O tom, že dvaadvacetiletý Pascal do vozu při první testovací sérii, která začíná v pondělí, nebude moci usednout, už se nějakou dobu vědělo. Poranění zad a krku, které utrpěl 21. ledna ve zmíněním závodě po dojezdu jedné z rozjížděk při kolizi s vozem Felipe Massy, vyhodnotili lékaři jako natolik vážné, že od nich Wehrlein nedostal požehnání.
"Došli jsme k rozhodnutí, že Pascal první testy v Barceloně neabsolvuje. Budeme sledovat jeho zdravotní progres a poté se rozhodneme o dalších krocích," odůvodnila Wehrleinovu nepřítomnost vedoucí týmu Moniša Kaltenbornová. Už v polovině února nejspíš věděla, co bude následovat, proto oslovila stáj Ferrari a zažádala o zapůjčení testovacího pilota Antonia Giovinazziho.
Bylo potvrzeno, že třiadvacetiletý Ital bude týmu Sauber příští týden k dispozici - poprvé si tak vyzkouší aktuální vůz, protože doposud měl možnost na testovacím okruhu Ferrari ve Fioranu pilotovat pouze dva roky starý typ. Není tajemstvím, že Giovinazziho by Sauber rád získal na post testpilota.
Pascal Wehrlein je sice smutný, že se do vozu neposadí, ale neklesá na mysli. "Je škoda, že nemohu řídit auto při prvních testech, ale do Barcelony pojedu, abych se mohl seznámit s postupem týmu a sledovat nový Sauber C36 Ferrari na trati," komentoval situaci Němec s tím, že doufá v brzké plné zotavení.