil výkon?-
-
Mike17
09:27 20.01.2018 185.149.130.XXX1. Taky jinde uvádím, že je neměl jen Brawn, takže asi vím. Taky jsem uvedl, že je použil jako první a jeho řešení pak ostatní okopírovali a postupně ho, také díky tomu, doháněli.
2. KERS neměl ani RB, jeho jediný konkurent. Takže asi vím.
3. Honda odstoupila v roce 2008 (poslední jejich rok) ze závodů 8x. Pro srovnání Mclaren 4x, Ferrari 6x, Renault 12x, RB Renault 8x. Nevím, kolik z toho vychází na motor (jestli víš, sem s tím). Mně z toho nějak nevychází, že by byla Honda extrémně poruchová. Tady opět vím.
4. Jediné dostupné údaje jsem našel z roku 2005, kdy byly ještě V10: Motory BMW a Mercedes měly v této sezóně 930 k (690 kW). Renault, Honda, Toyota a Ferrari měli asi 900 koní (670 kW). O 3 roky později to bylo nejspíš podobné. Mezi nejlepším a nejhorším byly rozdíly asi tak velké, jako dnes mezi nejlepším a druhým. Takže o úspěchu stáje nerozhodoval motor, ale šasi. Takže opět aspoň něco vím.-
GRAHAM
10:02 20.01.2018 77.236.218.XXXPsal jsem to z hlavy a vím že jsme to kdysi řešily a asi 100 x :-) a proto si to pamatuji. Motory Hondě občas hořeli.
Já reagoval na to co jsi napsal a jestli jsi to teď "DO--gůgloval" je věc druhá. Ale o to nejde...
Nicméně i motor tehdy měl svoji roli, ač ne velkou jako v součastnosti. Brawn tuším měl možnost používat pouze motory Hondy z roku 2008, ale tvrdil že to nemá smysl a raději ukecal Force India aby souhlasila s dodávkou motorů Mercedes.(tehdy mohli dvě staje, více ne používat stejný motor)
Ano je pravda,že tehdy rozhodovalo značně více šásko, proto taky začal dominovat RB. Ale pozor 30 koní rozdílu je taky nějaký čas a nelze je nebrat v úvahu.Ano bylo to v okně, kde to jde dohnat jinde.Taky pak byli rozdily v kvaldě.Ale ano motor byl sice hodně důležitý, ale kdo byl šikovný tak to mohl dohnat jinak a i "předehnat".
-
Mike17
11:22 20.01.2018 185.149.130.XXX1. Psal jsem včera, viz příspěvky níž. Tedy nedogooglil
2. Vyhrál i přes absenci KERS, a RB neměl taky, tedy nepodstatné.
3. Ano, dogooglil jsem dnes.
4. Opět jsem to psal včera. Ale jo, googlil jsem.
Pokud si to pamatuji já, tak Brawn žádal Hondu aspoň o motor, ale ta se chtěla ztáhnout úplně. Ale na to krk nedám. Zkusím pogooglit. Ale o souhlas s Mercedesem, žádat musel.
Ano 30k se musí brát v úvahu, ale jak jsi sám správně napsal, je to v okně, kde se to dá dohnat perfektním šasi. Je to asi takový rozdíl, jako ztrácel Renault v loňské části sezony mezi Singapurem a Mexikem. To nevysvětluje rozdíly ve výsledcích té doby: někdy 2 a 4-té místo, jindy na konci pole. Motor byl pořád stejný (tedy do r.2005 V10, pak V8). Podle tabulky na tom byli podobně jako Renault a poruchovost v roce 2008 také nevypadá horší. Nechci tu dělat z Hondy té doby, špičkový motor, ale byl asi srovnatelný s Renaultem. Co dělalo v té době rozdíl mezi úspěchem a propadákem bylo šasi. Ona celá ta diskuse je trochu o ničem. To, že někdo někdy v historii udělal dobrý nebo špatný motor neznamená, že příští rok se najednou Honda nebo Renault brutálně zlepší. -
Mike17
12:53 20.01.2018 185.149.130.XXXNašel jsem zatím jen toto:
With the loss of Honda's engines, Brawn stated that several manufacturers offered to supply the team's engines, but it was the Mercedes-Benz engines that best fitted the car[6] with Jenson Button and Rubens Barrichello comprising the driver line-up.
-
-
-
-
-
-
Pikaso
13:58 19.01.2018 77.104.216.XXXNo nic. Chtěl jsem ti dát možnost ukázat, že o F1 něco víš, ale prostor už byl dost velký, takže se sestřelím trochu sám a hned to zase postavím do reálu.
Mezi lety 2008 a 2009 došlo k zásadní změně aera a tedy šlo v roce 2009 jenom těžko použít evoluci šasí z roku 2008. (pro upřesnění ty nejzásadnější změny, obrovské rozšíření předního křídla a k tomu obrovské zúžení a zvýšení zadního křídla). V případě předního křídla se tedy jedná o zcela zásadní změnu proudění vzduchu kolem celého auta a tedy i kompletní změnu aera.
No a sám si i hned odpovím. To šasí, ale stavěl kompletně stejný tým, který stavěl auto v letech předešlých. Tedy v šasí asi problém nebyl. Pokračovat budu níže u tvého dalšího bludu.
-
-
-
-
-
GRAHAM
10:04 19.01.2018 77.236.218.XXXOčekávám silnou a spolehlivou jednotku. Spolehlivá ano, v tu chvíli nevýkonná. Pokud bude výkonná, bude nejspíše ne uplně spolehlivá. IMHO pokud Honda nepojede "kudlu" v posunu výkonu, bude RB ještě hodně brečet, když mu Renault neprodlouží smlouvu. I když třeba dá motor Mercedes, mohla by nastat změna, tím by eliminovali Aston a Cosworth. V každém případě bych od Hondy očekával, že každy 3-4 měsíce budou nějaké posuny ve specifikacích motorů.Obávám se ale, že takouvou rychlost ve vývoji Honda nezvládne.No uvidíme...-
uzivatel001639
11:34 19.01.2018 89.111.73.XXXTva uvaha je zalozena na tom, ze Renault je vyrazne vykonejsi, spolehlivejsi a bude to tak i v roce 2019.
Porovnej co predvadi Renault za poslednich 10 let a co ty od nej cekas a pak to same u Hondy, jejich vstup, co kolik jednotek museli vyvinout pri jake rychlosti.
Na zaklade taho se da rici, ze jejich rychlost neni spatna a bude jenom vetsi. To ze to Honda nezvladne je nesmysl. Neni to otazka jestli, ale kdy bude pred Renaultem.
Jak sam rikas, uvidime co kdo predstavi na zacatku letosniho roku a kam se dostane na konci tohoto roku. To nam hodne napovi kam a jak rychle bude Honda smerovat. Minimalne ma Tost pravdu v tom, ze jsou tovarni tym, budou mit spickovou podporu a nebudou muset delat kompromisy.
Z meho pohledu je trochu videt to rozdilne nadseni mezo TR a McL. McL rika, ze mel problem tam jednotku dostat, TR rika jak se novy motor "pozitivně projevuje v oblasti konstrukce nového vozu". V tom trochu vidim to, ze se pro zastavbu a aero jevi Honda jako lepsi volba.
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek