DISKUZE K ČLÁNKU Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Šéf Renault Cyril Abiteboul uvedl, že to je pro ně hořké, když musí v závěru sezóny obětovat výkon svých motorů kvůli tomu, aby zajistili jejich spolehlivost. Poruchy se v posledních závodech množí a francouzský výrobce bojuje s nedostatkem nových náhradních dílů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault přiznává "hořkost" situace, kdy musí obětovat výkonnost v zájmu spolehlivosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 23.11.2017 15:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 4 lidé) 22.11.2017 11:04
Když jsem to napsal já, že obětovali výkonnost v… »
» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 22.11.2017 17:23
Jasně, hlavně že nejsi demagog ty. Tipuješ si tu… »
» jon (Hlasovali 2 lidé) 22.11.2017 07:49
To jsou mi novinky po ránu. 04 Skoro jak od… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Forma RB bude dána dvěma faktory. První je ten, jaký dostanou vývojový materiál, když nejspíš půjdou od roku 2019 k Hondě. Druhá věc je spolehlivost Renaultu. Jestli se jim povede trochu zvednout výkon, RB bude schopen se do toho okna dostat. Jde jen o to, na jak dlouho. Přeci jen Ferrari ani Mercedes nespí.
Jinak ve vší úctě k soupeřům, největší problém Mercedesu byly letos pneumatiky. K tomu trochu i ten delší rozvor, ale to by nebylo tak hrozné, kdyby se netrápili v první třetině sezóny s provozním rámcem pneu. Od té doby to byla docela spanilá jízda. Ano, nemají náskok vteřinu na kolo, ale pořád tam je pár desetin. V kombinaci s pilotem typu Lewise, Vettela nebo Alonsa je takový vůz potenciálně mistrovský, pokud je dostatečně spolehlivý. Čímž se opět vracíme na začátek. Nejlepší letošní životnost motorů Renault při jejich úrovni výkonu byla 4 závody. Příští rok se dá očekávat, že Ferrari a Mercedes posílí výkon a bude to muset vydržet 7 závodů. Nechci Ti nijak kazit iluze, ale tohle Renault opravdu za zimu nedá. Kdyby tomuhle někdo věřil, můžeme tu rovnou spekulovat o tom, že se to samé povede i Hondě. A té se to určitě nepovede. Příští rok se určitě Red Bull párkrát vytáhne, možná se něco povede i McLarenu. Toro Rosso bude v lepším případě závodit se Sauberem. A tovární Renault asi taky poskočí, ale budou rádi za úroveň, na které je momentálně Force India.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
11

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

81.19.11.XXX
Mrknu na to. 3. A 4. Sezóna Renaultu bude stěžejní. Užívej si momentální stav. Mohu tě ujistit, že neexistuje dlouhodobá dominance a už letos Musel Mercedes o titul tvrdě bojovat. Jestli je pravda, co chystá Renault na příští rok, klidně se odvážim tvrdit, že favoritem bude RB.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Mercedes přebral mistrovský tým, který dostal mistrovské šasí darem, dal do něj motor Mercedes a už v první čtvrtině sezóny bylo jasné, že co nasbírají do půlky sezóny, z toho musejí dát titul. Vývoj téměř nulový. Jasně, na titul to nakonec stačilo, ale jen díky Rossově fikanému výkladu pravidel. Co se týká porovnání, kdo historicky odvádí lepší práci ... Dal jsem Ti menší statistiku pod jiný komentář. Prostuduj to a navážeme na to, kdo napříč historií odvádí lepší práci.
Renault hodnotím až letos. Možná jsi to úplně nepostřehnul, ale letos jsou úplně nová šasí. Někdo to zvládl lépe, někdo hůře. A když továrna soupeří s juniorkou RB, která také vyvíjí minimálně, to je trochu trapné. A jak je vidět, pokud někdo odvádí lepší práci, ono se s tím slabším motorem dá i vyhrát. A to ta stáj nemá takové znalosti té PJ jako továrna ... Jak říkám, trapas.
Jinak o sabotáži TR jsem nikde nic nenaznačoval. Nebo snad v Mexiku povstali Hulk s Carlosem jako fénixové a něco mi uteklo? Já poukazoval na to, že v posledních 3 GP byla i Honda spolehlivější než Renault. Srovnání s Mercedesem a Ferrari je zatím úplně zbytečné. Rozdíl továren můžeš většinou vidět v cca 75% závodu, když je Renault předjížděn o kolo. Nebo je náhoda, že v této sezóně bylo jen 5 případů, kdy jednomu z jejich monopostů od nadílky jednoho kola nepomohl Bernd Maylander? 03 A i tak to pokaždé bylo se znatelnou ztrátou.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Já bych ho tam rád viděl, ale on tam není stabilně. Myslíš, že Ferrari a Mercedes tam neumí nacpat o 100 koní víc a nechat ten motor rozsypat během 2 závodů?
Jinak co se týká srovnání Renaultu a Mercedesu. Řekněme, že co do počtu startů má Mercedes co dohánět. Jinak je to dle statistik takto:

Mercedes
Startů: 167
Vítězství: 75
PP: 87
Nejrychlejších kol: 55
Titul jezdců: 6
Titul konstruktérů: 4

Renault
Startů: 343
Vítězství: 35
PP: 51
Nejrychlejších kol: 31
Titul jezdců: 2
Titul konstruktérů: 2

Red Bull Racing
Startů: 244
Vítězství: 55
PP: 58
Nejrychlejších kol: 54
Titul jezdců: 4
Titul konstruktérů: 4

Jen pro srovnání jsem tam přidal i Red Bull, který řeší vše, kromě motoru. Mercedes je statisticky jinde oproti oběma. Jediné, v čem kulhá je počet startů, ale tam bych si dovolil tvrdit, že to celé ještě zvedá samotnou úspěšnost týmu. Red Bull v tomhle jako soukromý tým má nevýhodu, ale Renault se za sebe vždy prezentoval jako továrna. Možná nebyla řeč o úspěšnosti týmu, tak ať tu nejsem za demagoga - o jaké bídě byla řeč? 03
Jinak samozřejmě budu rád, pokud se Renault zvedne a přidá se ke špičce. Jen si nemyslím, že to bude za stávajících pravidel. Red Bull je cca 1 rok před nimi, co se týká výkonnosti šasí a jsou pořád minimálně 1 rok za Ferrari a Mercedesem. Výkon, který Renault momentálně zavádí mají obě zmíněné automobilky už dlouhou dobu odbržděný a stabilizovaný. To je holý fakt.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

212.96.178.XXX
No nejsi Renault hater, jen nevidíš skutečný výkon Renault PJ, pze nechceš. Mercedes je historicky oproti Renaultu v F1 dost bída. Konečně se oba výrobci střetávají a věz, že dříve než později bude souboj o titul M vs R za asistence F a až pak RB...

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

212.96.178.XXX
Jenže Mercedes přebíral mistrovský tým a poslal ho do středu pole. Renault přebral vybrakovaný šunt, s kterým mohou skončit 5. V PK. Opravdu nemám pocit, že by Mercedes předvedl lepší práci. Tvůj trapný náznak, že Renault sabotuje TR nehodlám komentovat. 02

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Stabilizovaný výkon při spolehlivosti nejde s teoretickým výkonem srovnávat.
Já si umím u motokárového motoru sám nahnat několik koní sáhnutím na šroubek karburátoru, ale do jednoho kola bude zadřený motor.
Jinými slovy, kdyby Mercedes a Ferrari jeli stejný hokus pokus, tak tam zase bude 80 koní díra. Co jejich motory umí je hodně dobře vidět v kvalifikaci. Náhlé zrychlení o 3-4 desetiny oproti RB téměř určitě nebude rozdíl 25 koní. Závodní mapy budou trochu jiné, ale v případě nouze tam prostě umí poslat solidní porci výkonu navíc aniž by to zamávalo se spolehlivostí.
Realita je taková, že Renault je rok před Hondou a rok za Ferrari a Mercedesem. A příští rok začne ještě větší sranda, až budou pouze 3 motory. Jak se zdá, i Ferrari se přes zimu hodně zapotí a ti už mají cestu dorovnání výkonu za sebou.
Mercedes si ještě minimálně 2 roky podrží výhodu. Všechny neduhy motoru vychytal v roce 2014, kdy si mohli dovolit, co chtěli. Když potřebovali, nebyl problém celému poli nakládat 2s na kolo, takže si mohli dovolit testovat i během závodního režimu. Jen museli pohlídat, aby Lewis nebo Nico nezlobili.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
Myslím že se lehce výkonově dotahuje.Ono je to možná o tom, že oni ten výkon stejný mají(mimo kvalda módu), ale nemohou ho prozatím použít.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
No to je dobře, funguje to.....a to ho ještě museli jak vyhrát brzdit a on řval že to nejde, jet pomaleji. 11 Tak je i jasné, že sedla trať.... 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Miku, nepleť nám tu Red Bull a Renault. Tag Heuer usoudil, že je lepší bedna. Stáje, co používají motor Renault jako i Renault samotný znají bednu pouze z fotek - stejně jako my. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Tak samozřejmě, že to nemusí být jen o motoru Renault. Jen tedy nevím, proč jich Max potřeboval tolik ... 20

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Jako já to oceňuji, ale asi jsme se zase sešli na špatném pískovišti. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
To je jednoduché. 04 Max už si vybral penalizace a o nic mu nešlo. Jemu bylo jedno, jestli nedojede. Konzervativně jeli až potom, co jel extrémně konzervativně i Valteri a Mercedes jim naznačil, že se o vítězství nebudou prát. Šlo o to, aby bylo před Vettelem co nejvíce monopostů. A to se povedlo, ne? Možná jsi to přehlédl, ale v Mexiku se korunoval nový mistr světa. Max vyhrál, ale všude v médiích jsem viděl Lewise v barvách Mercedesu ... Takže asi podobná situace jako když vyhraje v půlce sezóny.
Co se týká Mercedesu v jejich druhé sezóně. Nico 7., Michael 8., Mercedes 4. v PK. Porazil je taky jejich zákazník, ale nesnížili se k boji s juniorkami.
Co se týká toho výkonu. K tomu snad jen - sni dál. 25 koní to může být, ale Mercedes s tím výkonem umí dojet do cíle bez pyroshow, byť to může být show pro diváky jistě skvělá. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.59.XXX
Ehm, kolikátý motor měl nasazený Valteri? A potřeboval Lewis riskovat, když si pouze pokrýval Vettela? Navíc měl docela zásadně poškozený difuzor.
Srovnávat Renault a Mercedes v Mexiku je zbytečné.
Mercedes letos ani v jediném voze ze šesti (stejně jako jich má Renault) nepotřeboval víc komponent, než bylo předepsáno. Monoposty jejich zákazníků porazil jediný zákaznický tým. Nechali za sebou 2 tovární týmy (ano McLaren považuji též za tovární tým Hondy) a všechny ostatní zákaznické týmy. Mercedes vyhrál oba tituly.
Oproti tomu Renault - vyhrát dokázal pouze díky Red Bullu. V Baku hodně šťastnou náhodou, v Malajsii díky umu RB, v Mexiku by to mohlo být víc vyrovnané, ale Mercedes neměl zájem závodit za každou cenu. Valteri na jisté dvojce dával Lewisovi veliký komfort po tom bodychecku od Vettela.
Jinak na 3 vítězství potřeboval RB 6 motorů pro Ricciho i Maxe. Navíc se u RB právoplatně trochu obávají, aby vůbec dojeli celý víkend v Abu Dhabí. Toro Rosso má 7 a 5 motorů. Továrna 5 a 5. To není o žádné demagogii, Renault je prostě daleko pořád stejně.
Po Mexiku se řešilo to, jestli chování Vettela po startu bylo legitimní a ano, výkonnost RB mě tam trochu překvapila. Trochu proto, že jsem si vědom jejich kvality šasí, kdy mají neuvěřitelnou trakci i když jedou bez přítlaku.
Můj postoj není v tom, že bych byl hater Renaultu, ale v tom, že mi jejich chování přijde stejně trapné, jako Hondy. Na jednu stranu nejsem příznivce rétoriky RB vůči ním, ale na druhou stranu říct platícím zákazníkům před koncem sezóny - sorry, díly nejsou a letos už nebudou ... To si může dovolit možná tak Honda a ani ta to nedělá ...
Jen ještě taková poznámka, když mi tady rýpeš do Mercedesu ... Na jaké pozici dojel tovární Mercedes v Mexiku a Malajsii? Já jen jestli máme stejné měřítko pro pojem slabý. 04 Kdyby dokázal být kdokoli z jezdců celou sezónu takový slaboch, tak si zajistí titul mezi jezdci a s mírnou pomocí svého stájového kolegy 3. místo v PK. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Proč vyhráli v Malajsii a Mexiku? Má to dva důvody. jednak RB vylepšil šasi, jednak Renault přidal výkon. Bohužel na úkor spolehlivosti. Vždyť o tom tady máš článek. Pokud já jsem demagog, co Abiteboul? Vždyť tvůj guru říká to samé co já? 12
V Brazílii to zase vrátili zpět a co se stalo? Maxík dostal zase skoro půl kola. Prostě se Renault přiblížit výkonově dokáže, ale pilot si pak musí hodit mincí, jestli mu to pomůže, nebo se bude dívat na závod z boxů. 12

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jasně, hlavně že nejsi demagog ty. Tipuješ si tu čísla a nepředvedeš ani jedno z oficiálních statistik. protože ti nějak nehrají do karet že? Nikdo jiný o nějakém konzervativním módu v Brazílii nemluvil. Protože na rozdíl od Mexica, to nikdo nepotřeboval. Kromě Renaultu, kterému po mnoha odstoupeních došlo, že je lepší dojet na bedně, že mít 50:50 vítězství nebo nic. 03

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama