DISKUZE K ČLÁNKU Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti
Šéf Renault Cyril Abiteboul uvedl, že to je pro ně hořké, když musí v závěru sezóny obětovat výkon svých motorů kvůli tomu, aby zajistili jejich spolehlivost. Poruchy se v posledních závodech množí a francouzský výrobce bojuje s nedostatkem nových náhradních dílů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
GRAHAM
16:12 22.11.2017 77.236.218.XXXTakže k motorů Renault.Je potřeba se na to kouknout obšírněji. Vzhledem k tomu, že motory už jsou teď ke konci opotřebované a Renault nemá ND díly, šli s výkonem níže než by museli. Situace kdy jim motory hořely, byla o něčem jiném, tam to přehnali s agresivním módem a projevilo se tam, opotřebení motorů.Ty dvě věci nejsou úplně spojené nádoby, protože v tom hrála roli nadmořská výška a tu nezohlednily.V dalším závodě to zase bylo naopak, tam šli hodně pod svoje možnosti a to kvůli ND dílům....prostě je nemají.Kdyby to nepřehnali před tím, bylo by to v Brazilii cajk.Protože jim ale "schořelo", tak teď museli být extrémně opatrní, protože mohla nastat situace, že by v posledním závodě někdo nevyjel a to by byla ostuda.
Motor Renault je už výkonově na tom velice slušně, jen dotáhnout tu spolehlivost a sám jsem zvědav, jak na tom bude nový motor ohledně spolehlivosti.Pokud to bude ok, bude RB a Mclaren určitě vpředu, protože jsou ve výkonovém okně, kdy to lze dohnat jinak.RB určitě a Mclaren myslím taky, ten to ale přiští rok bude muset potvrdit.Velký otazník je možnost kvalda módu a také zda Mercedes a Ferrari tenhle mód nebude moci používat v mnohém širším speketru i v závodě.To by byl problém.Tajně ale doufám v jiný scenář, že to spíše konkurenci zpomalí.Uvidíme.
Myslím že Renault ale opravdu celkově dožene tyto dva až v dalším roce.Možná bude vždycky lehce slabší, nebude to ale pro závodění žádný problém. Honda nemá dle mého názoru prozatím šanci, ty se přiblíží nejdříve po další sezóně a budou rádi, když budou ztrácet, to co teď Renault. -
fifo
13:38 22.11.2017 213.94.78.XXXneschopni zabezpecit vykonny motor, neschopni zabezpecit spolahlivy motor, a k tomu vsetkemu nie su schopni zabezpecit nahradne diely.
Ziada sa mi napisat ze su neschopni, ale uz to vlastne povedali sami.
Renault to ocividne nezvlada, ale proti zmenam sa brania. Ach jaj -
-
jon
14:09 22.11.2017 194.228.59.XXXVýkon tam je, pokud ostatní jedou údržbu. V Brazílii měl Lewis nový motor a sám řekl, že nemusel nic šetřit a měl to puštěné naplno. Ten rozdíl tam byl pořád o parník a i když to měl puštěné naplno, tak v tom nezarachtalo a nemusel otravovat hasiče.-
Adi
16:38 22.11.2017 81.19.11.XXXJo a k čemu bylo Mercedesu jet naplno v Mexiku? K ničemu, nedali Renault RB ani když měli konzervativní mód... Sakra, tady nějak ta tvoje teorie o výkonu nějak naráží. Kdybych byl stejný demagog, tak na základě GP Mexika musím věřit, že výkon Renaultu je o parník jinde, když vyhráli na 2 motorových tratích za poslední 2 měsíce... Ale já nemám za potřebí mlit nesmysly. Zajímavý je, jak se tady vy Renault hateri slezete vždy když je možnost kynout si... Po GP Mexika a Malajsie ste byli kde, abyste mohli nakydat slabému Mercedesu?!
-
Mike17
17:28 22.11.2017 185.149.130.XXXProč vyhráli v Malajsii a Mexiku? Má to dva důvody. jednak RB vylepšil šasi, jednak Renault přidal výkon. Bohužel na úkor spolehlivosti. Vždyť o tom tady máš článek. Pokud já jsem demagog, co Abiteboul? Vždyť tvůj guru říká to samé co já?
V Brazílii to zase vrátili zpět a co se stalo? Maxík dostal zase skoro půl kola. Prostě se Renault přiblížit výkonově dokáže, ale pilot si pak musí hodit mincí, jestli mu to pomůže, nebo se bude dívat na závod z boxů. -
jon
17:48 22.11.2017 194.228.59.XXXEhm, kolikátý motor měl nasazený Valteri? A potřeboval Lewis riskovat, když si pouze pokrýval Vettela? Navíc měl docela zásadně poškozený difuzor.
Srovnávat Renault a Mercedes v Mexiku je zbytečné.
Mercedes letos ani v jediném voze ze šesti (stejně jako jich má Renault) nepotřeboval víc komponent, než bylo předepsáno. Monoposty jejich zákazníků porazil jediný zákaznický tým. Nechali za sebou 2 tovární týmy (ano McLaren považuji též za tovární tým Hondy) a všechny ostatní zákaznické týmy. Mercedes vyhrál oba tituly.
Oproti tomu Renault - vyhrát dokázal pouze díky Red Bullu. V Baku hodně šťastnou náhodou, v Malajsii díky umu RB, v Mexiku by to mohlo být víc vyrovnané, ale Mercedes neměl zájem závodit za každou cenu. Valteri na jisté dvojce dával Lewisovi veliký komfort po tom bodychecku od Vettela.
