"Hodně jsme zariskovali. Museli jsme prostě riskovat a ještě navíc jsme přišli s novým aerodynamickým balíčkem. Auto bylo po aerodynamické stránce dobré už předtím, ale nový balíček nám pomohl s přítlakem. Když ale máte přítlaku moc, tak to taky není dobré.
Zbytek pole postupně vyvíjel své pohonné jednotky, a to jednoduše znamenalo, že přijdeme o šanci být s nimi v kontaktu. Už jsme to prostě nemohli nijak dohnat, byly o tolik napřed. Nebyla žádná šance udělat takový pokrok na šasi, abychom mohli konkurovat stájím, které vyvíjely během roku své motory," řekl Franz Tost.
Přestože Toro Rosso letos bude jezdit stejně jako jeho větší rakouský bratr s motory od Renaultu, tak Tost Ferrari chválí. "Nemá to nic společného přímo s pohonnou jednotkou Ferrari, ta neodpadla. Pohonná jednotka byla celý rok stejná, takže byla otázka, co dělat jiného. Ferrari odvedlo skvělou práci."
Stejnou strategii letos volí i švýcarský Sauber, respektive musí ji z finančních důvodů zvolit. Zde je navíc otázka, jak se staré specifikace motorů Ferrari z roku 2016 odrazí na výkonnosti v rámci nových pravidel, která přinesou širší pneumatiky a křídla.
Navíc to letos vypadá, že Sauber bude značně odstrčen, jelikož přišel o rivala v podobě Manoru, který bohužel finančně nevydržel, a nemalou měrou se o to zasloužila právě švýcarská stáj. Díky devátému místu při předposlední velké ceně v Brazílii totiž Sauber překonal Manor, který měl jeden bodík z Rakouska. Manor tak přišel o finanční prémie a investory.