Pierre Gasly odjel na Toro Rosso dva závody, ale po japonské Grand Prix čelí zajímavé výzvě. Má totiž závazky v japonské Super Formuli, kterých by se ale podle vlastních slov milerád vzdal ve prospěch závodu v americkém Austinu. Rozhodující slovo ale podle poradce Red Bullu dr. Helmuta Marka padne až po japonském závodě. Své k tomu bude moci říci i Honda, která požaduje, aby Gasly splnil své závazky ve zmíněném seriálu.
Jedenadvacetiletý rodák z Rouenu, jemuž Grand Prix na okruhu v Suzuce nevyšla docela podle jeho představ, vyhrál v Super Formuli dva závody a momentálně je o pouhého půl bodu za vedoucím pilotem Hiroakim Išiurou. Honda má na Gaslyho účasti zájem i proto, že pokud by Gasly v roce 2018 pokračoval v Toro Rosso, byl by pro japonskou automobilku jako případný šampion Super Formule v týmu, který bude Honda zásobovat motory, velmi dobrou reklamou.
"Gasly nemůže startovat na obou podnicích. Rozhodneme se po Suzuce. Pro Austin existuje i plán B, to je jisté, ale zatím vám ho nemohu sdělit," odpověděl na dotazy novinářů ohledně sestavy Toro Rosso pro Grand Prix USA dr. Helmut Marko. Je jisté, že po odchodu Sainze jr. k Renaultu se do kokpitu týmu z Faenzy vrátí Daniil Kvjat.
Kdo by se tedy v případě Gaslyho absence mohl objevit po boku ruského pilota? Určitou šanci by mohl mít japonský veterán a vítěz 500 mil INDY Takuma Sato. Dalším adeptem je Alexander Rossi - americký pilot už má za sebou zkušenosti v podobě pěti startů v týmu Manor Marussia v sezóně 2015. Média uvádějí i jméno Josef Newgarden, což je šampion IndyCar, ale v tomto případě jde spíš o marketingový tah, než vážně míněné rozhodnutí. Pravděpodobnější je, že Toro Rosso angažuje pilota, který má s F1 jisté zkušenosti - v tomto směru se tedy do osudí dostávají jako možná varianta i piloti, kteří letos něco odjeli: Antonio Giovinazzi, Paul di Resta a nakonec i "odložený" Jolyon Palmer. A v neposlední řadě by mohl šanci dostat i čerstvý vítěz Formule 2 Charles Leclerc, který už má za sebou značný počet testovacích kilometrů.