Jinak na 3 vítězství potřeboval RB 6 motorů pro Ricciho i Maxe. Navíc se u RB právoplatně trochu obávají, aby vůbec dojeli celý víkend v Abu Dhabí. Toro Rosso má 7 a 5 motorů. Továrna 5 a 5. To není o žádné demagogii, Renault je prostě daleko pořád stejně.
Po Mexiku se řešilo to, jestli chování Vettela po startu bylo legitimní a ano, výkonnost RB mě tam trochu překvapila. Trochu proto, že jsem si vědom jejich kvality šasí, kdy mají neuvěřitelnou trakci i když jedou bez přítlaku.
Můj postoj není v tom, že bych byl hater Renaultu, ale v tom, že mi jejich chování přijde stejně trapné, jako Hondy. Na jednu stranu nejsem příznivce rétoriky RB vůči ním, ale na druhou stranu říct platícím zákazníkům před koncem sezóny - sorry, díly nejsou a letos už nebudou ... To si může dovolit možná tak Honda a ani ta to nedělá ...
Jen ještě taková poznámka, když mi tady rýpeš do Mercedesu ... Na jaké pozici dojel tovární Mercedes v Mexiku a Malajsii? Já jen jestli máme stejné měřítko pro pojem slabý. Kdyby dokázal být kdokoli z jezdců celou sezónu takový slaboch, tak si zajistí titul mezi jezdci a s mírnou pomocí svého stájového kolegy 3. místo v PK.-
-
jon
19:14 22.11.2017 194.228.59.XXXStabilizovaný výkon při spolehlivosti nejde s teoretickým výkonem srovnávat.
Já si umím u motokárového motoru sám nahnat několik koní sáhnutím na šroubek karburátoru, ale do jednoho kola bude zadřený motor.
Jinými slovy, kdyby Mercedes a Ferrari jeli stejný hokus pokus, tak tam zase bude 80 koní díra. Co jejich motory umí je hodně dobře vidět v kvalifikaci. Náhlé zrychlení o 3-4 desetiny oproti RB téměř určitě nebude rozdíl 25 koní. Závodní mapy budou trochu jiné, ale v případě nouze tam prostě umí poslat solidní porci výkonu navíc aniž by to zamávalo se spolehlivostí.
Realita je taková, že Renault je rok před Hondou a rok za Ferrari a Mercedesem. A příští rok začne ještě větší sranda, až budou pouze 3 motory. Jak se zdá, i Ferrari se přes zimu hodně zapotí a ti už mají cestu dorovnání výkonu za sebou.
Mercedes si ještě minimálně 2 roky podrží výhodu. Všechny neduhy motoru vychytal v roce 2014, kdy si mohli dovolit, co chtěli. Když potřebovali, nebyl problém celému poli nakládat 2s na kolo, takže si mohli dovolit testovat i během závodního režimu. Jen museli pohlídat, aby Lewis nebo Nico nezlobili.-
Adi
23:02 22.11.2017 212.96.178.XXXNo nejsi Renault hater, jen nevidíš skutečný výkon Renault PJ, pze nechceš. Mercedes je historicky oproti Renaultu v F1 dost bída. Konečně se oba výrobci střetávají a věz, že dříve než později bude souboj o titul M vs R za asistence F a až pak RB...-
jon
09:01 23.11.2017 194.228.59.XXXJá bych ho tam rád viděl, ale on tam není stabilně. Myslíš, že Ferrari a Mercedes tam neumí nacpat o 100 koní víc a nechat ten motor rozsypat během 2 závodů?
Jinak co se týká srovnání Renaultu a Mercedesu. Řekněme, že co do počtu startů má Mercedes co dohánět. Jinak je to dle statistik takto:
Mercedes
Startů: 167
Vítězství: 75
PP: 87
Nejrychlejších kol: 55
Titul jezdců: 6
Titul konstruktérů: 4
Renault
Startů: 343
Vítězství: 35
PP: 51
Nejrychlejších kol: 31
Titul jezdců: 2
Titul konstruktérů: 2
Red Bull Racing
Startů: 244
Vítězství: 55
PP: 58
Nejrychlejších kol: 54
Titul jezdců: 4
Titul konstruktérů: 4
Jen pro srovnání jsem tam přidal i Red Bull, který řeší vše, kromě motoru. Mercedes je statisticky jinde oproti oběma. Jediné, v čem kulhá je počet startů, ale tam bych si dovolil tvrdit, že to celé ještě zvedá samotnou úspěšnost týmu. Red Bull v tomhle jako soukromý tým má nevýhodu, ale Renault se za sebe vždy prezentoval jako továrna. Možná nebyla řeč o úspěšnosti týmu, tak ať tu nejsem za demagoga - o jaké bídě byla řeč?
Jinak samozřejmě budu rád, pokud se Renault zvedne a přidá se ke špičce. Jen si nemyslím, že to bude za stávajících pravidel. Red Bull je cca 1 rok před nimi, co se týká výkonnosti šasí a jsou pořád minimálně 1 rok za Ferrari a Mercedesem. Výkon, který Renault momentálně zavádí mají obě zmíněné automobilky už dlouhou dobu odbržděný a stabilizovaný. To je holý fakt.
-
-
-
-
-
-
-
-
Adi
12:15 22.11.2017 81.19.11.XXXUbrat výkon na úkor spolehlivosti museli všichni. Renault podělal Mexico, to bez debat, ale jinak se nechová nějak jinak než ostatní. I Lewis přiznal, že aby Mercedes splnil limit, musí šetřit PJ a jak byl spokojený když mohl v Brazílii vorostovat motor!
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
George RUSSELL - Kvalifikace (9:00)
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek