Po změně pravidel budou vozy širší, budou mít větší křídla, difuzor a také širší pneumatiky, což by mělo vést ke zrychlení o pět sekund na kolo (ve srovnání s rokem 2015).
To má také dopad na bezpečnost okruhů - organizátoři v Austrálii už například oznámili velké úpravy v bariérách podél trati. Podle zástupce závodního ředitele FIA, Laurenta Mekiese, bude muset k úpravám před letošními závody sáhnout většina okruhů, soudě podle posledních simulací.
"Každý tým byl požádán o to, aby nám poskytl simulace svých vozů pro rok 2017. Tyto simulace jsme použili pro nakrmení našeho simulačního softwaru, takže jsme simulovali průjezd vozů pro rok 2017 na všech tratích," popisuje Mekies.
"Rychlost v zatáčkách je mnohem vyšší, až o 40 km/h v těch rychlejších. Každá trať na základě toho dostává od FIA požadavek na vylepšení. Proces probíhá, děláme to kvůli tomu, aby šampionát mohl řádně proběhnout. Ne všechny dráhy ho zatím obdržely, ale dostanou ho. Melbourne je OK," dodává.