Co je pro Vandoornea v jeho první kompletní sezóně prioritou?

Robert RoBertino Pavelka, 2. února 2017, 16:55 Google+

Pokud si projdeme historii Formule 1, Belgie v posledních letech v této kategorii vysloveně paběrkovala. Doba dvou nejvýraznějších pilotů je dávno pryč a červenožlutočené barvy čekají na nějaký ten triumf také hodně dlouho.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vandoorne se vyznává ze svých pocitů před sezónou

Vandoorne se vyznává ze svých pocitů před sezónou | foto: McLaren

Sdílejte článek

Jacky Ickx a Thierry Boutsen byli poslední dva mohykáni, kteří prosadili Belgii do povědomí fanoušků F1. Eric van der Poele či Jérôme D'Ambrosio už dávno z paměti příznivců vymizeli, Bas Leinders skončil pouze u postu třetího pilota. Novou kapitolu tedy může napsat Stoffel Vandoorne, který loni v Bahrajnu opět přivezl do malé země v Beneluxu mistrovský bod. Pro osvěžení paměti - naposledy něco podobného dokázal Thierry Boutsen v roce 1992 na Ligieru v Grand Prix Austrálie, kde dojel pátý.

img-responsive

Thierry Boutsen byl posledním Belgičanem, který v F1 zvítězil | foto: Williams F1 Team

Vandoorneův nástup k McLarenu je provázen spoustou dohadů, jaké má vlastně Belgičan ambice. On sám tvrdí, že pokud si někdo myslí, že jeho prioritou je porážet Alonsa, je na velkém omylu. 

"Mé vztahy s Fernandem jsou velmi dobré. Spolupracoval jsem s ním v posledních dvou letech a byl svědkem toho, jak dokázal tým pomalu pozvednout. Vím hodně o tom, oč mu jde. Je to konkurenceschopný pilot a každý jeho schopnosti zná, stále je považován za jednoho z nejlepších. Takže vedle sebe budu mít opravdu velmi dobrý vzor. Ale bylo by chybou se soustředit jenom na něj. Myslím, že naším hlavním cílem je dostat McLaren-Honda opět do popředí, takže to je můj hlavní cíl. Bude pro mě uspokojením, když z každé situace dokážu vytěžit maximum a nebudu se dopouštět hloupých chyb. Když se mi tohle podaří, budu schopen zajet i dobré výsledky, na to se chci soustředit především," sdělil Vandoorne svůj názor serveru motorsport.com.

Necítím zvláštní tlak

Pochopitelně lze očekávat, že srovnání Vandoornea s Alonsem bude pro mladého Belgičana znamenat určitou formu tlaku, ale čtyřiadvacetiletý rodák z Kortrijku to tak nevnímá. Věří si, že je připraven na cokoli a odmítá případným podobným jevům podlehnout.

"Ve Formuli 1 je tohle normální. Vždy tu byl nějaký tlak a vždy to byl specifický svět, ve kterém jste buď uspěli nebo ne. Nevidím to jinak. Zúčastnil jsem se různých šampionátů a Formule 1 je pro mě další přirozený krok vzhůru. Zájem médií je podstatně větší, jsou kolem každý víkend, kladou dotazy na neúspěšný závod a podobně, tak to bude vždycky. Ale už víte, že jste při tom," pokračuje Belgičan.

img-responsive

Mou prioritou není porážet Alonsa, tvrdí Vandoorne | foto: McLaren

Vandoorne si je dobře vědom, že mu v jeho první kompletní sezóně může hodně pomoci, že měl možnost po dva roky sledovat práci jak Alonsa, se kterým bude nyní hájit barvy McLarenu, tak i Jensona Buttona.

"Pro mě to byla dobrá pozice, být uvnitř týmu a vidět situaci z obou stran garáže, jak se připravovali od prvního tréninku až po nedělní závod. To mi poskytlo opravdu hodně zkušeností. Ale i já mám nějaké nápady a vyhlídky, jak a co budu dělat. Poté, co jsem měl možnost s nimi spolupracovat, jsem nabyl určité informace, které mi pomohly pochopit, jak postupovali oni," svěřuje se Stoffel. 

Cíle McLarenu

Vandoorne je brán jako ryzí talent pro F1, ostatně má za sebou tituly z Formule Renault 2.0 a GP2 - tato série je opravdovou líhní mladých nadějí. Dobře ale také ví, že jeho výsledky v kompletní sezóně, kterou můžeme nazvat nováčkovskou, závisí na konkurenceschopnosti vozu. S ohledem na určité nejistoty ohledně pokroku motoru Honda se Vandoorne svěřil, že dělat nějaké předpovědi je nesmírně těžké.

"Nedělám si žádné dalekosáhlé cíle. Pro mě je těžké odhadnout, kam se zařadíme z hlediska výkonu, což je ostatně obdobné u všech ostatních - nikdo přesně netuší, kde se bude nacházet. Pochopitelně očekáváme, že špičkové týmy nadále budou bojovat o nejvyšší pozice, to se nezmění, jen netušíme, jak bude ono čelo uspořádané. Já za sebe se chci zaměřit na to, co jsem dělal vždycky - jezdit spolehlivě, nedělat chyby a odvádět práci ve stejném duchu, jak tomu u mě bylo až doposud. Teď je pro mě nejdůležitější nastoupit k testům v Barceloně a začít se zaměřovat na výkon, nebudu se muset učit, jak s monopostem jezdit," tvrdí Vandoorne.

img-responsive

Je pro mě důležité, že se nemusím učit jezdit s monopostem F1 | foto: McLaren

Rychlý pokrok

V posledních letech prošel McLaren rozsáhlou revizí pracovních postupů a je pro něj určitě potěšitelné, že má nyní infrastrukturu zaměřenou tak, aby co nejvíce využil možností, které mu nabízejí nové předpisy, platné od začátku této sezóny. Sám Vandoorne si všiml rychlého vzepětí týmu, zejména v oblasti výkonnosti vozu, což by mohlo být pro jeho působení dobrým znamením.

"Co se týče nových předpisů, každý týden se objeví nějaká novinka a i my se učíme nové věci. V posledních měsících, Vánoce nevyjímaje, došlo k opravdu značnému posunu, ale zatím nejsme schopni porovnání s ostatními týmy, na to si ještě budeme muset počkat. Vše se ukáže, až se objevíme na trati," dodává Belgičan.

Vytisknout

Diskuze: Co je pro Vandoornea v jeho první kompletní sezóně prioritou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Todt bere nadvládu Mercedesu jako přirozenou součást historie F1

"F1 nepotřebuje velkou změnu, podle mě je skvělá," říká prezident FIA

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud