DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor
Toro Rosso si užívá výlučné pozornosti Hondy, která k němu přešla od McLarenu, což se podle jeho šéfa Franze Tosta již pozitivně projevuje v oblasti konstrukce nového vozu STR13, a očekává silnou a spolehlivou pohonnou jednotku.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001639
(Hlasovali 4 lidé)
19.01.2018 13:12
Horner rika neco jineho a foukany difuzor ano, to… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Situs
11:51 19.01.2018 85.70.164.XXXTo co předvádí Renault posledních 10 let je skvost proti tomu co předvedla Honda po návratu do F1. Já Hondě hodně věřil, a vlastně ji věřím pořád, ale ignorovat její dosavadní neúspěch a psát o tom že není otázkou zda, ale kdy bude Honda před Renaultem beru zatím jen za slepou a nepodloženou víru s notnou dávkou přehlížení dosavadní reality.-
uzivatel001639
12:02 19.01.2018 89.111.77.XXXNejde vubec o Hondu, rikejme ji treba vyrobce XYZ. AMuS prinesl nejaka cisla a pokud tak nejak odpovidaji neni to pro Hondu vzhledem ke kratkemu pusobeni az takovy problem, kor kdyz musela letso prijit s novym motorem. Ano tri posledni roky byly bidne o tom neni pochyb, ale kdyz vezmene v uvahu jeji pusobeni byla vzdy vykonove na spickove urovni a tam se pohybovala i pri poslednim pusobeni pred odchodem. Proto bych neresil jestli se Honda zlepsi, ale kdy to prijde, kdy se zlepsi na uroven Mercedesu a Ferrari, protoze je na pocatku, ikdyz delsim nez jsme vsichni cekali.
Spise porovnej to co predvadi Mercedes, kam pokrocilo Ferrari a kde je dlouhodobe Renault. Na to narazim. My nemuzem Renault stale srovnavat s Hondou, tim kdo teprve zacina a uz jim zacina slapat na paty, ale s tim na koho by mel Renault cilit. A zatim tam cili pouze RB, ktery dokaze se sasi zazraky. Bude tam cilit i McL, bude tam nekdy vubec cilit tovarni Renault? I na toto nam hodne odpovi letosni sezona 2018. Proste tam porad vykon chybi a chybel. Takze lze nejak necim podlozit mozna vyrazna zlepseni? Tady ja vidim problem-
-
uzivatel001639
12:26 19.01.2018 89.111.73.XXXA roky pred temito jednotkami Renault nejak zaril. RB s jejich TOP sasi vyhral titul a i tehdy rikal, ze ma s jednotkami problem, vykon nebyl uz tehdy srovantelny se spickou. Jestli se nepletu tak i na spolehlivost si trochu Horner trochu stezoval.
Honda ano, 3 roky bida, ale ta bida po trech letech je v plenkach a za posledni pul rok se dostala spolehlivosti hodne blizko (cca na stejnou uroven) k Renaultu a to i z hlediska vykonu, par desitek koni, cca 30 dle AMuSu. Renault za tolik let co je v F1 neni schopen pripravit skutecne kvalifikacni mody. Prijde mi, ze proste oni nevi co delaji, nerozumi sve jednotce, nejsou schopny odhadovat zivostnost sveho zarizeni. To je hodne slozite a chce to velke zkusenosti a v dnesni F1 rozhodujici. To ve me proste nebudi moc duvery, ze je takovy vyrobce schopny dotahnout nekdy Mercedes.
Hondu zatim vynechavam, protoze je na pocatku, ale za dalsi 3 roky by melo byt jasne, jestli pujde cestou Renaultu nebo cestou Ferrari, pokrocili ve vyvoji a naucili se rozumnet temto jednotkam.
Proto rikam, pro rok 2018 McL udelal, pravdepodobne dobrou volbu, ale rok 2019,2020 nevi nikdo.-
Situs
12:56 19.01.2018 85.70.164.XXXJako nechci se Renaultu nějak výrazně zastávat, ale přijde mi že přehlížíš hodně z jejich úspěšné práce. Známe tituly s Fernandem, známe tituly s RedBullem. Jako balík myslím motor Renault špička byl a jejich foukání týmům umožňovalo velké věci I Lotus si s nima vedl velice dobře.-
Dokugan
14:11 19.01.2018 77.236.208.XXXZapomínáš na to, že tituly, o kterých mluvíš, tak v žádném případě nebyly zásluhou motoru. Tituly s Fernandem jsou zásluhou hmotových tlumičů a změny pravidel v oblasti pneumatik, které vyřadily Ferrari. Tituly s RB naopak v jejich aerodynamice, ohebná křídla, hodně diskutovaná kontrola trakce, foukané difuzory atd. A názor, že s něčím takovým, jako je foukání difuzorů, přišel Reanult je nesmysl. Mnohem pravděpodobnější je, že v RB přišli na to, že jim to může pomoct a zkrátka si něco takového u Renaultu objednali, aby upravili konstrukci výfukového potrubí, které jim to umožní. Názor, že je to zásluha Renaultu je absurdní a naivní.-
Situs
14:19 19.01.2018 85.70.164.XXXTak to vyškrtneme všechny tituly, protože vždy se něco v minulé éře našlo mimo motoru. Foukání možná nebyl nápad samotného Renaultu, ale realizoval ho, a foukání si troufnu tvrdit byl jeden z rozhodujících faktorů pro tituly RedBullu a tato vlastnost motoru byla v celkovém výkonu velice podstatná a činila rozdíl.-
Dokugan
14:44 19.01.2018 77.236.208.XXXSamozřejmě, že můžeme vyškrtnout motor ze všech titulů před hybridní érou. Minimálně od roku 2000 do zavedení V6 nebyl nikdy rozhodující. Rozdíl mezi motory Mercedesu a Ferrari byl z hlediska výkonu po celé toto období zanedbáván. O Renaultu se vždy mluvilo jako o tom méně výkonném, na druhou stranu o něco lehčím a opravdu nikdo v té době nemluvil o tom, že by jakýkoli z těch titulů byl zásluhou motoru, jako je to dnes. Jako příklad může posloužit TR, které přecházelo mezi motory Ferrari a Renaultu a efekt byl, tedy spíš nebyl žádný.
-
-
Adi
14:23 19.01.2018 81.19.11.XXXTypický redbulák... Alonso a Vettel asi měli ve svých vozech šlapadla. Stejně tak hovadina, že zpoždění zapalování je výmysl lidí přes aerodynamiku :D Možná si to nepostřehl, ale RB byl tovární tým Renaultu se vší podporou a jasně prokázali, že oba týmy umí komunikovat na nejvyšší technické úrovni. Nestačilo na ně nic. Ani Mercedes, ani Ferrari ano kdokoliv jiný. Zkuste už proboha pochopit, že se jednalo o tovární spojení...-
Dokugan
14:35 19.01.2018 77.236.208.XXX"Typický rebulák..." To je gól. V žádném případě nejsem fanoušek RB. A o zpoždění zapalování jsem neřekl ani slovo. Rozdíl mezi mnou a tebou je ten, že já vidím věci tak jak jsou, zatímco ty se na věci dívaš tak, jak se ti zrovna líbí, to tak vypadá. Tvůj příspěvek totiž ani v jednom detailu nevyvrací ten můj. Zpoždění zapalování... Mělo to výrazný vliv na rychlost? Nevím, proto se k tomu nebudu vyjadřovat. Na rozdíl od všech ostatních faktorů, které jsem jmenoval, totiž tady nelze určit, jestli byl rozhodující. U všech ostaních došlo k zákazu nebo velmi rychlému okopírování řešení a jejich vliv byl tedy snadno rozeznatelný a zdokumentovaltený. A o spolupráci s Renaultem a RB přeci mluvím, jinak by nic, jako úpravu výfukového potrubí neprovedli.
-
-
Mike17
20:09 19.01.2018 185.149.130.XXXÉra titulu Renaultu, kde je vidět, jak "velký" vliv na titul měl motor:
V roce 2005 bylo v motoru 3.0 L V10 povoleno maximálně 5 ventilů na válec [15]. FIA také představila nové předpisy, které omezují každé auto na jeden motor na dva víkendy Grand Prix, přičemž kladli důraz na zvýšenou spolehlivost a snížení výkonu. Motory BMW a Mercedes měly v této sezóně 930 k (690 kW). Renault, Honda, Toyota a Ferrari měli asi 900 koní (670 kW).
-
-
Adi
13:05 19.01.2018 81.19.11.XXXRenaultí V8 s jejich možnosti foukání, spotřeba, průběh a v konečné řadě i spolehlivost dala RB 4 tituly. Bylo to ukázkové inženýrské spojení a svatba z rozumu. Jako každý jiný vztah nebyl dokonalý, ale fungoval. Já se nesnížím na laciné osočování a kecy, že přístup Helmuta a Hornera vůči Renaultu rozhodně nebyl v pořádku, to nemám za potřebí, ale znovu opakuji fakt, že nebýt skvělých možností zpožděného zapalování a foukání pomocí výfuku, tak si rovnou 2 tituly RB můžeš škrtnout a ano, je pravda, že tak daleko nebyl žádný jiný tehdejší dodavatel PJ. Max výkon Renaultu zaostával za Mercedesem o cca 15 ps, naopak díky nižším nárokům na chlazení a lepšímu průběhu je obecně Renaultí V8 nejem o mnoho úspěšnější než Mercedes V8, ale i komplexně lepším motorem. Můžeme se bavit o hybrid éře a dobře víš, že umím být dost kritický na práci Renaultu v této éře. To však nemění jasnéa prokazatelné úspěchy Renaultu v atmo éře jako takové, kde byl (znovu zdůrazňuji) spolu s Ferrari nejlepší motorář.
-
-
uzivatel001836
12:34 19.01.2018 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
uzivatel001639
12:52 19.01.2018 89.111.73.XXXKdyz pomineme spolehlivost, ktera byla uz u Hondy a Renaultu cca stejne bidna na konci sezony, tak je pak otazka, jestli je Renault horsi 4 nebo nadany tretak. Podle AMuSú, coz se tu kazdemu nelibi, je rozdil mezi Hondou a Renaultem cca stejny jako mezi Renaultem a Ferrari.
Je pak tedy otazka, jestli tu nemame, spatneho tretaka, nadaneho tretaka a spatneho ctvrtaka a normalniho ctvrtak
Ale jinak plne souhlasim s tim co rikas. No a kdyz se na to takto podivas, dokazes odhadnout ktery z techto źaku bude v 7 tride nejlepsi?-
Situs
13:02 19.01.2018 85.70.164.XXXTen třeťák bude pořád jen šesťák a proti 7 třídě nebude mít šanci. Honda má za sebou sice jen 3 třídy reálného života, a ten předškolní rok kdy se mohly projíždět světem zcela bez omezení hodily do kanálu, ale nutno dodat že takové tragické třídy nikdo ze současných výrobců nepamatuje.
A jinak Honda ve spolehlivosti Renault nedohnala, jen Renault na konci sezóny zavrávoral, to je podle mě podstatný rozdíl.-
uzivatel001639
13:24 19.01.2018 89.111.73.XXXOn je fakt velky rozdil v tom jestli Honda dohnala Renault nebo Renault spadl na uroven Hondy. Dulezite je si byly blizko tito dva motorari. Renault si proste nebyl blizko s Ferrari ani nahodou, protoze jinak by mozna ten titul RB dal. Ferrari letos predvedlo pravy opak toho co predvedl Renault, vykon nahoru, poruchovost dolu. Farreri letos Renaultu uteklo a to vyrazne. Da se rici, ze Ferrari dva roky zavahalona a priblizilo se urovni Renaultu, ale Renault si jede porad to same, porad prumer.
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek