Kubicův test byl hodně působivý, zhodnotil Polákův výkon Hülkenberg

Robert RoBertino Pavelka, 8. srpna 2017, 13:10 Google+

Robert Kubica je nadále v centru pozornosti. Jak by ne, když jeho projev na trati v kokpitu F1 vypadá velmi nadějně. Přes záplavu zpráv, které dávají jasně najevo, že se rodák z Krakova letos na závodní dráhu nepodívá, jeho šance stále stoupají. Všímají si toho i jeho soupeři.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 08.08. 20:02) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg přemýšlí o druhé polovině sezóny

Nico Hülkenberg přemýšlí o druhé polovině sezóny | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Nejblíž k hodnocení má pochopitelně potenciální týmový kolega. Kubicův příběh se táhne od testu Lotusu E20 z roku 2012, který si Polák vyzkoušel v loňském roce na okruzích ve Valencii a na Paul Ricardu až k účasti v druhém a posledním sezónním testu v Maďarsku, kde usedl do Renaultu současné specifikace, aby tu odkroužil 142 kol s nejlepším výkonem 1:18,572, což mu toho dne zajistilo čtvrté místo.

Výkon dvaatřicetiletého expilota nenechal chladným letošního pilota Renaultu Nico Hülkenberga. Němec přiznal, že ho Polákův výsledek zaskočil a posoudil jeho působení na trati velice pochvalně, třebaže u toho přímo nebyl. 

"Abych byl upřímný, těch informací jsem zas tolik neměl, protože jsem v Maďarsku nebyl. Ale nějaké údaje byly k dispozici, mohl jsem porovnat časy na kolo. Domnívám se, že pro něj je to naprosto obrovský comeback. Vrátil se po těžké havárii a zranění a zase pilotuje moderní vozy F1, zvládl přes 140 kol, což je velmi působivé. Zvláště na trati, jako je Budapešť, která je fyzicky velmi náročná. To je třeba respektovat. Netuším, co bude následovat, jak se k tomu chce Renault postavit, ale myslím, že test dopadl nad očekávání dobře," zhodnotil Kubicův výkon Hülkenberg pro server motorsport.com v rámci akce Gamma Racing Day, pořádané v Holandsku.

img-responsive

Může se objevit Kubica v kokpitu Renaultu příští rok? | foto: Renault Sport F1

Pořád máme na páté místo

Při zpovídání německého pilota, který 19. srpna oslaví třicátiny, padla zmínka o jeho působení v týmu žlutočerných. Hülkenberg je celkem spokojen především s tím, jak se mu povedl přechod do nového týmu a klade důraz na dobře se rozvíjející spolupráci s týmem v Enstone, která vyústila v zisk dosavadních 26 bodů.

"Zcela upřímně - jsem docela spokojen. Myslím, že se prozatím naplnilo mé očekávání. Nacházíme se na pozicích, o kterých se při zimní přípravě uvažovalo. Jsme schopni prakticky kdykoli bodovat. Pochopitelně se objevilo pár zádrhelů, kdy nám řádka bodů doslova zůstala ležet na trati. Ale celkově to není špatné. Samozřejmě co se týče vývoje vozu, provedli jsme nedávno pár dobrých vylepšení, posunuli jsme se vpřed, ale pořád máme dost prostoru se ve všech oblastech zlepšovat," hodnotí první polovinu sezóny Nico.

img-responsive

Nico Hülkenberg věří v druhé polovině ve zlepšení | foto: Renault Sport F1

Právě na okruhu Assen TT Circuit se podařilo Hülkenbergovi při Gamma Racing Day překonat rekord výkonem 1:17,020 s "ukázkovým" typem E20 (stejný jako měl loni Kubica), takže byl poměrně sdílný a vyjádřil se i k předpokládanému výhledu do druhé poloviny sezóny.

"Myslím, že páté místo v Poháru konstruktérů je v našich silách. Nebude to snadné, musíme zvládnout opravdu kvalitní závodní víkendy, téměř všechny, což nikdy není nic snadného. Osobně ale cítím, že auto nabírá větší potenciál, než mělo v první polovině. To by nám mohlo umožnit dosáhnout lepších výsledků. Špičková šestka se vždy bude rekrutovat ze tří týmů, takže budou vždy před vámi. V tuto chvíli jsou hodně daleko. Ale rozhodně jsem přesvědčen, že v druhé polovině sezóny můžeme získat slušnou porci bodů. Doufám, že budeme ještě trochu lepší a dostaneme se do popředí," uzavírá Hülkenberg.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Kubicův test byl hodně působivý, zhodnotil Polákův výkon Hülkenberg

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 08.08.2017 20:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Valtteri Bottas loni v Singapuru

Singapur pro Mercedes bývával nejslabší tratí, nespokojený Wolff ale letos čeká tvrdou bitvu

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone komentuje rostoucí počet závodů. Je podle něj 21 velkých cen moc a nebo málo?

Daniel Ricciardo je s motorem Renault moc spokojený

Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Maďarsku

S jakým zbarvením nastoupí Haas v Singapuru?

Mattia Binotto v Austrálii

Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

Valtteri Bottas v závodě v Itálii na Monze

Bottas se nevzdává. "Stále se může objevit jakákoliv příležitost"

Tým Toro Rosso při prvních předsezonních testech v Barceloně

Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

Juan Pablo Montoya ve Velké ceně Brazílie 2005, v níž McLaren získal double

Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean v kvalifikaci v Monaku

Romain Grosjean, muž který může zvládnout zázrak, v palbě otázek

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Začíná nová éra F1: Pirelli s Renaultem poprvé otestovalo 18" pneumatiky + VIDEO

  2. Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

  3. Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  4. "Extrémně konkurenceschopný motor, růžová budoucnost." Williams zůstává u Mercedesu až do roku 2025

  5. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  6. Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud