Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) proti FCA vznesla obvinění, že při měření emisí podvádí. Podle ní totiž používá software, který v letech 2014 - 2016 umožňoval obcházet tamější normy týkající se oxidů dusíku u 104 tisíc aut s dieselovými motory: konkrétně se jednalo o značky Jeep Grand Cherokee a Dodge Ram 1500 s třílitrovými motory.
Šéf Fiatu a prezident Ferrari v jedné osobě, Sergio Marchionne, tato obvinění ale popírá s tím, že se jedná o "absolutní nesmysly" a že vozy plní veškeré normy. Zatím není jasné, zda používali stejnou fintu jako Volkswagen, americké agentuře to je však jedno - vadí ji, že takový software úřadům nenahlásila, což je podle její zástupkyně Cynthie Gilesové "závažným porušením zákona."
Tato obvinění se hned podepsalo na dramatickém poklesu akcií FCA na burzách v New Yorku i v Miláně, kde se s nimi bylo obchodování několikrát automaticky přerušeno. O více než 2 % kvůli tomu poklesl oborový index evropských automobilek. Pokud se obvinění prokáže, mohla by automobilka dostat pokutu ve výši kolem 4,6 miliardy dolarů (117 mld. Kč).
I když se problémy Ferrari přímo netýkají, protože se jedná o oddělenou společnost, tak problémy FCA mohou mít částečný dopad na Formuli 1. Automobilka nedávno přijala strategii, která měla s využitím technologií Ferrari pomoci značce Alfa Romeo k návratu do F1. Pokud se však skandál dále rozvine, pak to nebude možné.