Pilot McLarenu se sice domácího matadora dokázal držet, ale na předjetí to ani jednou nebylo. Po aktivaci DRS totiž dosahoval stejné maximální rychlosti jako Felipe, jehož Williams pohání špičkový motor Mercedesu.
Není divu, že výkonnostní deficit po závodě v Brazílii ironicky označil za "úžasný" a že varoval Toro Rosso, které si s McLarenem v příští sezóně prohodí dodavatele motorů.
"Nedostatek výkonu byl dnes úžasný. V Mexiku to bylo stejné. Byl jsem několikrát velmi, velmi blízko Felipemu na výjezdu z poslední zatáčky, ale i když jsem aktivoval DRS, tak mi ujížděl. Nedostatek výkonu je pro Toro Rosso znepokojující," popisuje Alonso.
I přes ztrátu, která se v závodě stále pohybuje kolem 60 koní, dokázal do cíle dojet na 8. místě před soupeři vybavenými motory Ferrari i Mercedes, což jej poněkud udivuje.
"Je to stále škoda, že máme takový neuvěřitelný výkonnostní deficit a že i s plnými bateriemi, DRS a se vším jsou na rovinkách stále rychlejší. Včera to bylo myslím o 25 km/h. Když někdo použil DRS, tak to muselo být 40 nebo 50 km/h, takže to je hodně neuvěřitelné, že jsme dojeli do cíle před některými vozy," pokračuje pilot McLarenu, jenž udržel svou pozici například před dotírajícím Sergiem Pérezem s Force Indií.
"Nedostatek rychlosti byl dnes alarmující. Zbývá jen Abú Zabí a další problematický rok skončí. Snad půjde o poslední závod, v němž budeme muset závodit za takových podmínek," kroutí hlavou Alonso, který se už nemůže dočkat ukončení spolupráce s Hondou.
Příští rok bude McLaren pohánět Renault, s nímž v letech 2005 a 2006 vyhrál dva mistrovské tituly. Jeho současné potíže se spolehlivostí v závěru sezóny mu starosti nedělají: "Renault je nejlepší motorovou společností v posledních 15 či 20 letech, když se podíváte na všechny ty jejich tituly. Proto jsme před příštím rokem naplnění důvěrou."