Renault letos sice přišel s kompletně přepracovanou pohonnou jednotkou, používá v ní ale loňský motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). Je o 5 kg těžší než nová verze, jenže ta měla v předsezónních testech problémy se spolehlivostí. Francouzský tým ji upravil a dnes s ní bude jezdit v Bahrajnu.
Renault testuje nové MGU-K, chce ho nasadit už v Rusku
Pokud bude vše v pořádku, tak on a jeho dva zákaznické týmy (Red Bull a Toro Rosso) ušetří 6 kg (o 1 kg je lehčí nová nádoba na vzduch), které budou moci věnovat lepšímu vyvážení svých monopostů už v příštím v závodě v Rusku.
"Bude to na zákaznících, jestli se pro to rozhodnou. Podle všech testů tento týden by k tomu mohlo dojít v Soči. MGU-K může být zpět na dráze celkem rychle. Trochu to pomůže s hmotností a s vnitřním uspořádáním, proto je dobré, když takové věci máte zpět. Také bude fajn jezdit s kompletní konfigurací pro rok 2017. Zvyšuje to důvěru v naší schopnost nasazovat vylepšení vozu a motoru," komentuje ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.
Nový výkonnější motor nejpozději v Ázerbájdžánu
Uvědomuje si, že spolehlivost je základ: "Jakmile máte spolehlivost pod kontrolou, tak věřím, že můžeme přinášet další věci a dostávat více z paliva, více z oleje. Existuje spousta oblastí, v nichž se dočkáme pokroku."
Jak jsme vás již dříve informovali, Renault pro květnový závod ve Španělsku připravuje novou specifikaci pohonné jednotky, která bude disponovat vyšším výkonem: "Stále na tom pracujeme. Rozhodně jde vylepšení, které chceme mít do léta, do sedmého či osmého závodu. Důležité je, aby to bylo v souladu a alokačním plánem motorů. Jakmile se objeví problém se spolehlivostí, musíte nasazení motoru uspíšit. Musíme to pozorovat a monitorovat, abych dodrželi plán," pokračuje ředitel Renaultu, který v neděli v Bahrajnu letos zásluhou Hülkenberga poprvé zabodoval.
Honda řeší spolehlivost, prověří nové nápady
Japonský výrobce zažil o víkendu v Bahrajnu obrovské zklamání, když musel měnit třikrát MGU-H a Stoffel Vandoorne se kvůli problému s tlakem vody nepostavil ani na startovní rošt.
"Stále potřebujeme několik dní na to, abychom zjistili, co se stalo. Nejprve jsme si mysleli, že to bylo třetím závodem, i když každý díl má vydržet více. Jenže Stoffel dostal úplně nový MGU-H, takže nešlo jen o ujetou vzdálenost. Moc si přejeme zjistit, čím to bylo. Nevíme. Velmi nás překvapilo, že tady máme tyto problémy," přiznává sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa.
Dobře ví, že nutně potřebují vyřešit spolehlivost, bez které se závodit nedá: "Potřebujeme dát něco k testování, i kdyby to mělo být poslední den... Vyzkoušíme si nějaké nápady," pokračuje Hasegawa. Nepůjde však o žádná výkonnostní vylepšení či "zcela nový motor."
Na otázku, kdy ho můžeme očekávat, odpovídá stále vyhýbavě: "Rozhodli jsme se to neprozrazovat. Mám svůj cíl, ale protože není hotový, tak to neřekneme. Nechci fanouškům zavdávat důvody pro příliš vysoká očekávání, proto raději počkám."
Honda však nechce být příliš konzervativní ve své ambici dosáhnout co nejrychlejšího pokroku po zklamání z úvodních závodů sezóny: "V této situaci nemůžeme čekat. Opravdu potřebujeme nějaká zlepšení."
Testují nováčci i závodní pilot
První den v Bahrajnu za volant ze závodních jezdců usedají Marcus Ericsson (Sauber), Romain Grosjean (Haas), Lewis Hamilton (Mercedes), Nico Hülkenberg (Renault), Daniel Ricciardo (Red Bull), Lance Stroll (Williams) a Sebastian Vettel (Ferrari).
Z rezervních pilotů dostávají příležitost Alfonso Celis (Force India), Sean Gelael (Toro Rosso), Antonio Giovinazzi (Ferrari) a Oliver Turvey (McLaren). Ferrari jezdí s dvěma vozy, jeden je k dispozici Pirelli, které se věnuje vývoji pneumatik pro rok 2018.
Aktualizace (17:15 hod):
#F1 #BahrainTest That's a wrap up, #Hamilton fastest 1 day, #Giovinazzi with #Ferrari 2nd, #Turvey improved at the end pic.twitter.com/dohkmW0dYq
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) April 18, 2017